Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi eläinkokeet sallitaan?

Vierailija
04.05.2015 |

Ne eläimethän on viattomia yksilöitä joilla ei ole osaa eikä arpaa koko tutkimukseen. Sama juttu ois arpomalla valita synnytyslaitokselta vauvoja noihin eläinkokeisiin eläinten tilalle. Ihan samalla lailla he ovat arvokkaita yksilöitä kuten eläimet. Ja en provoile vaan olen tosissani tätä mieltä.

Kommentit (115)

Vierailija
21/115 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöhän ihmiset lihaakin ja käyttää monenlaisia eläinperäisiä tuotteita, joista mitään kukaan ei tarvitse elääkseen tai ollakseen terve. Ne vois lopettaa vaikka heti, eikä kukaan kärsi. Tuottajille joku toimeentulokorvaus siirtymäajalle uuteen ammattiin.

Vierailija
22/115 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön lihaa, joten tuen lihan tehdastuontatoa. En näe mitään eettistä perustetta siis vastustaa eläinkokeita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/115 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, miksi tehotuotettuja eläimiä syövät ihmiset vastustavat lääketeollisuuden ja perustutkimuksen eläinkokeita. Olen itse vegaani, ja teen töissäni eläinkokeita (terveisiä vaan tutuille! :*) ja olen aiemmin käynyt työni puolesta tutustumassa myös tehotuotantolaitoksiin. Voin omasta kokemuksestani kertoa, että koe-eläimet elävät suorastaan paratiisissa verrattuna tehotuotantoeläimiin. Suurimmassa osassa lääketeollisuuden eläinkokeista eläimet elävät verrattain hyvää elämää ja lopetetaan ainoastaan kudosten keräämistä varten, kun taas tehotuotantoeläinten elämä on kärsimystä päivästä toiseen. Tekopyhyydellä ei ole rajaa ja eläinkokeita on helppo vastustaa, kun ne ovat käsitteenä paljon kauempana nykyihmisen normaalista elämästä. Jos eläinten hyvinvointi kiinnostaa, kannattaisi aloittaa niistä asioista, joihin voi itse helposti vaikuttaa, eli lopettaa eläinperäisten aineiden käyttö.

Vierailija
24/115 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, olisikohan se siksi, että ihmisillä on väliä, ja eläimillä ei? Tuliko tämä teille yllätyksenä? Jos ette ole huomanneet niin aina niillä ihmisilläkään ei ole niin väliä, niin että kannataisiko kuitenkin keskittyä tärkeämpiin asioihin, kuin itkemään labrarotista, jne?

Vierailija
25/115 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susityttö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne eläimethän on viattomia yksilöitä joilla ei ole osaa eikä arpaa koko tutkimukseen. Sama juttu ois arpomalla valita synnytyslaitokselta vauvoja noihin eläinkokeisiin eläinten tilalle. Ihan samalla lailla he ovat arvokkaita yksilöitä kuten eläimet. Ja en provoile vaan olen tosissani tätä mieltä.

No niimpä! Oon samaa mieltä. Miksi ihmiset ei voi itse olla niissä kokeissa kun kerran niitä kokeita ja tuotteita haluaakin?

No, ei muuta kuin ilmoittaudut lähimmälle lääketehtaalle koekaniiniksi. Pistät nimesi vaan niihin lappuihin, joia eteen työnnetään, elät iloisen loppuelämäsi.

Vierailija
26/115 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vegetyttö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut onnettomuuteen ja sinut viedään sairaalaan. Lääkärit sanovat, että jalkasi joudutaan amputoimaan.

Kysyt, onko muita vaihtoehtoja.

Lääkärit vastaavat, että kyllä: anestesia ja jalan leikkaaminen. Mutta anestesia-ainetta täytyisi kokeilla tuhansilla rotilla ja sadoilla koirilla ja kymmenillä vapaaehtoisilla ihmisilä ennen kuin voidaan olla varmoja sen toimivuudesta ja turvallisuudesta.

Kirurginkin on harjoiteltava sadoilla hiirillä ja muutamalla sialla verisuonikirurgiaa.

Haluatko, että kokeilemme hiirillä, rotilla, koirilla ja sioilla, jonka jälkeen olemme taitavampia ja tietävämpiä nukutuksesta ja leikkamisesta?

Vai säästetäänkö niiden terveys ja henki, ja amputoidaan jalkasi? Saat valita.

Valitsisin jalkani amputoinnin. Mieluummin niin että menetän jalkani kuin että monenmonta eläintä menettää henkensä. Automaattisesti niin! Sehän on vaan jalka. Kaikki elää vain kerran enkä halua että monta elävää oliota menettää minun takia ainutlaatuiaen elämän.

Eli jalkasi amputoidaan, niin ymmärrät että et saa kipulääkettä, puudutusta ja varsinkaan anestesiaa. Ymmärrät myös sen, ettei haavaa puhdisteta etkä saa mitään sulavia tikkejä. Siinäpä olet tynkäsi kanssa...

Vierailija
27/115 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tärkeä menetelmä kehittää uusia lääkkeitä ihmisille.

Monet lääkkeet on kehitetty eläin-puolelta, mm. penisiili.

Vierailija
28/115 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rokotteet on testattu eläinkokeilla jopa hammastahnat on testattu eläimillä.

Ei nykymaailmassa pysty elämään niin, että ei käyttäisi mitään tuotetta koskaan mitä ei olisi eläimellä ensin testattu ja hyvä niin. Jäis lääkkeet kehittämättä jos vain ihmisillä testattais.

Sitäpaitsi varsinkin lääketeollisuudessa on niin tiukat säädökset, että sen takia eläin ei niistä enää pahemmin kärsi. Toista se oli esim 60 vuotta sitten. Koe-eläimistä pidetään ihan hemmetin hyvää huolta. Kaikki on säännöllistä ja ravinto todella laadukasta. Moni kotieläin elää kurjempaa elämää.

Vierailija
29/115 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="04.05.2015 klo 20:06"]

Mielestäsi on siis eettisempää antaa ihmisten kärsiä ja kuolla, vaikka periaatteessa sairauteen tai vaikka kipuihin olisi kehitettävissä hoito. Se että muutama tuhat rottaa, hamsteria ja kania käytetään eläinkokeisiin lääkkeen kehittämiseksi on tärkeämpää kuin miljoonien ihmisten hyvinvointi? Olet todennäköisesti keskeskasvuinen teinityttö, kyllä ne elämän prioriteetit vielä sinullekin asettuu kohdalleen, kunhan kasvat aikuiseksi.

On eettisempää antaa tuhansien ihmisten kuolla kuin kiduttaa muutamia. Tottakai. kuolema on luonnollinen osa elämää, kaikki kuolevat joskus. En ole teinityttö, vaan lähemmäksi kolmekymppinen nainen. En hyväksy spesismiä. ap

Trollihan sinä olet, höpsö.

Vierailija
30/115 |
21.05.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi tehotuotettuja eläimiä syövät ihmiset vastustavat lääketeollisuuden ja perustutkimuksen eläinkokeita. Olen itse vegaani, ja teen töissäni eläinkokeita (terveisiä vaan tutuille! :*) ja olen aiemmin käynyt työni puolesta tutustumassa myös tehotuotantolaitoksiin. Voin omasta kokemuksestani kertoa, että koe-eläimet elävät suorastaan paratiisissa verrattuna tehotuotantoeläimiin. Suurimmassa osassa lääketeollisuuden eläinkokeista eläimet elävät verrattain hyvää elämää ja lopetetaan ainoastaan kudosten keräämistä varten, kun taas tehotuotantoeläinten elämä on kärsimystä päivästä toiseen. Tekopyhyydellä ei ole rajaa ja eläinkokeita on helppo vastustaa, kun ne ovat käsitteenä paljon kauempana nykyihmisen normaalista elämästä. Jos eläinten hyvinvointi kiinnostaa, kannattaisi aloittaa niistä asioista, joihin voi itse helposti vaikuttaa, eli lopettaa eläinperäisten aineiden käyttö.

Olen sekasyöjä, mutta olen kuullut eläinkokeitten kanssa tekemisissä olleelta tutulta saman asian, että koe-eläimillä on paljon paremmat olot kuin tuotantoeläimillä. Varsinkin hiiret ja rotat, joita käytetään sydän- ja verisuonitautitutkimuksiin, saavat syödä kyllikseen ja viettää laiskanpulskeaa elämää.

Vierailija
31/115 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vegetyttö kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joudut onnettomuuteen ja sinut viedään sairaalaan. Lääkärit sanovat, että jalkasi joudutaan amputoimaan.

Kysyt, onko muita vaihtoehtoja.

Lääkärit vastaavat, että kyllä: anestesia ja jalan leikkaaminen. Mutta anestesia-ainetta täytyisi kokeilla tuhansilla rotilla ja sadoilla koirilla ja kymmenillä vapaaehtoisilla ihmisilä ennen kuin voidaan olla varmoja sen toimivuudesta ja turvallisuudesta.

Kirurginkin on harjoiteltava sadoilla hiirillä ja muutamalla sialla verisuonikirurgiaa.

Haluatko, että kokeilemme hiirillä, rotilla, koirilla ja sioilla, jonka jälkeen olemme taitavampia ja tietävämpiä nukutuksesta ja leikkamisesta?

Vai säästetäänkö niiden terveys ja henki, ja amputoidaan jalkasi? Saat valita.

Valitsisin jalkani amputoinnin. Mieluummin niin että menetän jalkani kuin että monenmonta eläintä menettää henkensä. Automaattisesti niin! Sehän on vaan jalka. Kaikki elää vain kerran enkä halua että monta elävää oliota menettää minun takia ainutlaatuiaen elämän.

Eli jalkasi amputoidaan, niin ymmärrät että et saa kipulääkettä, puudutusta ja varsinkaan anestesiaa. Ymmärrät myös sen, ettei haavaa puhdisteta etkä saa mitään sulavia tikkejä. Siinäpä olet tynkäsi kanssa...

No mieluummin valitsen amputoidun jalan kuin ikuisen huonon omantunnon!

Vierailija
32/115 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläimille ei tarvitse maksaa siitä testaustyöstä, siksi. Muutenhan sinne olisi jos jonkinmoista hiipparia varmasti tarjolla testikohteeksi, jos siitä saisi rahaa.

Vierailija
33/115 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No, olisikohan se siksi, että ihmisillä on väliä, ja eläimillä ei? Tuliko tämä teille yllätyksenä? Jos ette ole huomanneet niin aina niillä ihmisilläkään ei ole niin väliä, niin että kannataisiko kuitenkin keskittyä tärkeämpiin asioihin, kuin itkemään labrarotista, jne?

Sulla ei taida olla yhtään tietoa siitä mitä niille "labrarotille" ja sadoille muille koe-eläimille siellä laboratoriossa tehdään? Niin arvelinkin.

Vierailija
34/115 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen sitä mieltä, että ihminen on samalla sijalla rotan ja koiran kanssa. Tämä tila, että ei hyväksy spesismiä, ei ole sairaus.

No ei, se on idiotismia. Ei sitä kai ole vielä taudiksi luokiteltu.

Vierailija
35/115 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäsi on siis eettisempää antaa ihmisten kärsiä ja kuolla, vaikka periaatteessa sairauteen tai vaikka kipuihin olisi kehitettävissä hoito. Se että muutama tuhat rottaa, hamsteria ja kania käytetään eläinkokeisiin lääkkeen kehittämiseksi on tärkeämpää kuin miljoonien ihmisten hyvinvointi? Olet todennäköisesti keskeskasvuinen teinityttö, kyllä ne elämän prioriteetit vielä sinullekin asettuu kohdalleen, kunhan kasvat aikuiseksi.

On eettisempää antaa tuhansien ihmisten kuolla kuin kiduttaa muutamia. Tottakai. kuolema on luonnollinen osa elämää, kaikki kuolevat joskus. En ole teinityttö, vaan lähemmäksi kolmekymppinen nainen. En hyväksy spesismiä. ap

En minäkään hyväksy idiotismia, mutta se ei anna ikävä kyllä minulle oikeutta ajaa ylitsesi. Näin se vaan menee ja sen kanssa on elettävä.

Vierailija
36/115 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Susityttö kirjoitti:

Alottaja on oikeessa.

Aloittaja on idiootti.

Vierailija
37/115 |
20.11.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

toivottavasti saat nuorena syövän

Vierailija
38/115 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut nukuttua viime yönä, kun mietin miten miljoonat koe-eläimet maailmassa kärsivät tälläkin hetkellä. Emme voi sulkea silmiämme asialta, vaan meidän tulee tehdä parhaamme lopettaaksemme eläinkokeet, aloitetaan vaikka Suomesta.

Vierailija
39/115 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläinkokeille on olemassa muita vaihtoehtoja nykymaailmassa ja niitä pitäisi käyttää. Ei eläimiä saa  k i d u t t a a  sen takia, että saisimme uusia lääkkeitä ym. Meillä on ihan tarpeeksi lääkkeitä jo nyt.

Vierailija
40/115 |
03.11.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä olette?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi