Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pihiyden huiput. Eli mikä on paras juttu minkä

Vierailija
15.01.2006 |

.

Kommentit (671)

Vierailija
621/671 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri pakotti syksyllä vieraansa peseytymään järvessä, kun suihku vie niin paljon vettä...

Vierailija
622/671 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varastetut matkalaukut tavarat kirjoitti:

Meilläkin kävi sellainen venäläinen nainen joka söi kaapista otti alusvaatteita , varasti sukulaisensakin vei housut kassit ja myi varastettua ne vie niitä Venäjälle ja Viroon autolla ja kuorma autolla valkoisella ja bussilla joskus varastettuja peittoja verhoja juomalaseja pyykkituvilta vaatteita mistään ei maksa mitään sillä on varastettuja kenkiä jalassa ja niitä se antaa muillekin että ota tosta vaihdetaan tää on verrattavissa rahanpesun pesee tavaraa . Koruja varastaa myös samaan porukkaan kuuluvia olisko Kontula Jakomäki Pukinmäki Pakila porukkaa Järvenpäästä ehkä osa huumejengiä . Pasilassa niitä . Sellaista porukkaa ettei tiedä mitä on muttei suomalaisia.

Sinä se olet sitten päättänyt pilata mielenvikailuillasi jo useammankin ketjun.

Ihan pieni neuvo. Soita heti huomenaamulla lääkärille, niin saadan nuo sinun lääkeasiasi kohdalleen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
623/671 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ääripihi sukulaiseni ottaa roskiksista muovipusseja ja pesee ne.

Niistä roskiksista jotka ovat pullonpalautusautomaattien lähellä.

Mäkin tein näin nuorena.

Pesin ne tosin sadevedessä.

Asuin kerrostalossa ja räystäästä vesi tuli isoihin saaveihin.

Olin lauantaisin ruokakaupassa töissä ja otin mukaani aina ison säkillisen muovipusseja. Ne haisi.

Vein kasan saavin luo. Jokaisen pussin käänsin ympäri, laitoin saaviin ja annoin muhia pari pv.

Asuimme 1 krs, ei maa. Heitin pussit parvekkeelle, kuivasin ne naruissa.

Sitten viikkasin pussit kolmioiksi ja vein ne paikkakunnan kirppikselle.

Siellä pystyi ostamaan käytetyn muovipussin ostoksii.

Olin köyhästä perheestä, saimme paljon lahjoituksina muiden vaatteita jne, jotka olivat ihan soopaa.

Minulla oli ainakin 5 vuotta n joka toinen kk kirppispaikka alueen kirppiksellä.

Sunnuntaisin vein sen viikon muovipussit, sain tietää saldon.

Eipä se kauaa vaatinut aikaa.

Äkkiä oppi hinnoittelemaan oikein. Ja kiittämään kaikista lahjoituksista.

Mm lukion kirjat ostin niillä rahoilla. Lähinnä käytettyinä.

Värikynää jutussasi oli enemmän kuin eskarilaisen penaalissa, mutta leikitään, että anekdoottisi olisi totta. Miksei voi varastaa, jos tilanne on noin huono. Kaupasta ottaa ja laittaa taskuihin sekä akateemisesta kirjat mukaan ja ulos vaikka se hälytin alkaa piippaamaan. Koskaan en ole kiinni jäänyt, koska stevet ovat rapakuntoisia. En enää varasta, koska luin itselleni hyvän ammatin, mutta suosittelen sitä ennemmin kuin jätteiden keruuta. Kerätköön musta. Laiset jätteitä; ei ole valkoisen arvolle sopivaa.

Nyt kun olet varoissasi, oletko ajatellut korvata varastetut tavarat?

Vierailija
624/671 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meilläkin kävi sellainen venäläinen nainen joka söi kaapista otti alusvaatteita , varasti sukulaisensakin vei housut kassit ja myi varastettua ne vie niitä Venäjälle ja Viroon autolla ja kuorma autolla valkoisella ja bussilla joskus varastettuja peittoja verhoja juomalaseja pyykkituvilta vaatteita mistään ei maksa mitään sillä on varastettuja kenkiä jalassa ja niitä se antaa muillekin että ota tosta vaihdetaan tää on verrattavissa rahanpesun pesee tavaraa . Koruja varastaa myös samaan porukkaan kuuluvia olisko Kontula Jakomäki Pukinmäki Pakila porukkaa Järvenpäästä ehkä osa huumejengiä . Pasilassa niitä . Sellaista porukkaa ettei tiedä mitä on muttei suomalaisia.

Ihan pieni neuvo. Soita heti huomenaamulla lääkärille, niin saadan nuo sinun lääkeasiasi kohdalleen.

Aivan. Yksikään neuvostoliittolainen ei ole koskaan varastanut mitään.

Vierailija
625/671 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan. Yksikään neuvostoliittolainen ei ole koskaan varastanut mitään.

He ovat myös kohteliaita.

Vierailija
626/671 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärtänyt yhtään tätä edellistä:

Esim. tämä kohta

Siellä pystyi ostamaan käytetyn muovipussin ostoksii.

Mitä tämä tarkoittaa?

Ehkä olis ollut syytä ostaa edes osa niistä lukiokirjoita uusina. Edes äidinkielen kirja.

Kuule olis -ihminen , kaikki me tehdään samanlaisia kielioppivirheitä , tämä on keskusteluryhmä.

Oletko itse tehnyt vst ekotekoa ?

Muovipusseja meni 5 vuodessa kirpparille varmaan kymmeniä tuhansia.

Väh 100 pussia viikossa x 52 x 5 vuotta, mutta joskus omistaja pyysi tuomaan enemmän.

Plus käytettyjen tavaroiden kierrättäminen.

Ehkä mä teen ekotekoni niin ettei niillä tarvi leijua netissä. 

Lisäks olis mielenkiintoista tietää, oliko sulla taloyhtiön lupa pestä niitä pusseja siellä sadevesitynnyrissä? Eihän sekään ihan riskitöntä touhua ole. Samoin kuin se, että yks varastoi tuhansia likaisia muovipusseja ullakolle. Paloturvallisuuskin tuossa jo on kyseenalainen. Bisneksen harjoittaminen taloyhtiön tiloissa ja tavaroilla on vähän kyseenalaista touhua, kun tilat ei ole liiketoimintaan hommattuja.

Tämä tapahtui 90-luvulla. Ei ketään kiinnostanut.

En edes tajua miksi isossa kerrostalossa oli ne tynnyrit kulmissa. Eihän sitä vettä mitenkään kerätty.

Meillä ei ollut isännöitsijää. Oli huolintayhtiö ja niitä ei moinen kiinnostunut.

Naapurit pitivät minua ahkerana. Olin 5 v töissä lähikaupassa, kouluaikoina viikonloppuisin

Ullakko oli tavaroiden hylkäämispaikka.

Siellä oli kylmä ja mitään erikoista ei voinut säästää, koska se olisi homehtunut.

Jätesäkit täynnä muovipusseja sopi vintille loistavasti.

Kyllä silloin on jaksanut viritellä vaikka mitä.

Kävin muutaman vuoden naapurin koiraa ulkoiluttamassa 2- 3 krt päivässä.

Sain ihan mitättömän korvauksen per kerta, mutta pitkässä ajassa korvausta tuli.

Koiran omistaja oli töissä urheiluliikkeessä.

Jos tarviin liikunnassa jotain, esim verkkarit, kävin liikkeestä katsomassa hyvät ja mies osti ne henksualella.

Jotain Adidaksen verkkareita varten sain monta kk viedä koiraa ulos.

Vierailija
627/671 |
27.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ville Tapio, itseoppinut it-mies teki Ihan ite Vastaamonsa tietokonejutskat.

Vierailija
628/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini paikkasi kankaisten sisätossujen pohjia jämätilkuilla. Kuolinpesää tyhjentäessäni kaapissa about 30 paria käyttämättömiä - roskiin homekämpästä!  Ompelukoneen sähkö, työpisteen valo, langat, työaika? mikähän oli säästö?

Vaatteet tietysti ompeli myös itse: muotilehdet+kaavat, kankaat, langat, vetoketjut, sähkö, valo, työaika... ja ne napit, saattoivat maksaa tuplasti enemmän kuin kangaskaupan kilolaarista löydetty pakanjämä! Mutta mikä SÄÄSTÖ, kun ITSE OMPELI !

Meillä myös teepussit käytettiin useampaan kertaan, niin kauan kuin tuli väriä!

Mitä vikaa ompelussa? Jos tykkää ja osaa, niin sehän on hyvä harrastus, jolla saa mieleisiä vaatteita.

Pointtihan oli, ettei sillä mitään säästänyt, päinvastoin!

Ei ne vaatteet/neuleet minulle mieluisia olleet, aina aivan erityyliset kuin luokkakavereilla. Hävetti mennä kouluun, ekat kaupasta ostetut farkut taisin saada jotain 14 v.

Vierailija
629/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tiiä onko tää mainittu jo, mutta siis (joulu)lahjapaperien säästäminen ja niiden käyttäminen seuraavana vuonna. Samoin jos joskus saa lahjaks jotain mitä ei tartte niin kiertoon seuraavana vuonna (kannattaa kirjata ylös keneltä on saanu ettei vahingossa mee lahjan antajalle)..

Samoin niitä naruja säästettiin isoon lasipurkkiin. Taittokorteista leikattiin kuvaosa, jos takana ei kirjoitusta ja käytettiin seuravana jouluna joulu- tai pakettikortteina.

Vierailija
630/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jossain lehdessä eräs mies kertoi eronneensa pitkästä liitosta, jossa toki oli ollut muitakin ongelmia, kun hän jotain työkalua etsiessään löysi vaimon pienet säilytyspurkit. Niitä oli paljon. Ekassa luki siistillä käsialalla "katkenneita kuminauhoja". Toisessa "Narunpätkiä. Liian lyhyitä käyttää". Ja niin edelleen.

Vierailija
631/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tädin luona piti käydä ulkovessassa koska sisävessassa kuluu sähköä kun laittaa valot päälle ja vettä kun vetää vessan. Ulkovessaa käytettiin myös talvella.

Vierailija
632/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tiiä onko tää mainittu jo, mutta siis (joulu)lahjapaperien säästäminen ja niiden käyttäminen seuraavana vuonna. Samoin jos joskus saa lahjaks jotain mitä ei tartte niin kiertoon seuraavana vuonna (kannattaa kirjata ylös keneltä on saanu ettei vahingossa mee lahjan antajalle)..

Samoin niitä naruja säästettiin isoon lasipurkkiin. Taittokorteista leikattiin kuvaosa, jos takana ei kirjoitusta ja käytettiin seuravana jouluna joulu- tai pakettikortteina.

meillä säästettiin joulu/lahjapaperit ja narut ja kun oli joulukalenterit missä kuvat niin ne luukut laitettiin kiinni ja avattiin taas seuraavana jouluna. Lisäksi me tehtiin sisarusten kanssa toisillemme joulukalenterit paperista ja pahvista johon piirrettiin luukun alle kuvia. Tämä ei johtunut pihiydestä vaan ihan köyhyydestä.

Vierailija
633/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa vieraita varten Pullava pitko.

Vierailija
634/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äitini paikkasi kankaisten sisätossujen pohjia jämätilkuilla. Kuolinpesää tyhjentäessäni kaapissa about 30 paria käyttämättömiä - roskiin homekämpästä!  Ompelukoneen sähkö, työpisteen valo, langat, työaika? mikähän oli säästö?

Vaatteet tietysti ompeli myös itse: muotilehdet+kaavat, kankaat, langat, vetoketjut, sähkö, valo, työaika... ja ne napit, saattoivat maksaa tuplasti enemmän kuin kangaskaupan kilolaarista löydetty pakanjämä! Mutta mikä SÄÄSTÖ, kun ITSE OMPELI !

Mitä vikaa ompelussa? Jos tykkää ja osaa, niin sehän on hyvä harrastus, jolla saa mieleisiä vaatteita.

Ei ne vaatteet/neuleet minulle mieluisia olleet, aina aivan erityyliset kuin luokkakavereilla. Hävetti mennä kouluun, ekat kaupasta ostetut farkut taisin saada jotain 14 v.

Ai, minä ymmärsin, että äitisi ompeli itselleen vaatteita, mutta ymmärrän kyllä sinua. Muuten olen sitä mieltä, että itse ompelemalla säästää.

Vierailija
635/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisihenkinen perhe, jossa kaksi autoa. Miehellä käytössään iso Volvon farmari ja vaimolla Toyota Yaris. Aina kun lähtevät yli kymmenen kilometrin reissulle, niin miehen tahdosta perhe pakataan vaimon Yarikseen, jotta säästetään polttoainekuluissa.

Vierailija
636/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on paljon ekologisia asioita tuomittu piheydeksi. Esim taittokorttien puhtaan puolen leikkaus seuraavan vuoden pakettikorteiksi om puhtaasti järkevää, säästää luontoa, vähentää jätettä. En ehtinyt vielä lukea pidemmälle mutta nykyaikana osa vähän omituisia esimerkkejä.

Meillä on tämä yksi maailma eikä ole lastemme etu että se paskotaan. Ei se rikki pakettikorteista mene mutta kollektiivisista, toistuvista teoista menee.

Vierailija
637/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Enoni kertoi naisesta, joka kotoaan lähtiessään otti herätyskellostaan aina patterin pois säästämistarkoituksessa. ("mitä se kello siellä tikittää, kun hän ei ole kotona!")

Ja mummoni kertoi maalla-asuvasta pariskunnasta, jonka rouva halusi ikkunalle kukkia. Ostettiin pelargonia, mutta vain yhdelle ikkunalle. Kun talon ohi ajoi auto, rouva käski miestään juoksuttamaan kukan ensin toiselle ikkkunalle ja sitten toiselle, niin että ohiajajat luulisivat että heillä on pelargonia molemmilla ikkunoilla... :D

Tästä on paha laittaa paremmaksi, jos tuon siirron jokaiselle ohi ajavalle autolle tekee.

Vierailija
638/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai, minä ymmärsin, että äitisi ompeli itselleen vaatteita, mutta ymmärrän kyllä sinua. Muuten olen sitä mieltä, että itse ompelemalla säästää.

Tietysti myös itselleen. Ne olivat kyllä mielestäni tyylikkäitäkin, mutta minun vaatteeni :-( Ja varsinki ne kankaiden kuosit, YÄK, yli kymmenvuotiaalle lapsellisia, viisvuotiaalle sopivia.

Meillä oli myös tuo jonkun mainitsema joulukalentereiden uusiokäyttö vuodesta toiseen, kun tiesi jo ennestään, mikä kuva sieltä paljastuu.

Vierailija
639/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korona aikaa aikaa on kirjoitti:

Yx hellari vapari uskova kerää ilmaista vessapaperia yleisistä ja kauppojen seinästä käsipaperia ....kirpputori vaatteet ja asunto osake . Roskista kaikki matot haisee , parveke täynnä törkyä roskista löytää . Hyh. Yx varasteli kukkapurkkeja viherkasveja kodeista joku vapari uskova . Joku cityseurakuntalainen varasteli koruja . Gigolot jotka varastele on moskeijoilla . Huumesellaista . Ne syö avustusruokia City vapari hellari ihmiset mut omistaa asuntoja autoja . Kerää rahaa . Älkää laittako koskaan Henk tunnuksia vaikka mikä kysyy missä niitä käytetään väärin . Just nää huijarit .

Lääkitys???

Anna ihmisten kirjoittaa ilman noita lääkitys huomautuksia. Voi olla monelle tärkeä asia osallistua näihin keskusteluihin, kukin omalla tavallaan.  sh

Vierailija
640/671 |
28.10.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni terve piheys on vain järkevää ja ekologista, mutta toki täällä monen jutut menee aika överiksi. Mutta esim. tuo lahjapaperin uusiokäyttö - todellakin kaikkien pitäisi tehdä niin. Ihan järjetöntä ostaa paperia vain heittääkseen sen kohta roskiin. Lahjoja voi myös kääriä siistiin pakkauspaperiin tms. Ja naruja säästän tietysti myös: mutta tietysti vain käyttökelpoisia, eli riittävän mittaisia.

Myös pullojen/tölkkien kerääminen on fiksua, pois luonnosta roskaamasta.

Mielestäni niin kauan, kun ei aiheuteta piheydellä haittaa toisille, itselle tai ympäristölle, on piheys fiksua. Tässä kannattaa ajatella myös pitkällä aikajänteellä: onko loppujen lopulta halvempaa esim. huoltaa ja huolehtia mitä tahansa omaisuutta, etenkin esim asuntoa/taloa säännöllisesti vai maksaa myöhemmin isot korjauskulut - todennäköisesti ensimmäinen vaihtoehto on halvempi, vaikka tuokin ehkä säännöllisiä kuluja. Samoin voi ajatella: kannattaako omasta terveydestä tinkiä? Ei, koska pitkällä tähtäimellä se voi tulla kalliiksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän