Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en saa luottokorttia!?!? Kertokaa.

Vierailija
21.03.2010 |

Mulla on luottokortti. Haluan vaihtaa sen s-pankin visaan, jossa on pienemmät korot ja paremmat ehdot. Nyt se ei onnistu. MIKSEI?

Mitään maksuhäiriöitä ei ole. Mulla on töitä, olen kk-opiskelija. Mun tulot on ainoastaan kasvaneet siitä, kun olin 20v. Tuolloin mulla oli KOLME luottokorttia. Ja nyt en saa edes yhtä?!?

Johtuuko tää siitä rahotuskriisistä, eli onko niistä tullut paljon tiukempia nyt? Vai miksi ihmeessä minua, asiani hyvin voitavaa ihmistä, kohdellan kun B-luokan kansalaista?

Kommentit (85)

Vierailija
41/85 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

halusin sen just vaihtaa siksi että on kallis.

ap

Vierailija
42/85 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei muuta velkaa kun pieni opintolaina. Peruspalkka 2024E + vuorolisät n. 500-700E. Luottotiedot ok, ja olen alalla jossa työvoimapula... Kaikki muut pankit myöntäisi, mutta ei S-pankki. Fiilikset kyllä aika paskat kun postissa tuli lappu että HYLÄTTY, ja ilman mitään perusteita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/85 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin miehen kanssa, mutta siihen kyllä tais vaikuttaa miehen tulot. Mulla opiskelut oli silloin vielä kesken ja pätkätöitä olin tehnyt lähes päätoimisesti jonkin aikaa jo. Tulot mulla kuussa ei silloin olleet kuin n. 1000-1500e/kk. Vaikka erilliset hakemukset jouduttiin tekemään miehen kanssa, niin kai ne kattoi myös sen tiedot... Vakityö ja palkka n.2000e brutto.

Vierailija
44/85 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse koitin 4000:n rajalla, ja tuloni ovat eritätin hyvät. Ei pitäisi olla siitä kiinni ettenkö pystyisi maksamaan. Maksuhäiriöitä ei ole. Velkaakaan ei ole, ainoastaan opintolaina jota olen aina ajallaan maksanut.

Eikö tosiaan teillä, jotka ette saaneet S-pankin Visaa, vaikka vakituinen työ, ole mitään syytä, jonka voisitte ajatella vaikuttavan?

Itse hain kyseistä korttia 2500€ luottorajalla suunnilleen saman suuruisilla tuloilla. Kahden (!) päivän kuluttua hakemuksesta napsahti tunnusluku postiluukusta.

Vierailija
45/85 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselevät jo tiliä aukaistaessa (ja huom, sehän on pakollista jos haluaa heidän kanta-asiakaskorttinsa!) sellaisia tietoja, joilla eivät tee mitään! Esim. työnantaja, työsuhteen kesto jne. En halunnut luotollista tiliä (mulla on ollut Visa Aktiasta jo vuosikausia) vaan ainoastaan sen pirun perustilin sitä kanta-asiakaskorttia varten.

Olen ollut erilaisissa projektitöissä (=pätkätöissä) valmistumisesta asti jo 13 vuotta ihan omasta valinnastani. Määräaikaisista työsuhteista huolimatta olen saanut asuntolainan ja luottokortin OIKEALTA pankilta, mutta S-pankillepa moitteeton luottohistoria ei taida merkata mitään. Niinpä en käytä S-pankin palveluja muuta kuin siirtääkseni bonusrahani toisen pankin käyttötilille.

Vierailija
46/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain S-pankin Visaa varakortiksi lähinnä matkoilla maksamista varten. Tulot yli neljä tonnia, nettonakin reilusti yli kolme tonnia kuussa, ei yhtään velkaa tai muita luottokortteja, täysin velatonta sijoitusomaisuutta ihan kohtalaisesti, josta myös pysyviä pääomatuloja, tänä vuonna bruttotulot yhteensä n. 60te, työsuhde on vakituinen ja kestänyt pian seitsemän vuotta, työpaikka on erittäin vakaalla pohjalla. Ei luonnollisessti myöskään luottohäiriömerkintöjä.

Selitys hylsylle voi olla että hain 5000e limiittiä. Ei voi sanoa kuin "so not", täytyy pelata matkashekeillä. :D Tai sitten haen 800e limiittiä, jos se sitten vastaisi paremmin maksukykyäni - sillä vain ei saa edes hätätapauksessa lentolippuja kotimaahan, koko perheen lomareissun kulujen maksamisesta puhumattakaan.

Vierailija
47/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulot suhteessa haettuun lainaan ja vähimmäislyhennyserään. Pankilla ei tarvitse olla syytä miksi ei luottoa myönnä. Monet sanovat viisana, että kysy pankilta. Turhaan soitat maksulliseen numeroon, sieltä et varsinaista syytä kuitenkaan saa. Kokeileppa vaikka toista pankkia!

Vierailija
48/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten ette voi saada korttia, jos minä, pienituloinen myyjä sain! Mulla on muistaakseni 1500e luottoraja. Lisäksi mulla on Stockan kortti. Vakkarityössä olen ollut alle 2 vuotta. Aika erikoista...

Vierailija
49/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankista. Oltaisiin vaihdettu pankkia kokonaisuudessaan, mutta ei saatu luotollisia pankkikortteja sieltä, niin ei sitten ollenkaan vaihdettu. Haettiin vielä tosi pienellä luottorajalla. Vakituiset työt ym. ollut jo yli 5 vuotta. Mitään perusteluja ei tietenkään kuultu.

Pidän omituisena tuollaista toimintaa.. :O

Vierailija
50/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain S-pankin Visaa varakortiksi lähinnä matkoilla maksamista varten. Tulot yli neljä tonnia, nettonakin reilusti yli kolme tonnia kuussa, ei yhtään velkaa tai muita luottokortteja, täysin velatonta sijoitusomaisuutta ihan kohtalaisesti, josta myös pysyviä pääomatuloja, tänä vuonna bruttotulot yhteensä n. 60te, työsuhde on vakituinen ja kestänyt pian seitsemän vuotta, työpaikka on erittäin vakaalla pohjalla. Ei luonnollisessti myöskään luottohäiriömerkintöjä.

Selitys hylsylle voi olla että hain 5000e limiittiä. Ei voi sanoa kuin "so not", täytyy pelata matkashekeillä. :D Tai sitten haen 800e limiittiä, jos se sitten vastaisi paremmin maksukykyäni - sillä vain ei saa edes hätätapauksessa lentolippuja kotimaahan, koko perheen lomareissun kulujen maksamisesta puhumattakaan.

Noin hyvillä tuloilla kannattaa hankkia American Express gold. Nyt niitä saa ilman ekaa vuosimaksua ja kortilla kun maksaa matkat, niin matkavakuutukset ja matkusteluun liittyvät mahdolliset korvaukset kuuluvat kortin piiriin.

Lisäksi saa kivoja pisteitä, joilla voi lunastaa mukavia tuotteita ilmaiseksi.

Suosittelen.

Vierailija
51/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain S-Visan tonnin luottorajalla. Vakituinen työ, palkka pari tonnia kuussa. Ei luottohäiriömerkintöjä mutta S-tilin olen pari kertaa vahingossa vetänyt miinukselle. Sinne mulla tulee vain bonukset.

Uskoisin aika monen kohdalla hylkäämisen johtuvan liian suuresta luottorajasta. Pankki ehkä ajattelee, että noin suurta luottorajaa hakeva ei ehkä ole hyvä rahankäyttäjä. Tai mitä lie miettivät, mutta pienellä luottorajalla kyllä saa helpommin. Luottorajaa on kyllä sit helpompi nostaa pikkuhiljaa.

Vierailija
52/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain S-pankin luottokortin, vaikken edes palkkojani ohjannut suoraan tälle tilille... Olisivatko tiukentaneet linjaansa sittemmin?

Vierailija
53/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vakityössä, ei lainoja, ei aiempia luottokortteja, luottotiedot ok ja pienimmillä rajoilla hain. Mielestäni S-ryhmän ei pitäisi edes mainostaa mitään luottokorttia, jos hylkäävät näin innokkaasti hakemuksia.

Vierailija
54/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut MasterCard ja Visa MOLEMMAT jo vaikka kuinka pitkään. Teen freelancena toimittajan hommia pätkissä kahdelle eri paikallislehdelle.

Palkka 2500e/kk, ei maksuhäiriömerkintöjä ja lainaa Sampopankista käyttölaina sekä opintolaina. Lisäksi Santanderilta pieni laina.

Mulle TARJOTTIIN luottokortteja, en edes niitä itse hakenut.....

Vierailija
55/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multakin S-pankki kielsi luottokortin, vaikka vakituinen työ eikä luottohäiriöitä. Nordea antoi kortin...

Vierailija
56/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin on ollut MasterCard ja Visa MOLEMMAT jo vaikka kuinka pitkään. Teen freelancena toimittajan hommia pätkissä kahdelle eri paikallislehdelle.

Palkka 2500e/kk, ei maksuhäiriömerkintöjä ja lainaa Sampopankista käyttölaina sekä opintolaina. Lisäksi Santanderilta pieni laina.

Mulle TARJOTTIIN luottokortteja, en edes niitä itse hakenut.....

Vai onko sittenkin kyseessä se, että osaa kyllä lukea, mutta ei osaa ilmaista itseään kirjallisesti? Kyllähän muutkin ovat luottokortteja saaneet - kysymys onkin siitä, että onko saanut S-Pankilta.

Vierailija
57/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetellään, miksi ei saa S-pankin korttia ----> annetaan esimerkkejä siitä, miten muualta saa helposti ------> lisää ihmettelyä ja esimerkkejä siitä, miten muualta kyllä saa ------> oma viestini.

Ja että missä kohtaa meni väärin?? On tänne muutkin laittaneet esimerkkejä siitä, miten helppoa muualta on saada kortti. Kannattaisikohan sun lukea koko ketju, ennen kuin takerrut yhteen viestiin? Suosittelen!

T: se freelance

Vierailija
58/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistaakseni taloussanomissa oli jonkin aikaa sitten artikkeli, että joissakin maissa käytetään jo henkilön luottokykyä mitattaessa yhtenä kriteerinä myös sitä missä hän asuu (vrt esim. Munkkiniemi/Kontula). Ilmeisesti olisi todennäköisempää, että tietyillä alueilla asuvat ihmiset todennäköisemmin hoitavat luottonsa moitteettomasti.

Vierailija
59/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän olisi jollekin toimittajalle jutun ainesta!! Pankki tyrkyttää luottokortteja aktiivisesti, mutta ei myönnä niitä juuri kenellekään.. Arvallako ne kaksi sadasta oikein vedetään??? Ihme hommaa..

Vierailija
60/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outoa oli se hylkäys, enkä keksi siihen muuta syytä kuin yksinhuoltajuus.

Sillä:

- tulot netto 2800

- velaton okt

- ei lainoja

- ei mitään maksuhäiriöitä, ei muinoin luottojenkaan kanssa mitään ongelmia

- ei mitään muita luottokortteja

- vakityö, jo yhdeksättä vuotta, koulutus KTM

Hain 2000 €:n luottorajalla ja hylsy tuli. Vaihdoin sitten Nordeaan avainasiakkaksi josta MasterCardia tarjosivat 5000 luottorajalla ja pankkipalvelut ilmaisia. Just. Jäi sitten S-ryhmän käyttö tältä yh-äidiltä. Tuli aika luuserifiilis, kun ihan vaan ulkomaanmatkalle oltaisiin Visa tarvittu...

Näin perusteli joku aiemmassa ketjussa mutta en tunnista itseäni tästä:

S-Pankista en osaa sanoa, mutta luottokortin saamiseen vaikuttavat monenlaiset asiat. Oikeastaan kaikki ne, joita kysytään hakemuksessa eli kokonaistilanne: ikä, ammatti, tulot, työsuhteen kesto jne. Kortin saamiseen vaikuttavat tietenkin myös luottotiedot ja oma historia rahalaitokseen. Jos haet jostain pankista luottokorttia ja sinulla ovat jääneet lainat useamman kerran rästiin kyseisessä pankissa, niin kortti voi jäädä saamatta. Korkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijat saavat luottokortin, kun tietty määrä opintopisteitä on kasassa. Tässäkin tapauksessa asiakashistoria vaikuttaa. Eli vaikka kortti irtoaisi muuten, niin mahdollinen "rötöstely" pankkia kohtaan voi olla este kortin saamiselle. Tietenkin voi olla myös niin, että kortteja myönnetään nihkeämmin rahoituskriisin takia.