Laminaatit etuhampaisiin?
Onkos kellään kokemusta tällaisesta esteettisestä hammashuollosta? Hintatiedotkin kiinnostaisivat. Onko kenenkään muun ongelmana " läpikuultavat" yläetuhampaat? Itsellä hammasluu loppuu jo ylempänä ja loppu hampaasta pelkkää kiillettä. Kunnallisen hammaslääkärin kommentti oli vaan ettei mitään ole tehtävissä ja jotenkin vaan jäi mietityttämään..
Kommentit (9)
sulla aina ollut läpikuultavat hampaat?
Mulle hammaslääkäri sanoi, että niihin voi laittaa paikka-ainetta hampaiden taakse. En kyllä uskaltanut antaa laitaa, sillä ei se lääkäri osannut katsoa edes takahampaisiin oikean väristä paikka-ainetta.
kiillettä. Hammaslääkäri laittoi laminaattia suojaksi, hinta oli kohtuullinen posliineihin verrattun, mutta laminaatti myös kuluu.
kunnallisessa vai yksityisessä hammashoidossa nro 4. Mulla sama juttu, mutta hävettää ihan sairaasti mennä hammaslääkäriin...
Etkö yhtään muista hintaa?
olen huomannut läpikuultavuuden vasta loppukesästä, jolloin minulla oli ollut purentakisko muutaman kuukauden. Siis muovinen purulelu, jolla estetään takahampaiden yhteen pureminen ja kirskuttelu yöaikaan.. Tästä valittaessani hl sanoi että samanlaiset ne aina on ollut ja oli sitä mieltä että kiinnitän vain nyt siihen huomiota enemmän. Teki mieli sanoa et luuleeko etten o ennen peiliin katellut. Tuntuu että tuossa " purentakiskon kohdalla" on aivan selvä raja. Olenkin juuri tuota miettinyt että jos hammasta voisi " paikata" takaa valkoisella aineella, niin eikös se sitten asiaa auttaisi??
Täytyykö niitä vaihtaa ja huollattaa? Vai pärjääkö samoilla tekari-ikään saakka? Ja hintatiedoista olisin myös kiitollinen!!
Kuoret on ollu nyt reilun kymmenen vuotta ja yks osottaa irtoamisen merkkejä, joten voi olla, että joutuu vaihtamaan tai kiinnittämään tuon uudelleen. Aikoinaan sain posliinit alaikäisenä, joten ei maksanut paljoa. Meillä pienessä kunnassa suostuvat tekemään näitä hommia myös kunnallisella puolella, materiaalit ja työt pitää tietysti maksaa. Hintaa hammasta kohden tulisi nyt aikuisena noin 300 euroa.
Sillä, että laitattaa posliinikuoret ei siis pääse hammaslääkärilaskuista!
Posliinikuoret tulisi aika kalliiksi, ylhäällä ne pitäisi laittaa kaiketi 6 hampaaseen tai ainakin 4. Minulla on ylhäällä suuret hammasvälit ja ne ovat vaivanneet minua suurinpiirtein aina. En uskalla nauraa julkisesti ja valokuvissa hymyilen aina suu kiinni.
vaihdettiin paikkoja enemmän oman hampaan värisiksi. Näytti siltä kuin olisi ollut pullanmuruja koko ajan hampaiden välissä... Valkaisu olisi tehnyt kuulema lopputuloksesta varsinaisen tilkkutäkin !
Joten ei auta kuin pyytää hinta-arvio eka käynnillä. Ja kannattaa kyllä mennä. Meitä syömishäiriöisiä varmasti riittää, joten et ole varmasti hammaslääkärillesi ensimmäinen asiakas näiden ongelmien kanssa.
Siinä hiotaan omaa hammasta runsaasti pois. Sitten otetaan jäljennökset, joiden mukaan teknikko tekee laminaatit. Tilalle saat jotain väliaikaista, kunnes laminaatit valmiit. Ne sitten liimataan kiinni. Hintaa en ollenkaan muista. Olisko muutaman satasen.