Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiaan tarvittaessa ruumiillisesti kurittava äiti vastaa hetken kysymyksiinne.

Vierailija
22.01.2006 |

Kommentit (100)

Vierailija
61/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siinä mielessä voin olla " avuton" Mutta meillä se kuitenkin on vain yksi kasvatuskeino muiden joukossa. Ei sen kummempaa.

Vierailija
62/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuollaisissa tilanteissa viedään jäähylle, eikä ruumiillista kuritusta ole tarvittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Löytyy myös paljon perheitä, joissa luunappi on käytössä.

ei ap

Mikä ero näissä lapsissa tai vanhempien harjoittamassa kasvatuksessa on, kun toisille -hankalillekin tapauksille- riittää pelkkä puhe ja toisiin taas täytyy käydä käsiksi?

Vierailija
64/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.36

Vierailija
65/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta mun mielestä sama asia.

Joka tapauksessa päiväkodissakin opetetaan ettei lasta saa kurittaa.

T. 36

Vierailija
66/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Vierailija:

Löytyy myös paljon perheitä, joissa luunappi on käytössä.

ei ap

Mikä ero näissä lapsissa tai vanhempien harjoittamassa kasvatuksessa on, kun toisille -hankalillekin tapauksille- riittää pelkkä puhe ja toisiin taas täytyy käydä käsiksi?

Lisäksi ihmettelen sitä miten muuten kai normaali aikuinen voi korottaa itsensä lain yläpuolelle käyttämällä fyysistä kuritusta vaikka se on lailla kielletty? Kai te sitten ajelette autolla just sitä nopeutta kuin sattuu huvittamaan? Tai otatte joulukuusen naapurin metsästä ilman lupaa? Ihan esimerkkeinä vain.

Vierailija
67/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pohdin tätä kerran ystäväni kanssa ja tulin tämän keskustelun perusteella siihen tulokseen, että minun kohdallani kyse oli siitä, että toivoin lasteni tottelevan minua kerrasta. Ettei minun tarvitsisi jankuttaa samaa asiaa tai viedä toistuvasti pois paikoista, joissa he eivät saaneet olla. Ajattelin, että olin epäonnistunut kasvattajana, kun minun lapsiani joutui käskemään useamman kerran ja silti he menivät tekemään saman asian seuraavana päivänä tai jopa tunnin kuluttua uudelleen.

Onneksi tajusin, ettei lapsen ole mahdollista totella ensimmäisestä komennosta, jos minä en koskaan ole opettanut mitä kieltämisellä tarkoitan. Ja ainoa keino opettaa on jankuttaa jatkuvasti samaa asiaa ja viedä toistuvasti pois kielletyistä tilanteista ja, kun lapselle tulee lisää ikää, myös selittää miksi teko on kielletty.

En ole koskaan käyttänyt ruumiillista kuritusta, edellä mainitsemani oivalluksen jälkeen ei ole tarvinnut. Mutta en voi väittää, etteikö se joskus todella ole mielessäni käynyt.

Vierailija
68/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

AIKUISTA ei enää kasvateta, lasta voi vielä kasvattaa!

Eli ei tietenkään ole oikeutta, eikä tukkapöllyä tai nippausta voi verrata turpiin vetämiseen.

miten niin ei voi??

Jos lapsi uhmaa, ja on häntä kohtaan oikeus satuttaa, miksi sinua ei saa satuttaa, jos sinä uhmaat. Miksi se ei kohdallasi ole sallittua. Sua pitää vaan silittää, kun sinä olet sinä??

Kipu on usenmiten vastaava. Pieni ihminen kokee luunapin/tukistuksen kovana kipuna vaikka " vain vähäsen" nippais.

Vierailija
69/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On eri asia nipistää tai lyödä, mutta yhteys niillä on. Tukistus ja nipistys otetaan käyttöön, kun puhe ei auta. No mitäs kun nuo eivät enää auta? Ehkä läppäsy, mutta helposti tuosta pikku läppäsystä tulee mustelmia ym...

Se on väkivaltaa.

Vierailija
70/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä keskustelussa huomaa, kuinka vanhemmat voidaan jakaa kahteen ryhmään. Ensimmäiseen ryhmään kuuluvat ne, joiden mielestä lapsi on viaton ja puhdas olento. Toisen ryhmän muodostamme me, joiden mielestä lapsi ei ole luonnoltaan sen puhtaampi kuin me aikuiset. Sen sijaan aikuisella on valta, vastuu ja järkeä. Aikuisen tehtävä on ohjata lapsensa pois pahuudenteosta.

Impulssit tehdä pahaa tulevat mielestäni lapsen sisältä; kukaan ei opeta häntä rötöstelemään. On omituista väittää, että lapsi luonnostaan rakastaisi rauhaa, hyvyyttä ja totuutta. Päin vastoin lapset tarvitsevat määrätietoista ohjaamista, jotta he kykenevät toimimaan elämässään oikein. Jos lasta ei ohjata, rangaistakin, hän kasvaa itsekkääksi ja huonokäytöksiseksi tihulaiseksi.

