Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saisikos täytekakun tekoon vinkkejä?

Vierailija
16.01.2006 |

Olen aivan tumpelo leipuri. Tytöllä on kuitenkin tulossa 2-vuotissyntymäpäivä ja täytekakku pitäis tehdä. Antakaa nyt vinkkejä miten saan kakusta mehukkaan ja raikkaan, joka maistuisi sekä lapsille, että aikuisille. Kakun pohjan osaan suurinpiirtein leipoa, mutta, jos jollakin on hyviä vinkkejä senkin tekemiseen niin otan KAIKKI VINKIT kiitollisena vastaa. KIITOS!

Ja erilaiset täytevaihtoehdot pinoon myös!

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten älä laita kermavaahtoa ollenkaan vaan vispaa creme vanillaa, laita liivatetta vähän mukaan niin hyytyy paremmin.

Mä teen niin, että sekoitan siihen vatkattuun creme vanillaan esim, mansikoita ja vadelmia, pikkusen sitruuna mehua, sitten sitä liivatetta. laitan tota täytettä sinne kakunpohjan väliin ja sitten kuorutan koko kakun lopuksi sillä! Tulee tosi hyvää ja ainakin mun 5v tyttö oli haltioissaan kun sen synttärikakku oli vaaleanpunainen kun marjat värjäsi sen creme vanillan =)

Vierailija
2/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On oikeasti tosi hyvä ohje, mutta ei sitä tarvitse tehdä... Mutta ilman sitä liivatetta sitä ei kannata yrittää. Ton kakun osaa tehdä kuka vaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
4/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kakku kuulostaa tosi herkulliselta ja helpoltakin, taidan kokeilla.

ap

Vierailija
5/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi kalliita vaan mun mielestä.

Tässä meidän lasten suosikki synttärikakku

Vanilia jäätelöä, riippuu vieraiden määrästä mutta esim. kaksi pakettia, teet niistä junan. Siis niin, että toinen paketti on se " vaunuosa" ja toisesta leikaat vähän niin siitä tulee veturiosa. Sitten lakurullista pyörät, karkeistä silmät veturille. lakusta piippu katolle ja jostain muista karkeista ikkunoita yms. Vähän sekava selitys, mutta oikeasti saa halvalla aika hauskan näköisen kakun josta lapsetkin tykkää!

Vierailija
6/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja annan sen täytteen vähän aikaa hyytyä ennekun laitan sitä sinne väliin ja päälle. Siitä ei tule mitään sellaista hyytelöä, kunhan vaan " jäykistyy" sen verran että se pysyy siellä välissä ja kakun päällä.

Vähän olen pohjaa kostuttanut sitruuna mehulla. Kakusta tulee kanssa tosi hyvä jos laittaa väliin esim. mustikkaa ja vadelmaa. Kakku on siitäkin mun mielstä tosi hyvä kun siitä ei tule niin raskas kun ei ole kermavaahtoa ollenkaan.

Oon tehnyt pohjan sen verran matalaan pohjaan, että laitan väliin vaan yhden kerroksen täytettä. Kun sekoittaa sen creme vanillan ja niitä marjoja niin sitä täytettä tulee just sen verran paljon että riittää paksuun kerrokseen väliin ja kuorutukseen. On tosi nopee tehdä kun ei tartte erikseen vatkailla kermaa kuorutukseen ja tehdä täytettä.

Ja ne mantelijauhot siinä pohjassa antaa tosi kivan säväyksen. Sitten mun mielestä tää kakku on siitä kanssa hyvä, että paranee kun ehtii hetken odotella syöjiä. Voi tehdä koko kaun huoletta valmiiksi aamulla jos vieraat tulee illalla. Tai edellisiltanikin olen joskus tehnyt.

t.2

Vierailija
8/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

luin omat vastaukseni ja huomasin kokonaan että olin unohtanut sanoa että laita sinne täytteeseen purkki maitorahkaa niin ei tuu niin kamalan makea!

Vierailija
9/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tässä joku kakku saada kokoon väännettyä. Lisääkin vinkkejä saa laittaa!

ap

Vierailija
10/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vatkaan sen vaan hyvin ja laitan väliin ja on pysynyt tosi hyvin ilman liivatetta. Ei valu pois.

Laitan tosin täytteet erikseen kakkupohjalle (esim ananas, banaani, mansikka, pilttiä) ja vaahdon sitten päälle. Joskus olen sekoittanut pilttisoseen kanssa ennen kakkupohjalle laittamista.

Olen joskus päällystänytkin kakun creme vanilla vaahdolla, mutta yleensä laitan päälle Creme vispiä/muuta vähälaktoosista kermaa.

Vierailija
11/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin hävittämään tänä aamuna kaikki kirjanmerkit, sain sen nyt heti takaisin! Kiitos!

Vierailija
12/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis sokerikakku pohjaksi. Kostutin pohjan maidolla (!) jossa vähän vaniljasokeria.

Väliin laitoin hilloa, viipaloitua banaania ja kermarahkaa (1prk Flora Vispiä + 1prk maitorahkaa).

Päälle Flora Vispiä 1prk ja kivettömiä viinirypäleitä ja persikkaa.

Kakun sivuihin ripottelin vielä kerman päälle suklaanmakuista strösseliä (välillä olen ripotellut kakun päälle myös raastettua suklaata).

Aika perinteinen versio mutta vieraat tykkäsivät ja kehuivat.

Tuosta Flora Vispistä tulee muuten ihana kermavaahto! Ei ole niin rasvaista kuin esim. kuohukermasta.

Vierailija
13/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

teen yleensä pohjan ja täytän sen edellisenä iltana.

Seuraavana päivänä koristelen.

Vierailija
14/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ennen täytteen latomista. Itse olen käyttänyt sokeroimattomia hedelmämehuja, mutta jokainen maun (ja täytteen) mukaan.

Vierailija
15/15 |
16.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siitä tulee samanlainen kermavaahto kuin tavallisesta kuohukermastakin, ei ole vaan niin rasvaista.

Ja kun se on vielä Hyla-tuote niin laktoosi-intoleranssista kärsivätkin voivat syödä huoletta.

Kokeiltu on ja hyvää tuli. Kuohukermaa en kakuissa käytä enää ollenkaan.

t. 16

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä