Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)

03.01.2006 |

Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.

Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:

- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)

- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...

- minä ok

- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega

- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:

* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05

* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.

* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.

Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D

Kommentit (286)

Vierailija
281/286 |
08.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

me ollaan menossa nyt naikkarille ivf-suunnitteluun. Meillä tehtiin tässä odottaessa yksi ivf diacorissa, joka päättyi sis keskenmenoon. Pakkaseen ei saatu yhtään.

Naikkarilta kun soittivat niin tosiaankin kysyivät että onko meillä pakkasessa mitään (" ei" ), ja kysyivät että hoito on siis siellä ohi (" kyllä" - tai siis on kun ei kerran mitään saatu mutta jos naikkarilla suostuvat hoitamaan vasta joskus hamassa tulevaisuudessa niin menen ehkä takaisin...mutta sitä en tietenkään sanonut).

Olen joskus aiemmista kirjoituksista ymmärtänyt että nkl ei suostuisi hoitamaan jos on jäänyt yksityisellä jotain pakkaseen eli ensin pitäisi käyttää pakkanen tyhjäksi. En sitten tiedä miten on jos haluaa siirtää huuruneniä paikasta toisen?

Onnea hoitoihin ja ehkä päästään piinailemaan yhdessä ippu ja mami vielä tässä maaliskuun lopussa (en tiedä onko edessä lyhyt vai pitkä kaava, kunhan nyt menkat alkaisi ensin km jäljltä).

Vierailija
282/286 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattuipas vanhalle lapsus ja tuli lähetettyä tervehdykset ilman tekstejä, mut ei kai sekään haittaa?!!

Sain viime perjantaina VL:n lääkäriltä sähköpostiin viestin, että seuraava hoito voidaan toteuttaa lähestulkoon samalla kaavalla ku edellinenki paitsi että toivoi että saadaan se puuttuva onnenpotku mukaan seuraalvalle kerralle! EIKÖS OLLUT IHANASTI KIRJOTETTU!!!

Mullahan oli varattu soittoaika tälle päivälle hoidon suunnittelua varten, mutta nyt ei tarvikkaan soittaa: ovat perjantaina laittaneet reseptit ja ohjeet seuraavaan hoitoon postiin eli saan ne viimestään huomenna! Tästä se sitte taas alkaa... kolmannen kerran.

Mua on haastateltu yhteen kirkollislehteen (ruotsinkielinen) tästä lapsettomuushoidosta. Oli tosi mielenkiintosta ja antoisaakin miettiä kysymyksiä, koska sai/joutu samalla käydä kunnolla läpi aikaisemmat hoidot ensimmäisistä ilonhetkistä ja kunnon pettymyksistä. Tervehdyttävä kokemus, sanoisin.

Haastattelun teki/tekee (juttua ei oo vielä julkastu) mun työkaveri!

Mitenkäs sulla hommat etenee?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/286 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen itse tuossa " vko 6 ivf" -ketjussa (tänään pp4), mutta sama asia vaivaa minuakin, ja olisin täältä kysellyt kokemuksia. Meillä siis juuri takana icsi Fertinovalla, josta saatiin 3 alkiota pakkaseen (ymmärsin, että riittäisi yhteen PASsiin).

Nyt meillä on kuitenkin NKL:lle ivf-hoidon suunnitteluaika maaliskuun lopussa, olemme jonottaneet sinne 6kk, ja tässä välissä kävimme siis yksityisellä. Mutta meneeköhän tuo julkisen aika nyt mönkään ja siirtyy hamaan tulevaisuuteen, tai laitetaanko meidät taas jonottamaan se 6kk, kun meillä tavallaan on hoito kesken yksityisellä? Tiedän, että huurikset pitää käyttää ensin, ennenkö hoitoa muualla jatketaan, mutta voikohan tuota Naikkarin aikaa siirtää, että Passit ehdittäisiin tehdä ja pakkanen olisi tyhjä? Meillä ei todellakaan ole varaa enää mennä uuteen icsiiin yksityisellä.

Jotenkin olen saanut se kuvan, että NKL:llä suhtaudutaan hyvin nuivasti yksityisellä käyntiin ja paikkansa jonossa saattaa menettää. Ja pakkohan noista yksityisen hoidoista on kertoa, jos sitä tivaavat suunnittelukäynnillä.

Tämä asia ahdistaa, kun ei haluaisi taas odottaa vuotta sitä seuraavaa icsiä...Onko kenelläkään tietoa? :-/

Vierailija
284/286 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja kaikki muutkin !

Meillä homma etenee nyt niin et lomaillaan ensin ja sitten jatketaan tätä projektia, sain muuten e-pillerit siksi aikaa kun ollaan lomalla. Pyysin jotain jolla voin siirtää näitä täti päiviä, kun en halua siellä Thaimaassa vuotaa kuin seula.

Todennäköisesti mennään huhtikuussa passiin, jos kaikki suunnitelmat menee niinkuin pitää. Siirsin muuten sitä mun naikkari aikaa se on vasta kesäkuussa. Kun täällä puhuttiin siitä et suhtautuvat siellä nuivasti, jos on jäänyt jotain pakkaseen niin käytetään nyt sitten ensi kaikki " vanhat" .

Pidän sulle Ippu peukkuja kovasti et teillä onnistuisi tällä kertaa !!!!!

Kirjoittellaan ....

T:mami

Vierailija
285/286 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noniin, reseptit ja ohjeet on saatu!

Hoito toteutetaan muuten samalla tavalla kuin edellinenkin yritys, mutta nyt ei oo Estradot -laastarit mukana. Eli toisena vuotopäivänä alotan Gonal-F:llä, jarrutus Cetrotidella ja irrotuksena Pregnyl 5000iu. Nyt en uskalla toivoa oikeestaan mitään etukäteen. Tai ehkä sen verran, että saatais terveitä munasoluja. Siitä on sitte parempi ponnistaa eteenpäin.

Punktio ja siirto ajoittunevat viikolle 11.

Vierailija
286/286 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei Ippu!

Kyllä se lääkäri oli ihanasti sanonut sinulle ja toivon sydämmeni pohjasta että teillä nyt onnistuisi !!!!!!!

En tiedä olenko tosi kylmä ihminen vai mikä minulle on tullut, mutta en ole edes itkenyt sitä että meillä ei onnistunut tämä hoito ! Väsynyt olen ollut, en tiedä käsittelenkö asian sitten niin !!! Tuntuu välillä tosi kummalliselle ...

Näin että olit laittanut uuden piinis pinon, käyn välillä lukemassa sitä.

T:mami