Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos mies ei maksa treffeillä, miten suhtaudut?

Vierailija
08.03.2010 |

Olen nyt käynyt pari kertaa treffeillä muuten mukavan tuntuisen miehen kanssa. Mutta kummastuttaa, kun ei edes kahvikupillista tarjoa...

Ekat treffit oli kahvilassa. Olin ennen miestä jonossa. Myyjä oli ihan hölmistyneen näköinen, kun maksoin itse ostokseni ja kysyi, eikö nämä tulekaan yhteen? En heti vastannut, odotin, tekeekö mies aloitteen maksaakseen. Ei reagoinut mitään, maksoin itse kahvini. No, ihan ok, en tähän vielä kiinnittänyt huomiota.

Toisetkin treffit oli kahvilassa. Taas myyjä kysyi jopa kahteen kertaan, että eikö nämä tulekaan samaan laskuun. Maksoin itse kahvini.

Mies kutsui leffaan. Hänellä oli työpaikan ilmaislippuja, joilla maksoi minutkin. No, mentiin ennen leffaa kahveille, minä maksoin.

Leffan jälkeen mentiin baariin istumaan. Otettiin juomat, taas kumpikin maksoi omansa. Istuttiin tosi pitkään sen jälkeen kuivin suin. Lopulta ilmoitin, että haen itselle limpparin, ottaako mies jotain. Joo, no, olut hänelle kelpasi. Minun maksamanani. Kun myöhemmin illalla tarjoilija tuli kysymään, otammeko vielä jotain, mies vaan äkkiä sanoi, että ei hänelle ainakaan mitään. Ei edes kysynyt, haluaisinko minä vielä juoda jotain.

Sitten mies kutsui syömään. Istuttiin tosi pitkään syömisen jälkeen pöydässä, mies ei tehnyt elettäkään pyytääkseen laskun, vaikka tiesi, että minun pitää tiettyyn aikaan lähteä. Lopulta minä pyysin tarjoilijalta laskuT, mutta saimme kaiken samaan laskuun kirjattuna. Istuttiin ainakina 1/2 tuntia pöydässä, katsoin, mitä mies tekee laskun suhteen. Lopulta mies kysyi MINULTA, että mitäs nyt, kun kaikki tuli samalle laskulle.

Sanoin sitten vaan, että jos laitetaan puoliksi. Mies maksoi lounasseteleillä puolet, minä sitten loput.

Siis en odota, että mies koko ajan maksaisi kaiken. Mutta jotenkin luulisi, että edes symbolisena eleenä tarjoutuisi vaikka kahvit maksamaan tai sen ravintolalaskun - olen aina pitänyt huolta, että maksan sitten jokin toinen kerta saman summan edestä jotain niin, että menee suuinpiirtein 50-50.

Ja erityisesti outoa, että antoi naisen maksattaa itsellään juomat, ei edes kysynyt myöhemmin, että haluatko vielä ottaa jotain... Alkoholia en ollut juonut, joten ei voinut johtua siitäkään, että olisi ajatellut mun juoneen jo liikaa.

Jotenkin tuli sellainen olo, että en enää lähde tuon miehen kanssa treffeille. Tuskin on tosissaan.

Kommentit (309)

Vierailija
21/309 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta se vaan pahenee. Ellet tykkää kuittileikeistä joka helvetin käänteessä. Mä jaksoin melkein kokonaisen kesän, kun oli muuten niin kiva mies, mutta sitten meni hermot. Joka perkeleen kuitti pitä jakaa tasan kahtia ja siinä vaiheess keittiä yli, kun alettiin senttejäkin jakamaan.

Vierailija
22/309 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

että miehen kuuluu maksaa. Edes suhteen alussa :)

Itse olin kerran seurustellut jonkin aikaa yhden miehen kanssa. oli hyvin tarkka rahoistaan, se tuli monessakin otteessa selväksi. Kerran käytiin syömässä ja minä tarjosin (oltiin opiskelijoita ja molemmilla rahat vähissä, itse olin sit just saanut jostain rahaa ja halusin tarjota). Mies sanoi että hän maksaa sitten kun mennään seuraavan kerran. No se seuraava kerta tulikin ja oltiin ravintolassa. Mies sanoi että hän maksaa tällä kertaa ja katseltiin siinä ruokalistoja. No mies sitten sanoi että niin mulla on rahaa sen ja sen verran (esim 40 €) että sä voit ottaa joko tämän tai tämän ruoan (listalta kaksi halvinta annosta). Tästä jäi kyllä paska maku suuhun. Ymmärrän kyllä et rahat oli vähissä, mut ehkä hänen ei ois sit pitänyt tarjoutua maksamaan, koska olisin pystynyt hyvin maksamaan itsekin.

Tästä huomasin että inhoan eniten pihejä miehiä ja mun mielestä kyllä miehen pitää kohdella naista kuin kukkaa kämmenellä. Toisaalta olen itsekin antelias enkä laske kaikkia pennejä mitä mieheen/lapsiin laitan, joten ehkä tää on vaan mun yleinen suhde rahan käyttöön.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/309 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin kummallakin pienet tulot.Mutta jos on naimisissa,ja pitää itse maksaa puoliksi,vaikka kahvit tai ruoka ,jos on yhdessä laivaristeyly.Eikäpihi raaski tarjota mitään,niin en hyväksy.

Vierailija
24/309 |
08.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että tarjosin tyypille kyydinkin. Tai oikeastaan hän pyysi kyytiä leffateatterille.

Joo, en usko, että kannattaa häntä enää tavata. Vaikutti ensin ihan mukavalta, mutta...

En tiedä, kannattaako hänelle alkaa selittää, miksi en enää aio tavata. Vai pitäiskö nähdä kahvilla ja selittää tilanne. Ehkä voisi ihan rehellisesti kertoa, mikä mättää. Tai sitten vaan sanoa jotain ympäripyöreää, että ollaan liian erilaisia yhteisistä kiinnostuksenkohteista huolimatta.

Vierailija
25/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnea etsintään!

Vierailija
26/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tykkään siitä, että mies ottaa "ohjat" ja esim. ravintolassa pyytää laskun/laskut vaikka molemmat maksaisi omansa. Olen aina ollut treffeillä itse valmis maksamaan omat kuluni, joskus vähän jäänyt vaivaamaankin jos joku mies aina maksaa minunkin osuuteni..

Nyhveröt jotka ei osaa/uskalla itse suutaan avata ärsyttää, en tapaisi uudelleen.

Mullakin kokemusta pihistä treffikumppanista: pohti ääneen kahvilassa, että pitäisköhän ottaa kahvin kanssa vesilasillinen kun se varmaan maksaa erikseen, kesti tovin ennen kuin osasi päättää mitä tekisi.. niitä treffejä kesti 5 min, sain siinä ajassa juotua oman itse maksamani kahvin ja sanottua kiitos ja hyvästi. Tyyppi jäi ryystämään omaansa kun sai sen vihdoin ostettua.

Nyt naimisissa ollessa mies yleensä maksaa jos jossain käydään koska itse olen kotona hoitovapaalla ja tili tyhjänä. Seurusteluaikoina harmitti kun hän opiskelijana maksoi usein minunkin kahveja ym. kun itse kävin töissä kumminkin, onneksi välillä toisinkin päin.

Vierailija
27/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

TEillä on erilainen suhtautuminen rahaan ja se vaivaa pitemmän päälle. Ei säästäväisyys ole synti, mutta mies kuulostaa kyllä aika pihiltä. Joku myös tottesi, että todennäköisesti vielä yrittää olla hövelimpi kuin olisi. Luulen, että ilmaiselokuvalippu on laskettu sinulle tuloksi ja siksi jouduit maksamaan kaksi juomaa.

Onko mies muuten kirjanpitäjä?

On rumaa myös puhella entisistä suhteistaan. Täytyyhän niistä jossain vaiheessa puhua, edes vähän, mutta ei koko ajan, niihin keskittyen.

Seuraavilla treffeillä (jos meinaat vielä mennä) käyttää ajan omista existäsi juttelemiseen. Katso miten mies suhtautuu.

Tule kertomaan mitä päätit. Kuulostaa aika erikoiselta tapaukselta.

Vierailija
28/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

...että tarjosin tyypille kyydinkin. Tai oikeastaan hän pyysi kyytiä leffateatterille. Joo, en usko, että kannattaa häntä enää tavata. Vaikutti ensin ihan mukavalta, mutta... En tiedä, kannattaako hänelle alkaa selittää, miksi en enää aio tavata. Vai pitäiskö nähdä kahvilla ja selittää tilanne. Ehkä voisi ihan rehellisesti kertoa, mikä mättää. Tai sitten vaan sanoa jotain ympäripyöreää, että ollaan liian erilaisia yhteisistä kiinnostuksenkohteista huolimatta.

eihan se muuten ikina opi. Muistakaa etta joku aiti ja isa on namakin juntit kasvattanut.

Vierailija
29/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa harvinaisen tutulta! Pysykää kaukana tuollaisista miehistä! Minä onneton olen mennyt tekemään sen virheen, että ajauduin parisuhteeseen tuollaisen miehen kanssa. Treffailuvaiheessa asia vielä tuntui pieneltä, mutta todella se on niin, että se asia siitä vain pahenee ja se ulottuu muuhunkin kuin vain tarjoamiseen tai rahaan ylipäätään!

Kokonaisvaltaisesti tuollainen käytös treffeillä kertoo paljon suuremmasta ongelmasta, kyseessä on luultavimmin ns. ottaja-tyyppi. Hän kyllä auliisti ottaa vastaan kaiken mitä hänelle tarjoaa, lopulta alkaa jopa vaatimaan sitä sinulta, mutta itse ei vahingossakaan tarjoa sinulle mitään.

Sellaisen suhteen läpikäyneenä en TODELLAKAAN suosittele suhdetta sellaisen miehen kanssa. Havahduin itse vasta siinä vaiheessa, kun toinen oli käytännössä muuttanut luokseni, ja myhäili tyytyväisenä kuinka häneltä nyt säästyy sähkö- ja vesilaskuissa kun oleilee niin paljon mun luona! Tähän tietenkin lisäksi se, että minä olin aina se joka yhteisellä kauppareissulla maksoi sen päivän syömiset molemmille. Ja paljon, paljon paljon muuta taloudellista suoranaista hyväksikäyttöä, vaikka minulla oli häntä paljon pienemmät tulot.

Peräänny hyvä ihminen tuossa vaiheessa, kun se vielä on helppoa!

Vierailija
30/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa harvinaisen tutulta! Pysykää kaukana tuollaisista miehistä! Minä onneton olen mennyt tekemään sen virheen, että ajauduin parisuhteeseen tuollaisen miehen kanssa. Treffailuvaiheessa asia vielä tuntui pieneltä, mutta todella se on niin, että se asia siitä vain pahenee ja se ulottuu muuhunkin kuin vain tarjoamiseen tai rahaan ylipäätään! Kokonaisvaltaisesti tuollainen käytös treffeillä kertoo paljon suuremmasta ongelmasta, kyseessä on luultavimmin ns. ottaja-tyyppi. Hän kyllä auliisti ottaa vastaan kaiken mitä hänelle tarjoaa, lopulta alkaa jopa vaatimaan sitä sinulta, mutta itse ei vahingossakaan tarjoa sinulle mitään. Sellaisen suhteen läpikäyneenä en TODELLAKAAN suosittele suhdetta sellaisen miehen kanssa. Havahduin itse vasta siinä vaiheessa, kun toinen oli käytännössä muuttanut luokseni, ja myhäili tyytyväisenä kuinka häneltä nyt säästyy sähkö- ja vesilaskuissa kun oleilee niin paljon mun luona! Tähän tietenkin lisäksi se, että minä olin aina se joka yhteisellä kauppareissulla maksoi sen päivän syömiset molemmille. Ja paljon, paljon paljon muuta taloudellista suoranaista hyväksikäyttöä, vaikka minulla oli häntä paljon pienemmät tulot. Peräänny hyvä ihminen tuossa vaiheessa, kun se vielä on helppoa!

Minä pistin hynttyyni yhteen myös tällaisen miehen kanssa. Puolustukseksi sanottakoon, ettei ollut miehistä paljon kokemusta. Toisekseen olen aina ollut reilu ja antelias rakkaitani kohtaan.

Miehellä oli varallisuutta. Maksoimme kaikki puoliksi ja minä pikkuhiljaa olin yhä useammin maksumiehenä. Tilanne meni niin pahaksi, että mies ei käyttänyt ollenkaan omia rahojaan. Tyytyväisenä vain myhäili, kun pankkitilille tuli palkkatulojen lisäksi vuokra- ja osinkotuloja.

Joululahjat olivat aina sellaisia, että minä yritin löytää kunnon lahjoja ja mieluisia. Hän osti halvimman aamutakin tai yöpaidan jonka löysi.

Kun valmistauduin ammattiin sain häneltä lahjaksi kultasepänliikkeen halvimmat hopeiset korvakorut. Ja nyt, pitäkää penkistä kiinni: Korvikset hän oli ostanut velaksi (tilillä ei kai vasta ollut kuin muutama satatuhatta! Kyllästyin sitten noin puolen vuoden kuluttua kun liikkeestä lähetettiin maksumuistutuksia. Annoin laskut aina miehelle ja hän vain huitaisi ne syrjään. "Sun korviksetan nää on" hän aina totesi ykskantaan. Maksoin korvakorut sitten itse. Kyllä vaan hän oli niitä myös jaksanut mainostaa sukulaisille ja tuttaville. Hävettää vieläkin. Jätin lähtiessä korvikset hänelle. Olen ihan varma, että seuraavalle naisystävälle hän ne myös lahjoitti.

Pihiä ihmistä kannattaa varoa. Pahimmillaan piheys on sairaus.

Vierailija
31/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vanhempana ottaisin varman ilon irti ennen kuin jättäisin.

Ottaisin hyvissä ajoin puheeksi

että jos tulisi yhteisiä lapsia, edellyttäisin kyllä että toinen siirtäisi minun tilille puolet kuukausipalkastaan sen ajan kun olen mahdollisesti kotona

Lisäksi kertoisin anteliaista miehistä joiden kannsa muka olisin seurustellut, ja antaisin ymmärtää että toinen on rahaton luuseri

hyi

Vierailija
32/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt vanhempana ottaisin varman ilon irti ennen kuin jättäisin. Ottaisin hyvissä ajoin puheeksi että jos tulisi yhteisiä lapsia, edellyttäisin kyllä että toinen siirtäisi minun tilille puolet kuukausipalkastaan sen ajan kun olen mahdollisesti kotona Lisäksi kertoisin anteliaista miehistä joiden kannsa muka olisin seurustellut, ja antaisin ymmärtää että toinen on rahaton luuseri hyi

Voisin myös langeta tällaiseen kiusoitteluun. Kertoisin, kuinka ex-Teppo vei Karibialle ja ex-Matti Madridiin ja shamppista kantoi aamupalaksi. Ja kuinka suorastaan tulistui jos yritin juomarahaa tarjota hotellin kantajalle - kun ex-Matin mielestä miehen kuului maksaa ihan kaikki. Tulisi varmaan mieleen laittaa löylyä lisää.

Minäkin olen niitä tyttöjä, jotka itse maksavat viulunsa. Ei tulisi mielenekään, että antaisin toisen maksaa puolestani. Mutta vuoronperään voimme toki tarjota jos niikseen tulee.

Yksi mies on saanut sitten tarjota, mutta hän onkin nykyisin aviomieheni.

Vierailija
33/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei muuten niin elatusmaksuina. Go, tasa-arvo, go!

Vierailija
34/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

euro on kahdeksankymmentä senttiä, koska se kymmenen senttiä, jolla homma tasoittuu kuluu jo kahvilamaksuihin.

Vierailija
35/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen aina maksanut juomiseni ja syömiseni. Olen aina sanonut että maksan itse.

Vierailija
36/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuntui että oli enemmän sääntö kuin poikkeus että mies EI tarjonnut mitään. Ei niin että olisin sitä jäänyt odottelemaankaan, mutta en myöskään mitenkään erityisesti tehnyt numeroa siitä että haluan maksaa itse. Se vain meni siihen että joko esim. kumpikin tilasi ja maksoi baaritiskillä oman juomansa, tai jos oltiin syömässä niin aterian lopuksi tarjoilija kysyi että "yhteen vai erikseen" ja jompikumpi sitten vastasi että erikseen.

Siinä oli mielestäni se hyvä puoli, että kun nyt siihen aikaan deittailin aika paljonkin, enkä ollut kovinkaan varma etukäteen että tulisiko niistä deiteistä yhtään mitään jatkoa, niin oli tavallaan helpotus kun ei jäänyt "mitään velkaa". Usein en halunnut enää toisia treffejä, eikä sitten tarvinnut yhtään miettiä että tunsiko se mies itsensä hyväksikäytetyksi tmv. Eikä myöskään tarvinnut yhtään kursailla: jos itsellä sattui vaikka olemaan sudennälkä niin ei tarvinnut miettiä että kehtaako tilata just sitä mitä haluaa, vaikka halvemmallakin pääsisi.

Vierailija
37/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutenkin maksuasiat kuuluisi mennä ilman mitään kohtauksia, riippumatta siitä maksaako jompikumpi vai molemmat omansa. Tasapuolisesti kuitenkin.

Vierailija
38/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuollainen käyttäytyminen on vain ok siinä tapauksessa että sinä olet vakkari duunissa ja mies vaikka ollut pitkään työttömänä tai on opiskelja.

Siinä tapauksessa ymmärrän hänen säästäväisyyden. Muuten, toi on musta aika moukkamaista käytöstä.

Mutta jos miehellä on firman ilmaislippuja, niin oletan että hän on jossain firmassa töissä, eli tämä yllä mainittu ei ole tässä voimassa.

Exästä puhuminenkaan ei ole kovin kiva juttu pidemmän päälle. Eli tod.näk. hän ei ole siitä vieläkään irtautunut kokonaan.

Vierailija
39/309 |
09.03.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä miehen ei todellakaan tarvitse maksaa. Saattaa olla kohteliasta, mutta en ole kertaakaan pahastunut jos mies ei ole maksanut ruokiani. Yhden kerran kyllä harmitti kun yksi mies vänkäsi minua syömään kanssaan. Sanoin etten voi tulla kun ei ole varaa. Mies vänkäsi ja vänkäsi, ja minä jatkuvasti kieltäydyin. Sitten se sanoi, etä "no voin mä sulle vaikka yhen sushin tarjota", en mennyt.

Mutta nykyisen mieheni kanssa kun mentiin ekoille treffeille, olin silloinkin köyhänä opiskelijana ihan pa. Soitin isälle ja pyysin kympin lainaan, että voisin edes esittää itsenäistä naista ja ostaa oman kaljani. :D Ei kyllä tarttenut, kun mies sattui sitten tuntemaan ravintolan työntekijän, joka antoi meille oluet ilmaiseksi.

Minusta on tasa-arvoista olettaa maksavansa omat juomansa ja ruokansa.

Vierailija
40/309 |
17.11.2010 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan naurettavia nämä ihmiset jotka treffeillä olettaa miehen maksavan naisen puolesta. Näin miehenä voin sanoa, että ensitreffeillä en ikinä maksa mitään naisen puolesta. Miksi? En ikinä haluaisi naista, joka olettaa miehen maksavan hänen puolesta jotakin.

Tottakai maksan naisen puolesta vaikka mitä myöhemmin kun ollaan yhdessä, enkä ole yhtään saita sen puoleen. Hemmottelen mielelläni naiseni pilalle. Pointti on siinä, että ensitreffeillä pyritään tekemään toiseen vaikutus (naisen tehtävä myös mieheen vaikutus). Tuhlaileva ja ylläpitoa vaativa nainen ei ole älykkään miehen valinta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kolme