Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensikot, viikko 2!!!

09.01.2006 |

Huomenta tyttöset.

Väsyttää tosi paljo. Mies parka saapi kärsiä, oon ollu aivan tosi kärttynen viime päivinä. Onko teillä ollu samaa alussa?

Paha olo ei ainakaan vielä ole alkanu jylläämään välillä yökkäyttää, mutta muuten ihan ok. Jos vatsa on tyhjä, niin silloin pahin.

Kahviahan ei vissiin saanu juua päivässä kovin paljoa... se ei ainakaan vielä tee huonoa olo, joten yritän kärvitellä :) (kahvin suurkuluttaja) Mikä muuten on se kofeiiniannos minkä päivässä saapi ottaa?

Pepsis: Onko oirelista karttunut ;)

Ull-Maij & pikku-Pupu rv 4+5

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

täytyi vielä tulla sanomaan että mennään sitten kaikki masukkaat rauhassa tuolla kaduilla, kun on niin julmetun liukasta...

Vierailija
42/48 |
12.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun nyt pinoa hätäisesti lukaisin niin Queenille onnittelut ihanista ultranäkymistä =)

Ja sitten oli kysytty miehen mukanaolosta neuvolassa. Meillä mies on ollut vaan ultrissa mukana, ei muuten. Kun meillä ekan neuvolakäynnin esitietolomakekin täytettiin kotona niin ei tarvittu miestä sitten neuvolaan sitä vartenkaan. Mies ei ole mitenkään innostunut ajatuksesta neuvolaan tulla ja mäkin itseasiassa tykkään käydä siellä mielummin yksin. Sisätutkimuksen mies on nähnyt jokaisessa ultrassa joten sellaiset ei häiritse, mutta jotenkin vaan tykkään käydä itsekseen terkkarin kanssa juttelemassa. Ja päätettiinpä nyt sekin, että ei mennä synnytysvalmennukseen ollenkaan vaan käydään vaan sairaalassa tutustumiskäynnillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] On kyllä tosiaan liukasta ulkona, todella varovaisesti saa köpötellä. Me asutaan vielä sellaisessa rinteessä, että lähdet mihin suuntaan vaan, aina on joko ylämäki tai alamäki edessä. Mies on monena aamuna hakenu mut autolla suoraan oven edestä, kun on niin pimeetä ja liukasta...

Tänään mennään vähän kalusteita ostamaan vauvan huoneeseen! Mites muut jo vähän pidemmällä olevat, millaisia hankintoja olette jo tehneet? Meillä on vanut ja pinnasänky patjoineen ostettu, vaatteita on melko paljon, ja pyyhkeitä ja lakanoita. Mutta vielä olisi kaikkea ostettavaa, turvakaukalokin pitäisi ostaa.

NapNap rv32+2 [/color]

Vierailija
44/48 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin ollut sään puolesta ihan mukava keli. Tykkään, kun on vähän lämpimämpää, vaikka ei aurinko paistakaan koko ajan täällä Keski-Suomessa ainakaan. Tosin vähän liukkaita kohtia on välillä kadulla, mutta toistaiseksi hengissä ollaan vahvasti.

Ehkäpä mä sitten huolin miehen mukaan sinne seuraavaan lääkäriin. Voihan se lääkäri sit komentaa ulkopuolelle, jos ei sovi kuvioon. Mietiskelin vaan, että ei sitä kehtaa sinne viedä mukana, jos ei kukaan muukaan vie :D Olen kyllä muutenkin ihan pihalla kaikista virtsanäytteistä ja muista, mitä siinä pitää itse osata hoitaa ennen vastaanottoa. Ja ihan uusi neuvola/ terveysasema kyseessä tietysti ja taatusti kaikki ihmiset hukassa, kun sinne paikalle pöllähdän... hysteriaa...

NapNap kyseli vauvavalmisteluista, varmaan pitemmällä olevilta, mut kommentoinpa minäkin jotain. Meillä on nimittäin niin ahdas kämppä, ettei sinne mahdu yhtään mitään uutta, ja huh mitkä siivoukset saa järjestää ennen kuin voi hankkia mitään vaunuja tai muuta isompaa. Keksisi vaan, mitä heittäisi menemään/ kierrätykseen... Ehkä aloitan omien vaatekaappieni tyhjentämisellä. Olisi vain uskottava, etten mä niillä vaatteilla tule tekemään mitään (paitsi korkeintaan naamiaisissa hmm..), joita ei ole 5-10 vuoteen käytetty :D Aargh, varastokin pursuilee yli, vaikka hienolla logiikalla on sekin järjestelty useiden muuttojen jälkeen...

Hyvää viikonloppua enskat!

Mii- rv 11 tasan :)

Vierailija
45/48 |
13.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kirjoitellaan taas silmät ristissä iltavuoron jälkeen, mutta ihan turha mennä vielä nukkumaan kun mies tulee puolenyön aikaan töistä kotiin ja herään kuitenkin siihen enkä sitten saa taas unta... huomenna aamuvuoro, mutta voinpa sitten nukkua päikkärit sen jälkeen.

Vauvavalmisteluista kysyttiin. Meillä ei ole oikein mitään vielä kotiin asti hankittuna, mutta valmiiksi katsottuna on jo melkein kaikki. Vaunut ollaan valittu samoin kuin turvakaukalo. Ne pitää vaan käydä ostamassa. Sänky pitäisi käydä kasaamassa ja katsoa kelpuutetaanko... eli siis kuinka hyväkuntoinen on. Saataisiin nimittäin miehen vanha sänky =) ja se kelpaa oikein hyvin jos on hyvässä kunnossa. Patja vaan ostaa uusi siihen. Hoitopöytää meille ei tule. Ostetaan vaan sellainen hoitoalusta tuohon kuivausrummun päälle olkkariin ja siinä vieressä on sitten laatikosto odottamassa vauvan vaatteita. Vaatteita on aika paljon, mutta ne vaan pitää vielä pestä.

Nyt rauhoittumaan ja odottamaan miestä kotiin...

[color=red]pikku-milli & paco 25+0[/color]

Vierailija
46/48 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heräsin jo klo7 ja vatsanvääntöihin tietysti taas!Aaaargh!Ja öklö olo oli kun maha tyhjä ja tisut armottoman kipeeeeet!Oliko teillä muilla vatsanväänteitä alkuraskaudessa?Tuntuu kuin suolet ois solmussa ja vääntää niin lujaa välillä että itku meinaa päästä.Ilmaa iha sikana mahassa,ei vaa aina taho tulla ulos :(

Eilen varasin ekan neuvolan,se on 6.2 ja mulla sillo rv7+6 toivottavasti!

Tuntuu että pää on joteki laho :)Ihan ku ois sellases hormoonipöllys vähä välii.Välillä naurattaa niin et silmät kastuu ja eilen ku katoin yhtä sarjaa ni rupes itkettääää.Yäk,mä en haluu että mielialat tollee heitteleee.Toivottavasti en rupee saamaaan raivokohtauksia kun en normaalistikkaa saaa :)

Misäs Ull-maij ja muut?

-Pepsi ja nuppu rv4+5(tai " jo" 5+1)

Vierailija
47/48 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsymys vaivaa, mutta pahaa olo ei ole vieläkään. Tietyty hajut pistää kyllä yökkimään.

Pepsis: eiköhän nuo ilmavaivat oo ihan normaaleja. Siis miettii, kun sen tupakan lopetit :)

No täytyypi tästä lähteä hakemaan ponille heiniä :)

Mukavaa lauantaita kaikille enskoille.

T: Ull-Maij & Pikku-Pupu rv 5+4

Vierailija
48/48 |
14.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin nyt kirjoitella tänne, olen kyllä seuraillut keskusteluanne, muttei itsellä ole oikeen ollut asiaa..

Ensin vastauksia galluppiin:

1. Missä päin asustelet?

Helsingissä

2. Onko lemmikkiä?

Ei ole.

3. Opiskeletko/ käytkö töissä/ muu, mikä?

Nyt jo äitiyslomalla, sitä ennen työttömänä.

4. Ja lopuksi tärkein, eli laskettu aika?

La on 11.2. eli loppusuoralla ollaan!

Joku (oon huono muistamaan nimiä...) kyseli onko muilla olleet miehet mukana neuvolassa. Meillä vaan yhden kerran (+perhevalmennus) ja silloinkin näytti aika ulkopuoliselta (toki oli kiva kuulla sydänäänet). Minä en ottaisi miestä mukaan neuvolalääkärille, vois olla sillä aika epämukavaa kun alettais sisätutkimusta tekemään... =)

Sitten oireista:

Minulla ei ollut pahoinvointia alkuraskaudesta, (paitsi tupakansavusta tuli kyllä huono olo).

Nyt loppuraskaudesta on vähän väliä jotain vaivaa. Tuo turvotus minkä joku mainitsi on kyllä vähentynyt nyt muutaman viikon sisällä, eli ehkä (toivottavasti) sullakin helpottaa.

Muistinkohan oikein, että jollain oli univaikeuksia? Mullakin on niitä ollut: välillä en saa unta koko yönä ja välillä herään viideltä pirteänä kuin peipponen... =) Onneks sentään saa nukkua vaikka keskellä päivää, kun on äitiyslomalla.

Tarvikkeista:

Meiltä puuttuu vielä pinnasänky ja auton turvakaukalo, mutta ollaan saamassa molemmat lahjaksi. Hoitopöytääkään ei ole, luultavasti ei sitä hankitakaan. Ja sitten vielä niitä pienempiä tavaroita, esim tuttipulloja ja lakanoita puuttuu. Onko teillä muilla vaikeeta päättää, että mitä ostaa ja mitä jättää ostamatta? Esim. rintapumppu ja rintakumit, maidonkerääjä...?

No, eiköhän riitä jo tältä erää...

Anne rv36 (tasan)