Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?
Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...
Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.
Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.
Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.
Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.
Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.
Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.
Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.
Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.
Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.
Kommentit (309)
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 07:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2010 klo 14:47"]
Kyllä miehen nyt kuuluu maksaa edes jonkun kerran vaikka enimmäkseen maksettaisi puoliksi.
[/quote]
Minkä hemmetin takia? Onko nainen jotenkin arvokaampi vai?
[/quote]
Mä näen tuon niin että nainen on lapsen tasolla ja isi maksaa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:31"]
Tasa-arvo ei sitten kelpaakaan, kun olisi oman maksun vuoro.
[/quote]
Niin. Sellaista se on. Voit jäädä kitisemään tai oppia tavoille. Ei kosiskelurituaalit mihinkään muutu tasa-arvon myötä.
-86
[/quote]
Mammapalstaa lukiessa saa kyllä mielikuvan että taitaa yhä useampi nainen jäädä ruikuttamaan. Saahan se mies pillua sillä teiltä hölmöiltä kun kahvia tarjoaa ja siirtyy sitten seuraavaan. Vakiintuu sitten sen järkevän naisen kanssa joka haluaa tasata taloudenpidon, itse en ainakaan ottaisi sellaistaa riippaa puolisoksi joka pitää oman palkkansa itsellään ja vaatii minunkin palkasta osan itselleen.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:13"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 07:43"]
[quote author="Vierailija" time="08.03.2010 klo 14:47"]
Kyllä miehen nyt kuuluu maksaa edes jonkun kerran vaikka enimmäkseen maksettaisi puoliksi.
[/quote]
Minkä hemmetin takia? Onko nainen jotenkin arvokaampi vai?
[/quote]
Mä näen tuon niin että nainen on lapsen tasolla ja isi maksaa.
[/quote]
Naiset aina valittaa että miehet ei aikuistu, mutta itse ovat jääneet siihen luuloon että kyllä muut maksavat kaiken heidän puolestaan.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:31"] Tasa-arvo ei sitten kelpaakaan, kun olisi oman maksun vuoro. [/quote] Niin. Sellaista se on. Voit jäädä kitisemään tai oppia tavoille. Ei kosiskelurituaalit mihinkään muutu tasa-arvon myötä. -86 [/quote] Mammapalstaa lukiessa saa kyllä mielikuvan että taitaa yhä useampi nainen jäädä ruikuttamaan. Saahan se mies pillua sillä teiltä hölmöiltä kun kahvia tarjoaa ja siirtyy sitten seuraavaan. Vakiintuu sitten sen järkevän naisen kanssa joka haluaa tasata taloudenpidon, itse en ainakaan ottaisi sellaistaa riippaa puolisoksi joka pitää oman palkkansa itsellään ja vaatii minunkin palkasta osan itselleen.
[/quote]
No ei pelkoa että kovin moni sinusta kiinnostuu.
-86
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:14"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:31"] Tasa-arvo ei sitten kelpaakaan, kun olisi oman maksun vuoro. [/quote] Niin. Sellaista se on. Voit jäädä kitisemään tai oppia tavoille. Ei kosiskelurituaalit mihinkään muutu tasa-arvon myötä. -86 [/quote] Mammapalstaa lukiessa saa kyllä mielikuvan että taitaa yhä useampi nainen jäädä ruikuttamaan. Saahan se mies pillua sillä teiltä hölmöiltä kun kahvia tarjoaa ja siirtyy sitten seuraavaan. Vakiintuu sitten sen järkevän naisen kanssa joka haluaa tasata taloudenpidon, itse en ainakaan ottaisi sellaistaa riippaa puolisoksi joka pitää oman palkkansa itsellään ja vaatii minunkin palkasta osan itselleen.
[/quote]
No ei pelkoa että kovin moni sinusta kiinnostuu.
-86
[/quote]
Olen jo liitossa nykyaikaisen naisen kanssa ja olen onnellinen. Rahaa kuppaavat lehmät kuten sinä voivat jäädä ruikuttamaan.
Te jotka vaaditte miestä maksamaan, hoidatteko sitten myös kaikki kotityöt ettekä puutu talossanne päätöksentekoon?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:14"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:31"] Tasa-arvo ei sitten kelpaakaan, kun olisi oman maksun vuoro. [/quote] Niin. Sellaista se on. Voit jäädä kitisemään tai oppia tavoille. Ei kosiskelurituaalit mihinkään muutu tasa-arvon myötä. -86 [/quote] Mammapalstaa lukiessa saa kyllä mielikuvan että taitaa yhä useampi nainen jäädä ruikuttamaan. Saahan se mies pillua sillä teiltä hölmöiltä kun kahvia tarjoaa ja siirtyy sitten seuraavaan. Vakiintuu sitten sen järkevän naisen kanssa joka haluaa tasata taloudenpidon, itse en ainakaan ottaisi sellaistaa riippaa puolisoksi joka pitää oman palkkansa itsellään ja vaatii minunkin palkasta osan itselleen. [/quote] No ei pelkoa että kovin moni sinusta kiinnostuu. -86 [/quote] Olen jo liitossa nykyaikaisen naisen kanssa ja olen onnellinen. Rahaa kuppaavat lehmät kuten sinä voivat jäädä ruikuttamaan.
[/quote]
Säälin vaimoasi, jolla on niin huono itsetunto, että on ittanut riesakseen naisia haukkuvan juntin. Hän ei ole kovin älykäs nainen.
-86
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:20"]
Te jotka vaaditte miestä maksamaan, hoidatteko sitten myös kaikki kotityöt ettekä puutu talossanne päätöksentekoon?
[/quote]
Treffit on osa kosiskelua eikä sillä ole mitään tekemistä kotitöiden tai avioliiton kanssa.
-86
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:26"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:20"]
[/quote]
Treffit on osa kosiskelua eikä sillä ole mitään tekemistä kotitöiden tai avioliiton kanssa.
-86
[/quote]
Ei myöskään rahan kanssa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:20"]
[/quote]
-86
[/quote]
Eli tasa-arvo tulee ottaa huomioon vain silloin kun se sattuu olemaan sinulle eduksi?
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:19"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:14"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:31"] Tasa-arvo ei sitten kelpaakaan, kun olisi oman maksun vuoro. [/quote] Niin. Sellaista se on. Voit jäädä kitisemään tai oppia tavoille. Ei kosiskelurituaalit mihinkään muutu tasa-arvon myötä. -86 [/quote] Mammapalstaa lukiessa saa kyllä mielikuvan että taitaa yhä useampi nainen jäädä ruikuttamaan. Saahan se mies pillua sillä teiltä hölmöiltä kun kahvia tarjoaa ja siirtyy sitten seuraavaan. Vakiintuu sitten sen järkevän naisen kanssa joka haluaa tasata taloudenpidon, itse en ainakaan ottaisi sellaistaa riippaa puolisoksi joka pitää oman palkkansa itsellään ja vaatii minunkin palkasta osan itselleen. [/quote] No ei pelkoa että kovin moni sinusta kiinnostuu. -86 [/quote] Olen jo liitossa nykyaikaisen naisen kanssa ja olen onnellinen. Rahaa kuppaavat lehmät kuten sinä voivat jäädä ruikuttamaan.
[/quote]
Säälin vaimoasi, jolla on niin huono itsetunto, että on ittanut riesakseen naisia haukkuvan juntin. Hän ei ole kovin älykäs nainen.
-86
[/quote]
Oletko kännissä? Jos ei halua pitää yllä vanhoja ja turhia tapoja joiden poistamisen puolesta on taisteltu sata vuotta niin on naisia haukkuva juntti? En vain ymmärrä miksi naisia pitäisi kohdella alentavasti, "voi eikö meidän annaliisalla ole rahaa, no annas minä maksan kyllä, annat sitten pillua vastineeksi kjeh kjeh".
Jos mies ei maksa... Sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan, mutta luilen, että ne olisivat sitten viimeiset treffit sen miehen kanssa.
Kyse on käytöstavoista.
Ja minulle se on viesti siitä, onko kyseessä treffit vai kaveritapaaminen. Kaverin ruokia kun ei makseta, eli viesti on selvä.
N46
Se maksaa, joka ehdottaa treffejä. Eli mies, koska minä en treffeille miestä ole kertaakaan elämässäni pyytänyt.
Itse olen huomannut treffeillä sellaisen kuvion että mitä enemmän naisella on rahaa, joko hyväpalkkaisessa työssä tai rikkaasta perheestä, se olettaa ilman muuta mun maksavan. Perusduunarit ja jopa työttömät on halunneet maksaa itse. Toisen näistä työttömistä sitten vein vihille, ja järkevästi hoitaa talousasiat ei tuhlaile turhuuksiin vaan säästää, vaikka on jo töissä ollut hyvän aikaa.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:20"] Te jotka vaaditte miestä maksamaan, hoidatteko sitten myös kaikki kotityöt ettekä puutu talossanne päätöksentekoon? [/quote] Treffit on osa kosiskelua eikä sillä ole mitään tekemistä kotitöiden tai avioliiton kanssa. -86 [/quote] Eli tasa-arvo tulee ottaa huomioon vain silloin kun se sattuu olemaan sinulle eduksi?
[/quote]
Treffeillä katson miten mies käyttäytyy ja onko hänelle esim. kunnia-asia maksaa. Joillekin miehille nimittäin on. Joillekin miehille on ihan ok olla elätettävänä ja jotkut miehet haluavat osoittaa pärjäävänsä.
Olen vahva ja itsenäinen nainen ja toki voisin maksaa molempien ostokset, siitä ei ole kyse. Kyse on miehen luonteenlaadusta.
Ja jos treffeillä huomaa ettei kipinää ole ja kyse on puoleltani kaveruudesta, niin ilman muuta maksan oman osuuteni. Silloin en edes anna miehen tarjota.
-86
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:29"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:24"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:19"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:17"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:14"] [quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:10"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 08:31"] Tasa-arvo ei sitten kelpaakaan, kun olisi oman maksun vuoro. [/quote] Niin. Sellaista se on. Voit jäädä kitisemään tai oppia tavoille. Ei kosiskelurituaalit mihinkään muutu tasa-arvon myötä. -86 [/quote] Mammapalstaa lukiessa saa kyllä mielikuvan että taitaa yhä useampi nainen jäädä ruikuttamaan. Saahan se mies pillua sillä teiltä hölmöiltä kun kahvia tarjoaa ja siirtyy sitten seuraavaan. Vakiintuu sitten sen järkevän naisen kanssa joka haluaa tasata taloudenpidon, itse en ainakaan ottaisi sellaistaa riippaa puolisoksi joka pitää oman palkkansa itsellään ja vaatii minunkin palkasta osan itselleen. [/quote] No ei pelkoa että kovin moni sinusta kiinnostuu. -86 [/quote] Olen jo liitossa nykyaikaisen naisen kanssa ja olen onnellinen. Rahaa kuppaavat lehmät kuten sinä voivat jäädä ruikuttamaan. [/quote] Säälin vaimoasi, jolla on niin huono itsetunto, että on ittanut riesakseen naisia haukkuvan juntin. Hän ei ole kovin älykäs nainen. -86 [/quote] Oletko kännissä? Jos ei halua pitää yllä vanhoja ja turhia tapoja joiden poistamisen puolesta on taisteltu sata vuotta niin on naisia haukkuva juntti? En vain ymmärrä miksi naisia pitäisi kohdella alentavasti, "voi eikö meidän annaliisalla ole rahaa, no annas minä maksan kyllä, annat sitten pillua vastineeksi kjeh kjeh".
[/quote]
Pakkomielteesi verrata alapäätä ja treffeillä tarjoamista kuvottaa minua. Kiva että olet löytänyt itsellesi sopivan puolison. Hyvää jatkoa teille.
-86
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:33"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:27"]
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:26"][quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:20"] Te jotka vaaditte miestä maksamaan, hoidatteko sitten myös kaikki kotityöt ettekä puutu talossanne päätöksentekoon? [/quote] Treffit on osa kosiskelua eikä sillä ole mitään tekemistä kotitöiden tai avioliiton kanssa. -86 [/quote] Eli tasa-arvo tulee ottaa huomioon vain silloin kun se sattuu olemaan sinulle eduksi?
[/quote]
Treffeillä katson miten mies käyttäytyy ja onko hänelle esim. kunnia-asia maksaa. Joillekin miehille nimittäin on. Joillekin miehille on ihan ok olla elätettävänä ja jotkut miehet haluavat osoittaa pärjäävänsä.
Olen vahva ja itsenäinen nainen ja toki voisin maksaa molempien ostokset, siitä ei ole kyse. Kyse on miehen luonteenlaadusta.
Ja jos treffeillä huomaa ettei kipinää ole ja kyse on puoleltani kaveruudesta, niin ilman muuta maksan oman osuuteni. Silloin en edes anna miehen tarjota.
-86
[/quote]
Vahva ja itsenäinen nainen joka vaatii miestä maksamaan, nyt nauroin jo ääneen. Ei varmaan kannata ihmetellä jos ei noilla jutuillaan saa muita kannattamaan sitä ah niin ihanaa feminismiä.
[quote author="Vierailija" time="11.03.2015 klo 09:32"]Jos mies ei maksa... Sellaista tilannetta ei ole tullut vastaan, mutta luilen, että ne olisivat sitten viimeiset treffit sen miehen kanssa.
Kyse on käytöstavoista.
Ja minulle se on viesti siitä, onko kyseessä treffit vai kaveritapaaminen. Kaverin ruokia kun ei makseta, eli viesti on selvä.
N46
[/quote]
Ja siksi oletkin vielä keski-ikäisenä yksin.
Minua ei haittaa jos kahvilassa mies maksaa vain oman kahvinsa. Vaikka pidän sitäkin vähän outona, jos kahvikutsu on tullut mieheltä. Mutta minusta olisi tosi ikävää, jos mies pyytäis minut johonkin hienoon ravintolaan ja laittais sitten itse maksamaan laskuni. Oon pientuloinen opiskelija, niin ravintolaruokailut tekee aika ison loven varoihin. Yleensä miehet joita olen tapailut ovat työelämässä, joten heidän tuloissaan se ei ole niin iso raha. Oon kyllä kertonut aina miehille olevani opiskelija ja yrittänyt vihjaista, ettei ole varaa mihinkään kalliisiin paikkoihin. Siksi koitankin yleensä ehdottaa jotain halvempaa treffipaikkaa, esim. just vaikka kahvilaa.
Rahalla ei ole mitään tekemistä romantiikan kanssa. Maksaminen ei tarkoita käyttäytymistä.