Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

kaikista ei ole työelämään

Vierailija
02.05.2015 |

Miksi tämä on osalle ihmisistä niin kova pala tajuta, että kaikki meistä eivät kykene koskaan työelämään emmekä ole kuntoutettavissa?

Kommentit (233)

Vierailija
21/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut hyväksytään omassa lähipiirissäni. Mutta oma häpeä valitettavasti pysyy.
Koska tiedättekö, ajattelen itse juuri niin kuin te tuomitsijat! Eli teidän mielestänne kai juuri oikein!
Haluaisin pystyä töihin. Mutta koska en pysty, minulla ei ole täällä enää mitään virkaa.
Mielenterveysongelmaisille, jotka haluavat pois tästä maailmasta, pitäisi suoda eutanasia.

Vierailija
22/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:01"]Moni ei ymmärrä, että on olemassa ihmisiä, jotka eivät periaatteessa kykene mihinkään työhön mutta eivät silti saa työkyvyttömyyseläkettä. Nämä ihmiset ovat esimerkiksi niitä, jotka ovat juuri älyllisen kehitysvamman yläpuolella ja ovat muutenkin hyvin yksinkertaisia ja vaativat jatkuvan valvonnan työssä. Vain muutama työ voisi sopia tällaisille henkilöille ja ne ovat harvassa/täytetyjä.
[/quote]

Minä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:08"]Enemmän työelämään kaivattaisiin joustoja. Minä en usko että tämä on joko tai-kysymys. Ei kaikkien tarvitse olla töissä 40h viikossa. Voisi olla enemmän joustavaa työtä, enemmän osa-aikaisia työmahdollisuuksia. Eläkeläisenkin elämä pysyisi mielekkäämpänä kun olisi kodin ulkopuolella kontakteja.
[/quote]

Osa-aikaisella työllä ei välttämättä elätä perhettään tai edes itseään.

Vierailija
24/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 14:30"]

Minä ajattelin aina että kaikki kykenee töihin. Hyvin mustavalkoista ajattelua, tiedän. Sen jälkeen kun itselle diagnosoitiin pari eri mielenterveysongelmaa, ajattelin vieläkin että kyllä sitä töihin kyetään! Lopputuloksena on parikin kuntouttavan työtoiminnan työpaikkaa käyty läpi ja jokaisesta saatu paperit etten kykene. Vaikka itse yritän ihan kaikkeni töissä antaa, niin ei siitä vain tule mitään. Että kyllä meitä ihan oikeasti on.

[/quote]

Kyllä se vaan monesta muustakin tuntuu siltä että mikään ei riitä. Työajan päätyttyäkin vain kysytään, että joko sä lähdet.

Vierailija
25/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 10:54"]

Miksi tämä on osalle ihmisistä niin kova pala tajuta, että kaikki meistä eivät kykene koskaan työelämään emmekä ole kuntoutettavissa?

[/quote]

Kyllä monesta eläkkeellä olevasti olisi varmasti työelämään. Mielialaongelmatkin voivat yllättävästi "parantua", kun pääsee eläkkeelle.

Ei minustakaan ole kiva mennä töihin yleensä. On kuitenkin pakko mennä, vaikka siihen liittyy jatkuva stressi, ja pitää hampaat irvessä vääntyä työhön. Yhteiskunta ei oikein voi olla sellainen, että kaikki heittäytyvät sen varaan, koska "minusta ei ole työelämään". Ei minustakaan olisi, jos ei olisi ihan pakko.

Iso osa niistä, jotka "eivät koskaan kykene työelämään", ovat pelkästään syrjäytyneitä ja passivoituneita.

Vierailija
26/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesitkö, ap,että jopa kehitysvammaiset tai vaikeasti invaliidit tekevät työtä. Jokaisen ihmisen tulisi tehdä työtä. Itse kannatan jopa eläkeläisten työntekoa. Se vähentää stressiä ja lieveilmiöitä jotka aiheuttaa liika vapaa-aika. Mieliala nousee ja ihminen kokee olevansa tarpeellinen.

Vierailija
27/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 14:48"]Sehän se juuri ärsyttää, se ainainen avautuminen ties missä nettipalstalla aiheesta "miks mun loisimista ei ymmärretä?"

Ja käsi ojossa valittaminen. Ei ole rahaa, lääkäri on tyhmä, ilmaista terapiaa ei saa viittä kertaa viikossa, ei huvita syödä lääkkeitä, lääkkeet väsyttää, pelottaa mennä ulos, ei pysty ei osaa ei halua.

Mua inhottaa passiivinen moukuminen. Mitään muuta ei missään nimessä voi tehdä kuin ruikuttaa koneella. Kummasti tukien haku onnistuu.

Itse asiassa kysymys kuuluu: miksi te ns. mielenterveysvammaiset aina syyllistätte meitä ns. terveitä siitä, että käymme töissä ja jaksamme, vaikka aika paskaa se perustyöläisen elämä onkin? Te olette aina vinkumassa, että teitä halveksutaa, yhteiskunta ei arvosta, ei oo ihmisarvoa, työelämä on liian raadollista. Samalla ällistelette, miten joku VOI uhrata aikaa ja vaivaa työntekoon. Ikäänkuin se loisiminen olisi suotava tahtotila.

Jos et voi tehdä töitä, no älä saatana tee. Nosta se minimikorvauksesi, ole kiitollinen ja painu vittuun valittamasta. Helppo se Suomessa on valittaa. Jossakin muussa maassa saisit asua pahvilaatikossa ja inua almuja ohikulkijoilta. Nyt voit rankuttaa turvallisesti neljän seinän sisällä, elellä vastikkeettomilla tukirahoilla.

Eikä esim. tällä aloittajalla mitään aikomustakaan tehdä mitään olonsa parantamiseksi. Kun jonkun toisen pitäis se parantaa, tai ei tietenkään parantaa, mutta luoda loisimiselle vieläkin mukavammat puitteet.

Ja tiedän tasan tarkkaa, mitä rampauttava masennus ja ahdistus on. 35-vuotiaana olin valmis heittämään lusikan nurkkaan, mutta enpähän vaan iljennyt. Hain apua ja lääkitystä. Onneksi työssäkäynnillä on vielä nykyäänkin sellainen ylellisyysetuisuus kuin työterveyshuolto. Että kai  mä sitten olen kultalusikka perseessä, kun käyn töissä ja jaksan hoitaa omat asiani.

Sori vaan kaikki mt-vammaiset, en kiellä, etteikö elämänne saattaisi olla vaikeaa, mutta aika pitkälle se on itse aiheutettu ja ylläpidetty tila. Syyksi kelpaa vaikka vuosikymmenten takainen koulukiusaus.

Kaikilla on paskoja elämänvaiheita mutta onneksi suurin osa ei jää vuosikymmeniksi kotiin haavojansa auki repimään.

Joo, tätiä vähän vituttaa lukea joka vitun päivä näitä vitun vammaisten valituksia.
[/quote]

Amen!
T. Se aikaisempi kahdesta vaikeasta masennuksesta selvinnyt kultalusikka perseessä elelevä.

Vierailija
28/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:05"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:08"]Enemmän työelämään kaivattaisiin joustoja. Minä en usko että tämä on joko tai-kysymys. Ei kaikkien tarvitse olla töissä 40h viikossa. Voisi olla enemmän joustavaa työtä, enemmän osa-aikaisia työmahdollisuuksia. Eläkeläisenkin elämä pysyisi mielekkäämpänä kun olisi kodin ulkopuolella kontakteja. [/quote] Osa-aikaisella työllä ei välttämättä elätä perhettään tai edes itseään.

[/quote]

No elättääkö työttömänä sen paremmin?

Vierailija
29/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kovat on arvot tänä päivänä. Ihan yhtä paljon ihminen on sekin vaikkei päivääkään tekisi töitä.

Vierailija
30/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:53"]

Musta on alkanut tuntua, että olenko mä sittenkin sellainen, joka ei koskaan voi tehdä töitä, ainakaan niitä, joihin olen kouluttautunut (OTM). Olen vasta viime vuonna valmistunut, mutta olen nyt ollut vuoden vauvan kanssa kotona. Olen kyllä hakenut töitä, mutta ei ole vielä onnistanut. Suuri pelkoni on, että joku päivä pääsenkin töihin, mutta en selviydy niistä. Ahdistun syvästi ajatuksesta, että minun odotetaan osaavan jo vaikka mitä, mutta en usko oppineeni yliopistossa mitään. Itsetunto on vauvan myötä mennyt kokonaan ja esimerkiksi opiskelukavereita en halua nähdä mistään hinnasta, häpeäisin itseäni niihin menestyneisiin juristeihin verrattuna.

Ehkä menen lusmuamaan vaikka kaupan kassalle tai postia jakamaan, näitä oon tehnyt nuorempana ja onnistunut olemaan siellä ilman paniikkikohtauksia.

[/quote]

Kaikki miettii noin alussa.

t- OTM

Vierailija
31/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:53"] [quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:28"] Sipilän hallitus onneksi kaventaa olennaisesti näiden laiskurien mahdollisuuksia lusmuta työelämän ulkopuolella yhteiskunnan tuella. Työ on paras lääke laiskuuteen ja pikku pikku "masennukseen". Nyt ryhtiä hei! [/quote]   Minä en ole masentunut vaan todella ahdistunut. Jos sosiaalituet loppuvat, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha. Mutta sehän teille terveille varmaan sopii. Poissa silmistä, poissa mielestä. [/quote] Aina on muita vaihtoehtoja kuin itsemurha. [/quote]   Ei ole jos ei kykene elättämään itseään eikä ole sosiaaliturvaa. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa. Tätähän te terveet kultalusikka perseessä syntyneet ette ymmärrä. [/quote] Edelleenkin, AINA on muita vaihtoehtoja kuin itsemurha. Itsemurhan tekevät ja siitä haaveilevat ovat vain niin sokaistuneita sen ahdistuksensa ja pahan olonsa kanssa etteivät näe muuta vaihtoehtoa ulos. Mutta muita vaihtoehtoja on AINA. terv, kultalusikka perseessä syntynyt jolla kaksi vaikeaa masennusta takana, ensi kuuksi satanen rahaa, kesäkuuksi 0€ Että näin.

[/quote]

Vaan kun ei ole. Jos ei pysty tekemään työtä eikä voi saada muualta rahaa, ei pysty elämään. Aina ei ole vaihtoehtoja.

Vierailija
32/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:39"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:31"]

Näin se on. 

Esim. vaimoni on sanonut, ettei jaksaisi työelämässä, eikä ole ikinä tuntenut mitään halua mennä töihin. Tiesi jo kuulemma pienenä, että haluaa mieluummin hoitaa kotia ja nauttia elämästä. Ei ole ikinä tehnyt ansiotyötä - tet-harjoittelussa on ollut ysillä. No, minulle tämä sopi paremmin kuin hyvin, sillä itse olen ajoittain turhankin työorientoitunut. Mukavaa kun on hiukan vastapainoa muistuttamassa niistä muistakin asioista. Olimme yhdessä neljä vuotta ennen lapsen syntymää, joten vaimo ehti touhuta omiaan tuon ajan. Olihan siinä bonuksensa itsellenikin: saatoin toisinaan ruokatunnilla käydä kotona panolla :D

Lapsen synnyttyä onkin sitten tietysti oma aika jäänyt vähemmälle hänelläkin ja kyllä se nyt käy työstäkin se kotona oleminen. 

Ihmisiä on erilaisia. Ei pitäisi niin kärkkäästi olla tuomitsemassa muiden valintoja. 

[/quote]Elämäntapa, joka on käytännössä mahdollinen/mielekäs vain niille, joilla sattuu olemaan vagina.

-Mies 29v + 1v-

[/quote]

Mä ottaisin mielelläni kotimiehen. Olis ihanaa tulla valmiiseen ruokapöytään raskaan työpäivän jälkeen.

Vierailija
33/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:31"]

Kaikista ei ole työelämään, se on fakta. Eivätkä monet edes saa töitä vaikka kuinka hakisivat.

[/quote]Miksi tästä hyvästä pitää maksaa ihmisille jotakin???

[/quote]

Koska muuten he kuolisivat nälkään. Ei sairaus ole oma vika. Sinäkin voit sairastua koska vaan, etkä sitten olekaan enää työkykyinen.

Vierailija
34/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:49"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:31"]

Näin se on. 

Esim. vaimoni on sanonut, ettei jaksaisi työelämässä, eikä ole ikinä tuntenut mitään halua mennä töihin. Tiesi jo kuulemma pienenä, että haluaa mieluummin hoitaa kotia ja nauttia elämästä. Ei ole ikinä tehnyt ansiotyötä - tet-harjoittelussa on ollut ysillä. No, minulle tämä sopi paremmin kuin hyvin, sillä itse olen ajoittain turhankin työorientoitunut. Mukavaa kun on hiukan vastapainoa muistuttamassa niistä muistakin asioista. Olimme yhdessä neljä vuotta ennen lapsen syntymää, joten vaimo ehti touhuta omiaan tuon ajan. Olihan siinä bonuksensa itsellenikin: saatoin toisinaan ruokatunnilla käydä kotona panolla :D

Lapsen synnyttyä onkin sitten tietysti oma aika jäänyt vähemmälle hänelläkin ja kyllä se nyt käy työstäkin se kotona oleminen. 

Ihmisiä on erilaisia. Ei pitäisi niin kärkkäästi olla tuomitsemassa muiden valintoja. 

[/quote

Elättekö sinun palkalla? Vaimosi tuskin tukija saa. Työkkäri pakottaa johonkin, jos ei ole mitään koulutusta, muuten ei saa työmarkkinatukea. Nuorena asioita harvemmin ajattelee pitkällä tähtäimellä. Vaimollesi ei kerry eläkettä. En jos sinulle tapahtuisi jotain, silloin vaimo olisi täysin tukien varasssa.?

[/quote]

Oletko koskaan eläkevakuutuksesta kuullut? Älä tee oletuksia vieraista ihmisistä.

Vierailija
35/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:28"] Sipilän hallitus onneksi kaventaa olennaisesti näiden laiskurien mahdollisuuksia lusmuta työelämän ulkopuolella yhteiskunnan tuella. Työ on paras lääke laiskuuteen ja pikku pikku "masennukseen". Nyt ryhtiä hei! [/quote]   Minä en ole masentunut vaan todella ahdistunut. Jos sosiaalituet loppuvat, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha. Mutta sehän teille terveille varmaan sopii. Poissa silmistä, poissa mielestä. [/quote] Aina on muita vaihtoehtoja kuin itsemurha.

[/quote]

Ei ole jos ei kykene elättämään itseään eikä ole sosiaaliturvaa. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa. Tätähän te terveet kultalusikka perseessä syntyneet ette ymmärrä.

[/quote]

Mikä ihmeen kultalusikka. Voin sanoa, että oman sukupolveni lapset kokivat lapsuudessaan aikamoisia kauheuksia, mutta silti mentiin eteen päin ja kouluttauduttiin ja haettiin töitä. Palkka ei ole monellakaan meistä duunareista ollut kovin kummoinen, mutta veroja on maksettu ja pienistä tileistä säästetty ja maksettu lainoja ja laitettu elämää. Välillä on ahdistanut lapsuudenkokemukset ja on puhuttu keskenämme, että aika karseita kokemuksia on moni kokenut, mutta ei auttanut, kuin yrittää eteen päin.

Kyllä on kultalusikat olleet kaukana elämästä, mutta silti on toimeen tultu ja itsensä elätetty.

[/quote]

Tajuatko, että voi kärsiä ahdistuksesta, vaikka ei olisikaan kokenut kauhteita? SE ON SAIRAUS! Ahdistuneisuushäiriöt ovat SAIRAUKSIA! Aivot ovat erilaiset kuin terveillä. Se, että sinä et ole kokenut ahdistuneisuushäiriötä, ei tarkoita, että me ahdistuneet olisimme laiskoja. Minua ei ahdista vain silloin tällöin vähän vaan joka päivä niin kovaa, että joudun käyttämäään sen takia lääkkeitä enkä pääse kotoa ulos. Se on ihan eri asia, kuin se, että silloin tällöin kokee pientä elämään kuuluvaa ahdistusta.

Vierailija
36/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:53"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:03"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:55"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:53"] [quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:28"] Sipilän hallitus onneksi kaventaa olennaisesti näiden laiskurien mahdollisuuksia lusmuta työelämän ulkopuolella yhteiskunnan tuella. Työ on paras lääke laiskuuteen ja pikku pikku "masennukseen". Nyt ryhtiä hei! [/quote]   Minä en ole masentunut vaan todella ahdistunut. Jos sosiaalituet loppuvat, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha. Mutta sehän teille terveille varmaan sopii. Poissa silmistä, poissa mielestä. [/quote] Aina on muita vaihtoehtoja kuin itsemurha. [/quote]   Ei ole jos ei kykene elättämään itseään eikä ole sosiaaliturvaa. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa. Tätähän te terveet kultalusikka perseessä syntyneet ette ymmärrä. [/quote] Edelleenkin, AINA on muita vaihtoehtoja kuin itsemurha. Itsemurhan tekevät ja siitä haaveilevat ovat vain niin sokaistuneita sen ahdistuksensa ja pahan olonsa kanssa etteivät näe muuta vaihtoehtoa ulos. Mutta muita vaihtoehtoja on AINA. terv, kultalusikka perseessä syntynyt jolla kaksi vaikeaa masennusta takana, ensi kuuksi satanen rahaa, kesäkuuksi 0€ Että näin.

[/quote]

Vaan kun ei ole. Jos ei pysty tekemään työtä eikä voi saada muualta rahaa, ei pysty elämään. Aina ei ole vaihtoehtoja.
[/quote]

Huoh.. Antaa olla sitten, olet jo selkeästi luovuttanut. Voi kun vain ymmärtäisit että vaihtoehtoja on aina ja mt-ongelmissa parantuminen lähtee aina itsestä ja omasta asenteesta. Mutta helpompi se kai on vaan luovuttaa ja kieriskellä itsesäälissä. "Anna mun syrjäytyä rauhassa" sopii sun suuhun vallan loistavasti!

Vierailija
37/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:26"]

Tiesitkö, ap,että jopa kehitysvammaiset tai vaikeasti invaliidit tekevät työtä. Jokaisen ihmisen tulisi tehdä työtä. Itse kannatan jopa eläkeläisten työntekoa. Se vähentää stressiä ja lieveilmiöitä jotka aiheuttaa liika vapaa-aika. Mieliala nousee ja ihminen kokee olevansa tarpeellinen.

[/quote]

Mutta jos ei pääse kotoa ulos? Jos roskia viemään mennessä tarvitsee ottaa diapamia ja on rauhoittavissa päivästä toiseen? Ja jos kodin ulkopuolella olevien asioiden koskettaminen laukaisee kovan ahdistuksen, josta saattaa päättyä psykiatriselle? Niin miten tuossa tilanteessa voi tehdä työtä? Kerro minulle jokin konkreettinen työ, johon kykenen?

Vierailija
38/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:00"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 14:02"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:55"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:28"] Sipilän hallitus onneksi kaventaa olennaisesti näiden laiskurien mahdollisuuksia lusmuta työelämän ulkopuolella yhteiskunnan tuella. Työ on paras lääke laiskuuteen ja pikku pikku "masennukseen". Nyt ryhtiä hei! [/quote]   Minä en ole masentunut vaan todella ahdistunut. Jos sosiaalituet loppuvat, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha. Mutta sehän teille terveille varmaan sopii. Poissa silmistä, poissa mielestä. [/quote] Aina on muita vaihtoehtoja kuin itsemurha.

[/quote]

Ei ole jos ei kykene elättämään itseään eikä ole sosiaaliturvaa. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa. Tätähän te terveet kultalusikka perseessä syntyneet ette ymmärrä.

[/quote]

Mikä ihmeen kultalusikka. Voin sanoa, että oman sukupolveni lapset kokivat lapsuudessaan aikamoisia kauheuksia, mutta silti mentiin eteen päin ja kouluttauduttiin ja haettiin töitä. Palkka ei ole monellakaan meistä duunareista ollut kovin kummoinen, mutta veroja on maksettu ja pienistä tileistä säästetty ja maksettu lainoja ja laitettu elämää. Välillä on ahdistanut lapsuudenkokemukset ja on puhuttu keskenämme, että aika karseita kokemuksia on moni kokenut, mutta ei auttanut, kuin yrittää eteen päin.

Kyllä on kultalusikat olleet kaukana elämästä, mutta silti on toimeen tultu ja itsensä elätetty.

[/quote]

Tajuatko, että voi kärsiä ahdistuksesta, vaikka ei olisikaan kokenut kauhteita? SE ON SAIRAUS! Ahdistuneisuushäiriöt ovat SAIRAUKSIA! Aivot ovat erilaiset kuin terveillä. Se, että sinä et ole kokenut ahdistuneisuushäiriötä, ei tarkoita, että me ahdistuneet olisimme laiskoja. Minua ei ahdista vain silloin tällöin vähän vaan joka päivä niin kovaa, että joudun käyttämäään sen takia lääkkeitä enkä pääse kotoa ulos. Se on ihan eri asia, kuin se, että silloin tällöin kokee pientä elämään kuuluvaa ahdistusta.
[/quote]

Sairauksistakin voi parantua!

Vierailija
39/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:04"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:26"]

[/quote]

Mutta jos ei pääse kotoa ulos? Jos roskia viemään mennessä tarvitsee ottaa diapamia ja on rauhoittavissa päivästä toiseen? Ja jos kodin ulkopuolella olevien asioiden koskettaminen laukaisee kovan ahdistuksen, josta saattaa päättyä psykiatriselle? Niin miten tuossa tilanteessa voi tehdä työtä? Kerro minulle jokin konkreettinen työ, johon kykenen?
[/quote]

Valittaminen Av-palstalla? Voisit alkaa moderaattoriksi.

Vierailija
40/233 |
02.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok kertokaa mitä työtä voin tehdä:

Herään klo 13. Aamutoimet kestää 3 h.

Klo 16. pesen pyykkiä koneellisen, kestää 3h

klo 19. nukun päiväunet

klo 20. yritän tehdä ruokaa

klo 22. teen kotiöitä mitä jaksan, tiskaan jos jaksan

klo 23 alan valmistautua nukkumaan

klo 24. menen  nukkumaan

koko ajan ahdistunut ja levoton olo. En pääse ulos.