Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarvitsen neuvoa! Lapsi+mielikuvitus, vai onko kyseessä pahat henget tms??

Vierailija
06.12.2008 |

Ensiksikin voitte nauraa, jos siltä tuntuu, mutta mulla alkaa huumori jo loppuun:(

Kyseessä on siis 4-vuotias poika, joka pelkää kauheana mörköjä ja hirviöitä! Muutimme uuteen asuntoon kesäkuussa ja sen jälkeen pojalla alkoi yölliset painajaiset ja heräily:( Käytös on ollut agressiivista ja kummallista. Tänään poika kertoi minulle, että iltaisin ja yöllä sängyn alta ja ikkunoista tulee hirviöitä ja mörköjä ja lohikäärmeitä! Möröt näyttävät ihmisiltä, jotka ovat mustia ja verisiä. Heillä on silmät, korvat, kieli ja luut!! Ehkä itselläkin nyt mielikuvitus laukkaa, mutta huolestuttaa, että mikä pojalla on:( Pienemmät lapset ovat ok.Pahinta on se, että joinain öinä tulee kovasti huutaen omasta huoneestaan, kuin olisi aaveen nähnyt:( Kuulin jostain, että pienellä lapsella on niin avoin mieli, että voi vaistota ja nähdä jotain noita henkimaailman juttuja! Pitääkö paikkaansa? Pojan puheet ovat menneet pahoiksi, tyyliin:"tapan, kuolen..." Ja kotoa EI ole saanut tuollaisia vaikutteita. Hän ei omista aseita. Ei näe muita lastenohjelmia, kuin muumeja, cars-elokuva, myyrä ja joskus pikku2..

Te, jotka veikkaatte lapsen olevan huonosti kasvatettu, huomiotta jätetty, masentunut tms. jättäkää vastaamatta.(lapsi on tutkittu ja hyvin kasvatettu ja hyvin voiva<3) Mielelläni haluaisin kuulla, voiko kyseessä olla henkiä tmv. ja jos, niin miten saan ne pois???

Kommentit (61)

Vierailija
21/61 |
24.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

koko älyttömällä av-palstalla. Täällä kauhistellaan, kun jotkut vanhemmat ei korosta niiden kaksivuotiaalle sen sukupuolta, ja samalla toiset vanhemmat uskottelevat lapsilleen, että on olemassa enkeleitä ja pahoja henkiä... kenenköhän lapset tässä kasvaa ihan todellisuudesta vieraantuneeseen ajatusmaailmaan?

Vierailija
22/61 |
25.03.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minäkin kivenkovana skpetikkona ja tekniikan akateemisena uskon olevan kuitenkin tavattoman paljon helpompaa todistaa että on olemassa tasan tarkkaan kaksi sukupuolta,

kuin sen että onko vai eikö mitään henkiolentoja olemassa.

koko älyttömällä av-palstalla. Täällä kauhistellaan, kun jotkut vanhemmat ei korosta niiden kaksivuotiaalle sen sukupuolta, ja samalla toiset vanhemmat uskottelevat lapsilleen, että on olemassa enkeleitä ja pahoja henkiä... kenenköhän lapset tässä kasvaa ihan todellisuudesta vieraantuneeseen ajatusmaailmaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vilkkaat vahvat unennäöt tai sitten päässä viiraa.

Vierailija
24/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä siis erittäin älykäs 4-vuotias!! Olen miettinyt, että onkohan lapsella niin voimakas mielikuvitus. Olen itsekin kova uneksimaan, niin jospa sekoittaa unen ja todellisuuden. Mutta lapsi on todellakin peloissaan. Toivoi kovasti, että muuttaisimme täältä pois, vanhaan asuntoon, missä ei ollut mörköjä!!

Vierailija
25/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö täällä ole paikalla ketään henkimaailman ihmisiä?? Siis teitä, jotka tiedätte ja ehkä osaisitte auttaa?? Olisin todella kiitollinen. Vai onko ne aiemmat jutut olleet vain humpuukkia??

ap

Vierailija
26/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja manaajaa tilata. Eiköhän lapsi ole ahdistunut uudesta ympäristöstä ja käsittele pelkojaan unissa. Lämmintä syliä ja rauhoittelua vaan. Äläkä nyt missään nimessä ala höpöttää noista henkimaailman jutuista sille.

Vierailija
27/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pojallasi on vilkas mielikuvitus+unimaailma. Useimmilla lapsilla on tuo "mörkövaihe". Oma poikani pelkäsi tuon ikäisenä murtovarkaita (ovi piti monta kertaa varmistaa, et on lukossa, ennenkuin uskalsi mennä nukkumaan. Lisäksi otti vielä muutama vuosi sitten (nyt 12v) kaikki vaattensa vaatekaappinsa ovesta olevasta koukusta pois riippumasta yöksi, koska ne näytti pimeässä ihan joltain hahmolta.

Mut neuvoni on, et tehkää pojan kanssa joku "rituaali" jolla ikäänkuin "ajatte" möröt pois ennen nukkumaanmenoa. Anna pojan keksiä tapa tai keino(hokema,loru tms. ) tai joku konkreettinen tekeminen mörköjen karkottamiseksi.

Tämä vaatii tietysti sen, että olet itse mukana vakuuttavasti. Jos pojalla on hyvä mielikuvitus niin keksii varmasti itse hyvän "rituaalin", joka toimii.Sillä ne lähtee, millä on tulleetkin.

Vierailija
28/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet varmaan puhunut lapsesi kanssa. Onko elämänne hektistä? Onko poikasi kotihoidossa vai tarhassa?

Tulevatko möröt univaiheessa vai ihan valveilla ollessa? Päivällä/ illalla?

Oma äitini ( nyt jo isomummi) on kertonut, että hän näki lapsena keijuja ja, että hänellä oli todelinen salainen ystävä.

Ystäväni on kertonut, että hänellä oli kotona tonttu, jonka kanssa leikki. Tonttu löytyi aina tietystä paikasta. Saattaa olla mielikuvitusta mutta kuka sen tietää mitä muuta tässä maailmassa on kuin vain tämä näkyvä elämä.

Olen itse nuorempan kokenut yliluonnollisia asioita.

Vierailija
29/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MIKÄÄN objektiivinen tutkimus ei ole näyttänyt toteen, että sellaisia kuin pahat henget - tai hyvät henget tai mitä hyvänsä henkiä - olisi olemassa.

Vierailija
30/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lapsi osaa vastata muutoinkin moniin kysymyksiin joihin ei oikeasti voi tietää vastausta.

En usko että pahoja henkiä on olemassa. Mutta henkiä kyllä.

Lapsen mieli on viaton ja avoin. Lapsi kuitenkin pelkää ja todennäköisesti värittää kertomustaan omalla pelolla. Kun ei ymmärrä mitä tapahtuu.

Jos kiinnostaa niin suosittelen luettavaksi Allison Duboisin Näkijän tarina.

Vierailija
31/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

HUUUUUUUUUUhuhuhu huhuhuuhu tääälllläää kummmituss huhuuuuuuuuu PÖÖÖÖÖÖ!!!

Vierailija
32/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole tällaisesta kokemusta, mutta itsestäni kyllä.

Olen aina omannut erittäin vilkkaan mielikuvituksen ja juuri tuon ikäisenä olin aivan mahdoton. Muistan pelänneeni ihan tosissani juuri vastaavia "hahmoja" en oikein itsekään tiedä mitä ne olivat. Ehkä jotain noitia tms. Rakastin satuja ja tarinoita ja näin (ja näen edelleen) runsaasti unia. Nämä ilmeisesti jollain lailla sekoittuivat. Äitini on aina ollut "järki-ihminen" eikä tietenkään uskonut minua eikä oikein varmaan ymmärtänyt juttujani. Itse olin ja selitin tietenkinihan tosissani. Kaiken pahan lähde oli jostain syystä vaatekaappi. Siellä ne hahmot pilottelivat.

Salaa hiivin joka yö huoneestani pois, nukkumaan jonnekin muualle (olohuoneeseen, sohvalle, lattialle tms. joskus äidin viereenkin, mutta sine ei aina päässyt). Tilanne meni ohi vanhempien erottua ja nukkumisjärjestelyjen muututtua niin, että nukuin jonkin aikaa äidin kanssa samassa huoneessa.

Onko lapsellasi jotain omaa ehdotusta ongelmaan? valot päällä tms?

Älä ainakaan vähättele lapsesi kuullen juttuja,se tekee siitä vielä pahempaa.

Murkkuikäisenä kiinnostuin yliluonnollisista ilmiöistä ja silloin tuli valvottua tukka pystyssä montakin yötä... Poltergeistiä tai muuta odotellen. Mitään yliluonnollista en ole koskaan oikeasti kokenut.

Vierailija
33/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap,voisit siunata kotisi näin:miehesi kanssa sytytätte valkoiset kynttilät ja menette huone huoneelta läpi näiden kynttilöiden kanssa samalla lausuen isä meidän rukouksen ja toivottakaa että kaikki ylimääräiset palaisivat takaisin valoon.Voit myös tehdä puhdistuksen yksin.Illalla kun menet nukkumaan niin voit kuvitella mielessäsi valkoisen siunatun energia pallon jonka kuvittelet kulkevan joka huoneen läpi ja täyttävän kotinne valolla.

Tehokkain keino on tietenkin että pyydät omaa ja poikasi suojelus enkeiä varjelemaan ja suojelemaan teitä,voit myös kutsua luoksenne Arkkienkeli Mikaelin joka miekallaan häätää kaikki ylimääräiset pois!

-enkeli hoitaja

Vierailija
34/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt pyytää heitä/niitä menemään valoon ja pyytänyt enkeleitä tänne suojelemaan.

Olen yrittänyt lasten kans taikoa hirviöt ja möröt hiiriksi, ötököiksi ja jopa karkeiksi, mutta poika kertoi, ettei taikominen auta.

Poika on alkanut pissaan housuun jatkuvasti, koska on niin peloissaan. Yritän tehdä heidän olonsa mahdollisimman turvalliseksi tutuilla ja säännöllisillä rutiineilla ja askareilla! Itsekihän tässä kohta sekoaa, kun alkaa miettimään. Onko sulla 14:sta mitään muita neuvoja ja että voisinko googlettaa ja millä hakusanoilla??:)

Kiitos! ap

Vierailija
35/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis voi hyvänen aika, miten taikauskoa pitää tartuttaa jo pieniin lapsiin!!!

Olen yrittänyt pyytää heitä/niitä menemään valoon ja pyytänyt enkeleitä tänne suojelemaan.

Olen yrittänyt lasten kans taikoa hirviöt ja möröt hiiriksi, ötököiksi ja jopa karkeiksi, mutta poika kertoi, ettei taikominen auta.

Poika on alkanut pissaan housuun jatkuvasti, koska on niin peloissaan. Yritän tehdä heidän olonsa mahdollisimman turvalliseksi tutuilla ja säännöllisillä rutiineilla ja askareilla! Itsekihän tässä kohta sekoaa, kun alkaa miettimään. Onko sulla 14:sta mitään muita neuvoja ja että voisinko googlettaa ja millä hakusanoilla??:)

Kiitos! ap

Vierailija
36/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eks olis fiksumpi kertoa pojalle mielikuviteksusta ja siitä ettei mörköjä ole...Sun kuuluu olla järkevä ja turvallinen aikuinen...eikä mitään taikatemppuja. Kahjoa...Ei pahalla, mutta vähemmästäkin pissailee housuihinsa...

Vierailija
37/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On vaan niin paksua tekstiä teikäläisellä....

Vierailija
38/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun äitikin on tuollainen. Henkiä, hirviöitä ja kynttilämielenosoitus pahaa vastaan? Herää!!!!

Vierailija
39/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Herään itsekin öisin, kuin joku olisi läsnä. Pitäisi kädestä tai hengittäisi kasvoille. Kerran katsoin illalla miehen ja ystävän kans leffaa, niin minä ja ystäväni kuulimme ihan selvästi kuin takaovi olisi aukaistu. Kävin tarkistamassa, niin ovi oli lukossa niin kuin olin sen laittanut!! Silloin alkoi kyllä pelottaan. Mitä ihmettä teen???? Pelkään, että lapsi menettää mielenterveytensä ja minä myös, koska olen todella herkkä ja mulla on joku ihmeen "kuudesvaisto" ja aistin asioita... Olemmekohan me noitia tms??;)

-ap

Vierailija
40/61 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yksi kolme