Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen neuvoa! Lapsi+mielikuvitus, vai onko kyseessä pahat henget tms??

Vierailija
06.12.2008 |

Ensiksikin voitte nauraa, jos siltä tuntuu, mutta mulla alkaa huumori jo loppuun:(

Kyseessä on siis 4-vuotias poika, joka pelkää kauheana mörköjä ja hirviöitä! Muutimme uuteen asuntoon kesäkuussa ja sen jälkeen pojalla alkoi yölliset painajaiset ja heräily:( Käytös on ollut agressiivista ja kummallista. Tänään poika kertoi minulle, että iltaisin ja yöllä sängyn alta ja ikkunoista tulee hirviöitä ja mörköjä ja lohikäärmeitä! Möröt näyttävät ihmisiltä, jotka ovat mustia ja verisiä. Heillä on silmät, korvat, kieli ja luut!! Ehkä itselläkin nyt mielikuvitus laukkaa, mutta huolestuttaa, että mikä pojalla on:( Pienemmät lapset ovat ok.Pahinta on se, että joinain öinä tulee kovasti huutaen omasta huoneestaan, kuin olisi aaveen nähnyt:( Kuulin jostain, että pienellä lapsella on niin avoin mieli, että voi vaistota ja nähdä jotain noita henkimaailman juttuja! Pitääkö paikkaansa? Pojan puheet ovat menneet pahoiksi, tyyliin:"tapan, kuolen..." Ja kotoa EI ole saanut tuollaisia vaikutteita. Hän ei omista aseita. Ei näe muita lastenohjelmia, kuin muumeja, cars-elokuva, myyrä ja joskus pikku2..

Te, jotka veikkaatte lapsen olevan huonosti kasvatettu, huomiotta jätetty, masentunut tms. jättäkää vastaamatta.(lapsi on tutkittu ja hyvin kasvatettu ja hyvin voiva<3) Mielelläni haluaisin kuulla, voiko kyseessä olla henkiä tmv. ja jos, niin miten saan ne pois???

Kommentit (61)

Vierailija
41/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja rukoilkaa, että Jeesus tulisi teidän elämänne Herraksi. Rukoilkaa myös, että Jeesuksen nimessä ja sovintoveressä se kaikki paha josta kerroit, poistuu kodistanne. Rukoilkaa suojelusta kotinne ja perheenne ylle. Tämän kun teette koko sydämestänne, Jeesus tunnustautuu mukaan ja auttaa teitä.

Vierailija
42/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisitko nukkua lapsen kanssa hänen huoneessaan muutaman yön? Varmaan rauhoittaisi lasta ja selviäisi sinullekin jos siellä tapahtuu jotain outoa... Tai ota sitten lapsi viereen nukkumaan. Että saatte nyt tilanteen rauhoittumaan, oli syy mikä tahansa. Ja kannattaa tosiaan välttää noita kynttilärituaaleja yms. Pelottavat lasta ja voivat jopa innostaa henkiä, jos teillä nyt niitä on.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enkelihoidot ovat täyttä p...tä. Pahoja henkiä on kyllä oikeasti olemassa (en tiedä onko teidän tapauksessanne kysymys siitä ) ja silloin ainoa oikea apu ja vastaus on nro 25:n kirjoittama: pyytäkää Jeesusta elämäänne eikä mitään "enkeleitä" ja valoja.

Vierailija
44/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kaikki hesustelijat hiljaa! Lapselle on varmasti tapahtunut jotain ikävää, joko päiväkodissa, kotona tai jossain muualla. Tuo ei ole missään nimessä normaalia, että on noin voimakkaita pelkotiloja päällä ja väkivaltaisia puheita. Myös yhtäkkia alkanut kastelu kertoo omaa kieltään.

Perheneuvolaan, tai sitten ihan tavalliseen lasten neuvolaan yhteys ja vaaditte, että lapsenne saa apua ja tukea esim. lasten psykologilta tms.

Vierailija
45/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 6v poika ei ollut koskaan nähnyt painajaisia tai pelännyt mitään, nukkunut aina pilkkopimeässä ja ovi ihan kiinni. Nyt syksyllä kun eskari alkoi niin heti samalla viikolla alkoi rajut painajaiset ja hädissään huutaen juoksee välillä meidän huoneeseen, siis ihan oikesti kiljuu aivan kauhuissaan niin, että minäkin säikähdän. Samaan aikaan alkoi pissata yöllä sänkyyn, säikähdyksestä tai ei uskalla lähteä vessaan. Koskaan aiemmin ei ole oolut minkäänlaista yö kastelua ja kuivana on ollut 1,5 vuotiaasta.

Meillä pelkää jotain pelottavaa mustaa miestä ja luurankoja. Vaatekaapin ovi pitää olla täysin kiinni, koska sieltä tulee "se paha mies". Myös näkee valtavasti painajaisia, että hukkuu eikä pääse pintaan vaan vajoaa veden alle sekä painajaisia, että joku paha mies ryöstää hänet, eikä hän enää pääse äidin luokse jne.

Meillä auttoi hiukan oven auki pitäminen ja käytävässä sekä its huoneessa valot. Luettiin myös useamman kerran sitä Ben Furmanin kirjaa painajaisten muuttamisesta hyväjäisiksi tjt ja lapsi tykkäsi siitä kovin. Myös on selitetty ettei mörköjä yms ole olemassa jne.

Vierailija
46/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerroin, että se sieppaa pahat unet ja vain hyvät unet pääsee läpi. Siihen loppui pahat unet. En tietenkään usko moisiin sieppareihin, mutta jos lapsi uskoo ja sitä myötä unet rauhoituvat, niin hyvä. Kokeilehan, ap.

Vierailija
47/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on ollut vähän samanlaista, tammikuussa viisi täyttävällä pojalla. Ei tosin ihan noin hurjia juttuja, mutta mörköjä nyt kumminkin ja osaa mm. pelätä etukäteen näkevänsä yöllä painajaisia. Nämä jutut tulee vähän kausittain ja toisinaan on suosilla joko otettu lapsi viereen tai jompi kumpi vanhempi on nukkunut hänen huoneessaan. Kuitenkin valveilla ollessaan lapsesta on hirveän hauskaa leikkiä pelottavia kummitusleikkejä tai hirviöjahtia. Ja sitten ne samat leikit ilmestyvät uniin.

Suosittelen mahdollisimman rauhallista ja turvallista elämää. Se ei varmasti ainakaan auta, jos äiti lähtee mukaan tuohon pelkäämiseen. Ja ei sekään varmaan pahasta olisi, jos lapselle opettaa jonkin lyhyen, turvallisen iltarukouksen, jossa pyydetään enkeleitä lapsen suojaksi.

Vierailija
48/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta kyse on kaikesta muusta kuin pahoista hengistä:, vaikka kristillinen ihminen itsekin olen.

Etkö sinä y mmärrä, miten paljon pelkkä MUUTTO vaikuttaa lapseen? Meilläkin on ihan normaalit lapset, mutta muutto uuteen kotiin vaikutti vähän jokaiseen: 2 -vuotias tuli parin kuukauden ajan joka yö meidän sänkyyn, 4-vuotias alkoi pissaamaan housuun, 5- vuotias näki joka paikassa karhuja öisin (!!).

Emmekä me tosiaan alkaneet kynttilöiden kanss ahosua ja lähteneet mukaan lapsen pelkoon: ap, sinä suorastaan lietsot lapsesi pelkoa. Teoillasi vain vahvistat lapsesi uskoa noihin kummajaisiin. Sinun tehtävä on ilta ja yö yön perään vakuuttaa hänelle, että möröt pysyy meiltä pois, ei tänne pääse kukaan.

Lapsesi on vieläpieni ja hänellä on vilkas mielikuvitus. Hän tarvitsee nyt äidin, joka ei kynttilöiden kanssa kulje.

Vierailija
49/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tästä osoitteesta. Siellä on aiheesta tietäviä.

http://keskustelu.plaza.fi/ellit/kristallipallo/keskustelu/c113

Vierailija
50/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo pelkkä muutto voi lapsessa laukaista niin kovan jännityksen, että unet muutuvat ja mielikuvitus vilkastuu. Älä nyt vaan ap rupea itse sekoilemaan ja lyömään näin lisää löylyä...

Meillä nimittäin jopa poikaa 3½v (tällä hetkellä6½ v.) tutkittiin. Muutimme kerrostalosta omkotitaloon kolmisen vuotta sitten, jonka jälkeen poijan käytös ja unet muuttuivat. Poika kävi sairaalassa unitutkimuksessa, josas päähän laitettiin antureita, ja todettiin että vilkasta oli toiminta.

Ihan lääkäri epäili lapsen juttujen, aaveista ja hirviöistä johtuvan ympäristön muutoksesta, ei sen puoleen etten itse olisi ajatellut lapsen välilä tulleen hulluksi. No, mutta nyt on painajaiset loouneet, samoin puheet kaikista olemattomista otuksista. Joten älä nyt rupea itse panikoimaan ja aiheuta lapselle enempää onglmia.

Vierailija
51/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa uskon että meidän talossa asuu sellainen, mutta se on menettänyt voimansa, koska kukaan ei pelkää sitä enää. Aistin sen itse kun muutimme tähän taloon. Se "asuu" talomme eteisen ja yläkertaan johtavan portaikon liepeillä. Ensimmäiset vuotemme olin aivan hysteerinen sen takia ja lopulta kävin etsimässä itselleni apua Nokia-mission kaatumiskokouksesta, vaikka muuten en sen tyyppisiä harrastakaan. Kaatumiskokemuksen jälkeen pelolta taittui terä ja kykenin rukoilemalla pitämään "mörön" aisoissa enkä saanut hysteerisiä paniikkikohtauksia sen takia.

Myös kolme lastamme, jotka entisessä asunnossa olivat nukahtaneet rauhassa yksin, tarvitsivat uudessa asunnossa aina pelkojen takia 2 tunnin nukutuksen ja vierellä istumisen.

Neljäs lapsemme syntyi 6 vuotta taloon muuton jälkeen. Noin 1-vuotiaana hän saattoi portaikon tienoilla kirkua yllättäen kauhuissaan ja "väistää" jotain näkymätöntä. Skeptinen miehenikin jo kallistui sille kannalle että tyttö tosiaan näkee jotain. Vasta nyt lähes 4-vuotiaana tyttö uskaltaa kulkea yksin ko. portaissa. Ja hänelle ei taatusti ole kukaan kertonut että niissä portaissa on jotain pelottavaa. Hän vaan tiesi sen.

Hengestä ei ole ollut nyt haittaa, mutta välillä kyllä aistin vieläkin sen olemassaolon. Mukavimmalta tuntuisi jos se häipyisi kokonaan, mutta mitään manaamisjuttuja en halua alkaa harrastamaan. Olkoon mokoma huomiotta.

Vierailija
52/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse asiassa uskon että meidän talossa asuu sellainen, mutta se on menettänyt voimansa, koska kukaan ei pelkää sitä enää. Aistin sen itse kun muutimme tähän taloon. Se "asuu" talomme eteisen ja yläkertaan johtavan portaikon liepeillä. Ensimmäiset vuotemme olin aivan hysteerinen sen takia ja lopulta kävin etsimässä itselleni apua Nokia-mission kaatumiskokouksesta, vaikka muuten en sen tyyppisiä harrastakaan. Kaatumiskokemuksen jälkeen pelolta taittui terä ja kykenin rukoilemalla pitämään "mörön" aisoissa enkä saanut hysteerisiä paniikkikohtauksia sen takia.

Myös kolme lastamme, jotka entisessä asunnossa olivat nukahtaneet rauhassa yksin, tarvitsivat uudessa asunnossa aina pelkojen takia 2 tunnin nukutuksen ja vierellä istumisen.

Neljäs lapsemme syntyi 6 vuotta taloon muuton jälkeen. Noin 1-vuotiaana hän saattoi portaikon tienoilla kirkua yllättäen kauhuissaan ja "väistää" jotain näkymätöntä. Skeptinen miehenikin jo kallistui sille kannalle että tyttö tosiaan näkee jotain. Vasta nyt lähes 4-vuotiaana tyttö uskaltaa kulkea yksin ko. portaissa. Ja hänelle ei taatusti ole kukaan kertonut että niissä portaissa on jotain pelottavaa. Hän vaan tiesi sen.

Hengestä ei ole ollut nyt haittaa, mutta välillä kyllä aistin vieläkin sen olemassaolon. Mukavimmalta tuntuisi jos se häipyisi kokonaan, mutta mitään manaamisjuttuja en halua alkaa harrastamaan. Olkoon mokoma huomiotta.

Vierailija
53/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mikä on sen perimmäinen tarkoitus. Saattaa ihmiset epätoivoon, ajaa itsemurhaan, tehdä hulluksi?

Vierailija
54/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli tytön kanssa muutama vuosi sitten samantyyppisiä ongelmia. Sattumalta silloin tuli tv:sta ohjelma jossa käsiteltiin tieteen kannalta sitä, onko henkiä olemassa jne. Siinä todettiin, että voimakkaat sähkökentät saattavat vaikuttaa herkempiin ihmisiin siten, että tulee tunne esim. jonkun vieraan olemisesta samassa huoneessa jne. No, meillä oli tytön huoneessa tietokone, joka useimmiten oli stanby-tilassa. Otettiin pihat pois seinästä ja uni tuli ongelmitta! Tytölle näistä ei mitään puhuttu.Eli meillä toimi tämä... Saattaa tulla ihan tavallisista sähkölaitteista siis...

Tuo vaihe on kyllä lapsen kehityksen kannalta myös sellainen, joka ruokkii kaikenlaisia mielikuvituksen tuotteita.

Olen itse ihan tunnustava kristitty, mutta uskoisin, että näissä asioissa kuitenkin selitys löytyy jostain muualta, kuin henkivalloista. Enkä ainakaan missään tapauksessa lähtisi kokeilemaan mitään poppakonsteja enkä henkimaailman juttuja!!! Voi mennä loputkin omasta mielenrauhasta. Henkivallat eivät ole leikin asia!

Vierailija
55/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enkelihoidot ovat täyttä p...tä. Pahoja henkiä on kyllä oikeasti olemassa (en tiedä onko teidän tapauksessanne kysymys siitä ) ja silloin ainoa oikea apu ja vastaus on nro 25:n kirjoittama: pyytäkää Jeesusta elämäänne eikä mitään "enkeleitä" ja valoja.[/i

Hei jos uskot pahoihin henkiin niin paree uskoa myös enkeleihin.Minä uskon niihin mutta uskon myös Jumalaan,teen työtäni Jumalan enkeleiden kanssa ja olen valossa/valosta..niin kuin sinäkin.Älä tuomitse ettei sinua tuomittaisiin,Jumala rakastaa sinua ja minua

Vierailija
56/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset on tuossa iässä tosi herkkiä antamaan kaikelle hengen. Ne uskoo, että kaikki nallet ja barbit ja tuolit ja pöydät sun muut omaa tunteet. Lapsi ei vielä kunnolla erota mikä elävän ja elottoman välinen ero on. Lisäksi tuossa iässä on jo huomannut, että maailmassa on semmoista pahaa, jolle ei voi mitään. siksi lapset pelkäävät: he uskovat kaikella olevan sielu ja tunteet ja pelkäävät niitä pahoja asioita joita eivät ihan ymmärrä ja sekoittavat ne tarinoihin ja satuihin.

Itse pelkäsin pienenä nukkumattia, joka tuli yöllä luokseni ja heitti sitä unihiekkaa silmiin. Ei hiekka kivalta silmissä tunnu, ja se pelottava pikkukakkosen nukke lenti aina nukkearmeijan kanssa mun perässä, ja näin ne vaikka silmät oli kiinni.

Pelkäsin kanssa rottia, jotka oli tosi luihuja, ja purivat sängyn jalat lyhyiksi ja sitten söisivät minutkin.

Ja irrallista kättä, joka oli aina pimeässä meidän rappukäytävässä.

Ja valkeaa käärmettä, joa puri varpaat poikki jos ne eivät olleet peiton alla.

Ja susia, jota ulvoivat mielestäni metsässä yöllä.

Sekä vampyyreitä, joita varten kannoin metsässä kävellessäni isoa halkoa.

Lapset on sellaisia, mutta aikuisten kuuluu rauhoittaa lapsia. Hän pelkää vielä enemmän, jos rupeat käyttäytymään niinkuin pelko olisi jotenkin aiheellista. Ole aikuinen, auta lasta kokemaan olonsa turvalliseksi uudessa kodissaan.

Vierailija
57/61 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

erittäin älyvapaalta tuo vaikuttaa.

Vierailija
58/61 |
24.08.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkotiloja. Ymmärrä sitä lastasi. Pahoja henkiä ei ole olemassa joten sellaisia ei tarvitse pelätä mutta meillä on mielikuvituksen rikkaus ja tunteetkin. Keskittykää oppimiseen, lapsessa ei ole nyt mitään vikaa.

Vierailija
59/61 |
21.12.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielikuvitus tekee kepposia, lapsillekin voi tulla esimerkiksi kauhukohtauksia tai muunlaisia pelkotiloja. Lapset näkevät ja aistivat henkimaailmaa kuten me aikuisetkin mutta mitään pahoja henkiä ei ole oikeasti olemassa, ei siis syytä huoleen sen suhteen.

Vierailija
60/61 |
24.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoja henkiä ei ole olemassa. Keskity lapseesi vain rauhassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kolme