Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?

Vierailija
08.03.2010 |

Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...

Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.

Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.

Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.

Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.

Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.

Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.

Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.

Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.

Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.

Kommentit (309)

Vierailija
81/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:32"]Se maksaa, joka ehdottaa treffejä. Eli mies, koska minä en treffeille miestä ole kertaakaan elämässäni pyytänyt.
[/quote]

Näin sen pitäisikin olla, sukupuoleen sidonnaiset jutut joutavat menneisyyteen. Jos nainen vaatii miestä maksamaan kaikesta huolimatta niin silloin kannattaa myös sitä että naiset eivät osallistu töihin tai päätöksentekoonkaan.

Vierailija
82/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:32"]

Jos mies ei maksa... Sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan, mutta luilen, että ne olisivat sitten viimeiset treffit sen miehen kanssa. 

Kyse on käytöstavoista. 

Ja minulle se on viesti siitä, onko kyseessä treffit vai kaveritapaaminen. Kaverin ruokia kun ei makseta, eli viesti on selvä.

N46

[/quote]

Näin juuri. N39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi miehen pitää maksaa. Eihän kohta miesten kannata käydä treffeillä kun täytyy olla lompakkoauki koko ajan. Mielestäni on ihan luonnollista ja itsestään selvää että jokainen maksaa omat kustannuksensa.

Vierailija
84/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:27"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:20"] Te jotka vaaditte miestä maksamaan, hoidatteko sitten myös kaikki kotityöt ettekä puutu talossanne päätöksentekoon? [/quote] Treffit on osa kosiskelua eikä sillä ole mitään tekemistä kotitöiden tai avioliiton kanssa. -86 [/quote] Eli tasa-arvo tulee ottaa huomioon vain silloin kun se sattuu olemaan sinulle eduksi? [/quote] Treffeillä katson miten mies käyttäytyy ja onko hänelle esim. kunnia-asia maksaa. Joillekin miehille nimittäin on. Joillekin miehille on ihan ok olla elätettävänä ja jotkut miehet haluavat osoittaa pärjäävänsä. Olen vahva ja itsenäinen nainen ja toki voisin maksaa molempien ostokset, siitä ei ole kyse. Kyse on miehen luonteenlaadusta. Ja jos treffeillä huomaa ettei kipinää ole ja kyse on puoleltani kaveruudesta, niin ilman muuta maksan oman osuuteni. Silloin en edes anna miehen tarjota.  -86 [/quote] Vahva ja itsenäinen nainen joka vaatii miestä maksamaan, nyt nauroin jo ääneen. Ei varmaan kannata ihmetellä jos ei noilla jutuillaan saa muita kannattamaan sitä ah niin ihanaa feminismiä.

[/quote]

En tietenkään vaadi. Mieshän saa tehdä mitä haluaa. Hänen käytöksestään kuitenkin riippuu tuleeko toisia treffejä.

-86

Vierailija
85/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:37"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:32"]Jos mies ei maksa... Sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan, mutta luilen, että ne olisivat sitten viimeiset treffit sen miehen kanssa.  Kyse on käytöstavoista.  Ja minulle se on viesti siitä, onko kyseessä treffit vai kaveritapaaminen. Kaverin ruokia kun ei makseta, eli viesti on selvä. N46 [/quote] Ja siksi oletkin vielä keski-ikäisenä yksin.

[/quote]

missä sanoin näin? 

Aikuiselämästäni olen ollut naimisissa suurimman osan. Sen sijaan treffeillä olen käynyt elämässäni ehkä vain kymmenisen kertaa - kun muuten olen naimisissa. 

Vierailija
86/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäisin katkerana tai vaan pihinä.

Vierailija
87/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni on huolestuttavaa, kun suomalaisia naisia yritetään niin tehokkaasti aivopestä siihen, että jos antaa miehen tarjota, on pelkkä rahan perässä oleva loinen ja h****. Usein miehen älytön kitsastelu kertoo aika karua kieltä tämän arvoista noin yleisestikin. Jos nyt vaikka miettii perustavansa perhettä tuollaisen miehen kanssa, joka vaatii suunnilleen laskimen kanssa laittamaan kaikki kulut puoliksi ja jopa maksattaa omia menojaan naisella, on varmaan todella kiva, kun miehen mielestä pitäisi varmaan edelleen naisen maksaa omat menonsa äitiysrahoista, vaikka naisen tulotason hetkellinen romahtaminen tuossa tilanteessa on ihan yhteinen asia.

No, kukin tyylillään niin kauan kuin kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen. En ole yhden virheen jälkeen päästänyt näitä miehiä, jotka eivät tarjoa, jatkoon, ja päädyin yhteen ihanan miehen kanssa, joka mielellään hemmottelee minua ravintolaillallisilla, kukilla ja laatushampanjalla.

Vierailija
88/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:32"]

Jos mies ei maksa... Sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan, mutta luilen, että ne olisivat sitten viimeiset treffit sen miehen kanssa. 

Kyse on käytöstavoista. 

Ja minulle se on viesti siitä, onko kyseessä treffit vai kaveritapaaminen. Kaverin ruokia kun ei makseta, eli viesti on selvä.

N46

[/quote]

Näin juuri. N39

[/quote]

Kyllä mä maksan kavereitten ruuat. Näillä tuloilla olis noloa pistää muut maksamaan itse.

Vierailija
89/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:39"]

Miksi miehen pitää maksaa. Eihän kohta miesten kannata käydä treffeillä kun täytyy olla lompakkoauki koko ajan. Mielestäni on ihan luonnollista ja itsestään selvää että jokainen maksaa omat kustannuksensa.

[/quote]

Hyvin kiteytit. Miksi naisen olisi sitten pitänyt maksaa?

Tässä näkee, ettei ole koko ketjua luettu, juututtu vaan siihen jankkaukseen, että miehen pitäisi kulkea lompakko levällään.

Pointteja on siinä, että jos ei ole varaa, niin valitsee treffit sen mukaan. Pyytäjä maksaa, jos on suunnitellut jotain erityisempää. Jos käydään vaan kahvilla, niin molemmat voivat maksaa omansa.

Jos mua olisi pyydetty vähän parempaan ravintolaan treffeille ja sitten laskun aikaan kävisi ilmi, että pyytäjä on suunnitellut että lasku maksetaan puoliksi niin saattaisin tarjoilijan läsnäollessa kaivaa kännykkää esiin ja suureen ääneen selittää, että pitää ottaa pikavippi että saan osuuteni hoidettua, kun on rahat vähän tiukassa kun tuli yllättäen autoremontti/pesukone hajosi/lapsi tarvitsi polkupyörän.

En ole mikään nuori nainen ja kunnia-asiani on ettei  toisen lompakolla loisita. Mutta jotain käytöstapoja odottaisin kyllä.

Tuo AP:n kuvaama piheys on pahinta laatua, että sitä rahaa on, mutta sitä voi käyttää vain itseensä.

Vierailija
90/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:26"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:20"]

Te jotka vaaditte miestä maksamaan, hoidatteko sitten myös kaikki kotityöt ettekä puutu talossanne päätöksentekoon?

[/quote]

Treffit on osa kosiskelua eikä sillä ole mitään tekemistä kotitöiden tai avioliiton kanssa.

-86

[/quote]

Ei ne mitään kosiskelua ole. Me ei eletä keskiaikaa

Vierailija
91/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:33"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:27"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:20"] Te jotka vaaditte miestä maksamaan, hoidatteko sitten myös kaikki kotityöt ettekä puutu talossanne päätöksentekoon? [/quote] Treffit on osa kosiskelua eikä sillä ole mitään tekemistä kotitöiden tai avioliiton kanssa. -86 [/quote] Eli tasa-arvo tulee ottaa huomioon vain silloin kun se sattuu olemaan sinulle eduksi?

[/quote]

Treffeillä katson miten mies käyttäytyy ja onko hänelle esim. kunnia-asia maksaa. Joillekin miehille nimittäin on. Joillekin miehille on ihan ok olla elätettävänä ja jotkut miehet haluavat osoittaa pärjäävänsä.

Olen vahva ja itsenäinen nainen ja toki voisin maksaa molempien ostokset, siitä ei ole kyse. Kyse on miehen luonteenlaadusta.

Ja jos treffeillä huomaa ettei kipinää ole ja kyse on puoleltani kaveruudesta, niin ilman muuta maksan oman osuuteni. Silloin en edes anna miehen tarjota. 

-86

[/quote]

Eli etsit alistuvaa aisankannattaajaa. Miksi et sitten sano niin?

Vierailija
92/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:37"]

Minua ei haittaa jos kahvilassa mies maksaa vain oman kahvinsa. Vaikka pidän sitäkin vähän outona, jos kahvikutsu on tullut mieheltä. Mutta minusta olisi tosi ikävää, jos mies pyytäis minut johonkin hienoon ravintolaan ja laittais sitten itse maksamaan laskuni. Oon pientuloinen opiskelija, niin ravintolaruokailut tekee aika ison loven varoihin. Yleensä miehet joita olen tapailut ovat työelämässä, joten heidän tuloissaan se ei ole niin iso raha. Oon kyllä kertonut aina miehille olevani opiskelija ja yrittänyt vihjaista, ettei ole varaa mihinkään kalliisiin paikkoihin. Siksi koitankin yleensä ehdottaa jotain halvempaa treffipaikkaa, esim. just vaikka kahvilaa.

[/quote]

Se on eri asia. Toisen pitäisi tajuta että ei topisella ole rahaa mihinkään 50 euron ateriaan

Vierailija
93/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normimenoa suomalaiselle sinkkumiehelle. Ja sit ihmetellään kun sinkkuna pysytään..

Vierailija
94/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihi moukka. Pihtaa sä piparia!

Vierailija
95/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:53"]Mielestäni on huolestuttavaa, kun suomalaisia naisia yritetään niin tehokkaasti aivopestä siihen, että jos antaa miehen tarjota, on pelkkä rahan perässä oleva loinen ja h****. Usein miehen älytön kitsastelu kertoo aika karua kieltä tämän arvoista noin yleisestikin. Jos nyt vaikka miettii perustavansa perhettä tuollaisen miehen kanssa, joka vaatii suunnilleen laskimen kanssa laittamaan kaikki kulut puoliksi ja jopa maksattaa omia menojaan naisella, on varmaan todella kiva, kun miehen mielestä pitäisi varmaan edelleen naisen maksaa omat menonsa äitiysrahoista, vaikka naisen tulotason hetkellinen romahtaminen tuossa tilanteessa on ihan yhteinen asia.

No, kukin tyylillään niin kauan kuin kaikki osapuolet ovat tyytyväisiä tilanteeseen. En ole yhden virheen jälkeen päästänyt näitä miehiä, jotka eivät tarjoa, jatkoon, ja päädyin yhteen ihanan miehen kanssa, joka mielellään hemmottelee minua ravintolaillallisilla, kukilla ja laatushampanjalla.
[/quote]

On vissiin vaikea hahmottaa eroa tarjoutumisen ja vaatimisen eroa?

Vierailija
96/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon ehkä siitä outo, etten tykkää jos mulle tarjotaan. Haluan maksaa itse ostokseni, mahdollisesti miehen sit kanssa. 

Mutta se että joku muu ostaisi mulle mitään! Ei ikinä :D 

AP:n tapauksessa mies on kyllä idiootti, munkin mielestä miehen ainakin kuuluu haluta tarjota. :D pieni "vaiva" saada nainen puolelleen.

Vierailija
97/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:16"]

Pihi moukka. Pihtaa sä piparia!

[/quote]

Naiset pihtaa aina piparia

Vierailija
98/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:22"]

Mä oon ehkä siitä outo, etten tykkää jos mulle tarjotaan. Haluan maksaa itse ostokseni, mahdollisesti miehen sit kanssa. 

Mutta se että joku muu ostaisi mulle mitään! Ei ikinä :D 

AP:n tapauksessa mies on kyllä idiootti, munkin mielestä miehen ainakin kuuluu haluta tarjota. :D pieni "vaiva" saada nainen puolelleen.

[/quote]

Naisen kuuluu haluta tarjota miehelle.

Vierailija
99/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin viime kesänä mukavan oloisen miehen kanssa yksillä. Molemmat siinä sitten valitsi mitä halus ja lopuksi baarimikko kääntyi miehen puoleen kysyen: "Tuliko nää samasta?" Ja tähän mies tylysti: "Ei tule". Jäi vähän monttu auki - totta kai oletin, että herrasmies yhdet juomat tarjoaa. Istuin varmaan aika hölmistyneen näköisenä, koska mies vielä tokaisi että: "Niin, olihan sulla rahaa mukana?" "Juu, on on.." Ei tullu toisia treffejä.

Vierailija
100/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko nyt niin, että mies on köyhä, ja siksi ei varaa maksaa kaikkia sinunkin menojasi? Tai sitten hemmetin pihi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän