Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

minkä takia olet ostanut lapsellesi uudet vaunut/rattaat????

Vierailija
12.05.2008 |

Plus että ne oli ihana käydä ostamassa :-)

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ne perkeleet hajos aika pian. joten kävelin kauppaan ja ostin uudet.

Vierailija
2/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aina vaan jaksan ihmetellä syitä ostaa monen sadan euron kärryt lapselle, kun käytettyjä on paljon tarjolla ja hintakin paljon mukavampi 20-100 euroo saa tosi hyvät kärryt.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin muut rahansa laittavat? Osta sinä vaan käytettyä niin maailma pelastuu.

Vierailija
4/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.Viides ja viimeinen sai siis uudet vaunut :)

Vierailija
5/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että voidaan myydä teille niitä KÄYTETTYINÄ :)

Vierailija
6/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli tosi kaukana 500 egestä.

Vierailija
7/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mihin muut rahansa laittavat? Osta sinä vaan käytettyä niin maailma pelastuu.

Vierailija
8/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiinnostaa vaan syyt ostaa uudet. eikö tosiaan oo muuta käyttöö 500 eurolle?

mun mielestä on vaan jokseenkin järjetöntä laittaa moisia summia rattaisiin.

mun periaate vaan on et halvallakin voi saada hyvää.. ap

Vierailija
9/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tekee esim briosta niin paljon paremman kuin emma et maksat 300 euroa enemmän? ap

Vierailija
10/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut jokseenkin tuntuu, kun katukuvaa katsoo et kyllä se tietty merkki pitää siin kyljessä lukee ja silloinhan hinta nousee satoihin euroihin.. ap

Vierailija
11/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enkä ole katunut. Toiset rattaat maksoivat 700 euroa ja toiset 600e. Monet ostavat käytettyjä rattaita á 100e mutta niitä onkin sitten monet - on varsinaset rattaat, matkarattaat, parvekevaunut - ja ne ovat huonoja, pitää ostaa toisenlaiset, niitä korjaillaan ja rahaa menee siihenkin.

Vierailija
12/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä tekee esim briosta niin paljon paremman kuin emma et maksat 300 euroa enemmän? ap

Ei pihise eikä natise samalla tavalla, kulkee paljon paremmin, ovat kestävämmät ja kevyemmät. Kokeile vaikka käytettyjä Emmoja ja Brioja, eroa on kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
13/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvässä kunnossa (jotta jää meidän seuraaville lapsille) ja siisteinä. Aika homma olisi löytää nuo kriteerit täyttävä käytettynä, helpompaa oli kävellä kauppaan ja ostaa ne. En muuten ostaisi itsellenikään käytettyä sänkyä / patjaa ja sitähän vaunut pitkälti lapselle on!

Vierailija
14/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kammottavan painavat ja jäykät ja meillä niistä oli renkaat jatkuvasti pumppauskunnossa...

Vierailija
15/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kova tilava koppa, kevyt työntää, ihana väri, nyt ratasosa käytössä ja tykkään edelleen, heittoaisa, tilava tavarakori. Jos miinusta halutaan hakea niin ratasosassa ei pikkupussukkaa aisassa ja koppa on nyt käyttämättömänä, en tiedä ostaisko joku sitä irrallisena.

Emmoissa oli koko ajan renkkaa, raskaat, jäykät, rumat, mutta joku tykkäs ja osti kirpparilta ne.

Vierailija
16/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoisella oli käytetyt jotka eivät sitten enää olleet hyvät seuraavalle. Halusin pienemmät, kevyemmät ja varustellummat joten ostin uudet. Nyt osatan neljännelle uudet matkarattaat. Olisin kyllä ostanut mieluummin käytettynä mutta ei ole löytynyt ja pian ne pitäisi saada kun on tarvetta. Ja haluan siis tietyn laiset jotta ovat tarpeeksi pienet että mahtuvat autoomme mutta myös kivan näköiset pitää olla.

Vierailija
17/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

brio ei niinkään.

mä en ostais emmaljungia edes käytettyinä... enkä teutonioita... ei se merkki aina ratkaise.

Vierailija
18/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin me ostamme paljon hyväkuntoista tavaraa kuten vaatteita käytettyinä, vaikka varaa olisi uusiinkin. Vaunut sen sijaan halusimme ihan itse käydä ostamassa UUSINA, juuri sellaisina kaikkinen varusteineen kuin itse ne halusimme. Kyllähän käytettynä saa hyviä vaunuja, mutta tässä yhdessä tärkeimmässä hankinnassa me emme halunneet tehdä kompromisseja. Ajatus oli jo silloin, että meille saisi tulla esikoiselle sisarustakin, joten investointi uusiin oli sikälikin perusteltu, kun käyttöä oli ajateltu vaunuille olevan.

Niin ja se tärkeä asia viestistäsi päätellen, eli raha. Maksoimme vaunuista, siis meille täydellisistä, 700 euroa kaikkine varusteineen. Käytimme niin ahkerasti ja pidimme niitä hyvin melkein neljä vuotta. Myimme vaunut netissä hintaan....390 euroa. Näin ollen kustannus vaunuista meille oli 310 euroa. Ei paha.

Vierailija
19/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesin, että meillä on kiesit kovassa käytössä, ne kulkevat julkisissa ja autossa plus sitten normaalit päivittäiset vaunulenkit. Työnnän lasta helposti parikin tuntia joka päivä vaunuissa, joten halusin sellaiset joita on mukava työntää. Tuntumassa on yllättävän paljon eroja.

Sen lisäksi kiesien piti mahtua meille autoon ja olla riittävän kevyet. Lisäksi toivotaan, että samoja vaunuja voitaisiin käyttää useammallakin lapsella. Meillä on pieni asunto, joten ei ole mahdolllista ostaa monia erilaisia vaunuja.

Koska vaunut ovat kovassa käytössä, niin halusin mahdollisimman toimivat. Jos vaunut olisivat vain vähällä käytöllä, niin silloin kelpaisi mitkä tahansa kiesit.

Vähän sama juttu kuin työmatkapyöräilyssä. Jos joka päivä sotkee fillarilla töihin, niin on kiva, että on kunnollinen ja tarkoituksenmukainen pyörä. Jos sitten tekee kerran viikossa jonkun pienen kauppareissun pyörällä, niin silloin ei ole niin väliä millainen pyörä on.

Vierailija
20/40 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes jaksa laskea kuinka monet rattaat/vaunut meillä on yhteensä ollut. Tällä hetkellä niitä on 9 erilaiset. Jokaiset olen ostanut kaupasta uutena. Yhdet juoksurattaat ovat olleet kahdella lapsella, muuten jokaiselle lapselle omansa.

- Kaksostenrattaat on hyvä olla olemassa meillä esim nyt 1v ja 2v käyttävät niitä. Niitä on vierekkäin istuttavat (mulle) ja anoppi kun rattailee lasten kanssa niin sille on sellaset peräkkäin istuttavat. Juoksurattaat ovat ehdottomat, koska lenkkeilään paljon miehen kanssa. Sisä/parvekevaunut, missä 1v vielä toisinaan nukkuu (niitä en viitsi sotkea ulkona, ovat 1v käytön jälkeen täysin uudenveroiset, vaikka niitä on käytettykin paljon). Sattarit helpottavat esim jos on yhden lapsen kanssa ja bussissa ei ole vaunupaikka vapaana niin voi kasata nopsaan sattarit syliin. Siis eri tarkoituksiin eri vaunuja/rattaita. Niille on myös meillä tilaa, eli mahtuu himaan hyvin :)

- Koko ajan tulee uusia vaunuja/rattaita missä on uusia mielenkiintoisia ominaisuuksia. Mulla ei ole edes ajokorttia, joten liikun todella _paljon_ vaunuilla/rattailla ja vaadin niiltä siksin paljon. Ja niille tulee paljon myös käyttökertoja.

- Lapsi on vaunuissa ja rattaissa niin paljon aikaa (meillä kuljetaan niillä joka päivä), että tahdon lapsille parasta... uudet, puhtaat, missä on mukava olla.

- Käytetyistä ei aina tiedä missä kaikkialle ne on olleet ja mitä niille on tehty. Tietty mä luotan frendeihin :) Mutta vaunuja on esim hankala silleen pestä ja niitä käytetään ulkona.. tietty mä esim ostan lapsille vaatteita käytettynä, mutta se on eri juttu.. Olen ehkä liian puhtauspeikko tällaisissa asioissa, eli pelkään pöpöjä..

- Tietenkin myös esteettisyys ja heräteostot ovat listalla. Esim meillä oli yhteen aikaan käytössä vain 2 viikkoa yhdet rattaat, kun en sittenkään pitänyt niiden kuosista ja väristä.

- Siihen on varaa eikä tarvits sen takia syödä puuroa loppukuu et saa uudet rattaat.

-----------------------------------------

Mä olen myynyt aina vaunut ja rattaat eteenpäin ja joskus antanut ilmaiseksikin uudenveroiset kulkupelit jollekin. Jonkunhan ne pitää uutena ostaa, että joku saa käytettynä.

Mun mielestä halvalla ei saa hyvää. Ainakaan jos puhutaan lastenvaunuista ja -rattaista. Mulle lapset ovat niin iso aarre, että haluan panostaa heihin ja heidän tarvikkeisiin.

No yks frendi sai siskoltaan vaunut jotka ovat 18 vuotta vanhat ja niillä on kulkenut 7 lasta.. aika loppuunkuluneet, mutta frendi on sellainen ettei se osta kun ruoat uutena (ja niistäkin puolet dyykkaa) :)

Kukin tyylillään. Ei mua paljoo kiinnosta mimmoset vaunut naapurin Pirkon lapsella on.