Millainen mies EI seuraa urheilua
Oma ukkoni ei juuri muuta teekkään kun katso kaikkea mahdollista urheilua maksukanavilta. On tosi miehekäs ns. Suomimies. Toivoisin että innostuisi jostain muustakin kuin tuosta penkkiurheilusta, kaljan juonnista ja vedonlyönnistä. Onko neuvoja miten muuttaa miestä ilman että hän menettää miehekkyyttään?
Kommentit (128)
Minä olen mies, jota ei penkkiurheilu kiinnosta. Käytännössä koskaan en katso "pelejä" tai "kisoja" ja ikinä en ole pelannut mitään vedonlyöntipelejä. Joskus olen katsonut yksittäisiä jääkiekon MM-kisojen Suomen pelejä tai katsonut netistä niiden tuloksia. Formuloista saatan katsoa netistä, että miten Räikkönen ja Bottas sijoittuivat, mutta kisoja en katso. Mutta 99,99-prosenttisesti en urheilua seuraa. Sitä en osaa sanoa, liittyykö miehekkyyteen tai sen puutteeseen millään tapaa. Ei vain kiinnosta seurata jotain peliä tai kisaa. Plääh!
Hyvä mies. Vaikka semmonen, joka ulkoilee itse ja tykkää lukea kirjoja.
Harrastan valokuvausta, käyn vaeltamassa, luen runoja ja niinsanottuja suuria ajattelijoita, osaan korjata melkein mitä vain, ystävinä paljon naisia, homoa minusta eisaa tekemälläkään, juon kyllä olutta ja muuta, mutta penkkiurheilu on perseestä, jos miehekkyys on siintä kiinni, menen leikkaukseen
Minun mies! Pelaa tietokone/konsolipelejä jaa valokuvaa.
Mieheni ei seuraa urheilua koskaan. Joskus on katsonut formulaa vähän aikaa, jos sattuu avaamaan telkkarin silloin.
Sen sijaan hän urheilee todella runsaasti ja pitää kunnostaan huolta. Ei juo eikä polta yhtään.
Otan mieluimmin tällaisen uroon ;)
Et voi muuttaa miestäsi. Jos haluaa urheilua katsomattoman miehen, pitää ottaa jo alkujaan sellainen, joka ei seuraa urheilua. Oman kokemukseni perusteella moni vähän korkeammin koulutettu mies ei seuraa urheilua, joten kannattaa aloittaa miehenmetsästys yliopistolta. Eniten urheilua seurataan matalimmin koulutettujen miesten joukossa. Kuitenkin jokaisessa yhteiskuntaluokassa on sekä urheilua seuraavia että seuraamattomia miehiä, joten kannattaa pitää silmät auki ja mieli avoimena monenlaiselle miehelle.
Sanoisin, että ns tavalliset miehet eivät seuraa urheilua, ainakaan liikka, eli fiksuille riittää joku laji, tai jotkut kisat. Meidän perheessä katsotaan jalkapallon mm-kisat sekä lätkän mm-kisat, en tiedä miksi, sillä itse harrastamme ihan muita lajeja, mutta näin vaan on :) Mies ui, lapset pelaavat salibandya, toinen lisäksi tanssii, minä käyn lenkeillä ja jumpissa, kaikki eräilemme.
Yleensäkin kaikki miehet, joilla on huono äitisuhde ja ongelmia auktoriteettien kanssa, eivät katso urheilua.
Sellainen mies, jolla on visiota ja tarpeeksi älyä olla katsomatta jonninjoutavuuksia.
Luin DI-miehelleni tämän ääneen tässä sunnuntai-illalla chillaillessa. Hän sanoi, että urheilee mieluummin itse. On myös "miehinen mies" eli metsästää, kalastaa, rakentaa jne. Käy ehkä kerran vuodessa kavereidensa kanssa jotain jääkiekko/jalkapallomatsia katsomassa.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:25"]Minun mies! Pelaa tietokone/konsolipelejä jaa valokuvaa.
[/quote]
Sama täällä.
Me molemmat ollaan koettu "traumaattiseksi" tuo urheilun töllääminen lapsuudessa :D kesällä joutui katsomaan formuloita ja kesäkisoja, hetken hengähtää tai sitten katottiin snookeria tai fillarointia, sitten alettiin katsomaan jääkiekkoa sm ja mm, mäkihyppyä ja kaikki muut talviurheilut, joka jatkuu pitkälle kevääseen. Ja kun luulit että kaikki on ohi, alkaa taas formulat. Ja siihen aikaan kaikki tuli ihan normi kanavilta.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:37"]
Et voi muuttaa miestäsi. Jos haluaa urheilua katsomattoman miehen, pitää ottaa jo alkujaan sellainen, joka ei seuraa urheilua. Oman kokemukseni perusteella moni vähän korkeammin koulutettu mies ei seuraa urheilua, joten kannattaa aloittaa miehenmetsästys yliopistolta. Eniten urheilua seurataan matalimmin koulutettujen miesten joukossa. Kuitenkin jokaisessa yhteiskuntaluokassa on sekä urheilua seuraavia että seuraamattomia miehiä, joten kannattaa pitää silmät auki ja mieli avoimena monenlaiselle miehelle.
[/quote]
Hahaha. Melkoista yleistämistä. Koulutettu, mutta ei korkeasti. Muiden urheilusuoritusten seuraaminen ei kiinnosta tippaakaan. Tunnen myös erittäin fiksuja ja korkeasti koulutettuja nuoria joille jonkin lajin seuraaminen on fanaattista. Hienoja ihmisiä, kuten minäkin.
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:06"]
[/quote]
Hahaha. Melkoista yleistämistä. Koulutettu, mutta ei korkeasti. Muiden urheilusuoritusten seuraaminen ei kiinnosta tippaakaan. Tunnen myös erittäin fiksuja ja korkeasti koulutettuja nuoria joille jonkin lajin seuraaminen on fanaattista. Hienoja ihmisiä, kuten minäkin.
[/quote]Ehkä kannattaisi opiskella vähän lisää, niin saattaisit oppia ymmärtämään, mitä tarkoittaa, että tietynlainen käytösmalli on yleisempää tietyssä väestöryhmässä, ja harvinaisempaa toisessa? Onnea matkaan!
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:11"]
[/quote]
[/quote]Ehkä kannattaisi opiskella vähän lisää, niin saattaisit oppia ymmärtämään, mitä tarkoittaa, että tietynlainen käytösmalli on yleisempää tietyssä väestöryhmässä, ja harvinaisempaa toisessa? Onnea matkaan!
[/quote]
Sinä olet varmaan parempi ihminen kuin minä, mutta ei se mua millään lailla lannista.
Tee sille lobotomia niin alkaa jääkiekko kiinnostaa
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 18:42"]
Yleensäkin kaikki miehet, joilla on huono äitisuhde ja ongelmia auktoriteettien kanssa, eivät katso urheilua.
[/quote]
Haha, pätee mun mieheen!
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:17"]
[quote author="Vierailija" time="21.12.2014 klo 19:11"]
[/quote]
[/quote]
Sinä olet varmaan parempi ihminen kuin minä, mutta ei se mua millään lailla lannista.
[/quote]Olen pahoillani jos loukkaannuit. Yritän tässä auttaa sinua, en loukata. Mukavaa joulunaikaa sinulle :)
Mieheni on sanonut että toisten miesten kanssa on vaikea jutella kun ei ole itse kiinnostunut urheilua katsomaan. Toiset on kuulemma heti hämillään kun sanoo ettei ole seurannut.
Tnro5
Tällainen mies.