Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?

Vierailija
08.03.2010 |

Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...

Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.

Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.

Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.

Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.

Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.

Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.

Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.

Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.

Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.

Kommentit (309)

Vierailija
121/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 11:05"]

Entäs me homot? Me ei yhtään tiedetä kumman kuuluu maksaa, jäädään ihan ilman romantiikkaa. :(

[/quote]

Teille on varmaan ihan luontevaa tarjota vuorotellen. Naiset sensijaan on itsekkäitä prinsessoja joita kaikkien kuuluu palvoa koko ajan, huomio ei saa herpaantua hetkeksikään Keskipisteestä. Kaikki on kannettava eteen ilmaiseksi ja haukut saat palkaksi. No joo, ei enää.Käännyn itsekin homoksi.

Vierailija
122/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koskaan ota treffeille lompakkoa mukaan! Maksaminen kuuluu miehelle ilman muuta. Ei kukaan mies kiinnostu osimielellä naisesta joka ei kyttäydy naisellisesti. Maksa ite ja peli on menetety, mies ei kutsu toisille treffeille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pihit miehet kuolee sukupuuttoon jos kukaan ei anna niille.

Mutta pihejä naisia on ehkä enemmän? Yhdessä pihistely pihin miehen kanssa <3

Vierailija
124/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä odotan et jos mies pyytää kahville tai syömään, niin hän tarjoaa. Tokat ja tulevat maksan ihan mielelläni itse. Kerran oli Pitsalla yhden Juhan kanssa ja hän maksoi, mutta pöydässä alettiin kuittia syynäämään et paljon olen hänelle velkaa. Annoin 80mk ja sanoin et pidä loput.

Vierailija
125/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei maksa treffillä niin menköön sitten tiskaamaan. Minä lähden hyvin syöneenä kotiin.

Vierailija
126/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:39"]

Kyllä mä odotan et jos mies pyytää kahville tai syömään, niin hän tarjoaa. Tokat ja tulevat maksan ihan mielelläni itse. Kerran oli Pitsalla yhden Juhan kanssa ja hän maksoi, mutta pöydässä alettiin kuittia syynäämään et paljon olen hänelle velkaa. Annoin 80mk ja sanoin et pidä loput.

[/quote]

Aika kauan sitten kävitte pitsalla ja vieläkin olet Juhalle katkera.

Vierailija
127/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:39"]

[/quote]

Aika kauan sitten kävitte pitsalla ja vieläkin olet Juhalle katkera.
[/quote]

En mä ole katkera, miksi olisin? Kyllä mä muistan kenen kanssa olen milloinkin treffeillä käynyt.

Vierailija
128/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2015 klo 09:39"]

Jos mies ei maksa treffillä niin menköön sitten tiskaamaan. Minä lähden hyvin syöneenä kotiin.

[/quote]

Kyllä sä joudut ihan omat maksamattomat ateriasi tiskaamaan, lunttu :)

Vierailija
129/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miettikääpäs jos tuossa alotuksessa olisi miehen ja naisen roolit päinvastoin. Kaikki haukkuisi ap:tä siitä kuinka saamaton tämä on miehenä, kun edes oletti että nainen maksaisi jotain :)

Vierailija
130/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei minulle ainakaan tarvitse mitään maksaa. Toki saa, jos haluaa, mutta itselleni tulee vain sellainen olo, että olen velkaa ja minut on "ostettu". Tämä siis jos en treffikumppania kunnolla tunne. Mies voi osoittaa olevansa herrasmies muilla tavoin, mm. avaamalla minulle oven jne.

Yleensä tulee deittailtua vain muita opiskelijoita ja sattuneesta syystä nämä eivät kovin mielellään tarjoaisikaan. :D

Onko nämä "mies maksaa"-ihmiset kumminkin niitä, jotka vaativat "tasa-arvoa" naisille ja siis nimenomaan kuitenkin haluavat vain etuuksia itselleen?

N21

Vierailija
131/309 |
12.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuolinen ystäväni tutustui naiseen, joka kuvailee itseään "vanhanaikaiseksi"-deittailun suhteen. Se tarkoittaa käytännössä sitä, että nainen on haettava treffeille omalla autolla tai taksilla. Itse hän ei aio liikahtaakkaan omaan laskuunsa. Samoin hänelle on tarjottava kaikki mikä treffeillä maksaa.

Meilläpäin tuollaisille on se ihan oma sana, eikä se ole kovin imarteleva.

Vierailija
132/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ja pitäisin isääni nimenomaan pihinä. Ja narsistina. Tosin tuollaisessa uuden naisen hurmaamisessa voisin kuvitella, että hän vähän pistää rahaakin haisemaan. Sitähän jäi, kun maksatti elämisen äidilläni.

Vierailija
133/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

muunkaan kokemuksiin, mutta silloin, kun itse olen deittaillut (aika vähän), olen kyllä halunnut maksaa itse. En ole edes odottanut, että jonkun pitäisi maksaa mun juomista tai mistään muustakaan. Nykyinen mieheni taitaa olla ensimmäinen, joka mulle on mitään tarjonnut, mutta kun molemmille tais olla alusta asti selvää, että tää on nyt tässä, ja yhdessä ollaan koko loppuelämä (toivottavasti), niin ehkä vähän eri asia. Minäkin kyllä tarjosin hänelle, aivan samalla tavalla nainenkin voi tarjota miehelle.

Meillä on yhteiset rahat nykyään.

Vierailija
134/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksinkertaista.

Itse seurustelumme alkuvaiheessa olin 17v opiskelija ja sain opintotukea 170e/kk joten kun mieheni tulot olivat tasan kymmenkertaiset jo silloin niin hän kyllä tarjosi jokapaikassa. Mutta silloin kun minä kutsuin hänet käymään luonani (opiskelijakolmio, jossa asuivat minä ja 2 muuta tyttöä, jotka olivat viikonloput usein kotonaan, minä asuntolalla) niin kyllä olin ihan itse ostanut kassillisen ruokaa jolla ruokin sen miehenkin.

Mutta jos seurustelun alussa mies kutsuisi minut esim. kahvilaan ja ei maksaisi niin ne olisivat aivan varmasti viimeiset treffit ne.

Vierailija
135/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehenä minun on kyllä sanottava, että "juomien maksattaja" -naiset haistaa kauas, enkä olen sellaisten juomia enää maksanut täytettyäni 20v.

Jos kutsun naisen syömään, maksan. Pidän silti outona, jos suhteen rakenteeksi jää, että mies maksaa aina. Se ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan.

ei täällä sanota että miesten pitää kaikki maksaa. Lue ap.n viesti ja tajuat mikä on meininki.

Mies on juntti.

Muutenkin on musta hassua miehillä tälläinen käsite juomien maksattajana. Drinkki ei montaa euroa oikeesti maksa ja tämä on ihan yleinen tapa ympäri maailmaa paitsi just Suomessa.

Ei tarvi änkyräkännejä shampanjasta juottaa vaan niin että vuoron perään maksetaan ja sitten kun ollaan oikeesti kimpassa ei ole sun ja mun rahoja vaan perheen rahat. Ettei vaimon tarvi vuosi tolkulla säästää jos haluaa jäädä lapsen kanssa pitemmäksi aikaa kotiin.

Mutta taidatkin kuulua niihin mun rahat ovat mun rahat -miehiin.

Vierailija
136/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

On olemassa tietty naistyyppi joka oikeasti maksattaa helposti miehellä mitä vaan, vaikka ei olisi lainkaan kiinnostunut miehen seurasta. Osalle miehistä tämä sopii, että nainen on seurassa oikeasti vain ilmaisten juomien takia, mutta jos mies kuvittelee jotain muuta, niin tilanne on aika tyly. Nämä naiset viihtyvät vaikka koko illan ihan kenen tahansa pöydässä, jos ilmaista juomaa riittää.

Miehenä minun on kyllä sanottava, että "juomien maksattaja" -naiset haistaa kauas, enkä olen sellaisten juomia enää maksanut täytettyäni 20v. Jos kutsun naisen syömään, maksan. Pidän silti outona, jos suhteen rakenteeksi jää, että mies maksaa aina. Se ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan.

ei täällä sanota että miesten pitää kaikki maksaa. Lue ap.n viesti ja tajuat mikä on meininki. Mies on juntti. Muutenkin on musta hassua miehillä tälläinen käsite juomien maksattajana. Drinkki ei montaa euroa oikeesti maksa ja tämä on ihan yleinen tapa ympäri maailmaa paitsi just Suomessa. Ei tarvi änkyräkännejä shampanjasta juottaa vaan niin että vuoron perään maksetaan ja sitten kun ollaan oikeesti kimpassa ei ole sun ja mun rahoja vaan perheen rahat. Ettei vaimon tarvi vuosi tolkulla säästää jos haluaa jäädä lapsen kanssa pitemmäksi aikaa kotiin. Mutta taidatkin kuulua niihin mun rahat ovat mun rahat -miehiin.

Vierailija
137/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kommenttini ei oikeastaan edes koske AP:ta, vaan hänelle vastanneita. Kommentit, jotka olivat toinen toisensa jälkeen tasoa "sika, miehen pitää maksaa" olivat säälittäviä, yhdellä sanalla ilmaistuna.

Onneksi ihmistuntemukseni on siinä määrin hyvä, että en ole paljon näiden naisten kanssa asioinut, enkä asioi jatkossakaan.

Tässä ketjussahan ei kukaan alkupäässä puhunut mistää vuorotellen maksamisesta. Kyllä sen miehenä hyvin nopeasti ymmärtää, millä periaatteella ollaan liikkeellä, ja minä sanon maksattajille nothänkjuu.

Miehenä minun on kyllä sanottava, että "juomien maksattaja" -naiset haistaa kauas, enkä olen sellaisten juomia enää maksanut täytettyäni 20v.

Jos kutsun naisen syömään, maksan. Pidän silti outona, jos suhteen rakenteeksi jää, että mies maksaa aina. Se ei kuulu suomalaiseen yhteiskuntaan.

et varmaan osaa lukea. ei täällä sanota että miesten pitää kaikki maksaa. Lue ap.n viesti ja tajuat mikä on meininki.

Mies on juntti.

Muutenkin on musta hassua miehillä tälläinen käsite juomien maksattajana. Drinkki ei montaa euroa oikeesti maksa ja tämä on ihan yleinen tapa ympäri maailmaa paitsi just Suomessa.

Ei tarvi änkyräkännejä shampanjasta juottaa vaan niin että vuoron perään maksetaan ja sitten kun ollaan oikeesti kimpassa ei ole sun ja mun rahoja vaan perheen rahat. Ettei vaimon tarvi vuosi tolkulla säästää jos haluaa jäädä lapsen kanssa pitemmäksi aikaa kotiin.

Vierailija
138/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun on ollut puhe siitä, että SE JOKA KUTSUU TREFFEILLE tarjoaa ja sitten taas toisinpäin. EI että mies maksaisi aina ja kaiken.

Kommenttini ei oikeastaan edes koske AP:ta, vaan hänelle vastanneita. Kommentit, jotka olivat toinen toisensa jälkeen tasoa "sika, miehen pitää maksaa" olivat säälittäviä, yhdellä sanalla ilmaistuna.

Onneksi ihmistuntemukseni on siinä määrin hyvä, että en ole paljon näiden naisten kanssa asioinut, enkä asioi jatkossakaan.

Tässä ketjussahan ei kukaan alkupäässä puhunut mistää vuorotellen maksamisesta. Kyllä sen miehenä hyvin nopeasti ymmärtää, millä periaatteella ollaan liikkeellä, ja minä sanon maksattajille nothänkjuu.

et varmaan osaa lukea. ei täällä sanota että miesten pitää kaikki maksaa. Lue ap.n viesti ja tajuat mikä on meininki.

Mies on juntti.

Vierailija
139/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun ensimmäisen kerran ihmettelin alkupään asenteita viestissä nro 35.

Vierailija
140/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

on tyypillistä siipeilijän käyttäytymistä. Kerskailee rahan tuhlailullaan mutta pistää naisen maksamaan. Kiertäisin kaukaa, mulla ei olisi toisia treffeja ikinä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kaksi