IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)
Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.
Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:
- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)
- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...
- minä ok
- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega
- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:
* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05
* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.
* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.
Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D
Kommentit (286)
Hei!
Minäkin siirryin Mamin ketjusta. :O)
Ipulle ja Pullopostille tsempitysterveiset!
Oma napa:
Meillä toinen IVF meneillään. Punktio suunnitteilla viikolle 2, torstain ultran pitäsi varmistaa päivä. Jännittävä vaihe siis meneillään. Gonal-F pistokset tulivat tutuiksi jo ensimmäisessä IVF:ssä, joka tehtiin melko tarkasti vuosi sitten. Eroavaisuutena on, että tämä hoito tehdään pitkällä kaavalla. Tämän aamun ultra paljasti ettei sumuttelu tehnyt minusta parempaa " muniaa" . Folikkeleita näyttää olevan aivan sama määrä kuin lyhyessä kaavassa. Toivon vain, että vähäinen määrä näkyisi sitten hyvässä laadussa. :O) Vauva meillä on nyt toiveissa ollut melkein kolme vuotta. Ja ikää minulla on jo yli 30, joten hyvä olla hoitoputkessa. :O)
Pidetään ladyt lippu korkealla!
Heippa kaikille !
Ajattelin jus eilen samaa et pitäisi aloittaa uusi pino !
Oma napa: Puregonia(150 yksikköä) pistelty nyt kaksi päivää, eka ultra olisi 5.1. ja toinen 10.1.
Punktio olisi näillä näkymin 13.1.(jippii 13. ja perjantai !!)
Tseppiä kaikille pidetään lippu korkealla !!!!
Onko kellään kokemuksia siitä jarru piikista ?(Orgalutra)
T:mami
Toiseen ivf-hoitoon ollaan menossa. Toukokuussa oli edellinen mistä kemiallinenraskaus.
Minulla aikas vaikea ja kipeä endometrioosi, mikä sitten onkin meidän syynä. Lasta ollaan toivottu hartaasti reilu puolitoista vuotta.
Tänään meni ensimmäinen piikki 150iu:ta puregonia mahaan eli tästä se kasvattelu taas alkaa. Punktiota suunnitellaan ilmeisesti vko 3.
Kovasti tsemppiä kaikille ja pitkää pinnaa;)
Käyn aina välillä kurkkaamassa täällä " tuttujen" nimimerkkien elämänkulkua ja huomasin sinut. Pidän peukkuja sinun ja teidän muidenkin hoidon onnistumisen suhteen ja toivon koko sydämestäni, että saatte vielä kokea raskauden alkamisen ilon!
Toivottavasti et loukkaannu, jos muutaman rivin pinoon kirjoitin, mutta minun jaksamiseen hoidon aikana auttoi sinun ja muiden vko:n 43 palstalaisten tuki ja kannustus joten olen siitä kiitoksen velkaa!:)
Kannustusta ja tukea toivottaa believe
Kyllä oli ihanaa kuulla sinusta! Kiitos muistamisesta ja kannustuksesta. Mitenkäs itselläs menee?
Kiitos kysymästä, hyvin raskaus etenee, 12 vkoa täyttyy ensi viikolla joten riskiaika alkaa olla ohi. Kyllä sitä keskenmenoa onkin pelätty alusta asti. Eteenpäin mennään ja odotellaan kesää, laskettu aika on 24.7.
Tsemppiä sinulle, käyn aina välillä lukemassa kuulumisianne!:)
Alkoi käydä tosiaan pitkäksi mamin ketju, ehkä se on hyvä olla vähän samoilla viivoilla, vaikkakin samassa " junassa matkataan" ....
Huomenna torstaina kanssa ultra, Gonal nostettiin maanantaina 225->300, huomenna sitten kuulee miltä näyttää, ja punktiopäivä määräytyy!
Aika pinkeetä on mahassa, ja tää mun itkuherkkyys, voi mahoton ; ) ja nyt on mukaan tullut kamala epäonnistumisen pelko, miten siitä eteenpäin jne...Menen " hieman edelle" asioissa, ja äijä meuhkaa että lopeta nyt funtsiminen, argh...Mitens muilla tuo mieliala heittelee?
Kesken työnkin saattaa tulla " pelko" , ja itkettää kamalasti...Tosi jees purra hammasta avokonttorissa, hehh..Nyt naurattaa!!
Mukavaa keskiviikkoiltaa kanssasisaret, ja huomenna Nuru kuullaan punktiopäivät! Missäs olet hoidoissa? Me NKL:lla.
Believi->ONNITTELUT !!!
..ja toivotaan, että nyt onnistuisi. Ikää mulla on 36 vuotta ja miehen kanssa ollaan oltu yhdessä yli 6 vuotta ja yritystä takana 3 vuotta. Mulla on paha endo ja kerran ollaan oltu omilla munasoluilla IVF hoidossa, josta 2 alkiota saatiin siirrettyä ilman tulosta. Endo paheni ja leikkausta ei suositeltu, vaan lahjamunasoluhoitoa. Keväällä 2005 Ava:ssa lahjamunasoloja hedelmöittyi jopa 14 kpl, josta ensin siirrettiin 2 alkiota ja ilman tulosta. Sen jälkeen pitkä viljely johon tarvittiin kaikki loput alkiot ja 2 saatiin siirrettyä ja taas ilman tulosta!! Rahat meni ja usko asiaan. Lähdettiin jo adoptiota viemään eteenpäin, mutta VL:stä soittivat, että olisi meidän vuoro saada heiltä lahjoittaja ja hetken mietinnän jälkeen uskalletaan vielä yrittää. Jotenkin sitä vaan vieläkin toivoo omaa lasta. Nyt on jarruhoito päällä joulukuun alusta alkaen ja joulukuun puolivälistä Estradot laastarit. Ultraan meen 11.1 ja viikolla 3 pitäisi olla siirto!!!! Nyt ollaan päätetty, että onnistuu joko näin tai jatkamalla tästä adoptioimalla.
Niin kauan on toivoa kun yritystä ei oo viety loppuun, eikö! Joten ei muuta ku positiivisella mielellä matkaa taivaltamaan ;) Ihanaa, että lahjasolut on järjestyny teille ja pääsette vielä yrittämään. Adoptiokaan ei varmasti ole huono vaihtoehto mikäli hoidot ei onnistu.
BERTTA: mun mieliala on kyllä pysyny tän hoidon aikana ihan muuttumattomana, toistaiseksi. Tosin nyt mulla ei ollukkaan sumuja ennen stimulaatiota. Tänään ois ultra...nyt alkaa vähän jännittään mikä on tulos. Piti ottaa entiset tuloksetki laukkuun mukaan, että saa itekki verrata vähän miten nyt on menny ennenku soitan VL:oon ja kuulen lääkärin " tuomion" .
Masu on kyllä pinkee. Toissapäivänä jo tuntu tiukalle, mutta eilen oikein kunnolla. Kävellessä töistä kotiin piti rauhottaa vähän jopa tahtia kun meinas tulla tuntemuksia munasarjoihin! Nyt on siis takana puolet piikeistä eli 6, tänään vuorossa 7.
Meitä taisi olla mun lisäksi Bertta, Mami ja Nuru. Lisätkää, jos joku jäi pois epähuomiossa.
9-10 folikkelia bongas lekuri, kuulema ihan hyvä saalis mulle, koska mulla oli se FSH vähän koholla, eli munasarjat ei " käy enään täysillä" ...
Aika pieniä oli vielä, eli piikitän la vikat Gonalit, ja su iltana irrotuspiikki.
Puntio sitten tiistaina, että tälläsiä!
Nyt pakko jatkaa hommia, vaikka ei nappais, ajatukset " hakuteillä" ...
noniin, noniin...mitähän tapahtui, kun hävisi koko sivu jonnekin...
tulin siis kertomaan, että eka annos puregonia sujahti eilen illalla.olihan se taas vähän opettelua, kun gonali oli viimeksi ja siinähän ei tarvitse muistaakseni kuin neula vaihtaa.mut helppoa on tälläkin! olen tänään mukamas tuntenut jo alavatsalla pinkeyttä - ainakin housuni puristavat masun ohdalta kovasti - saattaa tietty olla, että joulusyömingeistäkin johtuu:)Aiemmin piikitys pelotti etu- ja jälkikäteen piikin laiton, mutta nyt on tosi positiiviset tunnelmat.kaipa sitä sitten on tullut sen verran rutiinia:)
Suurin osa on jo ainakin viikon edellä, käytte jo ultria ym. Onnea kovasti jatkoon ja perästä tullaan!
Yllätys oli melkoinen ensin ultran jälkeen kun kuulin follikkelien kasvaneen niin hyvin verrattuna ensimmäiseen hoitoon. Toinen ihana uutinen oli se, että TIISTAINA 10.1. PUNKTIOON!!
Follikkeleita oli kasvamassa yhteensä 13 (1 enemmän ku ekalla kerralla), koot 14x1, 12x2, 11x4, 10x2, 9x2 ja 5x2. Lääkäritäti kehui saalista.
Ihanan erilaisissa fiilareissa sai lähtee tällä kertaa ekasta ultrasta... eka kerralla lääkäri oli niin pessimistinen ja sanoikin ettei vaste ollut hyvä... ja minä lähestulkoon itkin ku poistuin paikalta. Kasvoihan ne sitte ekallaki kerralla toiseen ultraan jo ihan ok, mutta ensijärkytys oli kyllä melkonen.
Nyt sirottelen teille kaikille näitä hyviä fiiliksiä ja toivon kuulevani lisää teidän hyviä ultrauutisia :)
Ihana Ippu, johan tuli pirtee posti ; )
Mä en tajunnut kysellä mitään, eikä lekuri juurikaan kertonut, sellanen mumina kävi vaan kun tuijotteli kuvia...hohhoijaa...Ehkä parempi kun en tiedäkään enempää, meen vaan! Se on sitte Ippu sama päivä meillä ; )
Mukavaa loppiaista kaikille, ja ladataan akkuja koitokseen!!!
En itse ole juuri nyt hoidossa, mutta lueskelen palstaa aina silloin tällöin ja nyt osui tuo viestisi silmiini. Tarinassasi oli sen verran samaa kuin omassani, että kiinostaisi kuulla lisää hoidoistanne. Itselläni myös vaikea endo, ikää ja lapsettomuutta takana saman verran kuin sinulla ja jo viisi negaan päättynyttä IVF-hoitoa. Alkioita/hoito saatu aina vain 1-2, mutta eivät ole kiinnittyneet. Viimeisimmästä tosin tuli 3 alkiota eli yksi jäi jopa pakkaseen. Jos nyt PAS:iin päästään ja jos sekin päättyy negaan, olisi tarkoitus myös meillä kokeilla lahjamunasoluja; Väestöliitossa (Hki) niitä tällä hetkellä jo jonotetaan.
Minua kiinnostaisi kovasti tietää, että mikä teillä oli syynä/perusteena, että jo yhden IVF:n jälkeen suositeltiin lahjasoluja? Meillä oikeastaan vasta 4. hoidon jälkeen lääkäri sanoi, että sitä voisi miettiä vakavasti. Entä kommentoitiinko AVA:lla mitään onnistumismahdollisuuksistanne lahjasoluilla? Tai osattiinko arvella, miksi niistä ei tulosta tullut? Ja kauheasti kiinnostaisi myös tietää, että kauanko olette ollut VL:n lahjasolujonossa, kun nyt pääsitte hoitoon, että tietäisi sitten itsekin millaista odotusaikaa voisi käytännössä uumoilla. Olisin tosi kiinnostunut kuulemaan hoidoistanne enemmän, jos vaan suinkin haluaisit kertoa, kun tosiaan liippaa niin läheltä tätä meidän takkuista taivalta. Jos haluat, voit kirjoitella myös privana sähköpostiini (miuku21@elisanet.fi). Kaikkea hyvää teillä tähän tulevaan hoitoon; pidän peukkuja, että nyt onnistaisi!
Hei !
Hienoa Ippu, onnea punktioon !!
Kävin myös tänään ultrassa, 10 kpl muniksia on kasvamasssa. Lisäsivät mun Puregon annosta 150-225 yksikköön. Ja seuraava ultra on jo maanantaina, punktio mahdollisesti keskiviikkona ? Ja nyt piti myös alkaa pistää jarrua (Orgalutran). Olo on ainakin vielä ihan " normaali" ...
Toivon sydämmeni pohjasta, että meillä kaikilla tämä hoito onnistuisi, itse putoan kyllä tosi korkealta alas jos ei mitään tapahdu. Vaikka tiedän, että ei tämäkään hoito tuo 100 % lasta.
Mukavaa loppiaista kaikille !
T:mami
Ensiksi kiitos Ippulle kannustuksista ja onnea suuresta munasolumäärästä!!
Syy miksi mulle jo ekan hoidon jälkeen suositeltiin lahjamunasoluja oli tosiaan paha endometrioosi, joka jo ekan hoidon aikana paheni. Mulle tehtiin v. 2003 iso leikkaus, jossa endo oli levinnyt pahasti suolistoon ja paksusuolta jouduttiin poistamaan alku- ja loppupäästä. Tämän jälkeen yritimme lasta luomusti, mutta koko ajan olin seurannassa ja lääkärit kehottivat yrittämään hoitojen avulla raskautta. Eka hoito ei onnistunut ja koska aiemminkin olen ollut vielä nuorempanakin suuressa suolistoleikkauksessa, niin mieluusti eivät haluaisi enää minua leikata! Riskinä suuret komblikaatiot ja ehkä avanne. Päätimme ettemme terveyttäni riskeeraa ja hyväksyin, etten omilla munasoluilla lasta saa.
Avaan ja Väestöliittoon laitoimme lahjoittajahakemuksen syksyllä 2004 ja avasta saimme lahjoittajan vajaassa puolessa vuodessa. Väestöliitosta vasta nyt marraskuussa, joilloin itse soitin kysyäkseni tilanteesta ja jopa poistaakseni hakemuksen.
Avasta eivät osanneet perustella syytä. Lahjoittaja oli jo aimmenkin lahjoittanut ja siitä raskaus oli alkanut, mutta meillä ei. Syynä voi olla minulla kiinnittymisongelma tai että munasolut eivät olleet tarpeeksi hyviä. Pettymys oli silloin musertava!
Nyt siis ollaan Turun väestöliittossa odotettu yli vuosi. Kannattaa kyllä olla aktiivinen ja kysellä tilanteesta. Uskon, että se auttaa ja kannattaa käyttää kaikki keskusteluapu hyväksi. Itselleni ja miehelleni adoptio asiakakin on niin lähellä sydäntä ja uskon, että kaikki keskustelut jo avassa ennen hoitoja ja adoptio neuvonta ovat avartaneet ajatus maailmaani.
Itse olen aina toivonut raskautta ja se toive laittoi tämän uuden yrityksen alkuun ja toive taas alkaa kasvamaan kun siirto päivä lähenee.
Nyt vaan on rauhallisempi mieli.
Kysele vaan lisää mitä haluat tietää ja tosi kiva tietää, että joku muukin on samassa tilanteessa, vaikka mikään ilon aihe tämä tilanne ei ole, mutta ymmärrät varmaan mitä tarkoitan. Voin viestitellä sulle joskun suoraankin sähköpostiisi.
Toivon kaikille paljon onnea ja kiva kuulla miten kaikille asiat etenee.
Mulla ensi viikon keskiviikkona ultra aika ja toivon, että kohtu näyttää hyvältä ja että luovuttajalla on kaikki mennyt hyvin!!
Hei!
Eilen kävin ultrassa ja punktio päivä selvisi.
Se on jo maanantaina 9.1. !!!!!!!!!! :o)
Tämä on meidän toinen IVF, olen rauhallisempi kuin ekalla kerralla, mutta siitä huolimatta tämä on niiiiiiiiiiiiiiiin jännittävää.
Follikkeleita on 14, mutta hieman eri kokoisia. Joten emme ehkä saa yhtä monta munasolua.
Erityisen mukavaa on, että voi teidän kanssa yhdessä kulkea tätä jännittävää hoitopolkua.
Bertta, me olemme hoidoissa VL:ssa. Olen tyytyväinen paikkaan, olemme saaneet hyvää hoitoa siellä.
Viikko 2 on jännittävä. Tsemppiä Ippu, Bertta ja Mami!
Onnea Nuru huomiselle, ja me muut tullaan perässä!!!!
Tänä iltana sit vikat sumut, ja vika piikki.
Olotila hyvä fyysisesti, henkisesti aikas " lamaantunut" . Toimenpidettä en jännitä, vaan sitä lopputulosta jokseenkin pelonsekaisin tuntein....
Zemppiä ja Onnea meille kaikille ; )
No minäkin pomppaan tähän pinoon (ja ikä minullakin " rasitteena" , vm.62 ollaan:)
- epämääräisesti saman miehen kanssa olen ollut jo toistakymmentä vuotta, mutta liian myöhään alettiin lasta toivoa ja kun liian kauan vain " luomuiltiin" , sillä vika olikin minun tuubeissani, niin tässä ollaan. toinen on nyt kokonaan poistettu kasvaimen vuoksi ja toinenkin on yhteenliimautunut. en tiedä jokin siellä sellaisen aiheuttaa.Miehen näytteet olleet aina priimusta.
- 1.IVF pitkällä kaavalla v.2004 alkuvuodesta.Passeineen tuotti negat.
- 2.IVF lyhyellä kaavalla v.2004 loppuvuodesta.Passeineen tuotti negat.
- Nyt iästäni huolimatta pitkällä kaavalla (molemmista aiemmista hoidoista tuli loppujen lopuksi sama määrä hedelmöittyneitä alkioita) 3. IVF alkanut jarrupistoksella joulukuussa ja huomenna puregonilla 175 IU ekat 5 päivää ja kuudespäivä 200 IU. Eka ultra 10.päivä ja toka 13.päivä. Punktio osuu sitten viikolle 3.
Aateltiin tokan hoidon jälkeen, että tämä oli nyt tässä. Mutta sisumme on kasvanut ja nyt aion todellakin näyttää, että " vanhakin" voi plussata!!!!!!!!
Terkuin pulloposti