Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka paljon teidän 7-8kk ikäiset syö?

Vierailija
20.12.2014 |

Mietin tässä, kuinka paljon yleensä tämän ikäiset tuppaa syömään kiinteitä ruokia, entä maitoa. Vaikuttaako lapsen koko? Missä iässä ovat alkaneet syödä isompia määriä? Meidän hiukan vajaa 8kk on aika tissipoika vielä ja kiinteitä menee vähänlaisesti. Maistaa kyllä kaikkea mitä tarjotaan, ei vaikuta nirsolta eikä mistään ole tullut allergiaa että sikäli syö hyvin. Sikäli mua ei haittaa tuo vähäinen syöminen, että yöt nukkuu kuitenkin hyvin, eikä tämän ikäinen kai välttämättä tarvitse suuria määriä maidon lisäksi, mutta olisi se kuitenkin kiva jos syöminen pikkuhiljaa lisääntyisi. Oon ajatellut kuitenkin lähempänä vuoden ikää vähennellä imetyksiä niin, että yli vuoden vanhana olis korkeintaan enää kerran-pari päivässä. Niin ja poika on pienehkö, mutta kasvanut aina hyvin omalla käyrällään. Kiinteät aloitettu 4,5kk iässä.

Päivän syömiset näyttää siis suunnilleen tältä:

Aamupala sormiruokaa, usein kahta eri lajia, esim. leipää, hedelmä- tai vihannespaloja, apinaevästä. Alas menee korkeintaan muutaman haukkapalan verran.

Lounas liha-kasvissosetta max puolisen desiä, joskus vaan muutama lusikallinen. Soseet useimmiten itsetehtyjä, joskus myös kaupan.

Välipala kaupan hedelmäsosetta tai hedelmää paloina. Tää otettiin hiljattain ohjelmistoon ja välipalalla uppoaa joskus aika hyvinkin, esim. puoli pilttipurkkia.

Päivällinen sormiruokaa, välillä sisältää lihaa ja välillä ei, voi olla makaronia, riisiä, perunaa, kasviksia. Yleensä muutamia haukkapaloja.

Iltapala puuroa marjoilla tai hedelmäsoseella ehkä puoli desiä-desi.

Tissiä syö yleensä joku 6-9 kertaa vuorokaudessa, joista 0-1 kertaa yöllä. Oon koittanut alkaa siirtämään tissittelyjä aterioiden yhteyteen, mutta vähän huonolla menestyksellä. Jos on just saanut maitoa, niin kiinteää ruokaa menee vähän, jos on kova nälkä niin kiinteää ei huoli vaan itkee maidon perään.

Kommentit (0)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan