kaikista ei ole työelämään
Miksi tämä on osalle ihmisistä niin kova pala tajuta, että kaikki meistä eivät kykene koskaan työelämään emmekä ole kuntoutettavissa?
Kommentit (233)
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:34"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:00"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 14:02"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:55"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:53"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:28"] Sipilän hallitus onneksi kaventaa olennaisesti näiden laiskurien mahdollisuuksia lusmuta työelämän ulkopuolella yhteiskunnan tuella. Työ on paras lääke laiskuuteen ja pikku pikku "masennukseen". Nyt ryhtiä hei! [/quote] Minä en ole masentunut vaan todella ahdistunut. Jos sosiaalituet loppuvat, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha. Mutta sehän teille terveille varmaan sopii. Poissa silmistä, poissa mielestä. [/quote] Aina on muita vaihtoehtoja kuin itsemurha.
[/quote]
Ei ole jos ei kykene elättämään itseään eikä ole sosiaaliturvaa. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa. Tätähän te terveet kultalusikka perseessä syntyneet ette ymmärrä.
[/quote]
Mikä ihmeen kultalusikka. Voin sanoa, että oman sukupolveni lapset kokivat lapsuudessaan aikamoisia kauheuksia, mutta silti mentiin eteen päin ja kouluttauduttiin ja haettiin töitä. Palkka ei ole monellakaan meistä duunareista ollut kovin kummoinen, mutta veroja on maksettu ja pienistä tileistä säästetty ja maksettu lainoja ja laitettu elämää. Välillä on ahdistanut lapsuudenkokemukset ja on puhuttu keskenämme, että aika karseita kokemuksia on moni kokenut, mutta ei auttanut, kuin yrittää eteen päin.
Kyllä on kultalusikat olleet kaukana elämästä, mutta silti on toimeen tultu ja itsensä elätetty.
[/quote]
Tajuatko, että voi kärsiä ahdistuksesta, vaikka ei olisikaan kokenut kauhteita? SE ON SAIRAUS! Ahdistuneisuushäiriöt ovat SAIRAUKSIA! Aivot ovat erilaiset kuin terveillä. Se, että sinä et ole kokenut ahdistuneisuushäiriötä, ei tarkoita, että me ahdistuneet olisimme laiskoja. Minua ei ahdista vain silloin tällöin vähän vaan joka päivä niin kovaa, että joudun käyttämäään sen takia lääkkeitä enkä pääse kotoa ulos. Se on ihan eri asia, kuin se, että silloin tällöin kokee pientä elämään kuuluvaa ahdistusta.
[/quote]
Mistä sinä minun sairauksista tiedät. Olen käynyt lävitse ahdistukset, masennukset, itsariyrityksen. On välilevynpullistumaa ja nykyään kroonista selkäsärkyä ja hermosärkyä jalassa.
MUTTA silti en ole heittäytynyt marttyyriksi vinkumaan, että jos yhteiskunta ei maksa makaamistani, niin sitten emotionaalisesti kiristän uudelleen itsarilla. Kun on sitte pakko tappaa ittensä, sitähän te kultalusikka perseessä syntyneet haluatte.
Tappakaa ihan vapaasti itsenne. Ihmisellä on oikeus lopettaa elämänsä. Sitä on turha käyttää kiristyskeinona saadakseen lisää ilmaista rahaa yhteiskunnalta.
Mutta osa ihmisistä todellakin elää kuplassa. MINÄ olen ahdistunut ja MINÄ olen vähän masis nyt ja MINUA ei kiinnosta tehdä mitään paskaduunia, kun elää paremmin sossun tuella ja kuntoutustuella. Sitten samat tyypit ihmettelee, miten jotkut viitsii tuhlata elämänsä kulkemalla töissä ja heidän mielestään nämä tavallista elantoaan työllä maksavat ihmiset ovat kultalusikka perseessä syntyneitä. Kun MINÄ olen ahdistunut, niin MINULLE pitää kyllä maksaa hiukan enemmän rahaa tänne kotiin, kun MINULLA on niin paljon vaikeampaa, kuin kellään muulla.
[/quote]
Oletko hakenut apua tuohon sun aggressiivisuuteen? Ei ole normaalia halveksia kanssaihmisiä tuolla tavoin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:36"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 16:04"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 15:26"]
Tiesitkö, ap,että jopa kehitysvammaiset tai vaikeasti invaliidit tekevät työtä. Jokaisen ihmisen tulisi tehdä työtä. Itse kannatan jopa eläkeläisten työntekoa. Se vähentää stressiä ja lieveilmiöitä jotka aiheuttaa liika vapaa-aika. Mieliala nousee ja ihminen kokee olevansa tarpeellinen.
[/quote]
Mutta jos ei pääse kotoa ulos? Jos roskia viemään mennessä tarvitsee ottaa diapamia ja on rauhoittavissa päivästä toiseen? Ja jos kodin ulkopuolella olevien asioiden koskettaminen laukaisee kovan ahdistuksen, josta saattaa päättyä psykiatriselle? Niin miten tuossa tilanteessa voi tehdä työtä? Kerro minulle jokin konkreettinen työ, johon kykenen?
[/quote]
Mutta netissä kuitenkin näkyy jaksavan päivät pääksytysten päätään aukoa. Ihmeellinen tauti, kun roskapussia ei voi viedä, kun diapamia tarvitsee, mutta netissä pystyy roikkumaan päivät ja keksimään syitä, miksi ei tarvitse itse elättää itseään.
[/quote]
Kuten olen jo moneen kertaan sanonut, en pysty menemään ulos, koska minun on lähes mahdotonta koskea kodin ulkopuolisiin tavaroihin. Se, että sinä et sitä ymmärrä, ei ole minulle yllätys, mutta onneksi psykiatri ymmärtää ja on antanut diagnoosin.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:54"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:36"][quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:28"] Sipilän hallitus onneksi kaventaa olennaisesti näiden laiskurien mahdollisuuksia lusmuta työelämän ulkopuolella yhteiskunnan tuella. Työ on paras lääke laiskuuteen ja pikku pikku "masennukseen". Nyt ryhtiä hei! [/quote] Minä en ole masentunut vaan todella ahdistunut. Jos sosiaalituet loppuvat, ei ole muuta vaihtoehtoa kuin itsemurha. Mutta sehän teille terveille varmaan sopii. Poissa silmistä, poissa mielestä. [/quote] Aina on muita vaihtoehtoja kuin itsemurha.
[/quote]
Ei ole jos ei kykene elättämään itseään eikä ole sosiaaliturvaa. Silloin ei ole muuta vaihtoehtoa. Tätähän te terveet kultalusikka perseessä syntyneet ette ymmärrä.
[/quote]
Mikä ihmeen kultalusikka. Voin sanoa, että oman sukupolveni lapset kokivat lapsuudessaan aikamoisia kauheuksia, mutta silti mentiin eteen päin ja kouluttauduttiin ja haettiin töitä. Palkka ei ole monellakaan meistä duunareista ollut kovin kummoinen, mutta veroja on maksettu ja pienistä tileistä säästetty ja maksettu lainoja ja laitettu elämää. Välillä on ahdistanut lapsuudenkokemukset ja on puhuttu keskenämme, että aika karseita kokemuksia on moni kokenut, mutta ei auttanut, kuin yrittää eteen päin.
Kyllä on kultalusikat olleet kaukana elämästä, mutta silti on toimeen tultu ja itsensä elätetty.
[/quote]
Tajuatko, että voi kärsiä ahdistuksesta, vaikka ei olisikaan kokenut kauhteita? SE ON SAIRAUS! Ahdistuneisuushäiriöt ovat SAIRAUKSIA! Aivot ovat erilaiset kuin terveillä. Se, että sinä et ole kokenut ahdistuneisuushäiriötä, ei tarkoita, että me ahdistuneet olisimme laiskoja. Minua ei ahdista vain silloin tällöin vähän vaan joka päivä niin kovaa, että joudun käyttämäään sen takia lääkkeitä enkä pääse kotoa ulos. Se on ihan eri asia, kuin se, että silloin tällöin kokee pientä elämään kuuluvaa ahdistusta.
[/quote]
Mistä sinä minun sairauksista tiedät. Olen käynyt lävitse ahdistukset, masennukset, itsariyrityksen. On välilevynpullistumaa ja nykyään kroonista selkäsärkyä ja hermosärkyä jalassa.
MUTTA silti en ole heittäytynyt marttyyriksi vinkumaan, että jos yhteiskunta ei maksa makaamistani, niin sitten emotionaalisesti kiristän uudelleen itsarilla. Kun on sitte pakko tappaa ittensä, sitähän te kultalusikka perseessä syntyneet haluatte.
Tappakaa ihan vapaasti itsenne. Ihmisellä on oikeus lopettaa elämänsä. Sitä on turha käyttää kiristyskeinona saadakseen lisää ilmaista rahaa yhteiskunnalta.
Mutta osa ihmisistä todellakin elää kuplassa. MINÄ olen ahdistunut ja MINÄ olen vähän masis nyt ja MINUA ei kiinnosta tehdä mitään paskaduunia, kun elää paremmin sossun tuella ja kuntoutustuella. Sitten samat tyypit ihmettelee, miten jotkut viitsii tuhlata elämänsä kulkemalla töissä ja heidän mielestään nämä tavallista elantoaan työllä maksavat ihmiset ovat kultalusikka perseessä syntyneitä. Kun MINÄ olen ahdistunut, niin MINULLE pitää kyllä maksaa hiukan enemmän rahaa tänne kotiin, kun MINULLA on niin paljon vaikeampaa, kuin kellään muulla.
[/quote]
Oletko hakenut apua tuohon sun aggressiivisuuteen? Ei ole normaalia halveksia kanssaihmisiä tuolla tavoin.
[/quote]
On ihan normaalia halveksia näitä luusereita, jotka jaksaa roikkua netissä vinkumassa päivittäin, kuinka masistaa ja ei uskalla roskapussia viedä ilman diapamia ja rahaa pitäisi saada enemmän, kun ei pysty töitä tekemään ja tapan sitte itteni, jos ette ymmärrä, kuinka vaikeaa mulla on ja te muut ootte syntyneet kultalusikka perseessä, kun ette ymmärrä, että just mun aivokemiat on sekaisin ja en kykene töihin, kun mulla on niin vaikeaa.
Kummasti jaksavat kaljaa rahdata kämpille ja rahaa riittää tupakkaan ja illalla jaksaa kapakkaan laahautua valittamaan kurjaa lapsuuttaan. Mutta työelämään ei vain jakseta.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:34"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:33"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:49"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 11:45"]
Kyllä psyykkisesti sairaskin usein pystyisi/haluaisi tehdä töitä, mutta on vaikea löytää työpaikkaa joka mahdollistaisi sairauden kannalta tarpeeksi joustavan ympäristön.
[/quote]
Mutta ei aina. Mitä työtä voi tehdä esim sellainen, jonka on pakko nukkua 14h päivässä ja joka ei pääse ulos asunnostaan? Tai joka ahdistuu kodin ulkopuolella niin, että itsemurha on lähellä? Kuka palkkaa sellaisen työntekijän, joka joutuu kodin ulkopuolella ottamaan maksimiannoksen diapiamia? Ihanko tosissasi luulet, että joku palkkaa sellaisen joka on vahvoissa rauhoittavissa ja saattaa ahdistua niin, että työnantaja joutuu toimittamaan psykiatriseen päivysytykseen? Tätä se on, kun on vakavia ja hankalia ahdistustiloja.
[/quote]
Tällaisia elämänsä diapamillä käyviä ihmisiä on loppujen lopuksi aika vähän.
Suurin osa niistäkin, jotka eivät ole työelämässä, pystyisivät kyllä tekemään ainakin jonkin verran jotain, oli sitten kevyttä fyysistä tai kevyttä henkisen puolen työtä.
[/quote]
Oli miten oli, on väärin väittää, että KAIKKI pystyvät työlelämään, koska noita bentsoilla eläviä on kuitenkin jonkin verran olemassa. Heitä on turha syyllistää mistään laiskuudesta.
[/quote]
En ole missään ikinä väittänytkään, että KAIKKI pystyisivät.
Tässä ketjussa näyttää olevan ainakin jokunen sellainen, jolle tuo oma työkyvyttömäksi lamaava henkinen sairaus on kuin paras kaveri, josta ei haluta luopua vaikka mikä olis. Sillä haetaan huomiota ja dramatiikkaa: ollaan just siinä hilkulla, ettei roskiksen täyttyminen saa tekemään itsaria, kun olen niin kovin ahdistunut.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:27"]
Viinaa vähemmän, niin masentaakin vähemmän.
[/quote]
Edelleenkään kaikki mt-ongelmat eivät ole masennusta. Mulla ei ole masennusta ollenkaan. Enkä käytä alkoholia. Silti mt-syistä eläkkeellä.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:57"]
Tiesitkö, ap,että jopa kehitysvammaiset tai vaikeasti invaliidit tekevät työtä. Jokaisen ihmisen tulisi tehdä työtä. Itse kannatan jopa eläkeläisten työntekoa. Se vähentää stressiä ja lieveilmiöitä jotka aiheuttaa liika vapaa-aika. Mieliala nousee ja ihminen kokee olevansa tarpeellinen.
[/quote]
Mutta jos ei pääse kotoa ulos? Jos roskia viemään mennessä tarvitsee ottaa diapamia ja on rauhoittavissa päivästä toiseen? Ja jos kodin ulkopuolella olevien asioiden koskettaminen laukaisee kovan ahdistuksen, josta saattaa päättyä psykiatriselle? Niin miten tuossa tilanteessa voi tehdä työtä? Kerro minulle jokin konkreettinen työ, johon kykenen?
[/quote]
Mutta netissä kuitenkin näkyy jaksavan päivät pääksytysten päätään aukoa. Ihmeellinen tauti, kun roskapussia ei voi viedä, kun diapamia tarvitsee, mutta netissä pystyy roikkumaan päivät ja keksimään syitä, miksi ei tarvitse itse elättää itseään.
[/quote]
Kuten olen jo moneen kertaan sanonut, en pysty menemään ulos, koska minun on lähes mahdotonta koskea kodin ulkopuolisiin tavaroihin. Se, että sinä et sitä ymmärrä, ei ole minulle yllätys, mutta onneksi psykiatri ymmärtää ja on antanut diagnoosin.
[/quote]
Voi jeesus.......
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Öh, paraskin puhuja :D Auot päätäsi netissä heikompiosaisille ja olet vielä itsestäsi ylpeä. :D
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 13:05"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 12:42"]
" haluaa mieluummin hoitaa kotia ja nauttia elämästä" Jotenkin kuvottavan kuuloista sellaisesta, joka on kasvatettu siihen, että ihmisen kuuluu tehdä töitä. Työ tuo nautintoa elämään. Työn ja vapaan vuorottelu tekee myös ansaitusta vapaasta mukavamman tuntuista kuin kalenterin ympäri joutenolo, joka ajan kanssa passivoi ihmisen.
Puhumattakaan tuo, että sinä teet töitä ja käyt päiväpanoilla kotona. Millaisten naisenmallin ja perhemallin te lapsillenne oikein annatte?
[/quote]
Haha, arvasin että joku vielä heittää tuonkin kommentin.
Vaimoni on kyllä sellainen... hmm, miten sen sanoisi, ei-niin-jäykkis. Joskus halusi lähteä yöllä leikkipuistoon keinumaan yms. Siis silloin kun oltiin vielä kaksin :D Onhan näitä tempauksia. Eipä ole valitellut, että tylsää olisi. Joskus hän on käynyt päivän aikana toisessa kaupungissa ostamassa jotakin, mitä ei lähempää ole löytynyt.
Ymmärrän kyllä näkökantasi, sillä olen itsekin saanut varsin 'luterilaisen' kasvatuksen tässä työmoraali-asiassa. Isä rakensi varsinaisen työnsä ohessa omakotitaloja "sarjana" ja viikonloppuaamuisin huuteli kahdeksan aikaan, että nyt lähdetään hommiin. Se oli teini-ikäisestä kaikkea muuta kuin mukavaa, mutta työmoraalia se kyllä kasvatti.
Mutta kuka sen määrittelee, että ihmisen kuuluu tehdä työtä? Se on monessa yhteiskunnassa iskostettu ihmisten päähän, sillä yhteiskunta ei olisi nykyisenlaisensa muutoin. Ei työ ole kuitenkaan mikään luonnonvakio. Maailmassa on paljon muutakin tekemistä kuin perinteinen ansiotyö.
Emmekä harrasta seksiä niin, että lapsi siitä mitään tietäisi :D
[/quote]
Jos sun mielestä asenneongelmienne välittymisen lapsille välttää, kunhan vain teidän lapset ei näe teidän paneskelua, teidän asenneongelmat on vielä isompia kuin miltä aluksi vaikutti.
Sitten pitää miettiä miten tulee toimeen. Minä en halua kustantaa. Teen 8h työpäivää pienellä palkalla.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:54"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
On ihan normaalia halveksia näitä luusereita, jotka jaksaa roikkua netissä vinkumassa päivittäin, kuinka masistaa ja ei uskalla roskapussia viedä ilman diapamia ja rahaa pitäisi saada enemmän, kun ei pysty töitä tekemään ja tapan sitte itteni, jos ette ymmärrä, kuinka vaikeaa mulla on ja te muut ootte syntyneet kultalusikka perseessä, kun ette ymmärrä, että just mun aivokemiat on sekaisin ja en kykene töihin, kun mulla on niin vaikeaa.
Kummasti jaksavat kaljaa rahdata kämpille ja rahaa riittää tupakkaan ja illalla jaksaa kapakkaan laahautua valittamaan kurjaa lapsuuttaan. Mutta työelämään ei vain jakseta.
[/quote]
Ensinnäkin, en ole valittanut rahan määrästä. En käy kapakoissa, enkä käytä alkoholia ollenkaan. Lääkitykseni kanssa ei todellakaan saa juoda alkohlia. Olen tyytyväinen eläkkeeni määrään, siinä kun on aika paljon työeläkettä kuitenkin kertynyt. En pysty työhön, enkä pysty menemään ulos. Diapameja kuluu, koska minulla on ahdistuneisuushäiriö. Myöskään minulla ei ole masennusta vaan ahdistuneisuushäiriö. Täysin eri asioita. Sairauteni näkyy aivokuvissa poikkeamana, joten mistään itse keksistystä tilasta ei ole kyse. Psykiatri on määrännyt minut eläkkeelle, koska minusta ei ole työhön. olen hänen mukaansa erittäin vaikeasti kuntoutettava. Olen ollut psykiatrisessa hoidossa vuosia. Itsemurhalla en ole ketään kiristänyt, vaan kertonut faktan, että jos sosiaaliturvaa ei olisi, kuolisin nälkään tai ennemmin oman käden kautta. Tämä on fakta, ei kiristys. Olen iloinen, että saa jotenkinkuten elää Suomen sosiaaliturvan takia. Mutta se häiritsee, että minua pidetään loisena. Ja mitä vikaa on netissä? Olethan itsekin netissä. Tämä on minulle ainut linkki ulkomaailmaan, joten se minulle suotakoon. Meillä sairaillakin ja heikoillakin on oikeutemme.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:58"]
Kyllä psyykkisesti sairaskin usein pystyisi/haluaisi tehdä töitä, mutta on vaikea löytää työpaikkaa joka mahdollistaisi sairauden kannalta tarpeeksi joustavan ympäristön.
[/quote]
Mutta ei aina. Mitä työtä voi tehdä esim sellainen, jonka on pakko nukkua 14h päivässä ja joka ei pääse ulos asunnostaan? Tai joka ahdistuu kodin ulkopuolella niin, että itsemurha on lähellä? Kuka palkkaa sellaisen työntekijän, joka joutuu kodin ulkopuolella ottamaan maksimiannoksen diapiamia? Ihanko tosissasi luulet, että joku palkkaa sellaisen joka on vahvoissa rauhoittavissa ja saattaa ahdistua niin, että työnantaja joutuu toimittamaan psykiatriseen päivysytykseen? Tätä se on, kun on vakavia ja hankalia ahdistustiloja.
[/quote]
Suurin osa niistäkin, jotka eivät ole työelämässä, pystyisivät kyllä tekemään ainakin jonkin verran jotain, oli sitten kevyttä fyysistä tai kevyttä henkisen puolen työtä.
[/quote]
Oli miten oli, on väärin väittää, että KAIKKI pystyvät työlelämään, koska noita bentsoilla eläviä on kuitenkin jonkin verran olemassa. Heitä on turha syyllistää mistään laiskuudesta.
[/quote]
Tässä ketjussa näyttää olevan ainakin jokunen sellainen, jolle tuo oma työkyvyttömäksi lamaava henkinen sairaus on kuin paras kaveri, josta ei haluta luopua vaikka mikä olis. Sillä haetaan huomiota ja dramatiikkaa: ollaan just siinä hilkulla, ettei roskiksen täyttyminen saa tekemään itsaria, kun olen niin kovin ahdistunut.
[/quote]
Ei se ole mitään dramatiikkaa! Voitko hyvä ihminen ymmärtää, että joitakin ihmisiä oikeasti ahdistaa ulos meneminen niin paljon, että jopa itsemurha mietityttää? Se, että sinä et tajua, että näin rajua ahdistusta on olemassa, ei tarkoita, etteikö sitä silti olisi olemassa. Mikä sua vaivaa? Siis ihan tosissaan luulet, että näitä raskaan sarjan psykiatrisesti sairaita ei ole eläkkeellä? Ketä siellä sitten pitäisi olla? Lievästi masentuneet vai?? Tää on just tätä, kun ihmiset, jotka on psyykkisesti terveitä, kommentoi toisen ahdistusta.
En tiedä, onko tässä ketjussa nyt yksi vai kaksi pahasta ahdistuneisuushäiriöstä/pakkohäiriöstä kärsivää vai yksi, mutta joka tapauksessa olet kirjoittanut tänne aikaisemminkin. Miksi kirjoitat tänne, vaikka vastaukset olivat viimeksikin kovin vihamielisiä? Auttaako tämä jotenkin? Eikö kannattaisi kysellä sairaanhoitajaltasi/lääkäriltäsi, onko verkossa olemassa suljettuja vertaisryhmiä, joissa keskustella?
Itselläni on ollut psykoosi kolme kertaa, psykoottinen masennus kaksi kertaa, diagnosoitu kaksisuuntainen mielialahäiriö ja sairastumiseni alussa sain kaksi persoonallisuushäiriödiagnoosiakin. Ensimmäisen sairastumisen jälkeisen vuoden olin sairaslomalla ja pelkäsin kauheasti, etten saisi töitä (olin juuri valmistunut yliopistosta). Mutta sain ja olen ollut työelämässä kohta 15 vuotta. En kuitenkaan pidä itseäni parempana ihmisenä sen takia. Olen ollut onnekas, saanut paljon apua vanhemmiltani ja lääketieteeltä. Tiedän, että sairauteni saattaa pahentuakin, joten olen kiitollinen jokaisesta hyvästä vuodesta. 25-vuotias on vielä nuori ja lohduksi voin sanoa, että psyykkiset sairaudet voivat myös lieventyä iän karttuessa. Ainakin itse olen muuttunut tasapainoisemmaksi, kun 40 vuoden ikä lähestyy. Mieliala aaltoilee paljon vähemmän, en enää pelkää niin paljon tai soimaa itseäni pikkuasioista.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:04"]
Sitten pitää miettiä miten tulee toimeen. Minä en halua kustantaa. Teen 8h työpäivää pienellä palkalla.
[/quote]
Siis sanotko syöpäsairaallekin, että et halua kustantaa hänen eläkettään? Tajuatko, kuinka moni lähtee oman käden kautta jos sosiaaliturvaa ei olisi? Onneksi se on, eikä ole poistumassa. Tuet vain kasvaa, ei pienene.
[/quote]
Vaihdetaanko osia? Haluaisin kokeilla helppoa elämää. t. psyykkisesti sairas
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:10"]
[/quote]
Vaihdetaanko osia? Haluaisin kokeilla helppoa elämää. t. psyykkisesti sairas
[/quote]
Ei nää tajua. Ihmiset jotka ei ole ikinä kokenut vakavia psyykkisiä sairauksia, ei voi ikinä tajuta, millaisissa tuskatiloissa sitä joutuu elämään. Mutta mitä me niistä välitetään. Yritetään saada edes jotain iloa eläkepäiviin ja saada vointia hieman paremmaksi. :)
Helposta kaukana. Kohdunkaulasyöpä hoidettu, kolme lasta, siistijänä palkka 1700€/kk. Juu vituttaa, ahdistaa ja masentaakin. Muiden ei tarvitse minua ja lapsiani elättää.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:07"]
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:58"]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
[/quote]
Ei se ole mitään dramatiikkaa! Voitko hyvä ihminen ymmärtää, että joitakin ihmisiä oikeasti ahdistaa ulos meneminen niin paljon, että jopa itsemurha mietityttää? Se, että sinä et tajua, että näin rajua ahdistusta on olemassa, ei tarkoita, etteikö sitä silti olisi olemassa. Mikä sua vaivaa? Siis ihan tosissaan luulet, että näitä raskaan sarjan psykiatrisesti sairaita ei ole eläkkeellä? Ketä siellä sitten pitäisi olla? Lievästi masentuneet vai?? Tää on just tätä, kun ihmiset, jotka on psyykkisesti terveitä, kommentoi toisen ahdistusta.
[/quote]
Josko lukisit ensin mitä sulle on vastattu, ennen kuin alat raivota. Ilmeisesti olet eläkkeelläsi ihan ansaitusti.
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 18:17"]
Helposta kaukana. Kohdunkaulasyöpä hoidettu, kolme lasta, siistijänä palkka 1700€/kk. Juu vituttaa, ahdistaa ja masentaakin. Muiden ei tarvitse minua ja lapsiani elättää.
[/quote]
Sähän saat sikana rahaa muhun verrattuna ja pystyt vielä nauttimaankin siitä. Vaihdetaan heti osia! t. psyykkisesti sairas.
Paljon puhutaan mt-ongelma henkilöistä mutta yhteiskunnassa on myös ongelma näiden kanssa, jonka byrokraattien mielestä eivät ole työkyvyttömiä vaikka ne periaatteessa ovat. Nyt tarkoitan siis niitä, jotka ovat vähä-älyllisiä, urpoja, hitaita, huolimattomia yms. Jos henkilö syntyy näillä seteillä on turhaa toivoa, että ne työllistyisivät. Varsinkin jos samalla on lukihäiriö, dyskalkulia ja ulosanti on huono. Tällaiset työntekijät olisivat työnantajille ja tuotannolle riesa ja työpaikkoja mihin ne ehkä sopisivat ovat vähissä ja nykypäivänä kilpailu on kova.
Fyysisesti ja psyykkisesti sairaat voivat kyllä saada työkyvyttömyyseläkettä, mutta kuvailemani eivät. Sitten niitä haukutaan sossupummeiksi ja alamäki se vaan alkaa/jatkuu. Mutta tällainen se järjestelmä vaan on..
[quote author="Vierailija" time="02.05.2015 klo 17:28"]En lukenut koko ketjua, huomautampa vaan että vaikka joku paranisikin mt-sairauksista vuosien kuluessa sataprosenttisesti, niin jo se että on ollut niiden takia vuosia pois työelämästä hyvin todennäköisesti aiheuttaa sen ettei saa mitään palkkatyötä.
[/quote]
Harva saa nykyään vaikkei mitään ongelmia olisi ollutkaan..