Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?

Vierailija
08.03.2010 |

Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...

Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.

Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.

Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.

Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.

Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.

Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.

Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.

Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.

Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.

Kommentit (309)

Vierailija
41/309 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

joka painaa, ei mitkään henkiset ominaisuudet, ja sille erittäin hyvännäköiselle ja tyylikkäälle tarjotaan AINA. Ekoille treffeille sitä vielä anellaan tulemaan, eikä heti pidä suostua, treffeille mennään kahvilaan, ja siellä ollaan max. 15 min, ja sitten pitää lähteä. Ja sen jälkeen annetaan vähän lisää siimaa sille miehelle, sikäli kun sen haluaa, eikä aio tehdä kaikkia taloustöitä perheessä. Miehet on yksinkertaisia. sama pätee kaikkiin miehiin älykkyydestä riippumatta.

Vierailija
42/309 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos pitää kustannukset alta 100 euron ja saa sen jälkeen ihoa, säästää siinä jonkin verran prostituoituun verrattuna. Deittailu on riskisijoittamista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/309 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta miehen pitää sentään joskus tarjota vaikka kuinka nykyaikaa eletäänkin.

Se olisi kohteliasta ja kertoisi naiselle, ettei mies ole mikään pihi kituuttelija vaan valmis vähän maksamaan, että saa toista ilahdutettua.

Vierailija
44/309 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

todellisena junttina ja moukkana miestä, joka ei eka treffeillä maksa deittinsä kahvia tms. Vain Suomessa tarvii asiasta edes keskustella muualla maailmassa asia selviö. Kyllä minulle miehet on aina eka treffeillä tarjonneet. Ja kyllä kiinnostukseni lopahtaisi jos mies on pihi, inha luonteenpiirre.

Vierailija
45/309 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan mielenkiinnosta kysäisen, maksavatko ghanan pojat juomanne reggae-juhlissa, mamat?

Siis koska maksamatta jättäminen on junteinta mitä voi olla?

Vierailija
46/309 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

menis tollasen kitupiikin kanssa enää treffeille. Jos ei edes kahveja tarjoa, niin mitähän se yhteiselo olisi sitten. Ei kiitos.

Vierailija
47/309 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

... että mies on köyhä, niinkuin viestissä 61 todettiin, ja vain antaa ymmärtää, että on rahaa. Työssäkäyvällä varmasti on jonkin verran rahaa pari satkun lelua ostella vuodessa, mutta ken tietää kuka on ollut maksumiehenä niinä exien aikoina - ehkäpä ne exät?

Joka tapauksessa hän on huonokäytöksinen ja paha maku tuollaisesta kömpelöstä käytöksestä tulee. Sujuvasanainen ihminen saa erillislaskutuksenkin hoitumaan nätisti ja niin, ettei koko aiheesta nouse keskustelua.

Olen deittaillut aika paljon elämäni aikana (pidempien suhteiden välissä) ja oletan jossain määrin miehen maksavan, jos hän pyytää treffeille - olen kuitenkin valmis maksamaan itse. Omassa tilanteessani olen kokenut niin, että se erillislaskukäytäntö on treffeille sellaisen leiman, että tätä tehdään toisen toimesta paljon, ettei uskalleta satsailla toisille treffeille. Ei hyvä.

Minulle on pitemmän päälle käynyt niin kuin moni täällä on kertonut: Maksumieheksi olen pidemmän päälle päässyt hyvää hyvyyttäni. Johtuuko tämä siitä, että koska olen yleensä tienannut enemmän kuin miesystäväni, niin he katsovat jotenkin, että minun kuuluu maksaa? Ok, myönnän, etten halua jäädä tiskille norkoamaan, että kumpi maksaa, joten saatan joskun olla maksun suhteen aloitteellinenkin. Pidemmän päälle tämä on alkanut ottamaan niin päähän, että olen jokaikisen hyväksikäyttäjän (= tällainen olo siitä lopulta jää) jättänyt. Tällä hetkellä myös käymässä niin: Ensimmäinen lapsi pian tuloillaan ja mies ei ole vielä laittanut penniäkään mihinkään ja minä olen hankkinut kaiken: turvaistuimet, vaunut, sängyt, vaatteet, vakuutukset, jne. Kakan maku on suussa ja voi kun olisin silloin aikaisemmassa vaiheessa tajunut tyhmyyteni. Nyt on myöhäistä katua, ikuinen liitos (muodossa tai toisessa). Onneksi aloittaja tajuaa olla minua viisaampi :) ;)

Vierailija
48/309 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mä sanoisi että olisi oikein että mies joutuu maksamaan. Mutta miehillä yleensä on isompi palkka. En ymmärrä miksi joku on suhteessa pihin äijän kanssa.

Parisuhteissa on naisten markkinat, jos tietty ukko ei maksa, joku toinen mies kyllä maksaa.

Saa pihit olla ilman pillua ja miettiä miksi ei saa naisseuraa.

Vierailija
49/309 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

molempi pahempi;)

Päästä menemään HETI

Vierailija
50/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2010 klo 14:47"]

Kyllä miehen nyt kuuluu maksaa edes jonkun kerran vaikka enimmäkseen maksettaisi puoliksi.

[/quote]

Minkä hemmetin takia? Onko nainen jotenkin arvokaampi vai?

Vierailija
51/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.11.2010 klo 13:40"]

En mä sanoisi että olisi oikein että mies joutuu maksamaan. Mutta miehillä yleensä on isompi palkka. En ymmärrä miksi joku on suhteessa pihin äijän kanssa.

Parisuhteissa on naisten markkinat, jos tietty ukko ei maksa, joku toinen mies kyllä maksaa.

Saa pihit olla ilman pillua ja miettiä miksi ei saa naisseuraa.

[/quote]

Sinä juuri kerroiit että suurin osa naisista on huoria

Vierailija
52/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.03.2010 klo 14:34"]

Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...

Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.

Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.

Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.

Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.

Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.

Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.

Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.

Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.

Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.

[/quote]

Jos lähden treffeille lähden vain kahvilaan ja ostan vain kahvin. Maksan itse paitsi jos mies vaatimalla vaatii. En halua olla velkaa kenellekään mitään, mieshän voisi kuvitella että hyppään hänen kanssaan vaikka sänkyyn kupillisesta kahvia. 

Herrasmiesten aika on ohi.

Vierailija
53/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lasku maksetaan puoliksi, niin kyseessä on kaveritapaaminen. Jos mes haluaa maksaa, hän on romanttisesti kiinnostunut. 

Jos minä joutuisin maksamaan molempien ostot, niin tapaaminen jäisi viimeiseksi. 

Vierailija
54/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tasa-arvo ei sitten kelpaakaan, kun olisi oman maksun vuoro.

Vierailija
55/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parin euron kahvi ei kaada kenenkään taloutta. Siitä kuitenkin tulee naiselle kiva fiilis - "tuo mies haluaa olla huomaavainen".

Kävin talvella kerran kahvilla kolmekymppisen miehen kanssa, itse olen nelikymppinen. Juttu luisti ihan mukavasti, mutta mitään ihmeempää kemiaa ei ollut. (Taisimme olla hiukan erihenkiset ihmiset; miehellä oli teinityyliin pipo päässä. Hupaisaa!)

Paikka oli sen verran fiini - miehen ehdottama - että lasku tuli pyydettäessä. Lopuksi mies pyysi laskun ja maksoi myös kahvini ja leivonnaiseni, vaikka molemmille oli siinä vaiheessa selvää, että toisia treffejä ei tule.

Sanoin miehelle, että arvostan elettä. ("No tietty halusin maksaa, kun sut pyysinkin! Ja sun kanssa oli kiva jutella!") Lähtiessä halasimme.

Tuo mies niin tulee saamaan pesää, koska hän osaa käyttäytyä!

Vierailija
56/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, miksipä nainen sitä pesäänsä antaisi ilmaiseksi. Ehkä seuraava treffeillekutsuja tajuaa maksaa illan; jos on kiva, niin voi saada pesää, jos ei, niin ainakin nainen sai ilmaisen aterian :-)

Vierailija
57/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei olla enää 1960-luvulla, jokainen maksaa omat kulunsa.

Vierailija
58/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allenetaan miesten palkkoja, mutta edellytetään heitä silti maksamaan kaikki! Se jos mikä on tasa-arvon mukaista!

Vierailija
59/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikosti on asiat jos ainoa mitä miehessä katsotte on lompakon paksuss ja kuinka ison siivun tuloistaan on valmis pistämään teihin. Käy oikeastaan sääliksi, mutta kai ne entisajan huoratkin ovat lisääntyneet ja joihinkin ne geenit ovat jääneet.

Vierailija
60/309 |
11.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:31"]

Tasa-arvo ei sitten kelpaakaan, kun olisi oman maksun vuoro.

[/quote]

Niin. Sellaista se on. Voit jäädä kitisemään tai oppia tavoille. Ei kosiskelurituaalit mihinkään muutu tasa-arvon myötä. 

-86

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan