Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te, joilla ehkäisynä varmat päivät!

Vierailija
05.01.2015 |

Hei.

Tilanne on tämä, että olemme naimisissa oleva pariskunta, joka on käyttänyt kondomia ehkäisynä viimeiset kolme vuotta. Lapsentekoon emme vielä "uskalla" varsinaisesti alkaa. Vauvakuumetta on molemmilla, mutta tulee vaan aina jossiteltua, että olishan niitä parempiakin aikoja ja pitäis olla oma asunto ja auto ja mitä vielä ennen kuin uskallamme varsinaisesti yrittää vauvantekoa.

Varmoihin päiviin nyt olemme päätyneet, koska "ylläri" vauva ei haittais, mut ei kyl yhtään haittais vaikka vielä vähän aikaa meniskin, ennen kuin lapsia tulee. Ja mulla on todella tarkka kierto ja mielestäni tunnen oviksen hyvin. Olen viime kuut tikutellut ovista ja joka kuukausi se on tullutkin samoihin aikoihin ja olen lukenut paljon rytmimenetelmistä ja nyt on menkat alkaneet ja ensi kierrosta ajattelimme jättää kondomit pois. 

Onko teillä vinkkejä miten tämä ehkäisy onnistuu parhaiten? Miten tarkkailette kehoanne kierron aikana? 
Itselläni on appsi kännykässä, joka näyttää hedelmälliset viikot kun olen laittanut sen oletetun ovulaation sinne ja ajattelin otta varmuudella hiukan pidemmän ajan kuin vaan viikon, jolloin mennää kondomilla, että jos ovulaatio heittää pari päivää aikaisempaan tai myöhempään.

Kaikki vinkit tervetulleita, kiitos :)

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole olemassa varmoja päiviä!! 

jättäkää ehkäisyt kokonaan tai sitten käyttäkää sitä kortonkia. en ymmärrä teidän logiikkaa, haluatte siis vaan vahinkoraskauden tahallaan?!

Vierailija
2/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin, että idiootteja olette jos tuota EHKÄISYKSI kutsutte. Ei ole olemassa varmoja päiviä tai keskeytettyä yhdyntää ehkäisymielessä. Jos ei lapsi ole tervetullut niin ehkäiskää, jos lapsi saa tulla niin panna paukuttakaa ilman ehkäisyä minä kierron vaiheena hyvänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:26"]

Ei muuta kuin, että idiootteja olette jos tuota EHKÄISYKSI kutsutte. Ei ole olemassa varmoja päiviä tai keskeytettyä yhdyntää ehkäisymielessä. Jos ei lapsi ole tervetullut niin ehkäiskää, jos lapsi saa tulla niin panna paukuttakaa ilman ehkäisyä minä kierron vaiheena hyvänsä.

[/quote]

Eikö? No, minulla tuo on kuitenkin toiminut, joten jatkan varmoilla päivillä ja keskeytetyillä...

n 43v

Vierailija
4/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:28"]

[/quote]

Eikö? No, minulla tuo on kuitenkin toiminut, joten jatkan varmoilla päivillä ja keskeytetyillä...

n 43v

[/quote]

Ehkä et raskautuisi vaikka yrittäisitkin, onko käynyt mielessä?

Vierailija
5/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö miksi sanotaan naista, joka käyttää ehkäisynä varmoja päiviä?

Äidiksi.

Vierailija
6/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toiminu vuosia. Kun on haluttu vsuva on ovulaatio päivänä hommailtu. Yhtään vahinko raskautta ei ole. 15v menty näin.

Vierailija
7/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:31"]

[/quote]

n 43v

[/quote]

[/quote]

Ei ole käynyt mielessä, kun on tässä lapsia tarkoituksellakin tehty.

Vierailija
8/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Idarit :D

Vierailija
9/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hep, täällä rytmimenetelmään luottava, vaikka yksi iloinen vahinkokin on käynyt. Ehkäisy onnistui ekan vuoden ajan mallikkaasti, mutta sitten oli kaikenlaista joulustressiä töissä ja kirjoitin kandityötä ja siinä kuussa ovis oli kai sitten tavallista myöhempään ja raskaaksi pamahdin. No se ei kaatanut maailmaamme ja ihana tytär meille tuli. Sen jälkeen ollaan laskettu varmoja päiviä pari vuotta onnistuneesti kunnes halusimme sisaruksen ja tulinkin ekasta kierrosta raskaaksi. Tämän jälkeen ollaan taas ehkäisty kolme vuotta onnistuneesti varmoilla päivillä. 

Ehkä haluamme vielä kolmannenkin lapsen, joten varmat päivät sopii meille just nyt, mutta sitten kun on lapsiluku täynnä niin aiomme miettiä muita mahdollisuuksia, esim miehen sterilisaatiota.

Kannattaa tosiaan tutkailla omaa kehoa hyvin, oppia tuntemaan ne limat ja jos suinkaan tuntuu siltä, että voiskohan olla ovis jo aluillaan niin ehkäiskää heti. Me harrastetaan keskeytettyä sitten niinä riskipäivinä.

Vierailija
10/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:31"]

[/quote]

n 43v

[/quote]

[/quote]

Ei ole käynyt mielessä, kun on tässä lapsia tarkoituksellakin tehty.
[/quote]

Viittasi varmaan ikääsi?

Vierailija
11/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:31"] [quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:26"] Ei muuta kuin, että idiootteja olette jos tuota EHKÄISYKSI kutsutte. Ei ole olemassa varmoja päiviä tai keskeytettyä yhdyntää ehkäisymielessä. Jos ei lapsi ole tervetullut niin ehkäiskää, jos lapsi saa tulla niin panna paukuttakaa ilman ehkäisyä minä kierron vaiheena hyvänsä. [/quote] Eikö? No, minulla tuo on kuitenkin toiminut, joten jatkan varmoilla päivillä ja keskeytetyillä... n 43v [/quote] Ehkä et raskautuisi vaikka yrittäisitkin, onko käynyt mielessä? [/quote] Ei ole käynyt mielessä, kun on tässä lapsia tarkoituksellakin tehty. [/quote] Viittasi varmaan ikääsi?

[/quote]

Mitä sitten, ettehän te tiedä, milloin olen kuopukseni saanut *vink vink*

Vierailija
12/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luoja kun voi olla yksinkertaista porukkaa. En enää epäile yhtään näitä "apua taidan olla raskaana vaikka käytettiin EHKÄISYÄ" selvis ainaki mitä ihmiset pitää ehkäsynä. Huoh... Aikuset ihmiset!!!

Vierailija
13/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:40"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:31"] [quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:26"] Ei muuta kuin, että idiootteja olette jos tuota EHKÄISYKSI kutsutte. Ei ole olemassa varmoja päiviä tai keskeytettyä yhdyntää ehkäisymielessä. Jos ei lapsi ole tervetullut niin ehkäiskää, jos lapsi saa tulla niin panna paukuttakaa ilman ehkäisyä minä kierron vaiheena hyvänsä. [/quote] Eikö? No, minulla tuo on kuitenkin toiminut, joten jatkan varmoilla päivillä ja keskeytetyillä... n 43v [/quote] Ehkä et raskautuisi vaikka yrittäisitkin, onko käynyt mielessä? [/quote] Ei ole käynyt mielessä, kun on tässä lapsia tarkoituksellakin tehty. [/quote] Viittasi varmaan ikääsi?

[/quote]

Mitä sitten, ettehän te tiedä, milloin olen kuopukseni saanut *vink vink*
[/quote]

Hedelmällisyytesi on laskenut kuopuksen syntymän jälkeen *vink*

Vierailija
14/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli kanssa yksi sovellus "ehkäisynä", vaarallinen viikko kortsulla ja muuten ilman. Nyt laskettuun aikaan jäljellä muutama päivä. Oli yllätys miten helposti raskauduin, vaikka ikääkin jo 30 vuotta. Teidän tilanteessa voisin hyvin suositella samaa, päätöstä ei ikään kuin tarvitse tehdä itse vaan luonto päättää puolestanne.

Vierailija
15/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:48"]

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:42"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:40"] [quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:38"][quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:31"] [quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:28"] [quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:26"] Ei muuta kuin, että idiootteja olette jos tuota EHKÄISYKSI kutsutte. Ei ole olemassa varmoja päiviä tai keskeytettyä yhdyntää ehkäisymielessä. Jos ei lapsi ole tervetullut niin ehkäiskää, jos lapsi saa tulla niin panna paukuttakaa ilman ehkäisyä minä kierron vaiheena hyvänsä. [/quote] Eikö? No, minulla tuo on kuitenkin toiminut, joten jatkan varmoilla päivillä ja keskeytetyillä... n 43v [/quote] Ehkä et raskautuisi vaikka yrittäisitkin, onko käynyt mielessä? [/quote] Ei ole käynyt mielessä, kun on tässä lapsia tarkoituksellakin tehty. [/quote] Viittasi varmaan ikääsi? [/quote] Mitä sitten, ettehän te tiedä, milloin olen kuopukseni saanut *vink vink* [/quote] Hedelmällisyytesi on laskenut kuopuksen syntymän jälkeen *vink*

[/quote]

Voi olla hyvinkin totta, mutta täsmennetään vielä sen verran, että tuo on osallani toiminut 22vuotta tähän mennessä, kupukseni on nyt pian vuoden, joten ei haittaa, jos hedelmällisyyteni on laskenut. Ja kerrotaan vielä sen verran, että seksiä on säännöllisesti, se on varmaan seuraava ehdotus?

Vierailija
16/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän varma päivä on jo 10-vuotias.

Mulla myös oli tosi säännöllinen kierto ja kortsua käytettiin suurimman osan kuusta. Kerran oltiin silleen ilman kumia, kun menkat olisi seuraavana päivänä pitänyt alkaa. Ei alkanutkaan.

Vierailija
17/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toimi varmat päivät 5kk ja nyt odotellaan helmikuun vauvaa raskausviikoilla 33+2 :) Ei ollut katastrofi meillekään vauvan tulo joten varmoihin päiviin päädyttiin. En osaa sanoa mikä meni pieleen laskuissa koska kiertoni oli todella säännöllinen ja näinä oletettuina ovispäivinä ei koskaan oltu paljaalla. Mutta hyvä näin :D

Vierailija
18/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen kuin ihmiset alkaa huutamaan, että ei ole olemassa varmoja päiviä, suosittelisin heillekin tutustumista naisen kuukautiskiertoon. Rytmimenetelmä ei tietystikään sovi sellaisille, joilla on hyvin epäsäännöllinen kierto tai niille, jotka eivät jaksa/viitsi tehdä hommaa kunnolla. Itsekin alkuun vierastin ajatusta, että pitäisi joka aamu ottaa lämpöä ja päivittäin tutkia limoja etc. mutta siihen tottuu yllättävän nopeasti ja jonkin ajan päästä aloin jo tuntemaan kiertoni niin hyvin, että aina ei tarvinnut limoja miettiä. Yhtään vahinkoa ei ole meille käynyt, vaan kaikki lapset ovat suunniteltuja. Keskeytettyä ei kylläkään meillä ole ollut käytössä, vaan riskipäivinä ei sitten puuhailla. Ap:lle suosittelen myös tiedon etsimistä englanniksi, esim. natural family planning sivustoilta voi tulostaa itselleen taulukoita, joihin merkitä kierronkulun. 

Vierailija
19/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut 40 % raskauttamistodennakoisyys noissa varma paiva/keskeytetty yhdynta vaistelyissa.

Vierailija
20/44 |
05.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.01.2015 klo 17:44"]

Ei luoja kun voi olla yksinkertaista porukkaa. En enää epäile yhtään näitä "apua taidan olla raskaana vaikka käytettiin EHKÄISYÄ" selvis ainaki mitä ihmiset pitää ehkäsynä. Huoh... Aikuset ihmiset!!!

[/quote]

kyllä rytmimenetelmä on luotettava ehkäisykeino, mikäli tuntee kroppansa 100%. se on myös vanhimpia ehkäisykeinoja. minä tunnen kiertoni 100%, tiedän tuntemuksista ja oireista noin 7 päivää ennen koska ovulaatio on, vaikka sen ajankohta heittelisikin. toiminut meillä vuosia ja kaksi lasta tarkoituksella siinä välillä tehty.

hyvin on lääkefirmat saaneet monopoliaseman ainoan oikean ehkäisytavan valmistajina ja naisetkin saatu hyvin uskoteltua että vain lääke voi olla ehkäisyväline, hätätapauksessa sitten kumikin käy, mutta sitäkään ei oikein luotettavaksi kehuta.

en toki suosittele rytmimenetelmää kelle tahansa, se sopii vain täydellisesti kroppansa ja kiertonsa tuntevalle ja tarkalle naiselle sekä paljon opettelua alkuun. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi