Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Omituinen "kohtaus": ripuli, kylmä hiki, taju meinaa lähteä

Vierailija
14.11.2014 |

Pari kertaa osunut kohdalle tällainen omituinen "kohtaus" (noin 5 vuotta väliä). Eli yhtäkkiä alkaa vääntää vatsasta, tuntuu, että maha menee aivan sekaisin. Sitten tuntuu, että silmissä alkaa sumeta, tai pikemmin kirkastua. Tulee todella epätodellinen olo. Sitten iskee ripuli (onneksi ollaan jo pöntöllä), ihan vetenä tulee. Ja samalla iskee ihan kauhea kylmä hiki. Siis todella runsasta hikoilua.

Lääkärissä en ole käynyt, kun olen ajatellut vain, että olen syönyt jotain sopimatonta ja maha siksi mennyt sekaisin. Mutta miten tuo tunne, että taju lähtee, ja kauhea kylmä hiki liittyvät tuohon? Onko kenelläkään samanlaista kokemusta tai tietoa, mitä tämä voisi olla?

Kommentit (252)

Vierailija
241/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokamyrkytys oireet .  Noissa kuuluu tutkia mikä virus bakteeri se on . Ruokamyrkytys aiheuttaa järkyttävän kouristuksen ja olon.  Mitään puoliraakaa ei kannata syödä.  

Vierailija
242/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa heti lääkehiiltä. Siis pitää asunnossa sitä saa apteekista.  Kun mikään ei pysy sisällä niin on vähän huonompi mitään juoda mutta kerma voi auttaa myrkytyksessä.  

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavan paskatauti ja oksennustauti tekee mulla juuri tuon että nousee kylmä hiki ja taju lähtee ellei mene makuulle, verenpaine varmaan laskee, ehkä myös verensokeri heittää (matala verensokeri tekee mulla samaa yksinäänkin). Tosi mukava tunne kun pitäisi nousta pöntölle muttei voi kun pyörtyy.

Vierailija
244/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ellei joku huumeiden vieroitusoire sitten. 

Vierailija
245/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ahmimista taustalla ja muutenki huonot elintavat....

Ylipaino pistää ummetuksen puolelle joskus ja se sitten laukeaa yhtäkkiä.

Jos tarkoitat minua, niin ei ahmimista eikä huonoja elämäntapoja taustalla. Ylipainoakaan ei ole kyseessä. Ei myöskään muunlaista syömishäiriötä vaikka tekstini ehkä siihen päätelmään saattaisi haksauttaa. Urheilullista hyvin tavallista elämää taustalla. Vain edeltävä päivä matkustamisen takia oli poikkeuksellisen vähäravintoinen ja tuli juotua vettä tai tai muita nesteitä vähän. 

Vierailija
246/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noro 

Vierailija
247/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoiukset. Tosi mukava tunne kun pitäisi nousta pöntölle muttei voi kun pyörtyy.

Just tää on ihan järkyttävää 😩 Ja pelottaa se kun ei voi luottaa omaan kroppaan yhtään 😩

Vierailija
248/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko olla vatsamigreeni

Vierailija
249/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

[quote author="Vierailija" time="14.11.2014 klo 20:49"]

Verenpaine laskee äkillisesti. Olitko syönyt ja juonut normaalisti? Olitko esim. väentungoksessa tai paikassa missä on huono happi?

äkillinen verenpaineen lasku tekee juuri hikoilua, silmissä sumenee, tuntuu että tulee kurat housuihin tai voi oksettaakin. Sitte pulssi hakkaa kun yrittää korvata sitä verenpainetta. Jos siulla on noita 5vuoden välein niin tuskin on mitään vaarallista taustalla.

[/quote]

Molemmilla kerroilla kotona, rauhallisen koti-illan jälkeen. Yhteistä se, että molemmat tuli alkuyöstä. Eka kerralla olin jo nukkumassa, toisessakin jo sängyssä unta odottamassa. Ja kohtaus alkaa tosiaan niin, että alkaa vatsassa kiertää ja maha kipeytyy. Siitä sitten vasta ripuloinnin seurauksena tai yhtä aikaa kylmä hiki ja taju lähtee -tunne. ap

Mulla ollut sama aamuyöllä. Lähdin päivystykseen kun pelkäsin jotain kamalaa tulehdusta. Kaikki tutkittiin, ei mitään. Joten ibs:m piikkiin meni. Itsellä tuli grilliruoan johdosta

Vierailija
250/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normi krapula

Vierailija
251/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sappiripuli? 

Vierailija
252/252 |
12.10.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälkeenpäin katsoin urheilukellosta että sykkeeni oli käynyt/oli pidempäänkin todella matalalla (n.30-40) kohtauksen aikana, joka minua edelleen mietityttää, koska alhainen verenpaine yleensä ilmeisesti aiheuttaa korkeat sykkeet. Mistähän lie tällainen voisi johtua? 

Onko lääkäreitä paikalla tai keksiikö joku tähän jotain selitystä, että kannattaako johonkin tutkimuksiin hakeutua?