Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ensikot, viikko 2!!!

09.01.2006 |

Huomenta tyttöset.

Väsyttää tosi paljo. Mies parka saapi kärsiä, oon ollu aivan tosi kärttynen viime päivinä. Onko teillä ollu samaa alussa?

Paha olo ei ainakaan vielä ole alkanu jylläämään välillä yökkäyttää, mutta muuten ihan ok. Jos vatsa on tyhjä, niin silloin pahin.

Kahviahan ei vissiin saanu juua päivässä kovin paljoa... se ei ainakaan vielä tee huonoa olo, joten yritän kärvitellä :) (kahvin suurkuluttaja) Mikä muuten on se kofeiiniannos minkä päivässä saapi ottaa?

Pepsis: Onko oirelista karttunut ;)

Ull-Maij & pikku-Pupu rv 4+5

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ulla-Maij, tuossa neuvolasta saadussa opuksessa lukee, että suositeltava määrä kahvia olisi 1-2 kuppia päivässä ja teetä 3-4.

Mulla oli alussa kanssa ihan tolkuton väsymys. Unta olisi riittänyt vaikka kuinka paljon. Ja nyt se väsymys on taas täällä... nyt en kyllä koko aikaa nukkuisi niin kuin alussa vaan väsymys johtuu siitä kun en saa unta. Viime yönäkin taas valvoin vielä kolmelta, vaikka valot sammutin jo kahdeltatoista. Ei löytynyt hyvää asentoa ja vauva rokkasi masussa oikein kunnolla. Huh huh... toivottavasti tänään tulee uni aikaisin kun oli aikainen herätys.

Tänään mulla nyt alkaa sitten se kolmen viikon harjoittelu. Vähän jännittää. Harjoittelupaikka jänskää vähän kun paikkana on se lasten syöpäosasto, mutta kaikkein eniten jännittää omanapaisesti oma jaksaminen kun tuo nukkuminen on ollut mitä on. No, onneksi on vaan kolme viikkoa.

[color=red]pikku-milli & paco 24+3[/color]

Vierailija
2/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Ihanaa kun oli pitkä viikonloppu! Nyt ei kyllä työt yhtään huvita, mutta ei se mitään, mulla ei ole paljoa töitä. Sijaiset hoitaa jo melkein kaiken. Yritän vaan saada aikani kulumaan jotenkin... On muuten hirveen raskasta olla tekevinään töitä=) Samoja papereita pyörittelen ja näytän ahkeralta... rankkaa.

En muista ihan tarkkaan sitä kahviannostusta, minkä sai juoda... taisi olla pari kupillista päivässä. Mä en ole ikinä kahvia kovasti juonut... teetä kyllä menee, sitä olen vähentänyt radikaalisti. Myös sen takia, että laitan siihen niin hirveesti sokeria. Mä tykkään makeesta teestä!

Torstaina ostettiin pinnasänky ja patjat siihen. Sen reunasuojuksen ajattelin tehdä itse. Viikonloppuna ostetaan loput kalusteen vauvan huoneeseen. Se on nyt maalattu!

Joko Pepsimax on tullut " virallisesti" takaisin?

NapNap rv31+5 [/color]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] On kai ihan tavallista, että raskaana mielialat vaihtelee ja välillä kiukuttaa tosi paljon. Mä olin silloin pillereiden aikaan todella kiukkuinen, joten luulen, että raskaana olo on vaikuttanut ehkä toisinpäin... pitää varmaan tänään kysyä mieheltä, että joko mun kanssa on helpompi elää=) Väsymyskin tekee varmasti kiukkuiseksi.

pikku-milli: Opiskeletko sairaanhoitajaksi?

Pari kysymystä ensikoille:

1. Missä päin asustelet?

Minä asustelen Vantaalla

2. Onko lemmikkiä?

Meillä on pieni kani.

3. Opiskeletko/ käytkö töissä/ muu, mikä?

Minä olen töissä, toimisto hommia...

4. Ja lopuksi tärkein, eli laskettu aika?

Meillä 8.3.2006 [/color]

Vierailija
4/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kyllä työt kiinnosta!

Pitäs nyt yrittää kovasti, kun ei ole paha olo!

Kyllä Pepsis on tullut takaisin ja pysyy täällä, olen päättänyt :D

Eka neuvola mulla on 19.01, ultraako ne sillon, vai mitä tekevät?

Viikkoja pitäs olla sillon 6+1, jos laskin oikein...

Vierailija
5/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Missä päin asustelet?

Tampereen vieressä Nokialla

2. Onko lemmikkiä?

Ei oo muuta kun tuo ukkokulta...

Ja NapNapille juu, sairaanhoitajaksi opiskelen =) perusopinnot loppuu nyt tammikuun jälkeen ja suuntaaminen on vuorossa sitten syksyllä -07 näillä näkymin

LA 28.4.2006

Ja tuosta kärttyisyydestä... mä olin kanssa pillereiden aikaan ihan kamalan kiukkuinen. Miehen kanssakin riideltiin tosi herkästi, mutta kun pillerit loppui niin loppui mielialanvaihtelutkin. Nyt on vaan mieli herkässä, mutta en niinkään kärttyinen ole.

Vierailija
6/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulussa asutaan ja lemmikkejä on hamsteri ja poni, mies haluaisi kanin :) Töissä olen toimistossa, myyntineuvottelijana.

la luultavasti 13.09!

Vierailija
7/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Meillä ei ekassa neuvolassa ultrattu, siellä ei edes ultralaitetta ollut. Sydänääniä yritettiin kuunnella, mutta ei kuulunut. Terkka kyllä sanoi, että ei välttämättä kuulukaan, enkä mä siitä niin hirveästi huolestunut. Mutta kyllä jännitti mennä ekaan ultraan, siellä sitten sai ekan " varmuuden" siitä, että vauva tosiaan oli olemassa. [/color]

Vierailija
8/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piristäkääpäs tunnelmaa hieman.. ;)

Mie ainakin nukun täällä!

Vierailija
9/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan silmät puoliksi kiinni... Oli taas sellainen yö ettei toista, nukuin varmaan yhteensä kaksi tai kolme tuntia, kun ei vaan uni tullut... Oli siinä kiva kuunnella kahden koiran ja miehen kuorsausta... Teki mieli tökkiä mieskin hereille, mutten raaskinnut, kun joutu nouseen kuitenkin jo 4.20 ylös, kun lähti töihin. Niin ja jostain ihmeestä masukki on päättänyt aloittaa potkunyrkkeilyharrastuksen samoihin aikoihin, eikä lopeta ennenkun on mennyt tunti tai puolitoista... Kivaa...

Tuosta kiukkuisuudesta... Mä olin yhtä aurinkoa alkuraskauden ja tietenkin vieläkin, tehtiinhän me tätä pienokaista reilu kolme vuotta, yksi km sinä aikana... Mieskin sanoi jossain vaiheessa, että eikös ole ollut puhetta että raskaana olevat ovat kiukkuisia, mutta ei sussa kyllä sitä kiukkua ole... Tosin nyt loppuraskaudesta olen sitten ollut kiukkuinen kuin ampiainen, mutta pääosin se johtuu kun ei saa nukuttua kunnolla ja koko ajan on väsymys päällä, mikä ei taida kovin nopeasti helpottaa...

Kahvista enkä teestä ole juuri koskaan pitänyt. Kahvia en ole eläissäni juonut kuin yhden kupin ja oli niin pahaa että... Teetä sillon tällön kun ei aina kehtaa pyytää mehua -kuin pikkulapsi...-

Eka neuvola... Mulla oli vuotoa sillon kesällä, ilmeisesti toinen sikiöistä tuli pois, ja pääsin käymään ultrassa noin rv 5-6 ja siellä onneksemme huomattiin että kasvaa pienokainen, eka neuvolassa käytiin läpi lähisuvun sairaudet ja muuta yhtä mielenkiintoista, mutta ei kuunneltu sydänääniä, ekan kerran kuunneltiin vasta lääkärikäynnillä mikä oli muistaakseni rv12, tosin ei sillon vielä kuultu, mutta ei iskenyt paniikki koska olin jo nähnyt pienen sydämen sykkeen, ja olisko ollut sitten noin rv15-16 millon kuultiin ekan kerran sillä dopplerilla...

1. Missä päin asustelet?

Hämeenlinnan seudulla Rengoss

2. Onko lemmikkiä?

Kaksi koiraa iät 2,5 ja 1,5.

Tällä hetkellä vietän jo äippälomaa, mutta töissä olin kolmisen vuotta ryhmiksessä

Masukin pitäisi syntyä 9.2 (tasan kuukauden päästä), mutta saa nähdä koska sitten päättää syntyä...

Mukavaa viikonalkua kaikille

Napero ja masukki 35+4

Vierailija
10/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo,kai mä voin virallisesti jo olla,kävi miten kävi!

Tänä aamuna hampaita pestessä tuli yökkökohtauksia ;)Yöks!Tissit edelleen superkipeet ja vihlomisia on aika paljon välillä.

Tää asustelee Itä-Suomessa,ei oo lemmikkkejä ja laskettu aika ois 19.9.

Tänää taas ollu tosi epävarma olo...hermoja raastavaa välillä tällane epävarmuus!Nyt vasta rv3+6....säälittävää.....

Voikaa paksusti!!!

Vierailija
11/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos meinaat, niin milloin? Toivottavasti tämä asukas pysyy matkassa mukana!

Vierailija
12/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo jo mitä parhain ;) Väsymys ja pahoinvointikin on onneksi jo laantumassa! Pikkusen jo on massu kasvanu:) Huomaa aamulla ennen ku alkaa turvottaan muuten.. iltaa kohden massu on ku jalkapallo!!

Mulla oli eka neuvola rv 8. Neuvola täti kyseli kaikkee mun ja miehen + lähisuvun sairauksista ym.. Otettiin mun paino, verenpaine ja Hb. Sitte tutki sokeri arvot. Ei ultrattu eikä kuunneltu sydän ääniä:(

Sain onneksi melko heti ajan neuvolalääkärille rv 8+5. Ja sillon sitten ultrattiin että pikkunen on oikeassa paikassa ja oikean kokoinen. Sydämmen syke näkyi jo selvästi sillon ;) Neuvola täti otti sillon ne kaksi putkiloa verta kaikkia pakollisia kokeita varten!

Nyt odotellaan np-ultraan menoa.. se olis 20.1 eli ens viikolla jo!

Seuraava neuvola on vasta 1.2.. sillon kokeillaan kuunnella sydänääniä:)

Me asustellaan keski-pohjanmaalla. Lemmikkinä on vasta otettu kissanpentu.. Vuoden olen ollut työelämässä opiskeluiden jälkeen.

Laskettuaika olis 3.8.06

Niamey ja pikkunen rv 10+4

Vierailija
13/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollu tarkotus enää testata kun niistä 3:sta testistä ykskää ei ollu haamu eli plussaviivan näki ihan selvästi eikä tarvinnu käännellä eikä väännellä että viivan näkis.Mulla on varmaa ollu ovis aikasemmin ku luulin ku ihmetyttää että jo kp24/24-27 rupes melkee heti tulemaa se plussa testii ku kastu.Ja sitku tein pregentin viel samana pvnä niin olin vaa 2h pissimättä ja siihenki sain haaleen plussan.Ja sit kp25 tein viel pregentin ni se oli mun mielestä jo selvä plussa!Väriäki oli ihan kiitettävästi.Viime kierrossa en saanu ees sillo kp28 puolikskaa näin vahvaa plussaa ku nyt jo kp25.Sillo näyttivät vaa haileita haamuja,paitsi se acon10.Jospa koittasin nyt luottaa näihin?Kieltämättä mielessä on käyny monta kertaa että pitäskö viel testata........

Vierailija
14/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on huomenna eka ultra ja jännittää ihan kamalasti, hui!

Toivottavasti kaikki on hyvin. Huomenna otetaan myös pissanäyte ja verikoe kun ekalla neuvola kerralla viime viikolla niitä ei vielä otettu.

Eilen tein varmasti jonkun sortin oksuennätyksen ku oksentelin pitkin päivää niin kamalasti että aloin jo epäillä selviänkö tänään töihin ollenkaa, tää päivä on onneks ollu parempi, en oo ees oksentanu vaikka jatkuvasti onki paha olo:/

Asutaan Lahdessa,

Akvaario ja kaksi hurmaavaa pikkuruista koiraherraa, vanha vaari ja nuori hassu karvakuono,

Töissä olen hoitoalalla,

La on omien laskujen mukaan 13.8, huomenna siihen tulee varmaan vähän tarkennusta:)

Mukavaa maanantain jatkoa kaikille:)

Queen rv9+2

Vierailija
15/48 |
09.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla että Pepsis on jälleen tällä puolella! Onnea!

Kävin omakustanteisessa ultrassa (maksoi Kelan korvauksen jälkeen 60 ¿, ei mielestäni paha) kun tasan 7 viikkoa oli täynnä. Tunne oli aivan upea kun sydämenlyönnit näkyivät ruudulla. Oli kiva nähdä jotakin konkreettista ja se, että kaikki oli hyvin. Ehkä tämän avulla jaksan taas eteenpäin, sillä olo on välillä tosi kamala väsymyksen ja pahan olon takia. Töissä iltapäivät ovat aivan kamalia, kun työ on paikallaan istumista. Odotan vain, että viikot kuluisivat ja olo helpottaisi.

Kahvi ei enää uppoa, töissä juon joskus kupin teetä.

Galluppiin vastaan, että asun Helsingissä, ei muita lemmikkejä kuin hevonen, ja töissä ollaan normaalisti. Laskettu aika tuon ultran perusteella 25.8, laskurin mukaan oli 23.8.

7 plus 5

Vierailija
16/48 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

[color=blue] Viime yöunet jäivät viiteen tuntiin... taisi alkaa taas uneton kausi. Joulun aikoihin mulla oli monta yötä niin, että nukuin todella vähän ja huonosti.

Eiköhän Pepsimaxin plussa ole nyt varma! Toivotaan todella niin!

QueenBzz:lle tsemppiä ekaan ultraan! Uskon, että jännittää! Niin minuakin jännitti, kun en vielä silloin ollut sydänääniä kuullut. Ja silloin oli kuitenkin jo rv13... [/color]

Vierailija
17/48 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensikoista ei ole täällä odotuspuolella tehty vielä esittelylistaa (tai sitten jotain suurta on mennyt minulta ohi). Pitäisikö alkaa kyhätä sellaista? Osan tiedot löytyy vauvakuume-puolen esittelyistä ja niihin sitten täydennykset uusista..

Mulla on suorastaan huono olo, kun jännitän neuvolaa :D Se on tunnin päästä! Tämmöistä se on aina minulla, kun täytyy mennä johonkin lääkärille tms. Hammaslääkäriä pelkään ehkä vähiten.. kummajainen olen.

1. Missä päin asustelet?

Jyväskylässä

2. Onko lemmikkiä?

Juu, kaksi kissatyttöä. Iät 12 ja 10.

Molempia. Opiskelut loppumassa (gradu..) ja työtä teen melkein täysipäiväisesti.

8.8.2006

Vierailija
18/48 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä yksi esikoistaan odottava äidinalku. Raskausviikolla 8 ollaan menossa ja huomenna olisi se ensimmäinen neuvolakäynti. En taida ensi yönä paljon nukkua...... Tän Vauva- sivuston laskurin mukaan laskettu aika olisi 27.08.2006. Pahoinvointi ei ole vielä iskenyt....

Antza 27 vuotta

Vierailija
19/48 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asustelen länsi-suomessa ja multa löytyy kaksi kissaa.

Vierailija
20/48 |
10.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tullut oikeastaan kirjoiteltua tuonno toukukuisiin, mutta josko vaihteeksi antaisi kuulua itsestään muuallakin.

Itse asun Vantaalla, lemmikki ei löydy (sängyn alta löytyvien villakoirien lisäks =D). Työskentelen ravintola-alalla esimiehenä ja laskettuaika on 26.5.2006.

Viime viikolla kävin rakenneultrassa ja kaikki todettiin olevan niin kuin pitääkin. Ja aikamoinen jännitys jäi sille reissulle. Raskausoireita ei juurikaan ole koko aikana ollut. Nyt on iskenyt aikamoinen turvotus jaloissa. Liekö osasyynä kuuma keittiö jossa tunteja jalkojensa päällä. Tukisukat otan koekäyttöön loppuviikosta, jos vaikka vähän helpottaisi.

Kiva kuulla että kaikilla muillakin on ollut hyviä kuulumisia ja pepsi on tullut oikein rytinällä takaisin!

Dolosa ja sintti 20+4