minkä takia olet ostanut lapsellesi uudet vaunut/rattaat????
Kommentit (40)
ja siis ihan tyytyväinen olen näihin halppis rattaisiin ollut. myydessäni rattaat olen saanut kokolailla omani vielä pois, että meidän lastemme rattaissa olo on maksanut muutaman kympin. ei ollenkaan paha! ja jokainenhan sijoittaa rahansa miten tykkää.. halusin vaan kuulla perusteluja asialle joka minua ihmetyttää. kiitos siis kaikille vastauksista. olen taas hitusen fiksumpi. ap
Halusimme kunnolliset ja emme halunneet tehdä kompromisseja. Maksoimme myös vaunuista 700e. Ovat olleet nyt käytössä 4,5 vuotta ja varmaan vuosi vielä tästä eteenpäin.
Lähes kaikki muu meillä sitten onkin käytettynä ostettua, turvaistuimia lukuun ottamatta. Eikä mulla mitään käytettyjä vaunuja vastaan ole ihan vain periaatteen takia. Jos nyt odottaisin vauvaa ja vaunut pitäisi ostaa saattaisin hyvinkin päätyä käytettyihin jos hyvät jossain myynnissä olisi. Esikoisen odotusaikana en myöskään ollut vielä päässyt tutustumaan huutonetin saloihin ;-) joten se käytettyjen valikoima oli silloin huomattavasti suppeampi mitä nyt olisi...
Tuli vaan tunne että jotain uuttakin olisi kiva ostaa lapselle :) Oli meillä käytetyt rattaatkin, mutta ne jätettiin suosiolla parvekenukutusta varten. Uudet rattaat oli tosi kevyet ja tuli lenkkeiltyä paljon, joten pysyin kunnossa :) Niilä vanhoilla ei taatusti olisi tullut liikuttua niin paljon (tuli kyllä testattua, olivat paljon kankeammat esim portaissa ja bussissa) . Meillä niistä uusista rattaista oli kyllä iloa jokaisen euron edestä. Ei aina tarvitse eikä jaksa ajatella niin säästäväisesti jos on varaa.
Meillä on ollut ns. halpismerkkejä, mutta niistä tuli jo selkäkin niin kipeäksi, että lopulta päätin mennä ostamaan KUNNON vaunut, rahaa paloi, mutta sainpas mitä halusin ja erot on vaunuissa todella suuria eli rahalle saa myös tiettyyn pisteeseen asti vastinetta.
Me liikumme paljon, joten mulle oli tärkeää, että vaunuja oli hyvä ja mukava työntää, ne liikkuivat kuin unelma jne... Eli vaunuissa on todellakin eroja, sitähän ei tiedä, jos ei kokeile.
koska ne oli kaikista kauniit vaunut mitä oli silloin markkinoilla kun odotin lasta. ja olen kyllä ollut niihin super tyytyväinen! Jos tulisi toinen lapsi, haluaisin kyllä hänellekin uudet, sen hetken kauneimmat vaunut, enkä jättäisi näitä esikoisen vaunuja sisarelleen. Kaiken on esikoinen saanut uutena ja niin saa myös toinenkin jos jokus tulee.
että en käytettyjä enää osta. Esikoiselle hankittiin käyetyt vaunut. Olivat tosin vain puolivuotta vanhat. Hjosivat melkein heti, eikä takuu korvannut koska olin ne käytettynä ostanut. olivat emmaljungat. Takuukuittikin oli edelliseltä omistajalta. Kuitenkin jouduimme hankkimaan käytettyjen jälkeen heti uudet.
Seuraavalle lapselle piti ostaa myös uudet, koska edellisest olivat tyttöjen väriset, ja toka lapsi oli poika. Seuraavaksi hommasimme kaksostenrattaat, koska syntyi lapset niin pienellä ikäerolla. Käytettyjä oli vähän tarjolla, eikä hinta uusien ja kunnolisten käytettyjen välillä ollut niin huomattava että olisi käyettyjä kannattanut edes harkita. Neljännelle ostin taas uudet, koska kaksostenrattaille ei ollut siinävaiheessa käyttöä. Nyt on kaikki rattaat ja vaunut löytäneet uuden omistajan. Lisäksi nautin siitä, että saan valita lapselleni juuri sellaiset menopelit jotka mielyttävät itseäni. Odotankin, että pääsen taas kesällä vaunukaupoille:)
Haluan juuri meille sopivat vaunut/rattaat. Voin ostaa käytettynäkin jos vaan löytyy juuri se oikea malli ja ovat hyvässä kunnossa (mutta siitähän ei koskaan voi olla varma...).
Vaunut jotka halusin olivat juuri tulleet markkinoille uutena versiona ja halusin juuri ne eikä niitä saanut tietenkään käytettynä (1089eur) ja rattaat vähän sama juttu.
Eli esikoiselle ostettiin uudet, saatiin vielä tarjouksena n 200e edullisemmin kuin norm hinta.
nämä briot ovat palvelleet kolme lastamme, neljäs syntyy kesällä ja tulee kulkemaan myöskin niiissä samoissa
-halusin, että on takuu voimassa (koko käyttöiän)
-halusin, ettei ole mitään valmiita vikoja (kulumaa yms) jotta kestää varmasti pitkään meillä
-hausin tietyn merkin ja mallin, eikä sitä käytettynä löytynyt kuin ylihintaan (silloin kun olin ostamassa oli sama malli uutena 600 euroa ja käytetyt hyväkuntoiset 400-500 euroa ja minusta ero oli pieni, koska uuteen tuli tuo takuu 2v, käytetyissä se oli jo kulunut)
-ei ollut rahasta kiinni, sain valita mieleiseni
Halusin kääntöaisan, eikäsellaisia vielä ollut myynnissä käytetyissä vaunuissa. Halusin myös takuun, joka tulikin tarpeeseen, eli ei tarvinnut ryhtyä itse korjaamaan tai ostamaan uusia vaunuja tilalle.
Vaunut oli Briot, oli hyvät renkaat (meni huonommassakin maastossa), kevyet työntää jne.
Jos on niin onnittelut. IOtse odotan kans viidettä jonka pitäisi syntyä elokuussa. Meillä vanhin 8v.
Jos on niin onnittelut. IOtse odotan kans viidettä jonka pitäisi syntyä elokuussa. Meillä vanhin 8v.
Onnellista elokuuta teille päin :)
Kaverillani on vanhat rattaat joista on maksanu n. 50e ja meidän vaunut maksoi 800.
Kaverin vaunut on erittäin raskaat työntää, kitisee ja natisee eikä ulkonäössä ole kehumista. Niinku kivirekeä työntäis. Niitten kanssa ei jaksaisi kovin pitkää lenkkiä tehdä tai jos jaksaa niin on kyllä hartiat taatusti jumissa.
Meidän vaunut on melkeinpä höyhenen kevyet työntää. Ja olleet kovalla käytöllä julkisissa kulkuvälineissä, on menty tarhamatkat ja lpitkät lenkit. Ja ostettiin ne koska oli varaa ja haluttiin uudet ja hienot ja parhaat. Koska laatu on meille tärkeää. Ei välitetty hinnasta koska haluttiin just ne vaunut.
Onnellista elokuuta teille päin :)
Hintakin oli julmat 250 markkaa
Ostettiin toiselle uudet, koska niissä ainakin on takuu mikäli hajoavat käsiin.
Esikoista odottaessa toiveissa oli jo lisää lapsia. Totesin että on parasta valita juuri meille sopivat rattaat ja kierrättää ne sitten omilla lapsilla.
Nyt kahden lapsen jälkeen ne oat edelleen käyttökuntoiset mutta eivät proomat. Lâhtevätkohta kiertoon naapurille kakkosrattaiksi.
Ja saan muut köyhät äidit kateellisiksi
Meidän esikoisemme sai ihka uudet menopelit. Niitä ovat sitten käyttäneet kaikki kolme lastamme, samoin sisaren kaksi. Eli viisi lasta yksillä uusilla rattailla - kannatti hankkia.
Kuten joku sanoikin, vaunuthan on vauvan sänkynä aika pitkälle, en halua ostaa toisten vanhoja kun en tiedä miten niitä on käytetty ja säilytetty tms.