Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?

Vierailija
08.03.2010 |

Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...

Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.

Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.

Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.

Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.

Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.

Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.

Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.

Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.

Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.

Kommentit (309)

Vierailija
101/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:32"]

Jos mies ei maksa... Sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan, mutta luilen, että ne olisivat sitten viimeiset treffit sen miehen kanssa. 

Kyse on käytöstavoista. 

Ja minulle se on viesti siitä, onko kyseessä treffit vai kaveritapaaminen. Kaverin ruokia kun ei makseta, eli viesti on selvä.

N46

[/quote]

Näin juuri. N39

[/quote]

Kyllä mä maksan kavereitten ruuat. Näillä tuloilla olis noloa pistää muut maksamaan itse.

[/quote]

Mulla on taas niin hyvätuloisia kavereita, että pystyvät ja haluavat itse maksaa ruokansa kuten minäkin omani.

Vierailija
102/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:35"]

Kävin viime kesänä mukavan oloisen miehen kanssa yksillä. Molemmat siinä sitten valitsi mitä halus ja lopuksi baarimikko kääntyi miehen puoleen kysyen: "Tuliko nää samasta?" Ja tähän mies tylysti: "Ei tule". Jäi vähän monttu auki - totta kai oletin, että herrasmies yhdet juomat tarjoaa. Istuin varmaan aika hölmistyneen näköisenä, koska mies vielä tokaisi että: "Niin, olihan sulla rahaa mukana?" "Juu, on on.." Ei tullu toisia treffejä.

[/quote]

Ihan oikein sinulle. Minkä hemmetin takia miehen pitäisi maksaa sinun juomasi? Miksi sinä et maksanut hänen juomiaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 10:40"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:58"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:39"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:32"]

Jos mies ei maksa... Sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan, mutta luilen, että ne olisivat sitten viimeiset treffit sen miehen kanssa. 

Kyse on käytöstavoista. 

Ja minulle se on viesti siitä, onko kyseessä treffit vai kaveritapaaminen. Kaverin ruokia kun ei makseta, eli viesti on selvä.

N46

[/quote]

Näin juuri. N39

[/quote]

Kyllä mä maksan kavereitten ruuat. Näillä tuloilla olis noloa pistää muut maksamaan itse.

[/quote]

Mulla on taas niin hyvätuloisia kavereita, että pystyvät ja haluavat itse maksaa ruokansa kuten minäkin omani.

[/quote]

No kyllä munkin kaverit on ihan hyvätuloisia mutta kun mulla miljoonia niin olis se noloa silti. Ja kaverit mut perii jos satun kuuppaamaan niin niitten rahojahan ne oikeastaan onkin.

Vierailija
104/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian nuuka, tuon miehen siivellä on vaikea loisia. Kannattaa löytää mies, joka käyttää paljon rahaa, niin elämä on paljon helpoNpaa.

Vierailija
105/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs me homot? Me ei yhtään tiedetä kumman kuuluu maksaa, jäädään ihan ilman romantiikkaa. :(

Vierailija
106/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2010 klo 15:42"]

Tapaaminen sovittiin Kauppatorille, josta lautta lähtee. Kun tulin paikalle, mies sanoi heti aluksi että lautta lähtee kohta ja hän kävi jo ostamassa lipun lauttaan. Tajusin, että mies oli tosiaan ostanut vain itselleen lipun, joten juoksin pikaisesti ostamaan oman lippuni.

Korkeasaaressa pysähdyimme kahvilaan ja mies tilasi itselleen oluen. Kun tarjoilija kysyi että tuleeko muuta (samalla minua katsoen), mies sanoi että ei. Tämän jälkeen tilasin ja maksoin oman juomani. Käytiin tämän jälkeen vielä syömässä ja mies varmisti ennen tilausta että "nää tulee sit erikseen".

Minulla on sama juttu kuin ap:lla, eli olen tottunut maksamaan vuoroitellen, eli en todellakaan oleta että mies maksaa kaiken. Mutta mielestäni on kohteliasta mieheltä maksaa ensimmäisen kerran ja sen jälkeen minä voin tarjota seuraavat.

Toinen tapaus joka on jäänyt mieleen oli sellainen, jossa mies tarjosi kaksi ensimmäistä juomaa, jonka jälkeen ajattelin että seuraavan tarjoan minä. En ollut vielä saanut omaa juomaani lopetettua, kun mies tokaisee "sä voisit sit kyllä maksaa noi seuraaavat".

[/quote]

Mies oli tarjonnut sinulle jo monta kertaa ja sinä ajattelit tarjota seuraavat. Mies sanoo asian ääneen. Niin mikä oli ongelma?

Kuinka moni teistä täällä nillittävistä naisista muuten kutsuu itseään feministiksi? 

Vierailija
107/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En tietenkään vaadi. Mieshän saa tehdä mitä haluaa. Hänen käytöksestään kuitenkin riippuu tuleeko toisia treffejä.

-86

[/quote]

Tässä tapauksessa mies on selvästi voittaja, jos/kun toisia treffejä ei tule.

Vierailija
108/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rouvan koulutus menossa. Meinaan oppiminen siihen että mies ei todellakaan ole hänen liikkuva rahavarastonsa joka sponssaa hänen mielihalujaan. Ei ole kerta eikä ensimmäinen kun olemme menneet johonkin "katselemaan", sitten otetaankin mukaan jotain ja kassalla merkitsevä vilkaisu & tokaisu "maksat nämä varmaan kun tienaatkin meistä paremmin" - voisin sanoa että 9/10 tapauksessa kassahihnalle/kärryihin laitetusta tavarasta ei ole sellaista mitä minä haluaisin. Ylipäätään raivostuttaa nuo vetoamiset kuinka jokin olisi niin kiva juttu kotona, vaikka minun mielestäni aivan turhaa krääsää. Toki saa ostaa jos haluaa, mutta myös maksaa itse. Erikseen sitten lasten vaatehankinnat yms, mutta nekin tarpeen mukaan eikä siksi että on kivannäköistä jne.

Nyt, +15 vuoden jälkeen olen alkanut pistämään hanttiin "en halua mitään noista, jtoen sinä maksat", vastineeksi tulee kiukuttelua jos minkälaista. Ja se mistä tämä kaikki aikoinaan alkoi - siitä kun olin "herrasmies joka maksaa aina iltamenot". Siksi ymmärrän näitä näennäispihejä heppuja erittäin hyvin.

Vierailija
109/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:42"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:36"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:27"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:20"] Te jotka vaaditte miestä maksamaan, hoidatteko sitten myös kaikki kotityöt ettekä puutu talossanne päätöksentekoon? [/quote] Treffit on osa kosiskelua eikä sillä ole mitään tekemistä kotitöiden tai avioliiton kanssa. -86 [/quote] Eli tasa-arvo tulee ottaa huomioon vain silloin kun se sattuu olemaan sinulle eduksi? [/quote] Treffeillä katson miten mies käyttäytyy ja onko hänelle esim. kunnia-asia maksaa. Joillekin miehille nimittäin on. Joillekin miehille on ihan ok olla elätettävänä ja jotkut miehet haluavat osoittaa pärjäävänsä. Olen vahva ja itsenäinen nainen ja toki voisin maksaa molempien ostokset, siitä ei ole kyse. Kyse on miehen luonteenlaadusta. Ja jos treffeillä huomaa ettei kipinää ole ja kyse on puoleltani kaveruudesta, niin ilman muuta maksan oman osuuteni. Silloin en edes anna miehen tarjota.  -86 [/quote] Vahva ja itsenäinen nainen joka vaatii miestä maksamaan, nyt nauroin jo ääneen. Ei varmaan kannata ihmetellä jos ei noilla jutuillaan saa muita kannattamaan sitä ah niin ihanaa feminismiä.

[/quote]

En tietenkään vaadi. Mieshän saa tehdä mitä haluaa. Hänen käytöksestään kuitenkin riippuu tuleeko toisia treffejä.

-86

[/quote]

Oletatko että mies haluaa automaattisesti toiset treffit vaikka sinä käyttäytyisit kuinka? Kyllä siinä puntaroidaan sinuakin.

Vierailija
110/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:18"]

Rouvan koulutus menossa. Meinaan oppiminen siihen että mies ei todellakaan ole hänen liikkuva rahavarastonsa joka sponssaa hänen mielihalujaan. Ei ole kerta eikä ensimmäinen kun olemme menneet johonkin "katselemaan", sitten otetaankin mukaan jotain ja kassalla merkitsevä vilkaisu & tokaisu "maksat nämä varmaan kun tienaatkin meistä paremmin" - voisin sanoa että 9/10 tapauksessa kassahihnalle/kärryihin laitetusta tavarasta ei ole sellaista mitä minä haluaisin. Ylipäätään raivostuttaa nuo vetoamiset kuinka jokin olisi niin kiva juttu kotona, vaikka minun mielestäni aivan turhaa krääsää. Toki saa ostaa jos haluaa, mutta myös maksaa itse. Erikseen sitten lasten vaatehankinnat yms, mutta nekin tarpeen mukaan eikä siksi että on kivannäköistä jne.

Nyt, +15 vuoden jälkeen olen alkanut pistämään hanttiin "en halua mitään noista, jtoen sinä maksat", vastineeksi tulee kiukuttelua jos minkälaista. Ja se mistä tämä kaikki aikoinaan alkoi - siitä kun olin "herrasmies joka maksaa aina iltamenot". Siksi ymmärrän näitä näennäispihejä heppuja erittäin hyvin.

[/quote]

Mun mies on ''pihi'' (lue: järkevä) eikä tulis mieleenkään pyytää sitä maksamaan mun ostoksiani! Voiko joku olla niin uskomattoman röyhkeä? Hyvä kun olet alkanut opettaa vaimollesi itsekunnioitusta.

Vierailija
111/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:05"]

Entäs me homot? Me ei yhtään tiedetä kumman kuuluu maksaa, jäädään ihan ilman romantiikkaa. :(

[/quote]

Teille riittää romantiikaksi kulli suuhun.

Vierailija
112/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Meilläkin on juuri miehen koulutus meneillään 15 vuoden avioliiton jälkeen. Ilmoitin, että menot ja kulut maksetaan tästä lähtien 30/70, mies tietenkin maksaa enemmän kun suhteessa enemmän tienaakin. Tähän asti on kaikki maksettu 50/50. Kyllä oli miehellä nokka solmussa, kun ei pääsekään enää loisimaan köyhemmän kukkarolla. Tällainen siis esimerkkinä pihistä miehestä. Varokaa naiset pihejä miehiä!

Vierailija
113/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

141 vastaa: Meillä tuo on jo by default 80% meikäisen niskassa, noiden kiinteiden kulujen (lainat, autot, vakuutukset) maksaminen, mutta että sen päälle pitäisi vielä maksaa rouvan hörhötykset...

Vierailija
114/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:33"]

[/quote]

Meilläkin on juuri miehen koulutus meneillään 15 vuoden avioliiton jälkeen. Ilmoitin, että menot ja kulut maksetaan tästä lähtien 30/70, mies tietenkin maksaa enemmän kun suhteessa enemmän tienaakin. Tähän asti on kaikki maksettu 50/50. Kyllä oli miehellä nokka solmussa, kun ei pääsekään enää loisimaan köyhemmän kukkarolla. Tällainen siis esimerkkinä pihistä miehestä. Varokaa naiset pihejä miehiä!

[/quote]

Varmaan kuiteski kuluttaa vähemmän, niinkuin miehet yleensä.

Vierailija
115/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:31"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:05"]

[/quote]

Teille riittää romantiikaksi kulli suuhun.

[/quote]

Totta, kotioloissa. Mutta kahvilassa se ei olisi oikein soveliasta.

Vierailija
116/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kanssa jiskus aikoinani treffaillut miestä joka oli hirmu tarkka että ei vaan tarvii maksaa toisen juttuja. Se saattoi kyllä tarjota juomat, mutta muistutti heti että mun pitää tarjota seuraava kierros (minusta ihan reilu peli niin) ja sitten vielä muka leikkisästi - hampaita kiristellen - muistutti pariin otteeseen että sen kalja on kyllä halvempi kuin mun siideri, että ihan tasan ei mene...

Olen itsekin pääasiassa aika pihi, mutta silloin harvoin kun ulos mennään niin en halua laskea tuhlaamista. Samoin tarjoan kavereille jos niillä ei ole rahaa jne. Eli periaatteessa oihi mues ei haittaa jos se osaa joskus relata. Oma mies on onneksi niin samanlainen, ettei meillä ole ikinä rahasta riitaa :)

Vierailija
117/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:36"]

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:33"]

[/quote]

[/quote]

Varmaan kuiteski kuluttaa vähemmän, niinkuin miehet yleensä.

[/quote]

Jatkuvasti miehellä uutta kännykkää, tablettia, läppäriä, tv:tä, omia harrastusvehkeitä ja -menoja, ulkona syömistä ja juomista, vaatteita. Kyllä ne miehet kuluttaa ihan yhtä paljon kuin naiset elleivät jopa enemmän ja vielä kalliimmin.

Vierailija
118/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 23:41"]

En odota miehen maksavan mitään. Lähtökohtaisesti maksan kaikki omat menoni itse, toki voin ottaa vastaan jos toinen tarjoutuu maksamaan. Silloin tarjoan seuraavat. Treffeille en lähde hienoon ravintolaan, jos ei ole varaa maksaa. 

Ap:n tapauksessa miehen käytös oli törppöä. Vastavuoroisuuden täytyy toimia, sekä romanttisissa että kaverisuhteissa. Nössömäinen välttely ei myöskän viehätä, maksutapahtuman lykkäily ja odottelu, miten toinen hoitaa selvästi kiusallisen asian, on ainakin mulle turnoff. Sosiaalista silmää täytyy olla.

Eniten ihmetyttää kyllä tarjoilijan kysymykset. Ei kai kukaan sitä ihmettele, että erikseen maksetaan? Taitaa olla oman hämmästelyn värittämä tämä tulkinta?

[/quote]

Tarjoilija oli varmaan ap:n sisko tai sydänystävä.

Vierailija
119/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.03.2010 klo 10:42"]
[/quote]
Kyllä se sun kohdalla taitaa näin olla.

Vierailija
120/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 08:56"]

[quote author="Vierailija" time="09.03.2010 klo 10:42"] [/quote] Kyllä se sun kohdalla taitaa näin olla.

[/quote]

Kenen? Mitä? Miten? !!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme