Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)

03.01.2006 |

Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.

Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:

- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)

- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...

- minä ok

- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega

- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:

* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05

* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.

* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.

Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D

Kommentit (286)

Vierailija
181/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiilikset on just samanlaiset kuin Kirsullakin. Laskin jo, että huomenna menkat vois normaalin aikataulun mukaisesti alkaa ja just siltä tuntuu, että tulossa ovat. Mulla vuotaa yleensä aina nenästä verta päivää ennen ja se tapahtui tänä aamuna, että silleen...

Onneksi mulla Luget eivät koskaan ole pidättäneet vuotoa eli se tulee jos on tullakseen. Tänään on kp27 ja pp8.

Toivottavasti ennusmerkit eivät nyt pitäisi paikkaansa ja toivottavasti teillä muilla menee hyvin!

Terkuin

Kamu ja piksut

Vierailija
182/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin sen verran teitä muistuttaa, miettikääpä mun fiilareita viime viikolla, ja alkuviikosta. Itkua väänsin, KAIKKI menkkaoireet, hermo loppu jne....Eli onnex ei aina tarkota pahinta, muistakaa, jos nyt vähän lohduttais teitä!!

Oma napa, menkkaoireita mahassa, hermo ei enään niin loppu ; ), heräsin pirulauta klo 04, eikä enään nukuttanut, rupesin kelamaan että voikun uskaltais jo tuulettaa, mutta EI, kyllä tää on varmaan loppuun asti " jännitysnäytelmää" niinkun kaikki raskaudet varmasti jollain muotoa.Jalat pidän massa tukevasti!

Kaikki sormet ja varpaat on pystyssä teille!!!!

Hyvää torstai päivää!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa !

Minä kun olen tälläinen hätähousu ja kaapissa sattui olemaaan pari raskaustestia, niin tein eilen testin. Ja tyyli puhdas negahan se sieltä tuli !!!

Joten odotukset eivät ole kauhean korkealla.........

T:mami

Vierailija
184/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki on niin varmoja negasta vaikka testausaikakaan ei vielä oo käsillä! HYI TEITÄ!! :)

Ja Mami, oottele nyt vaan rauhassa siihen maanantaihin, eikös se sillon sulla se virallinen testipäivä oo?

Osaatteko muuten sanoo, minkä verran menkkojen siirtäminen saattoi vaikuttaa normaaliin kiertoon ennen hoitoa? Mulla on kierto 29 päivää joka on tänään ja aina ennen menkkoja iskee migreeni (jo 3-5 päivää ennen) mutta nyt seki on pois. Siihen en voi tosin nyt luottaa, että se merkkais jotain koska mullahan on nää Estradot -laastarit käytössä koko ajan ja kun migreeni tuntuu olevan hormonaalista, niin se siitä sitte! :)

TOSI ÄRSYTTÄVÄÄ, kun ei voi luottaa mihinkään ilmenneeseen oireeseen. Kaikelle löytyy aina toinenki selitys...

Vierailija
185/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei mene hyvin täälläkään. eilisestä alkanut päänsärky ei hellittänyt koko päivänä - vasemman korvan takana niskasta jurppii ja säteilee - en kuitenkaan halunnut ottaa särkylääkkeitä. heräsin kuitenkin yöllä hetken nukuttuani niin ällötävään särkyyn, että oli pakko mennä hakemaan mitä kaapista löytyi - 500 mg aspiriinia ja 1 pussi finrexiniä. tunnin kävelin yöllä eestaas asunnossa, kun en tiennyt miten päin ois voinnu olla. teki mieli lähtee ulos kävelemään, mutten uskaltanut.ei se kipu pois lähtenyt, mutta hieman helpotti, en juurikaan nukkunut. rinnat minulla ovat olleet kipeät siirrosta lähtien, mutta nyt alkavat nekin kivut helpottaa;(Olo on oikein menkkamainen. menkkakipuja ei mahassa ole tuntunut vaan eikös ne plussanneet niitä nimenomaan tunnekin;( nyt hikoilin vaihteeksi aamuyöstä, että tämmöstä hikoilua, kuumotusta ja palelua vuoron perään. oli vähällä etten jo aamulla pissinyt tikkuun - haluaisin vetää oikein kunnon satsit tota buranaa. nyt syön mariannea - ainoa syöminen mitä pystyn ajattelemaan - ja varmasti lähden tänään aiemmin pois töistä, kun olen nukkunutkin niin vähän. kaik tuntuu nyt niin mälsältä. mami, mäkin olen aina ollut hätähousu noitten testausten suhteen, ekassa hoidossa meni varmaan sata euroo testeihin. mies sanoi, että nyt testataan yhdessä, lupasin ja yritän pitää siitä kiinni...vaikka vaikeaa tänä aamuna olikin. mulla verinen tuhru on alkanut yleensä pp 10-11. onneksi on kuitenkin tämä vaaliaika, saa jotain muutakin ihmeteltävää ja ärtymyksenpurkukohdetta.

t.pulloposti,pallerot,pp7

Vierailija
186/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko sulla lyhyen kaavan ivf? Silloin käsittäkseni voi paremmin seurata omaa kiertoaan, vaikkakin mulle sanottiin, että lugesteronien pitäisi pitää vuodot poissa - tosin mulla ne eivät ole lyhyessäkään niitä pitäneet - pp11 viimeistään alkanut tuhrut - oli pitkä tai lyhyt kaava.

Nyt (pitkä kaava- procren) tässä hoidossa kysyin lääkäriltä siirrossa, että mites, kun nyt mulla kp 25, niin hän sanoi, että et voi tässä kierrossa laskea kp:eitä lainkaan, kun normaalikierto on sekoitettu jarrulla. mullahan olisi nyt kp 32. olet sinä vain hienosti pystynyt pitämään näppisi irti testeistä, oliko sulla jo pp 13???Miksi muuten sinulla on noi estradot-laastarit käytössä?

Vierailija
187/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

" pulloposti - 26.01. 10:47 vastaa tähän viestiin (2/192)

ippu!

Oliko sulla lyhyen kaavan ivf? Silloin käsittäkseni voi paremmin seurata omaa kiertoaan, vaikkakin mulle sanottiin, että lugesteronien pitäisi pitää vuodot poissa - tosin mulla ne eivät ole lyhyessäkään niitä pitäneet - pp11 viimeistään alkanut tuhrut - oli pitkä tai lyhyt kaava.

Nyt (pitkä kaava- procren) tässä hoidossa kysyin lääkäriltä siirrossa, että mites, kun nyt mulla kp 25, niin hän sanoi, että et voi tässä kierrossa laskea kp:eitä lainkaan, kun normaalikierto on sekoitettu jarrulla. mullahan olisi nyt kp 32. olet sinä vain hienosti pystynyt pitämään näppisi irti testeistä, oliko sulla jo pp 13???Miksi muuten sinulla on noi estradot-laastarit käytössä? "

Juu, nyt oli lyhyt kaava IVF + ICSI. Juu, pp 13 on menossa... Estradotit VL:n lääkäri määräs ihan vaan siksi, että ois sitte tehty KAIKKI VOITAVA mihin voidaan ns. ulkopuolelta vaikuttaa kiinnittymisen suhteen.

Kyllä kuule hermoja koittelee...

tv. ippu ja Valopilkut (pp13)

Vierailija
188/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kovasti jännätää puolestasi :) Nappaappas nyt se plussa!

Meikäläinen on lähdössä siirtoon parin tunnin päästä.. Toivottavasti klinikalla odottaa hyvät uutiset ja pari pakkasukkoa mukaan otettavaksi.

Vierailija
189/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa kuulla sun hyvistä uutisista myös! Olikos sulla PAS nyt vai muistanko ihan mettään? Ootko sä siinä tammikuun PAS-pinossa?? Meinaan vaan että tiedän tulla seuraamaan sun kuulumisia sinne!

Nyt iloisin mielin siirtoon.

t. ippu + Valopilkut (pp13... jännitys tiivistyy...)

Vierailija
190/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan tollukka sitä saa olla tässä vaiheessa piinistelyä???... siis TIETENKI SULLA ON PAS, kun huuru-ukkoja oot menossa hakemaan! :D

Vierailija
191/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla oli pakko varata aika, kun koko yön painiskelin hammassäryssä ja yöllä jopa soitin Tyksin naisten polille neuvoja kaivaten. Mulla kun kaapissa ei ollutkaan niitä panadoleja vaan jotain muita panatestejä, jota sit sain ottaa, mut nekään ei auttaneet.

Hammaslääkäri joutu ottaan röntgen kuvat, mut mitään tulehdusta ja reikää ei löytynyt ja epäili purena vikaa. Olen varmaan purru jännityksestä hampaitani niin, et särkee koko ala ja ylähammasrivistöä.

Minäkin eilen olin ihan maan myyty ja pelkäsin, et lääkkeet tekee pahaa. Kaikkea tuli yöllä mietittyä säryän keskellä. Sulla pulloposti tais olla saman lainen tuska yö.

Mami69 toivoa vielä plussaan!!!!!

Itsellä ei oireita pahemmin ole. Hikoilen yöllä ja niin teen yleensä ennen kuukautisia eli sen takia kans eilen puhuin miehelle, et mitä jos on nega..............rahat tosiaan menis kankkulan kaivoon, mut toisaalta se on taas pientä. Tämän jälkeen tulee varmuus, et suuntana on adoptio. Pitempi raskaus aika, mut lopputulos yhtä ihana.

Vierailija
192/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä, että sait käytyä siellä hampilääkärissä! Nyt on se huoli pois.

Minä oon huomannu itestäni, etten oo yhtään tällä kerralla miettiny miten reagoin jos tulee nega. En kyllä oo pitäny todellakaan myöskään varmana, että plussaisin. Jotenki en osaa selittää, mut tää toinen kerta on ollu mulle niin erilainen alusta lähtien... henkinen puoli on ollu kondiksessa alusta lähtien, kai. ;)

Rahaahan tähän on kyllä palanu, mut sitä ei nyt ajatella. Vasta testituloksen jälkeen selviää, palaako rahaa tulevaisuudessa vielä enemmän, niinku oon yrittäny miestäni psyykata :D

t. ippu + Valopilkut

Vierailija
193/286 |
26.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin Ippu tosta sun aiemmasta viestiä ja sullakin on laastarit käytössä. Mulle lääkäri sano, että ne imeytyy paremmin ja ois mulle hyväksi. Tykkäänkin enemmän niistä, vaikkakin mulla on tullu vähäsen ihottumaa alavatsaan. Varmaan sen liimapinnan takia. Toivotaan, et ne tois toivotun tuloksenkin.

Mä olen vaihtanut niitä ti ja pe. Ajattelinkin, et voisin testata vast perjantain, koska lääke kuitenkin vaikuttaa sinne asti. Katotaan kuin käy. Mä olen käyttänyt laastareita tosi pitkän ajan eli jo joulukuun toka viikosta. Silloin piti olla joulukuussa jo punktio ja siirto, mutta kuukautiset alko mulla silloin myöhässä.

Miten muuten teidän vatsanne on toiminut? Aikaisemmin mulla on vatsa tyhjentynyt piinisajan puolessa välissä. Ihan kuin ois ilmat lähteneet ulos, mut nyt mulla on koko ajan vatsa kovalla ja täysinäinen olo. Tää tuo mulle vähän toivoa lisää.

Ite haluan valmistautua molempiin tuloksiin ja varmaan siksi käyn tätä vuoristorataa onnistumisesta ja epäonnistumisesta.

Katsoin tänään kans adoptio ohjelmaa ja itkin molempien osapuolten surusta ja ilosta. Sit jonain päivänä kun meillä on vauvelit sylissä, niin ois tosi kiva nähdä teitä kaikkia!!! Uskon ainakin, että jonain päivänä vauvani syliini saan.

Purjehtijani ovat akkuroituneet ja pysyvät nyt minun vesien matkassa 9 kk, kunnes päästän ne taas vapaaksi. Näin uskon Ü.

Pidä ippu valopilkut päällä ja muilla kans palleroiset tiiviisti matkassa mukana.

Vierailija
194/286 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

pp14 tänään, en tehny testiä aamulla, joten saatte vielä jännätä mun puolesta ;)

Mahantoiminnasta voisin sanoo ihan samaa ku sinä, Seilori. On mulla hitaasti toiminu ennenki mutta nyt se on ollu poikkeuksellisen kovallaki eikä se oo yhtään hauskaa :( Vaikka mitä yrittäis niin ei auta: kävely, hedelmät + muut kuidut jne.

Oon kans yrittäny alkaa aatteleen, että mitä ihmettä teen sit jos nega tulee. Ekalla kerralla oli ukon kans valmiit suunnitelmat toista kierrosta ajatellen, mutta nyt ei oo puhuttu mitään...

Estradotista vielä sen verran, että mulle se VL:n lääkäri määräs sen ja sano tosiaan, että sillä voidaan vielä yrittää varmistella, että sen vaikutus kohdun limakalvoon ois suotuisa kiinnittymistä ajatellen. Mä alotin sen ensimmäisen ultran jälkeen ja pyhänä menee viimenen, oon vaihtanu torstaina ja pyhänä.

Kyllä mullaki on vakaa tarkotus pitää Valopilkut loistamassa masussa loppuun saakka :D Toivottavasti muillaki kyytiläiset pysyy siellä mihin ne on laitettu kasvamaan ja päästään nauttimaan äitiyden ihanuudesta!

t. Ippu + Valopilkut

Vierailija
195/286 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla alkaa jo paniikin poikanen hiipiä, kun ei ole mitään oireita ja se keskiviikon hätäpäissään tehty testikin näytti negaa !!!!!!! apua .....

Olen niin valmis jäämään äippälomalle, no täytyy kai alkaa jo valmistautua pahimpaan.

Eikös se ole niin jos tästä ei natsaa niin yksi luonnollinen kierto pitää olla

ja sitten voi mennä passiin ?

Jään odottelemaan teidän tuloksia, Imppu jännään kyllä tosi paljon sun puolesta !!!

Mukavaa viikonloppua kaikille, tulen kyllä joka päivä lukemaan uudet viestit tänne.

Vierailija
196/286 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin tarkoitin Ippu !!!

Vierailija
197/286 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon mä joskus kuullu aiemminki tuolla nimellä nimitellyn itteeni... Muutenki kaukaa kaivettu tuo mun " lempinimi" : olin jotain 6:n vanha ja tuumannu äitille että mä en oo mikään H....., mä oon Ippu! Kukaan ei tänä päivänäkään osaa sanoo mistä tuon nimen oon repiny :):) Toinen lemppari mulla on käytössä tuolla Kaksplussan ja Helistimen sivuilla: pikkuenkeli. Sen oon ominu vähän myöhemmällä iällä.

Kyllä tää hermoja koettelee tää odotus, mutta toisaalta JOS sen plussan tikkuun saa, ei se odotus siihen lopu! :D Että ehkä sitä jaksaa huomiseen...

Ite yritän tsempata itteeni, että tää oireettomuus on todella hyvä merkki ja että nyt se tärppää... Ja heti seuraavassa lauseessa huomaan jarruttelevani itteeni :) SEKOPÄISTÄ!!! Ei ois uskonu, että tässä iässä vielä tekee tällasta ;D

Maanantaina sitte tiedätte, miten tämän emännän on käyny.

Vierailija
198/286 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elän täysillä hengessä teidän mukana, odotan, ja toivon niitä ihania uutisia TEILTÄ KAIKILTA!!!!

Aurinkoista&plussasäteistä viikonloppua!!!

Vierailija
199/286 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenkäs sulla menee? Millon pääset ultraan pienen kans?

Vierailija
200/286 |
27.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahaa nipistlee, ja elämäni ensimmäisen kerran tiedän mitä on närästys. Vetäsin eilen appelsiinimehua vähän järeemmin, hohhoijaa...Eipä nyt liiemmin oireita, että jos en tietäis + tulosta, venailisin menkkoja.

Ultra on 15.2, sillon vko 7+1.Onnex ei tartte odottaa sen pidemälle, niin saapi jotain kongreettista tietoa.

Yhestä piinasta pääsi, toinen alkoi, että kaikki vaan menisi hyvin, loppuun asti ; )

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi kolme