Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain juuri ajokortin mutta mieli maassa tööttäilijöiden takia :'(

Vierailija
11.01.2015 |

Eikö muut autoilijat voi ymmärtää, että kaikki ovat alussa aloittelijoita? :(
Jos auto sammuu minulta niin en tee sitä tahallani. Jos en vaihda kaihtaa sekunnissa, en tee sitä muita ärsyttääkseni vain sen takia, kun en uskalla ajaa 60km/h tiellä kuuttakymppiä vain neljääkymppiä :'(
Pelkään etten ehdi reagoida jos ajan lujempaa.
Olen pakottanut itseni rattiin joka päivä kortin saamisen jälkeen mutta pahalta tuntuu. Yritän parhaani mutta muiden tööttäily pahoittaa mieleni ja ajattelen ettei tästä mitään tule :'(

Kommentit (113)

Vierailija
21/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:17"]Anteeksi mutta: miten olet päässyt inssin läpi? Tiedäthän, että myös liiallinen alinopeus saattaa aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä?

Harjoittele paljon sekä rauhalliseen että ruuhka-aikaan ja ota tarvittaessa lisätunteja. Tsemppiä!
[/quote]
Ja sulla ei näy olevan kyllä hajuakaan että miten määritellään se alinopeus, josta voi saada sakot :D
[/quote]

Hehe. Olen ajanut pidempään kuin sinä katsellut tämän pallon elämää. En puhunut sakoista vaan siitä, että oikeasti voi tulla vaaratilanne eteen jos köröttelee 80/100-alueella 50-60 km/h. Että kannattaisi vain kerätä sitä rohkeutta ajaa virran mukana.
[/quote]
Mistäs ensinnäkään tiedät minkä ikäinen olen? Ja tiedoksi että tässä aisiassa ei kyllä ikä ja kokemus ole valttia vaan tuore tieto. Tuo alinopeudesta sakottaminen on nimittäin kohtalaisen uusi pykälä. Ja tiedoksi myös että 40 km/h 60-alueella on ihan pikkuisen eri juttu kuin 50 km/h 100-alueella.

Vierailija
22/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en suosittele alinopeutta. Opettele ajamaan liikennevirran mukana, sallittua nopeutta, tai max. vähän alle. Kokeile seuraavalla kerralla nostaa 60 alueella nopeus 50. Pidä turvaväli edellä ajavaan, risteyksiin hidastat. Ehdit reagoida. Jos on huono ajokeli, aja hiljempaa. Äläkä stressaa tööttäilijöistä, rohkeasti treenaat :) Kyllä se siitä.
.
Ja minäkin ihan varmasti tööttään, jos joku "nukkuu" valoissa, ei se ole ilkeää, se on ainoa tapa kommunikoida edellä olevan kanssa. Minä itsekin välillä olen ajatuksissani enkä huomaa valojen vaihtumista, silloin on hyvä, jos takana oleva huomauttaa :) Autonsa sammuttaneelle en tietenkään tööttää, mutta joku jonossa taaempana ei ehkä ole nähnyt tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:20"]

Alinopeutta ei kannata ajaa, syntyy paljon vaaratilanteita. Ja suomalaiset ei muutenkaan tööttäile paljoa, eli olet varmasti ajanut huonosti.

[/quote]

No jumalauta. 60-alue on taajama-aluetta, jossa on paljon erilaista ja eri nopeuksista liikennettä. Silloin ajetaan rauhallisesti sitä nopeutta joka tilanteeseen nähden tuntuu oikealta. Taajamassa on älytöntä puhua alinopeuksista, kun kuitenkin huomioitavia asioita on paljon enemmän kuin maantieliikenteessä.

Yleensä torvea soittavilla on joku henkilökohtainen ongelma. Älä stressaa niistä.

Vierailija
24/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:17"]

Anteeksi mutta: miten olet päässyt inssin läpi? Tiedäthän, että myös liiallinen alinopeus saattaa aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä? Harjoittele paljon sekä rauhalliseen että ruuhka-aikaan ja ota tarvittaessa lisätunteja. Tsemppiä!

[/quote]

Inssin pääsee kyllä läpi vaikka auto sammuisi tai ajaisi vähän hiljempaa kuin nopeusrajoitus.

Vierailija
25/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:17"]Anteeksi mutta: miten olet päässyt inssin läpi? Tiedäthän, että myös liiallinen alinopeus saattaa aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä?

