Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä vikaa on tissille nukahtamisessa???

Vierailija
18.01.2006 |

Vauvani on nyt 3kk ja moni on hokenut että ei saa antaa nukahtaa tissille, se ei ole kuulemma " hyvä tapa" . ja minä olen yrittänyt noudattaa tätä " virallista" ohjetta. vauvamme on aina ollut huono nukkumaan ja nukkumaan ollaan aina käyty suuren huudon kautta. nyt sitten jonkin aikaa sitten ajattelin että helvettiin kaikki säännöt ja periaatteet.. päiväunille käydään nyt aina tissi suussa, ellei nuku vaunuissa. yöunille jostain syystä osaa nukahtaa ihan itsekseen.. ja miten helppoa ja itkutonta elämä nykyään on!! jos tässä vaikka vauva-ajan joutuu tuttina olemaan nukkumaan mennessä, niin mitä sitten??? pääasia että vauva on tyytyväinen eikä tuo nyt minuakaan niin rasita. ei siinä nukuttamisessa muutenkaan mene kuin noin vartin verran.

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni oli ihan ok, jos vauva nukahti tissille. Varmaan vauvasta mukava ja läheinen olotila. :o)

Vierailija
2/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten sitten kun olette lopettaneet imetyksen? onko nukkumaanmenot sujuneet omalla painollaan, ilman suurempia itkuja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jatkossakin vauva haluaa ehkä nukahtaa syliin ja olet valmis siihen.

Vierailija
4/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän " vauva" nukahti tissille vielä reilusti vuoden vanhanakin :)

Vierailija
5/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ratkaisulta. Ongelma siinä on se, että vauvan voi olla vaikea nukahtaa kenenkään muun kanssa tai millään muulla tavalla.

Se, miksi rinnnalle nukuttamista vastustetaan, on mielestäni se ajattelutapa, että vauvan tulisi mahdollisimman varhain olla riippumaton siitä, kuka häntä hoitaa. On siis parempi olla riippuvainen jostain esineestä, esim. tutista, nallesta, rätistä. Mikä on mielestäni aika nurinkurista. Rinnalla kun saa niin paljon kaikenlaista hyvää ja läheisyys on vauvalle kehittävää.

Vierailija
6/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosin mulla maidontulo väheni jo 3kk:n jälk. Tämän takia otettiin pullo. Ja kun pullosta vierotettiin, lapsi otti tilalle unikaverin. Kaikki meni kivuttomasti omalla painollaan.

Vierailija
7/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jossain vaiheessa (todennäköisesti aikaisemmin kuin haluaisi), opettelemaan uuden nukahtamistavan. Eikä se välttämättä ole helppoa, yleensä seuraa muutaman illan huuto. Mutta sama se on tutin tai tuttipullonkin kanssa monesti.

Vierailija
8/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten alkoi yöt mennä levottomaksi oikein kunnolla. Lapsi nukkui yöt vieressä tissi käytännössä kokoajan suussa! Heti alkoi huuto kun tissi irtosi. En voinut esim. käydä yöllä vessassa. Joten arvaa vaan miten vaikeaa vieroittaminen on??!

Vierailija
9/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kolme lasta ja kaikki on nukahtaneet onnellisena tissi suussa. Hetken kuluttua ovat sitten lupsauttaneet tissin pois. Esikoinen oli kyllä oikea tissihai, aina kiinni. Johtui varmaan siitä, oli pikku laiheliini syntyessään ja tankkasi sitten oikein kunnolla ekan puoli vuotta. Tulipa äitin luettua silloin valtava pino kirjoja ja katottua kymmerniä elokuvia videolta, puhelimessakin sai puhua kylläkseen.

Nukahtamisongelmia ei ollut kenelläkään, tosin saivat iltatissiä niin kauan kuin halusivat = 2-3 v. Mutta yökylässä nukahtivat ilmankin.

Vierailija
10/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ratkaisulta. Ongelma siinä on se, että vauvan voi olla vaikea nukahtaa kenenkään muun kanssa tai millään muulla tavalla.

Se, miksi rinnnalle nukuttamista vastustetaan, on mielestäni se ajattelutapa, että vauvan tulisi mahdollisimman varhain olla riippumaton siitä, kuka häntä hoitaa. On siis parempi olla riippuvainen jostain esineestä, esim. tutista, nallesta, rätistä. Mikä on mielestäni aika nurinkurista. Rinnalla kun saa niin paljon kaikenlaista hyvää ja läheisyys on vauvalle kehittävää.

Vierailija
11/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jälkeen vierotin, uuden nukahtamistavan oppimiseen meni viikko.

Ja missään vaiheessa, koskaan, ei ennen eikä nyt, nukahtaminen ole ollut valtataistelua tai vastustelua.

Vierailija
12/22 |
19.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja äiti nauttii (ja naapuritkin nauttivat hiljaisuudesta), niin MITÄ HAITTAA tissille nukahtamisesta muka voisi olla??

Vierailija
13/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun jokatapauksessa imetin iltamaidot ja poika tykkäsi siihen tissille syötyään nukahtaa, en nähnyt asiassa mitään ongelmaa. Nukkuva poika heivattiin siitä vaan sänkyynsä. Jos en itse ollut illalla kotona, nukahti aina nätisti sänkyynsä. Ja on ollut hyvä nukkumaan yönsä, nukahti sitten tissille tai ilman. Ei siis ole tullut mitään tissiassosiaatioita, mistä myös aina " pelotellaan" .

Kun lopetti imemisen, nukahti viikon verran syliin. Sen jälkeen on viety omaan sänkyynsä, jonne nukahtaa muutaman hyörimisen ja pyörimisen jälkeen.

Vierailija
14/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse oli mentävä samaa aikaa nukkumaan aina ja maattava koko yö tissi lapsen suussa ja ylöskin sai nousta vasta kun lapsi heräsi, koska ei nukkunut ilman tissin suussa olemista juuri ollenkaan. Ei siis yhtään omaa elämää, jota jokainen tarvitsee edes vähän. Vierotin tästä 5kk iässä ja huusi 5 viikkoa, kunnes oppi syömään tuttia. Itse en olisi enempää kestänyt huvituttina oloa, eikä se taas olisi ollut myöskään lapsen etu että äiti uuvahtaa. Toiste en tähän ryhdy.

Vierailija
15/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis olen imettänyt sängyssä. Ei vieroituksessa mitään ongelmia ollut. Kun tissistä luovuttiin, tuli tilalle tutti.

Tällaisilla jutuilla pelotellaan ihan turhaan! Hyvä että olet käyttänyt arkijärkeäsi, älä kuuntele höpinöitä hyvistä tai huonoista tavoista. KAIKKIA lapsia joutuu vierottamaan joistakin asioista, vaipoista nyt vähintään. Ja kaikki myös onnistuvat vieroituksessa ennen pitkää. Vai tunnetteko ketään tissille nukahtavaa, vaippoja käyttävää rippikouluikäistä?!?!

Vierailija
16/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähitellen siirryttiin tuttipullo+tissi-linjalle ja siitä jäi sitten lopulta tissi pois, kun tyttö ei sitä enää jaksanut vaan nukahti jo pullon jälkeen. Tämä n. vuoden iässä ja puolisen vuotta myöhemmin luovuimme sylinukutuksesta. Ollut jokusen kerran yöhoidossa, eikä nukuttamisessa ole ollut ongelmia.

Mun mielestä tosta syliin nukuttamisessa ei ollut erityisemmin vaivaa. Kaipasin itsekin illalla hetken rauhoittumista...

Nukuttamisen ja nukkumisen suhteen meillä mennään siitä, mistä aita on matalin. Minä haluan nukkua yöllä, ja illalla omaa aikaa, joten muksu nukkumaan millä keinolla parhaiten onnistuu =)

Vierailija
17/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos se ei häiritse sinua, se sopii teille hyvin!

Itselläni oli sama ongelma kuin jollain aikaisemmallakin, että vauva halusi nukkua *vain* tissi suussa. En olisi päässyt edes vessaan - ja synnytyksen jälkeen oli kaikenlaista vaivaa, että jouduin ramppaamaan siellä koko ajan. Olin aluksi ihan tuskissani kun vauva alkui karjua kun siirryin sentinkin. Meillä tutti oli siksi pelastus.

Vierailija
18/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimi hyvin meilla. Sitten opetettiin uusi " nukahtamistyyli" , eli ilman tissia omaan sankyyn. Ekana iltana annettiin itkea ja isa istui pinnasangyn vieressa. Toisena iltana vahan samaa rataa. Kolmantena iltana itki ehka minuutin verran ja sitten nukahti. Ja ihan yksin!=)

Anna vaan nukahtaa sen pikkuisen tissille, jos se vaan sinulle sopii!=)

Vierailija
19/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikä tarvittu minkään maailman vierotuksia, poika lopetti ihan itse tuossa 5kk:n iässä iltatissin.

Totta kuten joku hyvin kirjoitti tuossa edellä, tämän ajattelun takana on 70-lukulainen, ennen pitkien äitiyslomien alkaa vallinnut vähän pakkokäytäntökin, että vauvan pitäisi mahdollisimman aikaisin olla vaivaton, helppo, itsenäinen ja riippumaton äidistä. Jos joku äiti haluaa " riippumattoman" vauvan, niin ihan ok mun mielestäni, mutta nyt on kuitenkin vuosi 2006 ja äideillä onneksi pitkä äitiysloma Suomessa. Jos ei koe vauvaa jotenkin vaivalloiseksi ja hankalaksi ja salaa oikeastaan nauttiikin pienen vauvan kanssa nukahtamisesta ja iltaimetyksestä, niin älkää nyt hyvät naiset poteko huonoa omaatuntoa siitä! Luottakaa omiin vaistoihinne.

Vierailija
20/22 |
18.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai ainakin lähes. Joskus sai nukahtamaan myös kanniskelemalla sylissä mahallaan. Noin 5 kk iässä poika oppi syömään tuttia ja sitä myöten myös nukahtamaan omaan sänkyynsä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme