Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en saa luottokorttia!?!? Kertokaa.

Vierailija
21.03.2010 |

Mulla on luottokortti. Haluan vaihtaa sen s-pankin visaan, jossa on pienemmät korot ja paremmat ehdot. Nyt se ei onnistu. MIKSEI?

Mitään maksuhäiriöitä ei ole. Mulla on töitä, olen kk-opiskelija. Mun tulot on ainoastaan kasvaneet siitä, kun olin 20v. Tuolloin mulla oli KOLME luottokorttia. Ja nyt en saa edes yhtä?!?

Johtuuko tää siitä rahotuskriisistä, eli onko niistä tullut paljon tiukempia nyt? Vai miksi ihmeessä minua, asiani hyvin voitavaa ihmistä, kohdellan kun B-luokan kansalaista?

Kommentit (85)

Vierailija
61/85 |
20.03.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimituksellisesta tekstistä haluaisin löytää ne vastaukset ihan suoraan.

Mikä siis on kokemuksesi S-pankin korttipolitiikasta? Oletko edes hakenut sieltä? Vai tarkoittiko tuo rivien välissä, että olet itsekin saanut hylkypäätöksen, vaikka muut pankit ovatkin myöntäneet?

Vierailija
62/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vanha ketju, mutta onkohan tilanne S pankin luotollisen Visan myöntämisessä edelleen sama eli nihkeästi myöntävät? Tuo sinkkuus hiukan vaikuttaisi esimerkkien valossa tuovan lisänihkeyttä myöntöön...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain kortin pienimmällä luottorajalla, vaikka kk-tulot oli alle 2000€ määräaikaisessa työsuhteessa viime vuonna. Olin lapseton sinkku. Tosin monessa muussa suhteessa varmaan aika ihanne kortinhakija, en siis ollut missään duunariammatissa, omaisuutta ja asunut pitkään samassa osoitteessa. En tarkalleen muista mitä s-pankin lomakkeissa kysyttiin, mutta tyypillisesti tälläiset asiat vaikuttavat.

Vierailija
64/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:52"]

Sain kortin pienimmällä luottorajalla, vaikka kk-tulot oli alle 2000€ määräaikaisessa työsuhteessa viime vuonna. Olin lapseton sinkku. Tosin monessa muussa suhteessa varmaan aika ihanne kortinhakija, en siis ollut missään duunariammatissa, omaisuutta ja asunut pitkään samassa osoitteessa. En tarkalleen muista mitä s-pankin lomakkeissa kysyttiin, mutta tyypillisesti tälläiset asiat vaikuttavat.

[/quote]

niin ja olen siis riskiryhmää, Eli mies.

Vierailija
65/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankki myöntää nihkeästi Visa-korttia, eikä juuri myönnä sitä opiskelijoille.

Jos vuosimaksutonta luottokorttia kaipaat, niin suosittelen Stockmannin Mastercardia, ja Hypoteekkiyhdistyksen Visaa (http://www.hypo.fi/hypo_visa). Kummatkin myönnetään opiskelijalle.

Vierailija
66/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 22:53"]

[/quote]

niin ja olen siis riskiryhmää, Eli mies.

[/quote]

Täh, onko oikeasti niin, että miehillä on enempi rästimaksuja luottokorteista?

Vierailija
67/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä sain Nordeasta Masterin, vaikka olin jäänyt ½ vuotta aikaisemmin työttömäksi. Sitä ennen mulla oli Visa, jota olin lyhentänyt säännöllisesti. Nyt on jo ajat sitten maksettu Visa kokonaan pois, Masterin luottoa en ole vielä käyttänytkään.

Vierailija
68/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainakin nuoria miehiä pidetään jonkinlaisena riskiryhmänä.

Vierailija
69/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla sama homma: ei maksuhäiriöitä, määräaikainen työ sosiaali- ja terveysalalla enkä saanut s-pankin visaa, vaikka kaksi kertaa olen sitä hakenut. sitten hain nordean ja op-pankin visaa ja sain. hah.

Vierailija
70/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 23:12"]

Ainakin nuoria miehiä pidetään jonkinlaisena riskiryhmänä.

[/quote]

Totta töriset:

http://www.asiakastieto.fi/web/fi/asiakastieto/ajankohtaista/-/asset_publisher/gxzzwXCm45vn/content/maksuhairioisten-kuluttajien-maara-lahenee-laman-jalkeista-ennatysta;jsessionid=26F88E18DACD70ECA99B5F21FFF636A1?redirect=http%3A%2F%2Fwww.asiakastieto.fi%2Fweb%2Ffi%2Fasiakastieto%2Fajankohtaista%3Bjsessionid%3D26F88E18DACD70ECA99B5F21FFF636A1%3Fp_p_id%3D101_INSTANCE_gxzzwXCm45vn%26p_p_lifecycle%3D0%26p_p_state%3Dnormal%26p_p_mode%3Dview%26p_p_col_id%3Dcolumn-8%26p_p_col_count%3D1

Riskiryhmässä 25-39-vuotiaat miehet
Yli 60 prosenttia maksuhäiriöistä kuluttajista on miehiä. Erityisen tarkkana luotonmyöntäjien tulisi Asiakastiedon mukaan olla 25-39-vuotiaiden miesten hakiessa uutta luottoa. Yritysten kannalta kyse on tärkeästä ja aktiivisesta kohderyhmästä, mutta heidän riskinsä saada maksuhäiriöitä on lähes kaksinkertainen koko väestön keskiarvoon verrattuna.

Vierailija
71/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 23:16"]

mulla sama homma: ei maksuhäiriöitä, määräaikainen työ sosiaali- ja terveysalalla enkä saanut s-pankin visaa, vaikka kaksi kertaa olen sitä hakenut. sitten hain nordean ja op-pankin visaa ja sain. hah.

[/quote]

Sinkku?

Vierailija
72/85 |
30.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 23:23"]

[quote author="Vierailija" time="30.01.2014 klo 23:16"]

[/quote]

Sinkku?

[/quote]

höpöhöpö. varmasti s-pankki huomioi sinkkuuden yhtenä tekijänä muiden joukossa. Onhan se riskitekijä, sillä sinkkuna eläminen on kallista ja työttömyyden riskiä ei ole kukaan jakamassa. Tuskin se kuitenkaan on niin ratkaisevaa, moni pienituloinenkin sinkku on saanut S-pankin kortin. 

Vierailija
73/85 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alepa-pankista tietenkin juuri sen mukaiset palvelut.

Vierailija
74/85 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä Vauva palstallahan se tiedetään parhaiten, toisin kuin sielä pankissa.

Vierailija
75/85 |
31.01.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.08.2010 klo 17:44"]

Itse olen vakituisessa työssä,
hyvä palkka,
olen yli 30 vuotias,
minulla ei ole luottohäiriöitä.

En myöskään saanut S-ryhmältä Visaa.

Kun sinne soittaa, he sanovat etteivät he suostu kertomaan syitä miksi en saa korttia. Ovat salaista tietoa kuulemma.

Ei ole mitään hajua miksi en saa korttia heiltä :(

[/quote]

Sulla on rikosrekisteri.

Vierailija
76/85 |
08.04.2011 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeile uudestaan.

Syy hylkäämiseen on usein käsittelijässä. Tai sen päivän fiiliksissä.

Käsittelijöiden pitää hylätä tarpeeks paljon hakemuksia, ettei lainoja annettais liian helposti.

Toisaalta, sinä, asiakas, päätät!! Jos tulee huono olo, ota jalat alle! Onhan noita parempia vaihtoehtoja hei!

Vierailija
77/85 |
01.05.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko elämäni Nordean asiakas, pankkimaksut joka kuukausi vähän harmittaa. Harkitsin siirtymistä S-pankkiin, mutta pelotti luottokortin menettäminen. Sain luottokorttini Nordeasta kun olin vakkari duunissa 2000-luvulla, nyt opiskelijana. Hyvä vaan etten ehtinyt vaihtaa s-pankkiin. 

Vierailija
78/85 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain s-pankin luottokortin 5k luottorajalla, statuksena tkeläkeläinen (3500brutto), naimisissa, ja ei muita velkoja. Jonkin verran omaisuutta.

Onhan tuo kätevä ulkomaille matkustaessa. Lisäturvana vielä opn ja nordean luotot (3k yhteensä).

Vierailija
79/85 |
04.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei rajoitu pelkästään luottokorttiin. Me päätettiin viime vuonna kilpailuttaa asunto- ja sijoitusasuntolainat. S-pankki oli ainoa, joka ei olisi myöntänyt meille lainaa! Olemme ihan hyvätuloisia ihmisiä, joilla on moitteeton luottohistoria.

Vierailija
80/85 |
11.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle taas S-pankki olisi myöntänyt asuntolainaa vieläpä suhteellisen pienellä marginaalilla ja suuremman summan kuin mitä tarvitsin, mutta Visa-korttia en heiltä saanut millään.

vakituinen työ, yli 5 vuotta samalla työnantajalla

tulot yli 4500

ei lainoja, ei maksuhäiriömerkintöjä, ei ole koskaan ollutkaan

runsaasti säästöjä ja sijoituksia (näitä ei tosin edes kysytty hakemuksessa)

Eivät suostu kertomaan syytä. Mäkin olen sinkku, joten ehkä se on sitten se. Tuntuu ihan älyttömältä. Hain kokeeksi uudestaan sillä matalimmalla luottorajalla (800) ja hylsy silti. Ja hakemaan kannusti s-pankin työntekijä kun asioin s-pankin pisteellä. Hänkin ihmetteli hylkyä eikä löytänyt sille mitään syytä.

Mun tapauksessa s-pankki ei ollut edes tarkistanut mun luottotietoja, hakemus on hylätty ihan jo perustietojen perusteella