Nenäleikkaus Fin-Est
Kaikki jotka olette olleet Fin-Estillä nenäleikkauksessa, suositteletteko paikkaa?
Onko hinta laatusuhde mielestänne hyvä? Ovatko muutokset tarpeeksi isoja vai liian pieniä?
Kuunnellaanko asiakkaan toiveita tarpeeksi?
Lisäksi millaista palvelua saa paikan päällä leikkausta ennen ja sen jälkeen?
Mitä mieltä olitte kuvanmuokkauksista ja kuinka hyvin lopputulos vastasi sitä?
Olen käynyt konsultaatiossa, mutta minulle jäi suppeampi kuva mitä odotin.
En nähnyt kuin muutaman kuvan ennen ja jälkeen potilaista, koska kuulemma moni ei halua kuvaansa kansioon.
Lisäksi en saanut paljoa mitään uutta tietoa toimenpiteestä konsultaatiossa, lähinnä vain sen suorittavasta kirurgista.
Olen edelleen halukas menemään nenäleikkaukseen, mutta mietin että onko Fin-Est sitten se paikka minulle. Kuvanmuokkauksessa sain vain sivu- ja etuprofiilikuvan joissa kyömy oli poistettu, mutta nenänpäälle ei oltu tehty juuri mitään muutosta vaikka sitä pyysin. Mietinkin voinko vaikuttaa muutokseen vielä paikan päällä vai eikö kirurgi suostu tekemään isompaa muutosta. Hinnoissa meinaan oli suuri ero, pelkkä kyömyn poisto 3700€ kun taas kyömyn poisto ja nenänpään muotoilu 5000€
Olisin todella kiitollinen rehellisistä kokemuksista. Pienetkin yksityiskohdat kiinnostavat.
(Ja jos jollain on ennen ja jälkeen kuvia niin olisin enemmän kuin kiitollinen niistä)
-J
Kommentit (87)
Hei! Miten toipumisesi on sujunut "J" nyt kun leikkauksesta on jo lähes vuosi ? Itsekin harkitsen nenäleikkaukseen menoa vielä tämän vuoden aikana.
Täällä kanssa yksi nenäleikkauksen reilu 3 kk sitten läpi käynyt. Kyllä kannatti rakastan tätä uutta nenää! Itse kävin leikkauttamassa Prahassa, sillä siellä kokeneemmat kirurgit ja halvempi hintakin. Nenän siltaa kavennettiin ja kärki muotoiltiin siroksi, hinta oli ainoastaan 2300 euroa.
Up! Onko kenelläkään kokemuksia FinEstin Priit Kasenõmmista? Kävin konsultaatiossa ja sairaanhoitaja suositteli suoraan Priittiä enemmän kuin Margusta, perustellen että hän on tehnyt enemmän samanlaisia vaativia väliseinämään kajoavia leikkauksia ja on helpommin lähestyttävä persoona. En löydä netistä kuitenkaan kenenkään kokemuksia kyseisestä miehestä..
Vierailija kirjoitti:
Täällä kanssa yksi nenäleikkauksen reilu 3 kk sitten läpi käynyt. Kyllä kannatti rakastan tätä uutta nenää! Itse kävin leikkauttamassa Prahassa, sillä siellä kokeneemmat kirurgit ja halvempi hintakin. Nenän siltaa kavennettiin ja kärki muotoiltiin siroksi, hinta oli ainoastaan 2300 euroa.
Missä kävit ja kuka leikkasi?
ankanpoika kirjoitti:
Up! Onko kenelläkään kokemuksia FinEstin Priit Kasenõmmista? Kävin konsultaatiossa ja sairaanhoitaja suositteli suoraan Priittiä enemmän kuin Margusta, perustellen että hän on tehnyt enemmän samanlaisia vaativia väliseinämään kajoavia leikkauksia ja on helpommin lähestyttävä persoona. En löydä netistä kuitenkaan kenenkään kokemuksia kyseisestä miehestä..
Up!! Itse joku aika sitten olin yhteydessä Priittiin sähköpostitse. Lähetin hänelle kuvat nenästäni ja hän konsultoi kuvien perusteella. Vaikuttaa oikein pätevältä kirurgilta, mutta haluaisin kuitenkin kuulla jos jollain olisi kokemusta hänestä, kun netistä ei tosiaankaan kovin montaa kokemusta löydy.
Leikkauksestani on kulunut nyt reilu 2 vuotta. Kaikenkaikkiaan olen noin 80% tyytyväinen operaation lopputulokseen.
Vuosi leikkauksen jälkeen kävin jälkitarkastuksessa Helsingin toimipisteellä. Tarkastus oli pettymys, suorastaan shokki, sillä sairaanhoitaja "haastatteli" suullisesti tyytyväisyyttäni lopputulokseen. Sain täyttää kirjallisen itsearviointilomakkeen, joka puolestaan lähetettiin kirurgille. Jälkitarkastuksessa ei siis koskettukaan nenään eli varsinaista "tarkastusta" ei tehty, mikä jätti todella epävarman tunteen lopputuloksesta oman terveyteni näkökulmasta. En myöskään ole ollut missään yhteydessä kirurgiini, muuten kuin hänen sähköpostivastauksella, jossa hän otti kantaa itsearviointiini. Näin jälkikäteen ajateltuna tämä tuntuu todella epäammattimaiselta. Leikannut kirurgi tarkasti nenäni leikkauksen jälkeisenä aamuna, jonka jälkeen olen ollut "omillani". Minulla ei teknisesti ole hajuakaan onko nenän lopputulos rakenteellisesti kantava jne. Pyysin myös kahdesti epikriisiä lähetettäväksi kotiini, ja lupauksista huolimatta ei sitä ole tullut.
Kahden vuoden jälkeen nenänpääni on todella kova (oli keskivertoa kovempi, paljon rustoa jne jo ennen leikkausta) Nenänpää ei taivu juurikaan, ainoastaan vähän sivulta sivulle. Ylös ja alaspäin sitä en saa taivutettua (ns possunenäksi / lyttänenäksi) Lisäksi olen huomannut kuorsaavani enemmän öisin ja nenä on aamuisin todella kuiva ja tukkoinen. Voisi siis sanoa, että hengittäminen on öisin vaikeampaa nyt kuin ennen leikkausta.
Toivon että nenä jatkaa pehmenemistään ja asettumistaan ajan kanssa. Esteettisesti nenäleikkaus oli oikea ratkaisu, joka on positiivisesti vaikuttanut itsetuntooni ja tyytyväisyyteeni. Mutta leikkaukseen liittyy myös paljon muita puolia, joista haluan kertoa omaa leikkausta pohtiville.
-J
Vierailija kirjoitti:
ankanpoika kirjoitti:
Up!! Itse joku aika sitten olin yhteydessä Priittiin sähköpostitse. Lähetin hänelle kuvat nenästäni ja hän konsultoi kuvien perusteella. Vaikuttaa oikein pätevältä kirurgilta, mutta haluaisin kuitenkin kuulla jos jollain olisi kokemusta hänestä, kun netistä ei tosiaankaan kovin montaa kokemusta löydy.
Noniiiiin. Tosiaan laittelinkin tänne reilu vuosi takaperin olleeni yhteydessä Priittiin sähköpostin välityksellä. Homma jäi sitten hautumaan siiheksi, että löytyisi sopiva ajankohta leikkaukselle ja nyt semmoinen oli!
Leikkauksesta on tänään neljä päivää ja Priit operoi sen suljetulla menetelmällä. Priit oli oikein mukava ja ammattitaitoinen henkilö. Lopputuloksesta en osaa vielä sanoa, kun nenä on piilossa castin alla. Oli kuulemma käynyt turpoamaan jo leikkauksessa paksun ihoni takia joten Priitkään ei oikein osannut kommentoida lopullista tulosta kaiken turvotuksen alta.
Vierailija kirjoitti:
Miltä nenä näyttää tänä päivänä? Tuliko hyvä?
Nenä näyttää tosi hyvältä, olen ihan älyttömän tyytyväinen lopputulokseen! Turvotusta tottakai vielä on, minun tapauksessani hieman normaalia nenäleikkauspotilasta enemmän.
J, toivottavasti vielä näet tämän. Oli mielenkiintoista ja hyödyllistä lukea tarinasi. Kuka sinun leikkauksen suoritti?
Varasin juuri konsultaatioajan Finestille. Minulla on toiveena päästä juurikin Margus Luhtin leikkaamaksi. Haluaisin madaltaa korkeaa ja pitkää nenääni, siinä on myös kyhmy. Olen kärsinyt siitä eskarista asti, ja minua on kiusattu siitä koko ikäni. En malta odottaa, että asiat lähtevät etenemään!
Jännittää, onko minun mahdollista saada naisellinen ja siro nenä, joka sopii kasvoihini. :)
Margus Fin Est leikkasi 8 kk sitten. Kaikki (kaverit, sukulaiset) sanoivat nenään pieneksi ja normaaliksi, mutta itse olen sitä aina vihannut. Leikkauksen kesto todisti "korjaustarpeen" : 7 tuntia. Kyömyn poisto, järjen muotoilu, lyhennys. Uskomatonta miten nopeasti paranin vaikka alkuun silmät lilat ja niin turvoksissa, etten aamuisin meinannut auki saada. Itseäni pahemmalta vastaavasta toipuva ei voi näyttää. Nenä oli pitkään kosketusarka, mutta jomottavaa kipua ei ollut edes seuraavana päivänä. Maski tuntui lähinnä ikävältä ei muuta. Käytin apteekin mustelmavoidetta, jolla sain naamani täysin normaaliksi viikossa. Luomiin ei kai saisi käyttää, mutta otin riskin. Jännitin maskin poistoa todella paljon ja näin painajaisia tuloksesta. Helpotus oli suuri, kun maskin alta paljastui täydellinen nenä! Olen todella tyytyväinen.
Hei leikkauksessa olleet! Voisitteko kertoa tarkemmin toipumisesta.Kävin konsultaatiossa, jossa sh(?)/konsultti ei tiennyt mitään.
Miten hoiditte ihoa lastan aikana?
Oliko teillä myös sieraimissa sisällä lastat? Nämä kuulemma tavalliset suljetussa leikkauksessa. Saako ne poistettua itse?
Miten peititte tikkien jäljet? Blascon peitevärit?
Miten kävitte suihkussa ja pesitte hiukset lastan kanssa?
Pystyykö nenän puolesta tekemään kävelyitä ulkona tms toipumisen aikana?
Auttaako jotkut ruoka-aineet, veden juominen, kasvohieronta,jääkylmä suihku, jääpussi tms turvotukseen?
Edistääkö kollageeni tms paranemista?
Käytittekö arpiin silikonilaastaria tms?
Oliko tukit itsesulavia?
Milloin saunaan? Joogaan? Salille?
Mitä lääkkeitä käytitte? Saitteko antibioottikuurin ja mistä?
Onko teillä ohut vai paksu iho? Miten se turpoili/ käytäytyi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miltä nenä näyttää tänä päivänä? Tuliko hyvä?
Nenä näyttää tosi hyvältä, olen ihan älyttömän tyytyväinen lopputulokseen! Turvotusta tottakai vielä on, minun tapauksessani hieman normaalia nenäleikkauspotilasta enemmän.[
Vanha ketju, mutta ehkäpä näet tämän...
Mistä turvotus johtui? Vaikuttiko ihon paksuus asiaan? Asettuiko iho suljetun leikkauksen jälkeen hyvin?
Itsellä paksu iho, sellainen isoilla huokosilla mustapäillä muuta naamaa rasvaisempi. Leikkauksessa toivoisin pienennystä aika paljon. Onkohan ongelmia tulossa tuon ihon vuoksi? Miten hoidat turvotusta kotikonstein? Onko nenä kipeä?Missä turvotus on? Mun ystävällä koko nenän mitalta paksu turvotus päällä koko ajan. Nenä on kuin tasainen pala grillimakkaraa.
Up!! Itse nenäleikkausta vakavasti harkitseva ja tällä hetkellä mielessä Priit Kasenömm leikkaavana lääkärinä. Muita kokemuksia hänestä? Ainakin ig-portfolio näyttää todella hyvältä. :)
Onko kukaan käynyt tänä vuonna korjailemassa nenää? Ihan missä vain,virossa,suomessa,muualla.
Missä ,miten, yms ?
Priitillä käynyt. Lopputulos hyvä, mutta toipuminen oli aika hirveetä :( Tutustuin leikkausta odotellessani kahteen hänen muuhun potilaaseen. Toinen oli menossa korjausleikkaukseen.
Olitko siis Fin-Estin kautta ja Margus Luht leikkasi? Olen juuri laittamassa heille viestiä, otin pari viikkoa sitten yhteyttä Health Cliniciin, mutta mitään vastausta ei kuulunut ja Margus Luht taitaakin olla kokeneempi plastiikkakirurgiassa kuin Aet Saarts... hänelle oisin halunnut siksi että on ollut myös Suomessa töissä ja puhuu hyvää suomea, mutta tarkemmin ajatellen Luht taitaa olla itse kirurgiassa taitavampi.