Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Omituinen "kohtaus": ripuli, kylmä hiki, taju meinaa lähteä

Vierailija
14.11.2014 |

Pari kertaa osunut kohdalle tällainen omituinen "kohtaus" (noin 5 vuotta väliä). Eli yhtäkkiä alkaa vääntää vatsasta, tuntuu, että maha menee aivan sekaisin. Sitten tuntuu, että silmissä alkaa sumeta, tai pikemmin kirkastua. Tulee todella epätodellinen olo. Sitten iskee ripuli (onneksi ollaan jo pöntöllä), ihan vetenä tulee. Ja samalla iskee ihan kauhea kylmä hiki. Siis todella runsasta hikoilua.

Lääkärissä en ole käynyt, kun olen ajatellut vain, että olen syönyt jotain sopimatonta ja maha siksi mennyt sekaisin. Mutta miten tuo tunne, että taju lähtee, ja kauhea kylmä hiki liittyvät tuohon? Onko kenelläkään samanlaista kokemusta tai tietoa, mitä tämä voisi olla?

Kommentit (234)

Vierailija
81/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli tota raskausaikana ja olikin sitten raskausdiabetes (vaikka normaalipainonen, nuori, ei suvussa diabetesta) täysin puskista tuli tuo. Ja siis nuo oireet tuli ku sokerit nousi liian ylös. Ihan kylmään hikeen meni naama, meinaa pyörtyä, tulee ripulit ja naamaki meni ihan vitivalkoiseksi.

Eli tsekkaappas sokerit

Vierailija
82/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on myös ollut noita, ja sydämen tykytyksiä samalla. Raskausaikana tuollainen tuli jostain täytemakaroneista ja muulloinkin olen sitä ruokiin yhdistellyt.

Se alkaa minulla aina siitä, että vasemmalla puolella mahassa joku tietty suolen mutka kurahtaa silleen tosi äänekkäästi ja kauan. Siitä 5 minuuttia niin olen vessassa hien vallassa. Hyvä tietysti että maha antaa ennakkovaroituksen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tullut samanlainen kohtaus, jos olen syönyt huonosti ja menen saunaan. Verenpaine laskee tai verensokeri. Tapahtui silloin, kun olin hoikassa kunnossa.

Vierailija
84/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nestehukka aiheuttaa kans samoja. Itelläki ollu kerran tai kaks.

Vierailija
85/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 19:52"]

Ap, oletko huomannut miten sydämesi reagoi samalla, hakkaako nopeammin? Kuulostaa nimittäin autonomisen hermoston ylireagoinnilta, tuon tyylisiä oireita on itselläni ollut parisen vuotta yhdistettynä rytmihäiriöihin. Mahavaivat ja hikoilu tosin tulevat lievempänä. Diagnoosi oli autonominen dystrofia/dysautonomia.

[/quote]

Kerrotko vielä lyhyesti, mitä tiedät tuosta dysautonomiasta? Googletin, mutta tosi huonosti löytyi mitään tietoa. ap

Vierailija
86/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tuli kun join liikaa kahvia,joku kofeiinin yliannostus tms..

Vierailija
87/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
88/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:02"]

Mulle tuli tota raskausaikana ja olikin sitten raskausdiabetes (vaikka normaalipainonen, nuori, ei suvussa diabetesta) täysin puskista tuli tuo. Ja siis nuo oireet tuli ku sokerit nousi liian ylös. Ihan kylmään hikeen meni naama, meinaa pyörtyä, tulee ripulit ja naamaki meni ihan vitivalkoiseksi.

Eli tsekkaappas sokerit

[/quote]

Mulla oli glukoosi viimeisimmän mittauksen mukaan 5,6. Sanooko tuo sulle mitään? (En ole vielä käynyt lääkärissä puhumassa tuloksista.) ap

Vierailija
89/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullekin on tullut kaksi kertaa sama homma, pari vuotta väliä. Ärtyvä suoli diagnosoitu. Se kipu on ihan kamala, ja veri katoaa päästä ja pitää vaan maata lattialla ja odottaa että se paska tulee:D itselle lääkäri sanoi, että minulla on tavallista mutkaisempi suoli (?), jolloin paska tavallaan pakkautuu suolen mutkaan ja tulee sitten voimalla ulos.

Vierailija
90/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
91/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:07"][quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:02"]

Eli tsekkaappas sokerit

[/quote]

Mulla oli glukoosi viimeisimmän mittauksen mukaan 5,6. Sanooko tuo sulle mitään? (En ole vielä käynyt lääkärissä puhumassa tuloksista.) ap
[/quote]
Jos on paasto niin vähän koholla. Tosin mulla on vertailuna vain raskausdiabeteksen arvot. Muista en tiedä.

Vierailija
92/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Divertikkelitauti on myös yksi mahdollisuus.

Vierailija
93/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla todettiin diabetes ja oireet oli nuo

Vierailija
94/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
95/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samanlaista muutaman kerran. Vuosiakin ollut välissä, ensimmäinen oli pahin, heräsin siihen yöllä. Mua samalla myös oksettaa, mutta en kuitenkaan oksenna. Varmaan johtuu siitä kamalasta kivusta. Olen aina syönyt tuota ennen syönyt melko rasvaista ruokaa, ainakin kerran pizzaa. Syön sitä kyllä edelleen, mutta yritän pitää määrän kohtuullisena.

Vierailija
96/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
97/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Itse epäilin alhaista verensokeria, eli lievää hypoglykemistä kohtausta. Tosin ripulointia ei löydy yleisten oireiden listasta. Silti omassa tapausessani alhainen verensokeri olisi voinut olla hyvinkin todennäköinen selitys, joten sillä lohduttelin itseäni. :)

Vierailija
98/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselleni laktoosi aiheuttaa noita kohtauksia.

Vierailija
99/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän eri asia, mutta minulle tulee vatsakivuista aina hirveä horkkavilu. Joten eiköhän nuo sinunkin oireesi ihan vain vatsakivuista johdu.

Vierailija
100/234 |
14.11.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ollut kaksi kertaa. Ekan kerran opiskeluaikana vappupileiden jälkeen.. En mielestäni ollut normaalia enemmän juhlinut kuin aikaisemmin. Aamulla piti lähteä kaupunkiin ja yhtäkkiä hirvee olo, kylmä hiki, hirvee mahakipu, pyörrytti ja oksetti. Meni ohi puolessa tunnissa ja sen jälkeen Vappu jatkui normaaliin tapaan. Toisen kerran 20 v tuon jälkeen ihan normaalin baari -illan jälkeen... Ei normaalia enempää juhlittua. En tiedä mistä johtui. Ei todellakaan mitään diabetesta