Toinen asia on tämä ohjaaminen. Nykyisin ruumiillinen kuritus on laitonta. Juuri siksi en itse kurita ruumiillisesti. En kuitenkaan ihan ymmärrä, miksi ruumiillinen kuritus on kriminalisoitu. Kulttuureissa, joissa lapsia tukistetaan tai piiskataan rankaisumielessä (järkevästi; en tarkoita psykohakkaamista), kasvaa terveitä lapsia. Sekin on silmiinpistävää, että suomalaiset lapset käyttäytyvät sanomattoman huonosti eivätkä he kunnioita vanhempia ihmisiä lainkaan. Noin keskimäärin.

T:Opettaja ja äiti

Vierailija
71/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta sen jälkeen on myös muistettava osoittaa lapselle, että äiti ei tehnyt sitä ilkeyttään. Tätä neuvoa olen muuten sitten noudattanutkin.

EI AP

Vierailija
72/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Minulle sanottiin neuvolassa, että luunapin saa antaa.

Mutta sen jälkeen on myös muistettava osoittaa lapselle, että äiti ei tehnyt sitä ilkeyttään. Tätä neuvoa olen muuten sitten noudattanutkin.

"

Vierailija
73/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Impulssit tehdä pahaa tulevat mielestäni lapsen sisältä; kukaan ei opeta häntä rötöstelemään.

Minä olen aina ajatellut pienen lapsen ' pahantekoa' oppimisenhaluna. Lapsi haluaa tutkia kukkamullan, siispä käsi kukkaruukkuun ja penkomaan. Tästä tulee sotkua, joka varmasti aikuisen silmiin on paha asia.

Se, kuinka nämä oppimistilanteet hoidetaan, ratkaisee sen millainen lapsesta tulee myöhemmällä iällä.

Pahuus tulee jostain ihan muualta, kuin pienen lapsen sisältä.

Vierailija
74/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylitämme tuon tien lähes päivittäin ja näin on ollut jo yli vuoden ajan. Olen triljoona kertaa selittänyt, miksi pitää pitää kädestä kiinni. Kaikki muut tien ylittävät lapset pitävät vanhempaansa kädestä kiinni. Minulla on myös vempulat rattaat työnnettävänä, joten usein pyydän pitämään rattaista kiinni ja sitten laitan itse käden päälle. Mutta se ei käy lapselle. Kerran hän ryöstäytyi irti ja jupoksi tielle, mutta onneksi eräs äiti nappasi häntä hupusta kiinni. Sitä seurasi itku, mutta ei ole senkään jälkeen uskonut. Olen usein kantanut lapsen ja jotenkin työnnellyt samalla rattaita ja helmoissa roikkuu vielä 6-vuotiaskin, joka kyllä pitää kiinni, jos tarvetta on.

Mitä suosittelette?

Vierailija
75/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Minä olen aina ajatellut pienen lapsen ' pahantekoa' oppimisenhaluna. Lapsi haluaa tutkia kukkamullan, siispä käsi kukkaruukkuun ja penkomaan. Tästä tulee sotkua, joka varmasti aikuisen silmiin on paha asia.

Se, kuinka nämä oppimistilanteet hoidetaan, ratkaisee sen millainen lapsesta tulee myöhemmällä iällä.

Pahuus tulee jostain ihan muualta, kuin pienen lapsen sisältä.

Ja mitä tulee niihin perheisiin missä ei käytetä ruumillista kuritusta, niin onko se sitten ihme jos ryöstöt yms. lisääntyy. Ja turha selittää, ettei meillä.... Teillähän oli vaan ne viattomat lapset.

Vierailija
76/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heittelevät opettajia saksilla, kun kerran jo kotona opetetaan, ettei toisen fyysistä koskemattomuutta tarvi noudattaa.

Vierailija
77/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Onko mjikään ihme, että lapset ovat väkivaltaisia ja potkivat mummoja

ja heittelevät opettajia saksilla, kun kerran jo kotona opetetaan, ettei toisen fyysistä koskemattomuutta tarvi noudattaa. "

Vierailija
78/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja heittelevät opettajia saksilla, kun kerran jo kotona opetetaan, ettei toisen fyysistä koskemattomuutta tarvi noudattaa.

Ja nyt on sitten erotettava myös ne kodit, joissa todellakin käytetään väkivaltaa (mm.alkoholistit) tai henkistä sellaista.

Epäilen että suuremmaksi osaksi vapaan kasvatuksen kodeista.

Vierailija
79/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en tosiaankaan hyväksy lapsiltani mitä vain, mutta kyllä ne rajat laitetaan jotenkin ihan muuten kuin halventamalla toisen koskemattomuutta.

Vierailija
80/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaiken lisäksi on laitonta alistaa tai loukata lasta, varsinkin väkivallalla. Mikä oikeutta aikuisen, vahvemman henkisesti ja fyysisesti satuttamaan lasta??? Olen täysin samaa mieltä, että sitten on turhavalittaa jos äijä tirvasee! Puhumalla tai tarvittaessa huutamalla täytyy saada lapsi totteleen. Oma metodini on että lapsi vastaa seurauksista ne on pitkäkestoisia kuten aresti tai karkkipussia ei tule ym. mukavan asian pois vieminen mitä hän sitten mietiskelee hiljaisuudessaan tai kovaäänisesti. Ei väkivalta OPETA YHTÄÄN MITÄÄN! paitsi ehkä sen että lapsi oppii samanlaisen ongelmanratkaisumallin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän