Mitkä olivat koulussa sinulle omantuntuisia aineita?
Entä mitä lähdit sen jälkeen opiskelemaan?
Minulla kielet, joita sitten myös opiskelin.
Kommentit (23)
Käsityö
Viimeinen pukuompelu linjalta valmistunut.
Ei tullut uraa, en oo nii luova, et omaa pytinkii oisin perustanut.
Kaupan kassalla sitte urani tehny, ehkä vielä joku kolmaskin ammatti tulee opiskeltuu...
Kiinnosti historia ja psykologia ja tavallaan uskonnotkin, mutta ei vain kristinusko, jota silloin opetettiin. Opiskelin kulttuurihistoriaa, psykologiaa ja uskontotiedettä. Fm musta tuli, pätkätyöläinen. Tehny vähän mitä sattuu hommia, kirjottanut tietokirjan, toimittanut, juontanut, opettanut psykaa jne.
Äidinkieli ja vieraat kielet sekä käsityö.
Kielet, mulla oli äikkä, pitkä saksa, ruotsi, c-ranska ja d-italia, jotka kaikki kirjoitin.
Opiskelemaan lähdin saksaa. En kyllä tee sitä työkseni.
Englanti ja ATK, silloin kasarilla ja ysärin alussa. Ja totta vie, niistä tuli urani keskeiset ajurit.
vain äidinkieli ja englanti muu oli kaikki pelkkää hyödytöntä PASKAA!
Saksa ja matikka. Ja tavallaan kuvis.
Opiskelin farmaseutiksi, ei siis mitään noihin liippaavaakaan.
Ei mua kiinnostanut alkaa opiskella mitään, halusin olla elämäntapaintiaani.
Perin 2020 1,5 miljoonaa euroa niin ois ollut aika sama, vaikken ois opiskellutkaan.
Mutta pakko sanoa, että tuohan se työ tässä vaiheessa elämää siihen mielekkyyttä. Mutta kyllä nuorena ois tavallaan se raha tuonut enemmän mielekkyyttä.
En muista innostiko oikeen mikään.
Puutyöt ja englanti ehkä. Ruotsin kieli vähän opettajan vuoksi.
Vaikka todellisuudessa, olin kiinnostunut monesta ja olen, mutta koulumuodossa ei ollut motivaatio niin korkealla.
Vierailija kirjoitti:
Kielet, mulla oli äikkä, pitkä saksa, ruotsi, c-ranska ja d-italia, jotka kaikki kirjoitin.
Opiskelemaan lähdin saksaa. En kyllä tee sitä työkseni.
Minäkään en ole tarvinnut saksaa melkein lainkaan. Ap
Liikunta ja psykologia, näistä kympit lukiossa. Lähdin opiskelemaan aivan muuta erinnäisistä syistä, sittemmin olen opiskellut tohtoriksi ihmistieteistä ja siten lähentynyt lukioaikaista kiinnostuksen kohdettani.
Taideaineet. Musiikki ja kuvaamataito. Siinä vaiheessa kun piti lähteä opiskelemaan, mulle tähdennettiin varsin topakasti, että musiikilla eikä varsinkaan taiteilulla elä. Asia selvä, enkä sitten haaveillut enää mistään musiikillisesta urasta ja heitin soittimet koteloihinsa ja maalarin kamppeet varastoon.
Menin amikseen tekstiili- ja vaatetusalalle ja tajusin ekan puolen vuoden jälkeen, että töitä alalla ei ole eikä niitä tule. Jätin kesken ja nyt olen ehta elämänkoulun professori ja taivaanrantojen maalari. Eläkepaperit taskussa ja musisoin omaksi ja muiden iloksi.
Kielet ja voimistelu kiinnostivat, matematiikassa olin ihan kohtalainen. Lähdin opiskelemaan kieliä yliopistoon, sitä ennen suoritin merkonomitutkinnon. Kieliten opiskelu auttoi minua pääsemään merkonomitutkinnon työhön. Jälkikäteen ihmettelen, miksi hakeuduin em. alalle työhön. Käyn kuntosalilla 3 kertaa viikossa eli sekin harrastus on pysynyt edelleen kiinnostuksen kohteena.
Englanti kiinnosti, ruotsi taas ei lainkaan.
Englannin opettajahan minusta sitten loppujen lopuksi tulikin, tuosta uranvalinnasta voi kyllä näin jälkeenpäin olla montaa mieltä.
Käsityöt, kielet, matematiikka ja historia. Opiskelin ensin tekstiilialalle työttömäksi, sitten merkonomiksi työttömäksi, sitten hoitoalalle työttömäksi. Opiskelin myös Ranskan kieltä ja kirjallisuutta yliopistossa. Urani tein monitomialayrittäjänä sellaisilla aloilla, mitä en opiskellut.
Kielet ja erityisesti äidinkieli.
Koulu on ihan Ok, mutta ei siellä oikein mitään mielenkiintoista ollut. Peruskoulusta ja lukiosta hyödyllisiksi osoittautuvat kohdallani matematiikka, englanti ja äidinkieli. Melkein kaikki muu oppi jäi, jos ei nyt kokonaan, niin suuressa määrin unholaan.
Tykkäsin biologiasta ja luonnontieteistä. Myös kotitalous, käsityöt ja kuvaamataito olivat kivoja.
Opiskelin sitten rakennusalalle