Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ja sitten ihmetellään ja voivotellaan ja katkeroitudutaan kun ei imetys onnistu!!!

Vierailija
17.01.2006 |

luinpa tuossa uusinta Vauva-lehteä ja sen mielipidepalstaa.

Siellä eräs äiti ihmettellee imetysintoilua lainatakseni hänen sanaansa ja kirjoittaa näin: " Muistammehan että pullosta lapsi saa maitoa ihan niin paljon kuin haluaa, tissistä kun tulee vain sen verran kuin tulee" Hmm, ihanko totta? Mutta entäs sitten? Ei se maito sieltä tisseistäkään tuosta noin vain lopu jos sitä on alkanut tulemaan, äiti kyllä omilla toimillaan saa hyvänkin ja ennenkaikkea riittävän maidontulon ehtymään ja jopa loppumaan!

" Meillä korvike on taannut pitkät unet. 1kk vanha poikamme nukkui 4h syöttövälin sijaan 6h kun annoimme korviketta, tämä todisti minulle sen että korvike tosiaan pitää pidempään kylläisenä" .

Jaajaa just joo, kyllähän se pitää korvike pidempään kylläisenä koska se on huonommin sulavaa kuin äm ja se taas johtuu siitä että se on sitä korviketta eli ei ihmisen maitoa ihmislapselle, siis erilainen ja kyllä, huonompi koostumus.

Ja voi kamalaa kun 1kk ikäinen pikkuvauva herää jopa 4h välein syömään, on se ihan kamalaa ja epäinhimillistä sellainen!!!

Kannattaisiko edes hieman ottaa edes perusasioista selvää ennenkuin äidiksi ryhtyy?!?! Pikkuvauvat kun syövät öisinkin juu ja vaikka 1-2h välein välillä ja sekin normaalia ja ok paitsi tietysti näille äideille joille se oma mukavuus on a&o ja yöunienkin pitäisi jatkua kuten aikana ennen lasta *ARGH*!!! Eipä tarvitse enää ihmetellä mistä tulevat nämä imetysvastaiset korvikefanaatikot, anteeksi nyt että vajosin tasollenne muta jotakin rajaa typeryydelläkin!!!

Kommentit (115)

Vierailija
41/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei varmasti voivottele tai katkeroidu. Minä pahotan mieleni aina kun puhutaan imetyksestä. Itse tein kaikkeni, ja otin selvää ja yritin saada luovuttajaa, pumppasin yöt päivät, imetin koko ajan ja EI vain tullut rinnoista mitään! En tiedä mitä on pinkeät tissit, en tiedä mitän on kun maitoa valuu, kun rintoihin maito pakkautuu. Minulle ie vin nin käynyt, syytä en tiedä mutta kaikkeni tein ja jos joku kehtaa muuta väittää (on joap joku tietämätön kehdannut) niin saa pistää pään pyllyynsä ja pierasta!

Vierailija
42/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

suo nyt anteeksi kirjoitustyylini, myönnän että kirjoitin melko ärhäkkään sävyyn mutta kun typeryydessä ylitetään se tietty raja niin enpä hirveästi jaksa mietiskellä sitä millaista on ulosantini kunhan asia tulee selväksi:D

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

nim. 6kk täysimetystä, pumppaamalla en saanut koskaan mitään

Vierailija
44/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystuki sivuihin? Mulla ei noussut maito synnytyksen jälkeen niin hyvin kuin ensimmäisen lapseni kanssa. Hiukan lisämaitoa ensimmäisinä päivinä ja kyllä sitten sitä maitoa on riittänyt. Luin noilta sivuilta kunnon tietoa imetyksestä ja taas maalaisjärki voitti!

Vierailija
45/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

imetystuki sivuihin? Mulla ei noussut maito synnytyksen jälkeen niin hyvin kuin ensimmäisen lapseni kanssa. Hiukan lisämaitoa ensimmäisinä päivinä ja kyllä sitten sitä maitoa on riittänyt. Luin noilta sivuilta kunnon tietoa imetyksestä ja taas maalaisjärki voitti!

Vierailija
46/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun kohdalla eri juttu kun sitä ei ole edes kunnolla alkanut tulemaan.

Vierailija:

Olisiko minun mielestäsi pitänyt pitää huutavaa ja kirkuvaa lasta tissillä, kun ei enää imenyt enempää?

Synnytyksen jälkeen minulle ei edes maito noussut, vaikka tarjosin joka ikiseen itkuun ensimmäiseksi tissiä! Olen sitten vissii huono äiti, kun molemmat lapset ovat korvikelapsia. Ja kyllä meidän mukula saattaa huutaa jo kahden tunnin päästä maitoa lisää, vaikka on korviketta saanutkin, etenkin iltaisin.

Vierailija
47/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät kaikki äidit todellakaan ole täydellisiä maitokannuja! Maito todellakin voi loppua! Kokemusta 4 imetyksestä, joissa maito loppunut lapsen olessa 1-4kk iässä. eikä sitä ole tullut kuin muutama milli, vaikka syöttöjä on lisännyt tai pumpannut nänninpäät veressä. Kyllä lääkärit näistäkin asioista tietää. Eipä siinä mitään. onneksi meillä kasvaa ja elää onnellsia lapsia, vaikkeivät olekkaan saaneet rintaa kuin pienen hetken. Ja onneksi en ota mitään stressiä seuraavastakaan imetyksestä, koska voin osoittaa rakkautta lapselle paljon muullakin tavalla.

Vierailija
48/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
49/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
50/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
51/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
52/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien lasteni kohdalla, olen nimenomaan rivien välistä saanut kuulla, että olen huono äiti, kun en imetä. Milloin olin laiska jne.

Esikoisen kohdalla yritin kuukauden, minä itkin ja lapsi itki yötä päivää. äitini huutaa korvan vieressä, että kyllä se imety onnistuu, kun jaksaa yrittää. Lopulta päätin oman mielenterveyttäni ajatellen, lopettaa koko imetyksen.

Toisen kohdalla ajattelin, että en ota samanlaisia paineita tällä kertaa. Tyttö imi rinnasta aina sen, minkä sai ja pullosta loput. Koskaan en irrottanut tyttöä rinnalta, ennenkuin itse lopetti. Tästä huolimatta, maito ei noussut.

Vierailija
53/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
54/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
55/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

marttyyriksi?? hehahhih:D eiköhän tuo kommenttini vain anna osviittaa siitä millä tasolla nämä imetys vs korvike aiheet tällä palstalla liki aina kulkevat.

Ap

Vierailija
56/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lahkonsa. Ihme vouhkaajia.

Vierailija
57/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei se tarkoita sitä, että älyssä ja taidossa ottaa selvää asioista olisi jotain vikaa jos sitä maitoa ei tule.

Mikä siinä on, että aina epäillään henkilöiden älynlahjoja joilla ei imetys onnistu?

OLLAAN OTETTU SELVÄÄ JOO!

Ne jotka ei HALUA imettää tuskin pahoittavat mieltään tai muutenkaan asiasta stressavat. Antakaa ylimielisten ohjeidenne olla. Kyllä äiti joka hlauaa imettää ottaa asiasta selvää!

Vierailija
58/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten tulee kaikissa perhekerhoissa tulee paskaa niskaan niin ettei niihin kehtaa enää edes mennä kun joukossa on noita " kaikkihan tietää että maito ei lopu" ja " imetä, imetä kyllä siitä lähtee kun vaan on tarpeeksi sitkeä" .

Itselläni on jo kaksi epäonnistunutta imetystä takana koska rinnanpäät on niin matalat että vauva ei ota kunnolla kiinni. Esikoista yritin imettää kumeilla mutta maito ehtyi koska terkan mukaan rinta ei stimuloitunut kunnolla. Kuopusta yritettiin sitten " väkisin" opettaa suoraan rinnalle, tuloksena niin paha rintatulehdus että olin 3 vrk sairaalassa.

Tiedän toki että minun kaltaisiani tapauksia on ehkä promille kaikista imettäjistä mutta silti se tuntuu tosi pahalta kun syytetään laiskaksi yms. Pullojen kanssa pelaaminen se vasta työlästä on!

Vierailija
59/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun kerran heidän mielestään asiallista tietoa ei saisi levittää.

kaikki asiallinenkin tieto imetyksestä on fanatismia, ja ainoa neuvo minkä saisi antaa, on " anna korviketta" , vai?

Vierailija
60/115 |
17.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku toinenkin oli täällä sitä mieltä, ettei se oikein stemmannut tekstin kanssa. Ilmeisesti ap halusit vaan ilkeillä, vai miksi moinen otsikko?

9