Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nenäleikkaus Fin-Est

Vierailija
17.01.2015 |

Kaikki jotka olette olleet Fin-Estillä nenäleikkauksessa, suositteletteko paikkaa?

Onko hinta laatusuhde mielestänne hyvä? Ovatko muutokset tarpeeksi isoja vai liian pieniä?

Kuunnellaanko asiakkaan toiveita tarpeeksi?

Lisäksi millaista palvelua saa paikan päällä leikkausta ennen ja sen jälkeen?

Mitä mieltä olitte kuvanmuokkauksista ja kuinka hyvin lopputulos vastasi sitä?

Olen käynyt konsultaatiossa, mutta minulle jäi suppeampi kuva mitä odotin.

En nähnyt kuin muutaman kuvan ennen ja jälkeen potilaista, koska kuulemma moni ei halua kuvaansa kansioon.

Lisäksi en saanut paljoa mitään uutta tietoa toimenpiteestä konsultaatiossa, lähinnä vain sen suorittavasta kirurgista.

Olen edelleen halukas menemään nenäleikkaukseen, mutta mietin että onko Fin-Est sitten se paikka minulle. Kuvanmuokkauksessa sain vain sivu- ja etuprofiilikuvan joissa kyömy oli poistettu, mutta nenänpäälle ei oltu tehty juuri mitään muutosta vaikka sitä pyysin. Mietinkin voinko vaikuttaa muutokseen vielä paikan päällä vai eikö kirurgi suostu tekemään isompaa muutosta. Hinnoissa meinaan oli suuri ero, pelkkä kyömyn poisto 3700€ kun taas kyömyn poisto ja nenänpään muotoilu 5000€

Olisin todella kiitollinen rehellisistä kokemuksista. Pienetkin yksityiskohdat kiinnostavat.

(Ja jos jollain on ennen ja jälkeen kuvia niin olisin enemmän kuin kiitollinen niistä)

-J

Kommentit (87)

Vierailija
21/87 |
01.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko ollut jo leikkauksessa tai onko asia edennyt mihinkään? Samaistuin täysin jokaiseen kirjoittamaasi asiaan!! Kamppailen saman ongelman kanssa ja harkitsen myös nenäleikkausta Fin-Estillä. Rahat on kasassa, nyt vain tarvitsisi löytää oikea paikka ja kirurgi sekä rohkeutta viedä asia suunnittelusta toteutukseen! Olisi mahtava jutella tästä ihmisen kanssa joka on samassa tilanteessa ja joka ymmärtää kuinka tärkeä tämä asia on minulle, eikä vähättele ongelmaani!

Vierailija
22/87 |
25.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oman leikkaukseni ajankohtani on viivästynyt hieman, sillä sain koulupaikan nyt syksyllä. Aloitin juuri opiskelut ja täten en voi tällä hetkellä noin vain leikkaukseen lähteä, vaan joudun ajoittamaan sen syys-, joulu-, hiihto- tai kesäloman mukaan... Olen todella malttamaton, mutta minun täytyy laittaa opiskeluni etusijalle.

Rahat leikkaukseen on ihan pian kasassa ja seuraava vaihe onkin alkaa miettiä ajankohtaa ja varmistaa paikka jonne haluan menny leikkauksen suorittamaan.

Suunnitelmissa on ajoittaa leikkaus joko hiihtoloman aikaan tai viimeistään kesälomalle!

Millainen leikkaus sinulla on haaveissa? Mikä nenässäsi häiritsee sinua eniten? Mitä paikkoja olet harkinnut? :)

-J

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/87 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmi että sinun leikkauksesi on viivästynyt, olisi ollut mahtava kuulla oma kokemuksesi asiasta!

Minulla on tarkoitus leikata pelkkä kyömy pois. Tietenkin jos parempi lopputulos vaatii myös nenänpään korjausta, niin olen avoin sillekkin. Mieluiten pelkkä kyömyn poisto, koska koen että silloin riski että leikkaus epäonnistuu on pienempi sekä silloin myös nenäni näyttää vielä omalta.

Olen myös tutkinut nenäleikkauksista kaiken mahdollisen, lukenut kaikki keskustelupalstat  ja katsonut huolella läpi kaikki leikkaavat kirurgit ja sairaalat tästä läheltä. Kaiken tämän jälkeen kärkipäässä on Fin-Est ja Margus Luht. En ole päätynyt tähän halvan hinnan vuoksi, vaan olen sitä mieltä että Margus Luht on tämän alueen taitavin kirurgi nenäleikkaukseen! Keskustelupalstoilla Margus Luht on myös saanut kaikista eniten positiivista palautetta, mutta silti myös vähiten negatiivista.

Nyt lähipäivinä olisi tarkoitus varata konsultaatioaika Fin-Estille, niin katsotaan olenko sen jälkeen vielä menossa sinne leikkaukseen vai saako se minut ajattelamaan toisin.

Mitä muita paikkoja itse harkitset? Vai oletko jo päättänyt minne menet leikkaukseen? :)

Vierailija
24/87 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en valitsisi missään nimessä klinikkaa, joka herättää hämäriä tai negatiivisia fiboja. Minusta jo Fin-Estin netissä luoma mielikuva on jotenkin vastenmielinen. Vähän väliä tulee facebookissa tuputettua mainosta milloin mistäkin operaatiosta ja aina kuvissa nyrpeä ilmeinen todella leikelty hoitsu. Jotenkin en pysty mieltämään jatkuvasti somessa itseään mainostavaa ja tarjouksia suoltavaa firmaa turvalliseksi ja luotettavaksi, jos jatkuvasti pitää kalastella asiakkaita.

En sano etteikö ulkomailta löydy taidokkaita klinikoita, mutta silti noin isoon operaatioon valitsisin jonkun oikeasti hieman tunnetumman suomalaisen (Terveystalo, Siluetti jne) tai tekisin todella tarkan taustatutkimuksen ulkomaisesta paikasta.

Vierailija
25/87 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä kirjoittaa, että voin kysyä eräältä ystävältäni klinikan nimeä kun hän kävi Latviassa (vai Liettuassa?) kauneusleikkauksessa ja lopputuloa oli upea ja koko operaatio kuulemma todella ammattitaidolla toteutettu aina konsultaatiosta lähtien.

-25

Vierailija
26/87 |
27.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo pointtisi on kyllä hyvä ja se on itselläkin käynyt mielessä!

Kuitenkin olen valinnut Fin-Estin taitavan kirurgin, eli Margus Luhtin takia. Jos Margus Luht leikkaisi Suomessa, menisin varmasti sinne! Mutta nyt hän leikkaa Virossa, joten harkitsen suorittavani leikkauksen sielä. Tottakai koko klinikka tulee ottaa huomioon, mutta olen sitä mieltä että tärkein tekijä silti on taitava kirurgi.

Olen tottakai vielä avoimin mielin vaihtoehdoille! Tällä hetkellä kuitenkin Fin-Est on ykköspaikkani. Ja olenkin tutkinut moniamonia vaihtoehtoja, eikä kyseessä ole todellakaan hetken mielipäätös. Nenäleikkausta olen suunnitellut jo useita vuosia ja kyseistä klinikkaa jo yli vuoden päivät. Kuitenkin vasta konsultaatioon päästessäni pystyn muodostamaan kunnollisen mielipiteen klinikasta. Kyllä jos minulle jää yhtä negatiivinen mielikuva klinikasta kuin aloittajalle, niin varmasti rupean etsimään toista paikkaa.

Olisi mahtavaa jos kertoisit klinikan nimen jossa ystäväsi kävi! Mikä operaatio hänellä oli kyseessä?

-22&24

Vierailija
27/87 |
30.09.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muakin kiinnostaisi kuulla mikä klinikka on kyseessä ja jos jollain muulla on kokemuksia! :)

Vierailija
28/87 |
08.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo että tämä keskustelu on kadonnut täältä sivun uudistumisen myötä, mutta hyvä että tämä onkin tallella! Onko aloittaja jo päättänyt minne menee leikkaukseen? Tai onko muilla tullut muutoksia suunnitelmiin tai asiat edenneet eteenpäin?

Vierailija
29/87 |
25.10.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
30/87 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP!

Vierailija
31/87 |
02.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö noitakin voisi katsella Turkista. Itse olen harkinnut hakea sieltä hiustensiirtoa ohimoille, koska siellä otetaan 1/3 Suomen hinnoista eli operaatio olisi luultavasti 2500-3500 euroa. Hintaan sisältyy hotellihuone ja kuljetukset lentokentältä/lle ja hotellilta vastaanotolle.lennot pitää maksaa itse. Osaamista löytyy ja asiakkaat ainakin antaneet hyvää palautetta. M25

Vierailija
32/87 |
30.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
33/87 |
25.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

UP

Vierailija
34/87 |
28.05.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkaus aika on nyt varattu ja nenäleikkaukseni toteutuu vihdoin tänä kesänä!

- J

Vierailija
35/87 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kotiuduin tänään nenäleikkauksestani. Leikkauspäivä oli raskas, sillä leikkaukseni venyi useammalla tunnilla edellisen potilaan takia. Odottelun takia jouduin olemaan todella pitkään syömättä ja juomatta, mikä verotti oloani. Ja koska leikkaus alkoi niin myöhään, pääsin toipumaan vasta illalla.

Nyt kun olen kokenut leikkauksen, voin jakaa hieman omaa kokemustani tuoreesta muistista. Ensinnäkin JÄNNITYS oli paljon suurempi, kuin olin kuvitellut. Olin haaveillut nenäleikkauksesta yli 3 vuotta ja olin 100% varma, että haluan sen. Silti edellisenä iltana vatsassa velloi ja ajatuskin mitä seuraavana päivänä tulisi tapahtumaan sai koko kropan sekaisin. Sain aivan järkyttävän päänsärkykohtauksen jännityksestä. Varaudu siis rauhoittelemaan itseäsi jännitykseltä, vaikka olisit aivan varma, että olet valmis leikkaukseen.

Leikkauspäivänä olo voi olla HEIKKO. Itsellä leikkauksen aikataulu venyi usealla tunnilla, jolloin kroppa alkoi mennä heikkoon kuntoon. Nälätti, janotti tuli huono olo... Hoitajan laittama neula kyynärtaipeessa lisäsi epämukavuutta.

PELKO kun siirrytään leikkaussaliin. Vedän tossut jalkaan ja myssyn hiusten yli. Nyt se tapahtuu, asetun leikkauspöydälle ja olen kirurgin käsissä. Kuulin oman sykkeeni monitorista ja tunsin kun nukutusaine alkoi vaikuttaa kasvoissa. Sitten ylleni asetettiin maski ja nukahdin. Heräsin heräämöstä ja olo oli todella tokkurainen, huimasi, paleli kovasti ja tuntui pahalta.

Pian omaan huoneeseen siirtymisen jälkeen alkoi OKSETTAA. Ei hetkeäkään kun hälytän hoitajan paikalle ja oksensin vadin täyteen verta. Veri oli kuulemma mennyt leikkauksen aikana vatsaani. Oksennusta tuli myös nenästäni ja ne levisivät kasvoilleni lastan/pakkausten alle ja hoitaja sanoi, että siistitään vasta aamulla. Kello oli tällöin noin yhdeksän illalla. Loppu ilta menikin vessan ja sängyn välillä.

Sain vihdoin myös luvan syödä ja juoda, mutta KURKKU oli niin KIPEÄ ettei siitä tullut mitään. Kurkkuni kipeytyi todella leikkauksen aikaisesta putkesta. Nielaisu sattui todella paljon. Nukkumisesta ei meinannut tulla mitään, kun nenällä ei voinut hengittää ja suu kuivui kokoajan. Kun yritin kostuttaa suuta, kurkkuun sattui taas. Sain nukuttua puolen - puolentoista tunnin pätkiä. Aamulla olo oli heikko ja huonovointinen. Ajatus siitä, että kohta pitäisi vaihtaa omat vaatteet ja nousta sängystä kotimatkalle tuntui mahdottomalta. OKSENNUSREFLEKSI tuli taas aamulla. Selvisin kuitenkin kotiin ja toipuminen voi nyt alkaa.

Halusin kuvata leikkaukseni mahdollisimman realistisesti, jotta joku muu voisi saada siitä vinkkiä, mitä odottaa tuolta päivältä. Tietenkin jokaisen kokemus on omanlainen, mutta näin tapahtui minulle. Vinkkeinä voisin sanoa nenäleikkaukseen lähtevälle, että valmistaudu kunnolla.

- Ole varma, että haluat leikkauksen 100%

- Tiedä mitä odottaa, tutustu leikkaukseen huolella

- Ota SAATTAJA mukaan! Helpottaa kun joku voi tuoda vettä, säätää sänkyä, auttaa kotiin jne

- Siedä jännitystä, pelkoa, ja etenkin huonoa oloa

- Valmistaudu näkemään tummia silmänalusia, turvotusta, verta jne

- Valmistaudu useita päiviä kestävään kipuun (etenkin kurkussa) ja kuivuviin huuliin, sillä joudut hengittämään suun kautta jatkuvasti

- Valmistaudu toipumiseen, sillä lasta on nenässä useita päivä ja aika käy varmasti pitkäksi

Voin kirjoitella lisää kokemuksiani kun toipumiseni on pidemmällä! :)

Vaikka kokemukseni oli rankka, oli hoitajani sitäkin ihanampi. Nuori symppis nainen, joka hoiti kaikki toimenpiteet todella hellästi ja varoen. Nyt vaan yritän toipua ja jännityksellä odotan lastan ja tikkien poistoa, jotta nään uuden nenäni kunnolla.

- J

Vierailija
36/87 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten potilasturva korvaa jos paraneminen ei suju?

Vierailija
37/87 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti olet tyytyväinen lopputulokseen. :)

Näin leikkaussalihoitajana hieman ihmetyttää, eivät ilmeisesti laittaneet anestesian ajaksi sinulle nielutamponia estämään veren valumisen nieluun. Ja saitko heräämössä paleluusi lämpöpuhallinpeittoa tai itselämpiävää peittoa päälle?

Olen jotain realityohjelmia aiheesta joskus katsellut (siis esteettinen kirurgia etelänaapurissa) ja aina ottaa silmään heidän leikkaussalirutiineissaan ja toiminnassaa jotain pientä, minkä vuoksi en itse haluaisi siellä pöydälle joutua.

Vierailija
38/87 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko maksoi?

Vierailija
39/87 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelivat kovasti leikkaukseni viivästymistä, josta huono olo yms osittain johtui. Mutta edellisessä leikkauksessa oli tullut jotakin yllätyksiä, jonka takia asialle ei vaan voinut mitään.

Muuten palvelu oli ystävällistä ja oma hoitajani kävi tasaisin väliajoin kyselemässä vointia ja tarjoamassa lääkkeitä ym. Hän oli todella hellä neulan laiton ja teippausten vaihdon kanssa. Ja hän ehdottomasti teki kokemuksestani positiivisen.

Heräämössä en saanut peittoa, sillä valitin vessahätää ja minut päästettiin lähes heti vessaan. Kyllä muuten huimasi ja kyseinen hoitaja oli ilmeisesti saanut palautetta tästä nopeasta noususta... Vessassa käynnin jälkeen minut siirrettiin omaan huoneeseen. Ehdin huomata heräämössä kyllä, että viereisellä potilaalla oli lämpöpeitto.

Nenäni näyttää ainakin tällä hetkellä ihan hyvältä siihen nähden, että leikattiin siis eilen. Ei ole vielä tullut paljoa turvotusta silmiin, eivätkä silmät ole juurikaan mustuneet ympäriltä. Saa nähdä tuleeko vielä myöhemmin, sillä kirurgin mukaan kolmantena päivänä turvotus on pahin. Minulle tehtiin avoin leikkaus, jolloin kirurgi teki viillon sierainten väliin, viilto näyttää tasaiselta ja sieraimet symmetrisiltä. Huomaan jo selkeästi nyt eron entiseen, sillä nenänpääni oli hieman alaspäin roikkuva ja nyt se on ylempänä. Kyömystä tehtiin kaareva, jota en tietenkään vielä ole päässyt näkemään, sillä lastaa täytyy pitää ensiviikkoon.

Leikkauspäivänä kivuliainta oli omalla kohdallani ehdottomasti neulan laitto taipeeseen ja kurkkukipu, joka on jatkunut siis tänäänkin samanlaisena. Itse nenään ei ole sattunut juuri ollenkaan.

Kävin konsultaatiossa jo vuonna 2014, jolloin minulle tehtiin leikkaussuunnitelma ja hinta arvio. Tuolloin kyömyn poisto ja nenänpään muotoilu takuulla maksoi 5000€. Nykyään varsinaista takuuta ei ilmeisesti erikseen voi enää ostaa, mutta itse sain sen koska leikkaukseni pohjautui tuohon 2014 vuoden suunnitelmaan. Kirurgi lupasikin, että leikkaa vaikka 10 kertaa kunnes haluttu lopputulos saavutetaan.

- J

Vierailija
40/87 |
12.07.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kepa eli tyrivät jotain sen edellisen potilaan kohdalla, toivottavasti ei kuollut