Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi en saa luottokorttia!?!? Kertokaa.

Vierailija
21.03.2010 |

Mulla on luottokortti. Haluan vaihtaa sen s-pankin visaan, jossa on pienemmät korot ja paremmat ehdot. Nyt se ei onnistu. MIKSEI?

Mitään maksuhäiriöitä ei ole. Mulla on töitä, olen kk-opiskelija. Mun tulot on ainoastaan kasvaneet siitä, kun olin 20v. Tuolloin mulla oli KOLME luottokorttia. Ja nyt en saa edes yhtä?!?

Johtuuko tää siitä rahotuskriisistä, eli onko niistä tullut paljon tiukempia nyt? Vai miksi ihmeessä minua, asiani hyvin voitavaa ihmistä, kohdellan kun B-luokan kansalaista?

Kommentit (85)

Vierailija
21/85 |
03.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin hankittu opiskelijana opintopisteillä. Nyt tulot ovat isommat kun olen työttömänä peruspäivärahalla. Kortti uusittiin huhtikuussa ja on voimassa 4/2013. Luottoraja alunperin 800/kk, nyt 1000e/kk olisin saanut sen samaan hintaan 1500 e/kk.

Vierailija
22/85 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

miten kävi?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/85 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säännöllinen kuukausittainen tulo täytyy olla, ei tarvitse olla palkkatulo kunhan on kuukausittainen ja samansuuruinen. Luottotiedoissa ei merkintää, hoitanut aikaisemmin raha-asiansa moitteettomasti. Pankkihan myös laskee maksukykysi, eli tulot vähennettynä menoilla ja sen että sinulla elämiseen jää tietty kuukausittainen rahamäärä niinkuin jokaisella kuuluu jäädä. Jos sinulla jää liian pieni summa joka kuukausi, et ole maksukykyinen uuteen visaasi. Oletko kenties hakenyt liian suurta luottorajaa, en hoksannut katsoa olitko sitä maininnut? Mutta jos asia askarruttaa niin kysäsepä S-pankin asiakaspalvelusta, onko jotain erityistä syytä miksei sitä ole myönnetty. Sinulla pitää olla verkkopankkitunnukset tunnistusta varten, jos niitä ei ole niin käy jossain s-pankin toimipisteessä.

Vierailija
24/85 |
27.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

esim kortin uusintaan tarkistetaan tilanne aina joka kerta uudestaan?

Vierailija
25/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on jopa ollut aiemmin visa, ja oli pitkä ja hyvä asiakassuhde, että ei ole kiinni sellaisestakaan.

Vierailija
26/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa niiden pankki kaatua omaan mahdottomuuteensa...

Vierailija
27/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulosi eivät vain nykytilanteessa ole riittävät tai työsuhteesi ei ole vakinainen?

Vierailija
28/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjota päiväkirjaan, älä tänne.

Vierailija
29/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot on kasvanut ja menot pienentyneet. Kenellä nyt opintojen ohella olisi vakituinen työsuhde? Mutta siitä huolimatta mulla on ollut vakituiset tulot 18-vuotiaasta asti jotka ovat vain nousseet ja vakituisesti olen ollut työssä tuon ajan. Työsuhteen muoto nyt vaan ei ole ollut vakituinen.

Kk-opiskelijahan saa muista pankeista visan jo pelkillä opintosuorituksilla, ilman mitään tuloja. Mä sentään tienaan tonnin sen päälle/kk.

Vierailija
30/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tulot on kasvanut ja menot pienentyneet. Kenellä nyt opintojen ohella olisi vakituinen työsuhde? Mutta siitä huolimatta mulla on ollut vakituiset tulot 18-vuotiaasta asti jotka ovat vain nousseet ja vakituisesti olen ollut työssä tuon ajan. Työsuhteen muoto nyt vaan ei ole ollut vakituinen.

Kk-opiskelijahan saa muista pankeista visan jo pelkillä opintosuorituksilla, ilman mitään tuloja. Mä sentään tienaan tonnin sen päälle/kk.

Vierailija
31/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-Pankista en osaa sanoa, mutta luottokortin saamiseen vaikuttavat monenlaiset asiat. Oikeastaan kaikki ne, joita kysytään hakemuksessa eli kokonaistilanne: ikä, ammatti, tulot, työsuhteen kesto jne.

Kortin saamiseen vaikuttavat tietenkin myös luottotiedot ja oma historia rahalaitokseen. Jos haet jostain pankista luottokorttia ja sinulla ovat jääneet lainat useamman kerran rästiin kyseisessä pankissa, niin kortti voi jäädä saamatta.

Korkeakoulu- ja yliopisto-opiskelijat saavat luottokortin, kun tietty määrä opintopisteitä on kasassa. Tässäkin tapauksessa asiakashistoria vaikuttaa. Eli vaikka kortti irtoaisi muuten, niin mahdollinen "rötöstely" pankkia kohtaan voi olla este kortin saamiselle.

Tietenkin voi olla myös niin, että kortteja myönnetään nihkeämmin rahoituskriisin takia.

Vierailija
32/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP on saanut aikoinaan opiskelijavisan ja vaihtanut sen myöhemmin toiseen luottokorttiin. AP:lla on ollut aikanaan KOLME onnistuneesti hoidettua luottokorttisuhdetta samaan aikaan kun tulot ovat olleet 30% nykyisestä ja työsuhde ei tuolloinkaan ollut kuin määräaikainen.

Vierailija
33/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

oli melko hankalaa saada aikanaa pankkikortti/visa siihen oli monia vaatimuksia, mutta itselläni oli silloin muistaakseni pankissa vaatimuksena tarpeksi suuret tulot, väh. 5-vuotta samassa työpaikassa, 21-vuoden ikä, ei maksuhäiriöitä, ja suurena vakuutena oli se että minulla on mieheni kanssa yhteinen hyvin toimeentuleva toiminimi jonka puolesta riittää hommia

Vierailija
34/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi sun 1000 euron tulot on liian pienet.

Itse saan omaishoidonpalkkiota 540 euroa ja korotettua hoitotukea puhtaana käteen 190 euroa.

Minkäänlaista luottokorttia en saa ja siksi tilaan osamaksulla Net Anttilasta ja Hobbarista.

Olen heille hyvä asiakas ja sieltä suurin osa kalusteista ja kodinkoneista. Sieltä saan luotolla.

Vierailija
35/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainoa syy siihen on ettei sulla ole 90 opintopistettä kasassa. opiskelijalle myönnetään luottokortti vasta kun on noi pinnat kasassa. vaikka tuloja olisikin riittävästi. päätoimisella opiskelijalla näin kaikissa pankeissa.

Vierailija
36/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

S-pankin visa ei ymmärtääkseni välttämättä ole nk. opiskelijavisa, mikä esim OP:lla ja nordealla on. Kuten sanoin, mulla on ollut 3 luottokorttia viimeisten 6 vuoden aikana, joista 1 on ollut opiskelijavisa.

Vierailija
37/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun mikään täällä saamasi vastaus ei kelpaa...

Vierailija
38/85 |
21.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuin esim. Nordealla tai OP:lla. Uskoisin, että syys on juuri tuo ei-vakituinen työ ja liian pienet tulot.

Vierailija
39/85 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa s-pankin luottokorttia, nordeasta sain ilman ongelmaa, samat tiedot olen antanut molempiin hakemuksiin!

Vierailija
40/85 |
04.08.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kallis koron suhteen, mutta sen saa melkeinpä jokainen.