Paikat auki ja pehmeenä vko 32
Onko kohtalontovereita jotka on määrätty kotiin pötköttämään? Kävin supisteluiden takia tänään äitiyspolilla ja katsoivat ultralla että paikat on jo sisältäpäin auki ja pehmeenä. Sain jotain supistuksia hillitseviä tabletteja (ovat kuulemma verenpainelääkkeitä). Yritetään pitää vauva massussa ainakin viikolle 36. Helppoa ei kyllä tule olemaan kun kotona on 1,5 v. tyttö. Onko kenelläkään lapsi syntynyt näin aikaisin, miten lapsi selvisi?
Kommentit (2)
Hei
Itse jouduin kans lepoon kotiin, koska mulla kohdunsuu sormelle auki, tosin ultrassa kiinni, pehmeä ja kanavaa 3 cm. Sain vauvan keuhkoja kypsyttävät kortisonit jokin aika sitten. Mulle sanottiin kans Naistenklinikalla, että viikosta 34 eivät enää estele jos vauva syntyy. Mulla on aika monta tuttua kaveripiirissa joiden vauvat ovat syntyneet viikoilla 31-34 ja kaikilla asiat ovat olleet hyvin ja ovat selvinneet loistavasti. Jonkin verran syömisapua ja ehkä sinivalohoitoa ovat tarvinneet, mutta ei muuta.
Hyvähän tietty olisi, jos vauva vielä jaksaisi pysytellä masussa, sitä tässä itsekin toivon. Mun eka poika syntyi 36+1, mut hänellä kaikki oli hyvin. Silloin itselläni ei ollut mitään ennakko-oireita, vaan lapsivedet vaan meni. Nyt mulla viikkoja 33+0 ja täällä kotona kädet ristissä et se viikko vielä menis ja vauva pysyis masussa, vaikka tosin nytalkaa jo olo helpottaa, kun tietää, et kyllä vauva jo selvii hyvin; sen kuitenkin olen kuullut tosi monelta lääkäriltä ja uskon siihen.
Koita kuitenkin lepäillä ja toivotaan että kaikki menee hyvin!!
Olet jo melko hyville viikoille päässyt kuitenkin, toivottavasti vauvalle vielä lisää viikkoja masussa!
Meille syntyi poika rv 33+1, lapsivedet menivät täysin yllättäen ja synnytys käynnistyi. Silloin sanottiin että rv 34 lähtien ei edes enää yritetä estää synnytystä, sitä voi pitää jonkinlaisena rajapyykkinä..aika lähellä sitä olet jo.
Noilla viikoilla syntyneillä on jo ihan hyvät mahdollisuudet selvitä ilman suurempia ongelmia. Olettaen että vauva on terve jne..mutta jos ei muita ongelmia ole kuin ennenaikaisuus niin viikot ovat jo aika hyvät.
Jaksamista, ja koeta saada levättyä kuitenkin mahdollisimman paljon! Jokainen päivä lisää on plussaa vauvalle!
Tuolla Keskosuus-osiossa on lisää tietoa, ja myös Kevyt-yhdistyksen palsta voisi olla sinulle hyödyksi! :)