Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsiaan tarvittaessa ruumiillisesti kurittava äiti vastaa hetken kysymyksiinne.

Vierailija
22.01.2006 |

Kommentit (100)

Vierailija
81/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kasvatus=puhumalla kasvatetut mukulat

Vierailija
82/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan sitä, että lapsi kasvaa itse ja vanhemmat vain järjestävät hänelle kasvun tilaisuuksia.

Ei minusta mikään toimiva malli. Omilla lapsillani on napakat rajat ilman pahoinpitelyäkin.

Omassa työssäni olen kyllä huomannut, että huonosti voivat, väkivaltaiset lapset tulevat lähinnä perheistä, joissa lapsista ei huolehdita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapaa kasvatus on mm.sitä että lapsella ei ole pahemmin mitään rajoja, häntä ei kielletä, hän saa mennä ja tulla miten taitaa jne.

Lapsi kokee olevansa aika yhdentekevä ja hlö joka puokkoilee kaverivanhempiensa välimaastossa kuin mikäkin pingispallo.

Valitettavasti on vanhempia jotka olettavat sen olevan sitä vanhemmuutta ja rakkautta ja asiahan on mitä suurimmassa määrin aivan päinvastoin, moisessa tilanteessa lapsi kokee ennnekaikkea suurta turvattomuutta ja ahdistusta sen vuoksi, hän ei voi kasvaa tasapainoiseksi nuoreksi/aikuiseksi eikä varsinkaan aikuiseksi joka on kokenut että hänestä välitettiin.

Ja kuten jo aiemmin mainitsin niin kuri ja rajat eivät tod ole sama asia kuin fyysisen käsiksi käyminen ja sitä myöten lapsen oikeuksien rikkominen!!

Vierailija
84/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lapsi ei suostu pitämään kädestä/rattaista kiinni tietä ylitettäessä, vaikka kuinka selvittää hänelle tilnteen, tekisin näin:

Seuraavalla ulkoilukerralla, ennekuin tie ylitetään kaivaisin tyynen rauhallisesti kassista ne sellaiset vauvojen valjaat ja pukisin lapsen päälle. Sanoisin: " nämä valjaat ovat vauvoja varten, mutta koska sinä iso poika käyttäydyt kuin vauva, etkä pidä kädestä kiinni, kutren isot pojat tekevät, minun on pantava sinulle nämä valjaat koska rakastan sinua, enkä halua, että loukkaannut.

Vaikka lapsi pullikoisi kuinka, pukisin valjaat väkisin päälle. Kotona voisimme keskustella siitä, mitä ulkona tapahtui. Voi olla, että lapsi seuraavalla kerralla valitsisi mieluummin kädestä pitämisen kuin vauvojen valjaat.

t.10

Vierailija
85/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Kukaan ei väkivallalla tässä ketjussa rankaisekaan lastaan.t

Vierailija
86/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

t.10

Vierailija
87/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Jos lapsi ei suostu pitämään kädestä/rattaista kiinni tietä ylitettäessä, vaikka kuinka selvittää hänelle tilnteen, tekisin näin:

Seuraavalla ulkoilukerralla, ennekuin tie ylitetään kaivaisin tyynen rauhallisesti kassista ne sellaiset vauvojen valjaat ja pukisin lapsen päälle. Sanoisin: " nämä valjaat ovat vauvoja varten, mutta koska sinä iso poika käyttäydyt kuin vauva, etkä pidä kädestä kiinni, kutren isot pojat tekevät, minun on pantava sinulle nämä valjaat koska rakastan sinua, enkä halua, että loukkaannut.

Vaikka lapsi pullikoisi kuinka, pukisin valjaat väkisin päälle. Kotona voisimme keskustella siitä, mitä ulkona tapahtui. Voi olla, että lapsi seuraavalla kerralla valitsisi mieluummin kädestä pitämisen kuin vauvojen valjaat.

t.10

tää onkin pahempaa kun luunapit/tukkis

Vierailija
88/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhtä samanlaista yleistämistä.

Vierailija
89/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruumiillinen kuritus sattuu lapseen, mutta se ei ole väkivaltaa? Pitääkö lyödä? Vai pitääkö lyönnistä jäädä jälki? Vai onko lyöminen ehkä hyväksyttävää, kun ei kuitenkaan luita murru tms. Miten ihmeessä vedät rajan?

Pientä lasta sattuu tukistaminen. Jos tekijä on vanhempi, niin ihminen, joka on lapselle kaikki, tekeekin yhtäkkiä jotain mikä sattuu. Se on loppujen lopuksi aika sama, tukistatko vai vedätkö nahkaremmillä pepulle. Tulos on sama. Lasta sattuu ja se säikähtää. Varmasti itsekin hermostuisit, jos joku vetäisi avolätärillä poskelle. Ei sillä, että avolätärillä yleensä mitään pahaa fyysistä kipua saa aikuiselle tehtyä, mutta kyllä mä nimenomaan pitäisin tuollaista hyvin pahana henkisenä loukkauksena. Mietippä sitten, kun kyseessä on lapsi, joka ei yksinkertaisesti vielä ymmärrä, miten tämä maailma toimii.

Vapaassa kasvatuksessa ei laiteta rajoja, ' puheella kasvatettaessa' rajat on ja niitä vahditaan. Näitä ei voi verrata toisiinsa. Väkivallan ja kurittamisen rajaa taas on mahdotonta vetää.

Vierailija
90/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavaperheessä olen nähnyt että se on tehokas n. 5 minuuttia. Sitten alkaa sama meno uudestaan ja vanhempien karjuminen ja sitten taas tukistetaan =o

Vierailija
91/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väkivallaksi luokitellaan kaikki se fyysinen kuritus miollä kajotaan lapsen oikeuteen kasvaa ilman fyysistä kurittamista tai sen uhkaa.

Lastensuojelulaki on myös asiassa hyvin yksiselitteinen, niin tukkapöllyt kuin luunapit lasketaan väkivallaksi siinä missä vaikkapa vyöölä tai risulla mätkiminen tms.

Vierailija
92/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nykyään ei tarvitse. Jos tilanne menee äärimmilleen eikä lapsi usko puhetta, uhkaan kyllä tukkapöllyllä. Siitä lapsi tietää että pelleily loppui.

Eikä ole ainakaan meillä tuo porrasteoria toteutunut, muutama tukkaoölly pinenä, siihen on jäänyt. Osa lapsista siis jo isoja, että tiedän ettei muuttunut väkivallaksi.

Minähän en tosin ole rikkonut lakia, koska silloin ei tuommosta lakia ollut..Mutta sama asia, sano laki mitä sano.

Vierailija
93/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyseinen laki astui voimaan jo v.1982 tai 83 en muista mutta jompikumpi eli varmaan ollut jo voimassa sinunkin isojen lastesi ollessa pieniä.

Vierailija
94/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin ei kyllä ollut koskaan mitään puhetta, että tukkapölly tai luunappi olisi rikollista toimintaa.

Vierailija
95/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tuo minua haittaa..

Vierailija
96/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin avuttomia kasvattajia että on pakko kurittaa. Huomaatte, ettei todellakaan tarvitse ruumiillista kuritusta jos osaa asiansa. Onneksi minä osaan =). Tietysti lastenkasvatuksessa niin kuin missä tahansa muussakin asiassa toiset on lahjakkaampia kuin toiset. Mun lapsi on ollut onnekas!!

Vierailija
97/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Katsokaa niitä supernanny-ohjelmia te jotka olette

niin avuttomia kasvattajia että on pakko kurittaa. Huomaatte, ettei todellakaan tarvitse ruumiillista kuritusta jos osaa asiansa. Onneksi minä osaan =). Tietysti lastenkasvatuksessa niin kuin missä tahansa muussakin asiassa toiset on lahjakkaampia kuin toiset. Mun lapsi on ollut onnekas!! "

Ai se oli vaan omakehu.. =)

Vierailija
98/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Se joka jossakin asiassa " onnistuu" on vain itseään kehuva pikkunilkki" ja " se jolla onni on se onnen kätkeköön" .

Ja sitten ihmetellään maamme koulukiusaamis,-työpaikkakiusaamis,-itsemurha-ja masennustilastoja!!!

Vierailija
99/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

" Se joka jossakin asiassa " onnistuu" on vain itseään kehuva pikkunilkki" ja " se jolla onni on se onnen kätkeköön" .

Ja sitten ihmetellään maamme koulukiusaamis,-työpaikkakiusaamis,-itsemurha-ja masennustilastoja!!!

Vierailija
100/100 |
22.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin häneltä ja kuritin 5 vuotta nuorempaa siskoani aika rajuin ottein lapsena, kostin hänelle mitä äiti teki minulle. Äiti sitten kuritti minua vielä lisää kun kuuli tekoseni siskolle ;(

Nyt mulla lapsi ja joskus kun suutun on mielessä hetkellisesti käynyt että läppäsen, mutta kertaakaan en ole käsiksi käynyt enkä aio käydä. Väkivalta lisää väkivaltaa, ei todellakaan poista sitä.

En voi ikinä hyväksyä äitini " kasvatusmetodia" , se on laiskoille ja tyhmille ihmisille jotka eivät kunnioita lapsiaan ihmisinä!!!!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yhdeksän