Miksi en saa luottokorttia!?!? Kertokaa.
Mulla on luottokortti. Haluan vaihtaa sen s-pankin visaan, jossa on pienemmät korot ja paremmat ehdot. Nyt se ei onnistu. MIKSEI?
Mitään maksuhäiriöitä ei ole. Mulla on töitä, olen kk-opiskelija. Mun tulot on ainoastaan kasvaneet siitä, kun olin 20v. Tuolloin mulla oli KOLME luottokorttia. Ja nyt en saa edes yhtä?!?
Johtuuko tää siitä rahotuskriisistä, eli onko niistä tullut paljon tiukempia nyt? Vai miksi ihmeessä minua, asiani hyvin voitavaa ihmistä, kohdellan kun B-luokan kansalaista?
Kommentit (85)
Mun tutulla oli sama kokemus, hänelläkään ei ole mitään erityistä tiedoissa, ei maksuhäiriöitä, ok tulot, ei lainoja ym. Hän yritti hakea S-pankin Visaa, muttei saanut eikä saanut mitään selitystä miksei. Kun hän muutti eri osoitteeseen, haki uudelleen ja sai. Hänen kohdallaan siis osoite esti Visan saamisen. Ihan uskomatonta S-pankki! Mietittiin että S-pankki on laittanut joitakin osoitteita mustalle listalle ja sillä ei ole mitään merkitystä mitkä muut tiedot ovat, mutta jos satut asumaan kyseisessä osoitteessa hakuhetkellä, et saa korttia. Todella typerää ja typerää myös etteivät kerro syytä. Mutta tässä tosiaan hänen kokemuksensa perusteella yksi syy miksi ihan normaalisti raha-asiansa hoitaneet eivät saa s-pankin Visaa. Osoite ei miellytä.
Itse 2000 luvun alussa kävin töissä metallialalla melko pienellä palkalla tosin. Ei maksuhäiriöitä ja nuhteeton raha-asioissa. Hain nordealta useampaa eri luottokorttia ja aina tuli hylky. Nykyään löytyy bank norwegianin luottokortti 2000e limiitillä 1500e nettotuloilla. Eli ei ne kaikki ole niin tarkoja luoton kanssa. Olenkin käyttänyt luottokorttia aiemmin ja hyvin rahaa kerryttänyt norjalais firmalle. Näin täällä.
Kuka tietäisi, mistä kaikki johtuu. 2000 luvun alussa hain pankkikorttia OPstä, mutta en saanut, toki minulla oli pankkitunnukset ja ovat yhä. Nordea antoi heti sekä pankki että luottokortin, niillä pienillä tuloilla. S-pankkiin on vain pankkikortti, kyllä näillä pärjää. Ihmettelen, miksi pitäisi olla monta luottokorttia. Normaalit ostokset voi maksaa debit-maksuina ja harvemmin tulee sellaista ostettavaa, joissa on turvallista käyttää luottoa.
No tän perusteella s-pankki ei myönnä Visaa vaikka kaikki olisi kunnossa, jos
a) olet sinkku
b) asut tietyissä osoitteissa jotka heillä tuntemattomasta syystä mustalla listalla
Onko tämä laillista, täyttääkö syrjinnän tunnusmerkit? Miten voidan siviilisäädyn tai asuinpaikan perusteella syrjiä ihmisiä? Ymmärtäisin jos sinkut ja "huonoissa" (mitä ikinä tarkoittaakaan) osoitteissa asuvat syynättäisiin tarkemmin, mutta kun tämän perusteella heille annetaan heti hylky, eikä edes tutkita luottotietoja.
Ja minua kiinnostaa millä perusteella jokin osoite on määritelty "huonoksi"
Muilla pankeilla ei ilmeisesti näitä kriteerejä ole, nämä on ihan vain S-pankin omia juttuja.
Ja en ottanut asuntolainaa heiltä vaan toisesta pankista, ja osin syynä oli tämä todella epämääräinen kokemus luottokortin hakemisesta. Mulla on luottokortti pääasiallisesta pankistani kyllä, mutta olisin halunnut varalle toisen. Hain sen toisen sitten Nordeasta ilman ongelmia ja myöskin se on ilman kk-maksuja. S-pankista jäi todella epämääräinen fiilis tämän kokemuksen jälkeen. Ilmeisesti tosiaan eivät vain myönnä sinkuille. Pitäiskö mennä nopeasti naimisiin, hakea kortti ja sitten erota.