Harjoittele paljon sekä rauhalliseen että ruuhka-aikaan ja ota tarvittaessa lisätunteja. Tsemppiä!
[/quote]
Ja sulla ei näy olevan kyllä hajuakaan että miten määritellään se alinopeus, josta voi saada sakot :D
[/quote]

Hehe. Olen ajanut pidempään kuin sinä katsellut tämän pallon elämää. En puhunut sakoista vaan siitä, että oikeasti voi tulla vaaratilanne eteen jos köröttelee 80/100-alueella 50-60 km/h. Että kannattaisi vain kerätä sitä rohkeutta ajaa virran mukana.
[/quote]
Mistäs ensinnäkään tiedät minkä ikäinen olen? Ja tiedoksi että tässä aisiassa ei kyllä ikä ja kokemus ole valttia vaan tuore tieto. Tuo alinopeudesta sakottaminen on nimittäin kohtalaisen uusi pykälä. Ja tiedoksi myös että 40 km/h 60-alueella on ihan pikkuisen eri juttu kuin 50 km/h 100-alueella.
[/quote]

Onko sulla luetun ymmärtämisen vaikeus vai ihanko vaan provoamisen ilosta jankkaat? En puhunut sakottamisesta vaan vaaratilanteen aiheuttamisesta. Ugh!

Vierailija
26/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:30"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:17"]

Anteeksi mutta: miten olet päässyt inssin läpi? Tiedäthän, että myös liiallinen alinopeus saattaa aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä? Harjoittele paljon sekä rauhalliseen että ruuhka-aikaan ja ota tarvittaessa lisätunteja. Tsemppiä!

[/quote]

Inssin pääsee kyllä läpi vaikka auto sammuisi tai ajaisi vähän hiljempaa kuin nopeusrajoitus.

[/quote]

Totta kai pääsee läpi. Nopeusrajoitus on maksimi sallittu nopeus, ja ajoneuvon sammuminen risteyksessä ei ole liikenneturvallisuuden vaarantamista. Peräänajo on.

Vierailija
27/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:29"]Minäkään en suosittele alinopeutta. Opettele ajamaan liikennevirran mukana, sallittua nopeutta, tai max. vähän alle. Kokeile seuraavalla kerralla nostaa 60 alueella nopeus 50. Pidä turvaväli edellä ajavaan, risteyksiin hidastat. Ehdit reagoida. Jos on huono ajokeli, aja hiljempaa. Äläkä stressaa tööttäilijöistä, rohkeasti treenaat :) Kyllä se siitä.
.
Ja minäkin ihan varmasti tööttään, jos joku "nukkuu" valoissa, ei se ole ilkeää, se on ainoa tapa kommunikoida edellä olevan kanssa. Minä itsekin välillä olen ajatuksissani enkä huomaa valojen vaihtumista, silloin on hyvä, jos takana oleva huomauttaa :) Autonsa sammuttaneelle en tietenkään tööttää, mutta joku jonossa taaempana ei ehkä ole nähnyt tilannetta.
[/quote]
Jos osaisit lukea niin sinulle olisi selvinnyt että ap on saanut kortin JUURI ÄSKEN. Katsopa pihalle millaosta ajokeliä siellä nyt on! Että ihan turhaan ripität ap alinopeudesta ajamisesta (alinopeutta tuo nyt ei btw. edes ole) ja sitten nostat itseäsi jalustalle pätemällä, että kelin mukaan sopeutat nopeuden. Tiedätkö mitä: ap tiesi tuon jo ja on osannut toimia juuri noin!

Vierailija
28/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa. Vanha av is bäk.

T. Tässäkin ketjussa herneensä nuuskannut

Vierailija
29/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:34"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:29"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:17"]Anteeksi mutta: miten olet päässyt inssin läpi? Tiedäthän, että myös liiallinen alinopeus saattaa aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä?

[/quote]
[/quote]

[/quote]
[/quote]

Onko sulla luetun ymmärtämisen vaikeus vai ihanko vaan provoamisen ilosta jankkaat? En puhunut sakottamisesta vaan vaaratilanteen aiheuttamisesta. Ugh!
[/quote]
Jos se, että joku ajaa 40 km/h 60-alueella, aiheuttaa vaaratilanteen, niin vika on kyllä muissa kuskeissa silloin. Myös heidän täytyy ehtiä reagoimaan ja pysäyttämään auto tarvittaessa.

Vierailija
30/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä missä ajelette kun tööttäilyä kuulette, ite en ole kovin usein tööttäilyä kuullu. Valoissa olen ilmottanu edessä olevalle valon vaihtuneen vihreeksi, mut muutoin en itekää tööttiä painele.
Ap, rohkeesti vaan ajelet. Laita musiikkia autoon ja keskity vain omaan ajoosi! Jos joku tööttäilee tai näyttelee kansainvälisiä käsimerkkejä, niin se ongelma on siinä toisesaa autossa. Ei sinussa. Ennakointia opettele ja varmuus tulee vaan ajamalla. :) Hyvin se menee, kohta olet varma kuski ja uskallat ajaa rohkeammin liikenteen seassa!

Vierailija
31/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen hetki sitten saanut kortin ja mielestäni inssi meni ihan hyvin. En tehnyt rikkeitä, ajelin kyllä melko hitaasti mutta en muira häiritsevästi. Kaikki oli ihan ok.
Inssimies sanoi että pääsin läpi, onnea kortista. Sitten inssimies meni pois ja autokoulun opettaja sanoi minulle hiljaa ja merkitsevällä äänellä että "Tajuuthan sä että se oli just ja just kun pääsit läpi että tosi hilkulla sait kortin."
Onni kortista sammui sillä sekunnilla ja lähdin masentuneena bussilla kotiin.
En ole sen jälkeen ajanut.
Kumpa saisin rohkeutta.

Vierailija
32/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
33/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:24"]

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:19"][quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:17"]Anteeksi mutta: miten olet päässyt inssin läpi? Tiedäthän, että myös liiallinen alinopeus saattaa aiheuttaa vaaratilanteita liikenteessä? Harjoittele paljon sekä rauhalliseen että ruuhka-aikaan ja ota tarvittaessa lisätunteja. Tsemppiä! [/quote] Ja sulla ei näy olevan kyllä hajuakaan että miten määritellään se alinopeus, josta voi saada sakot :D [/quote] Hehe. Olen ajanut pidempään kuin sinä katsellut tämän pallon elämää. En puhunut sakoista vaan siitä, että oikeasti voi tulla vaaratilanne eteen jos köröttelee 80/100-alueella 50-60 km/h. Että kannattaisi vain kerätä sitä rohkeutta ajaa virran mukana.

[/quote]

En suosittele ajamaan, jos sulle tulee vaaratilanteita tuossa tilanteessa. Kun siellä tiellä, jos ei ole moottoritie tai moottoriliikennetie tai muusta syystä kielletty tietyt ajoneuvot, on ajoneuvoja, joilla ei saa ajaa yli 50 km/h ja siihen pitää osata varautua. On traktoreita, mopoautoja, mopoja...olenpa itse ajanut jonossa 20-30 km/h pitkä matkaa, kun edessä oli venettä vetävä traktori ja vastaantulevien takia ei kukaan päässyt ohi. Jos ei osaa näihin varautua kiireessään, pitää pysyä pois maantieltä ja koettaa sitten ajella vain sitä moottoritietä. Paitsi, moottoritielläkin voi jonkun ajoneuvo rikkoontua. Meillä on käynyt niin, että yhtäkkiä ei isoimmat vaihteet toimineet. Eipä siinä voinut kuin ajaa hiljaa lähimmälle parkkipaikalle ja soittaa hinausauto. 

Vierailija
34/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

34 lisää, että soitimme autossa olevaan maahantuojan vikanumeroon ja sieltä annettiin ohje, että ei pidä ajaa pakollista enempää, jos vaihteet ei toimi. 

Vierailija
35/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

3

Vierailija
36/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ajotaidot ovat tuota luokkaa niin lopetat heti ja otat niitä lisätunteja! Liikenteen sekaan ei todellakaan tarvita yhtään alinopeutta ajavaa tai muuten vaaratilanteita aiheuttavaa kuljettajaa. Voit myös harjoitella tyhjällä parkkipaikalla tms liikkeellelähdöt ja ratinkäännöt jos lisätunnit liian kalliita. Mutta älä mene tappamaan ketään sinne liikenteeseen. Nyt on inssitarkastaja tehnyt isonluokan virheen.

Vierailija
37/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.01.2015 klo 09:40"]Minäkin olen hetki sitten saanut kortin ja mielestäni inssi meni ihan hyvin. En tehnyt rikkeitä, ajelin kyllä melko hitaasti mutta en muira häiritsevästi. Kaikki oli ihan ok.
Inssimies sanoi että pääsin läpi, onnea kortista. Sitten inssimies meni pois ja autokoulun opettaja sanoi minulle hiljaa ja merkitsevällä äänellä että "Tajuuthan sä että se oli just ja just kun pääsit läpi että tosi hilkulla sait kortin."
Onni kortista sammui sillä sekunnilla ja lähdin masentuneena bussilla kotiin.
En ole sen jälkeen ajanut.
Kumpa saisin rohkeutta.
[/quote]
Lähde ihmeessä liikenteeseen! Ne autokoulun maikat tekee bisnestä (jo näköjään aika säälittävilläkin keinoilla). Yrittävät saada ihmisiä ottamaan lisää ajotunteja ja siten nyhtää itselleen lisää rahaa. Lähde hiljaisempina aikoina, vaikka todella myöhään tai ihan keskellä päivää.

Vierailija
38/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

4

Vierailija
39/113 |
11.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5

Vierailija
40/113 |