IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)
Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.
Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:
- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)
- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...
- minä ok
- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega
- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:
* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05
* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.
* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.
Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D
Kommentit (286)
Mitä minä täällä enää töissä aikailen, pian kotiin ja punkku auki! ;)
Harmi vaan ettei lääkäri antanut minulle tätä neuvoa, muuten tämä olisikin ollut todella helppo ohje toteuttaa. No, ehkä voin vielä jälkilääkitä itseäni vaikka onkin jo pp6. :D
Mun oireet ovat samat kuin aina kierrossa muutenkin, eli vatsaa nipistelee ja vihlaisee keskeltä ja munasarjoista välillä, mutta olen siihen niin tottunut etten usko sen olevan mikään merkki mistään. Ehkä vatsan kiristykset ovat aavistuksen voimakkaampia nyt, mutta keksin sillekin kiljoona eri syytä - muuta kuin tärppi. ;) Lisäksi vatsa on turvonnut aivan palloksi, housut kiristää niin että täytyy nappia välillä aukoa... Epämiellyttävää!
Onneksi on töissä ja vapaa-ajalla niin kova tahti päällä ettei kerkeä liikaa miettiä näitä, se helpottaa kummasti piina-aikaa.
Tsemppiä ja jaksamista kaikille! Kyllä jollakulla täytyy aina tärpätä! :)
Älä Nuru menetä toivoasi. Ei tuhru vielä lopullista tuomiota tarkoita. Toivotaan, että tuhru johtuisi kiinnittymisestä. Joillain voi olla suurempaakin vuotoa ja silti raskaus on alkanut.
Myös minä tiedän pari alkanutta raskautta, joissa kissa on ollut kovasti kiinnostunut köllöttelemään mahan päällä. Ja näissäkin kissa on reagoinut jo ennen plussatestiä. Toivottavasti myös Ipun kissa tunnistaa raskauden. :)
Bertalle onnea veritestiin!
Toivottavasti posti tuo sulle iloisia uutisia.
Mulla hormoonit ei onneksi ole vaikuttaneet juurikaan mielialaan, ei ole ollut mitään " kohtauksia" . Mahassa nippailee silloin tällöin eli ehkä siellä jotakin yrittää tapahtua.
Peukutuksia ja liimaa kaikille!
NURU: onhan tuhrut pysyny aisoissa ja loppuneet?! Sinähän pääsisit testaamaankin periaatteessa huomenna, eikö?
Yritin tässä katella vähän millon meillä on pp14 ja sais virallisesti tehä testin, korjatkaa jos oon väärässä:
SIIRTO TESTI
Nuru 11.1. 25.1.
Bertta71 12.1. 26.1.
Ippu67 13.1. 27.1.
Mami69 16.1. 30.1.
Kirsu73 18.1. 1.2.
Seilori69 18.1. 1.2.
Pulloposti 19.1. 2.2.
Kamu2 21.1. 4.2.
Meinaatteko kaikki kärvistellä tuohon viralliseen testipäivään? Teettekö kotitestin vai suoraan veritestin? Meillähän alkaa olla jännä viikko edessä!
Omasta navasta sen verran, että taas meinas hetken olla eilen illalla menkkamaisia tuntemuksia (lieviä tosin) jotka sit hävis taas. Kissakaan ei jostain syystä eilen sitte syliin ängenny mut kulki kyllä jalassa kiinni koko ajan :) En enää jaksa/uskalla uskoo siihenkään, että se vaistoais jotain... alkaa mulla vissiin pelonsekainen kauhu hiipiä selkärankaa pitkin epäonnistumisen pelosta...
Päivänjatkoja toivottaa Ippu + Valopilkut (pp11)
Huomenta !
Mä kyllä ajattelin viikonloppuna jo testailla ! Niin tietysti jos menkat ei ala torstaina tai perjantaina viimeistään .........
Mulla on hirveä makean himo, joka viittaa siihen et se täti olisi tulossa !!!!
Jos ei itsellä onnistu niin toivon, että teillä muilla olisi asiat paremmin ja jännään teidän puolesta !
Tulkaa sitten kertomaan tänne kun tiedätte, pliis !!!
T:mami
On tää kieltämättä sellasta " verenhyytävää piinaa" ...Meikä se kävi tänään tosiaan veritestissä, (en edes ajatellut kotitestejä), vastauksen soitan huomen aamulla poikkeukselliseti ennen 8:aa.Sanoin hoitsulle tänään että älkää soittako mulle päivällä, ei kiitos...Mun kaveri " kauhisteli" että miten mun hermot kestää??? " helvetin hyvin" hehheh....joopa,joo.....
Menkkamaisia nipistelyjä ollut, eli pahalta näyttää että mun aavistukseni on oikeassa, paitsi kait se täytyy pitää pienestä toivon rippeestä kiinni!!!
Kaunis kiitos kaikille tasapuolisesti zemppailusta&myötäelämisestä.Toivottavasti tästä tulee alkuvuoden SUPER PLUSSAKETJU ; )
Kyllä mä teille jossain kohtaa ilmottelen......
Hyvää tiistaipäivää sisaret!!!
Tähän alkoholikeskusteluun: Eilen illalla otin taas lasin punaviiniä että konjakkia ja siihen mieheni tokaisikin, että tuleeko susta nyt alkoholisti:)
Bertalla on jännittävät hetket edessä, kääk! Ja Nurulle - tuhru tosiaan kuuluu myös alkaviin raskauksiin, joten älä menetä toivoasi!
Omiin tuntemuksiin: Tänään aamulla heräsin hikoilevana ja muutoinkin kuumotti aamutoimissa. Nyt työpaikalla sitten paleltelee. Olisi tietenkin kiva ajatella, että vautsi - nämä on varmasti niitä raskausoireita, mutta näin mulla heittelee aina ennen kuukautisia - paleltaa ja kuumottaa vuoron perään. ja tämä sai nyt vähän taas masis-fiiliksiin. Mahassa ei tunnu oikeeestaan enää miltään, kivut munistenkin kohdalta ovat lähteneet. Emättimessä on joskus tuntunut jännältä, en osaa oikein kuvailla miltä - hiukan niinkuin sielläkin kuumottelisi. kaiken lisäksi aamulla toinen lugenappula meni oikeaan osoitteeseen, mutta toinen ohjautui onkaloon, jota en ole aiemmin löytänyt itsessäni. että onko mun elimeni haarautunut yön aikana kahtia????Tänään on pp5 ja aamusella ulkona koiran kanssa talsiessani, tuli mieleen,että miksi meitä pidetään piinasssa tämä koko 14 päivää. Alkiohan kiinnittyy jos kiinnittyy n. 3-5 päivänä siirrosta (oikaiskaa jos muistan väärin). ja eikös veritesteillä pystytä jo vaikkapa pp8 päivänä osoittamaan onko hcg lähtenyt nousuun. Jos näyttää nollaa tuolloin, niin eikös homman voi sitten unohtaa???Näin säästyy kuudelta lopunajaninhapiinapäiviltä ja lugien laittamiselta.
Mutta miten te muut, onko teitä hikoiluttanut ? - voisko johtua lugeista (mullahan annos on 800 mg/päivä) vai olik tää nyt mun osalta tässä?
terveisin pulloposti ja pallerot;)
Eipä oo oikeestaan mitään sellasia tuntemuksia, joista vois vetää sellasen johtopäätöksen, että nyt on varmaan tärpänny: ei pissata jatkuvasti, ei tee pahaa (paitsi poikkeuksellisesti pienen hetken eilen mut en laske sitä!), rinnat ei arista eikä nännipiha oo tummunu tai muutenkaan muuttunu (rinnat on suuremmat vain Lugen ansiosta). Siis mikään ei oireiden/oireettomuuden osalta viittaa siihen, että oisin raskautunu, mutta koska nyt ei oo niitä nippailuja masussa niin voimakkaana tai edes niin usein ku marraskuun hoitokierroksessa niin sen takia uskallan 5%:sti olla onnellinen :) INHOREALISMIAKO???
Joo, mun systeri alko oottaan toista vauvaa, teki testin itsenäisyyspäiväviikonloppuna ja muutama päivä +testin jälkeen tuli jotain pientä vuotoo. Silti raskaus on edenny ja riskiraja alkaa olla ohitettu eli rv12 jotain alkaa olla käsillä!
Että kyllä niitä tuhruja ja vuotoja todellakin voi olla vaikka raskaana oiski!
Tsemppiä vaan ja Bertalle jännäystä veritestin tulokseen! Tulehan kertomaan tulos.
Edellistä viestiä kirjoittaessani tänne olikin ehtinyt tulla jo uusia viestejä - kiitos ippu uudesta listauksesta. Ja kääk, mäkin just huomasin, että mulla on itse asiassa alkava makeanhimo. mun itsetarkkailu kallistuu nyt enempi noitten menkkaoireiden havaitsemiseen kuin mahdollisten raskausoireiden ja se ei kyllä ole positiivista...ja tosiaan noista kissa/koiratesteistä - minäkin olen lukenut siitä, että lemmikkieläimet voisivat jollakin tavalla vaistota vauvaasioita. Mutta mulla ei mene hyvin silläkään rintamalla - eilenkin pikkukoiravauvamme halusi mielummin makoilla illalla peräti toisessa huoneessa kuin missä minä tuojotin telkkaria!?!
Miks piinisajan pitää olla näin piiiiitkä, argh!
Se on tosi. Minä muistan lukeneeni jostain, että kiinnittyminen tapahtuu pp6:n tienoilla. Yks työkaveri tuossa kävi just kyselemässä mun vointia ja " lohdutteli" etten ite huomaa vielä tässä vaiheessa mitään raskausoireita vaan sitte ku ois menkat pari viikkoo myöhässä, vois alkaa tulla tuntemuksia. No, yksilöllistä kai tuokin on... mun systeri alko laukkaan vessassa lähestulkoon samana päivänä ku ois menkkojen pitäny alkaa ja testi näytti plussaa. Että näin? :)
Ei auta ku kärvistellä vaan. Onneksi ilmat sentään lauhtu!
Mulla menopur-pistokset alkaneet ja nyt myös orgalutran. Ihmettelen rintojen kipuilua ja nännien. Onko teillä kenelläkään tullut noita oireita tässä vaiheessa? Tuli mieleeni että jospa tuo jarrulääke ei tehoakaan.
lempiaiheeseen punaviiniin. ;) Ihanaa - eilen sain kaivatun lasilisen. Kuulostaa suorastaan pelottavalta! ;) Mies oli kovasti epäluuloinen sen positiivisesta vaikutuksesta. Surffasi netissä ennen kuin sain avata pullon ja löysikin jonkun jenkkitutkimuksen, jossa kehotettiin luopumaan alkoholista kokonaan jopa 3 kk ennen kuin on edes alkamassa yrittää lasta! :o No mutta sain lopulta luvan avata. Harmi ettei ollut aivan priimalaatua viinihyllyssä.
Oireita. Ei juuri mitään erikoista - toisaalta kuuluisiko tässä / jossakin vaiheessa olla? Rinnat arat, alaselkää jomottelee välillä, mutta toisaalta niin joka kierrossa. Ei mielitekoja - paitsi se punaviini. ;) Alavatsassa mulla on normaalia enemmän kipuja, mutta lienee tavallista tällaisen hoidon aikana? Esim. jos nopeasti nousee seisomaan niin saattaa kouristaa alavatsasta, niin että täytyy hetki olla paikoillaan vähän maha rutussa.
Hauskaa että meitä samoihin aikoihin testailijoita on, niin on yhdessä jännitettävää. AJattelin kyllä kiltisti odotella sitä 1.2. ja testata sitten vasta, elleivät kuukautiset ala jo aiemmin. Mielenkiinnolla odotan mitä tästä kehittyy! :)
Hyvää piinaviikonjatkoa kaikille!
Mulla myös rinnat ja erityisesti nännit kipeytyi Menopurin aikana jo ennen punktiota. Mulla tosin oli pitkä kaava eli nenäsumute tuon Orgalutranin tilalla. Pari kertaa mulla on ollut myös Orgalutrania ja hyvin se on toiminut, joten eiköhän se sullakin toimi. Taitaa tuo Menopur saada hormoonit sen verran hyrräämään, että rinnat on ihmeissään.
Onnea hoitoon!
Vähän on tullut mietittyä tota punaviinin juontia ja toivon, et siihen ei jäis riippuvaiseks. Mies on ostanut mulle kyl hyvää viiniä ja juonu itekkin seuraks. No ei täs kyl enää ole ku runsas viikko ja h-hetki koittaa.
Mietin kans, et pitäiskö testata jo viikonloppuna, niin saa iloita tai itkeä rauhassa. Töissä vaan on ens viikolla tiivis tahti ja vielä lauantainakin työjuttuja. Mitäs sit jos testaakin viel myöhemmin? Eli mulla testipäivä on ke 1.2, mut jos testaisin vast su aamul 5.2? Ei oikein uskalla ajatella negan vaikutuksia ja kun viel tietää, et menkatkin on sit tosi kivuliaat............. Mut toivotaan, et niit ei tuliskaan!!!!!!!!!!!!!
Mulla ei erityisiä oireita ole. Makeeta olen kans mässäilly ja muutenkin syöny herkkuja. Vessassa kyl juoksen useammin, mut luulen, et osaks johtuu siit, et kohtu kasvaa lääkkeittenkin vaikutuksesta. Oli jo siirrossakin paksu limakalvo. Rinnat on edelleen arat, mut mitään värieroa ei ole. Viikonloppuna vattassa viilteli, mut enää ei pahemmin tunnu mitään.
Tavallaan tää piinailuaika on ihanaa. On vielä toivoa täynnä ja kaikki on mahdollista!!!!!!!!!!!!
+++++Onnea tämän viikon testaajille ja ensi viikolla ainakin ite testaan kotona apteekin testillä ja ilmoitan tuloksen VL:lle.
Ei ole mullakaan erityisiä oireita, mitä nyt nippailee mahasta silloin tällöin ja viime yönä nukuin tosi katkonaisesti. Eilen tosin ihmettelin, kun juoksin parikymmentä metriä bussille, niin vatsaa nipisteli ja tuli vähän huono olo. Ei tainnu piksut tykätä spurtista ja ehkä muutenkin kannattaisi nuo töytäilyt jättää vähemmälle piina-aikana...
Mulla mies alkoi kysellä eilen, että paljonkos sitä konjakkia on tarkoitus juoda. Tosin hän varmaan kantaa huolta laatukonjakeistaan, kun minä en niitä normaalisti juo. ;)
Meillä on muuten testipäivä myös 1.2. Silloin on verikoe. VL laskee testipäivän normaalista siirtopäivästä alkaen vaikka siirto onkin pitkässä viljelyssä myöhemmin.
Onnea testailijoille ja malttia meille muille!
Terkuin
Kamu ja piksut (pp6)
NURU: Jokos oot testannu?????
BERTTA71: Sullahan se oli veritesti??? Mitenkäs tulos????
Aika oireetonta elämää vietän täällä. Se tuli mieleen, että kun oon kävelly töihin (n. 3 km yhteen suuntaan) ja jos on vauhti meinannu nousta niin sillon tulee alamahaan sellanen vellova tunne... niinku siellä kelluis jotain :) Muuten ei mitään erikoista. " Kärsivällisesti" vaan oottelen sunnuntaiaamua, jollon aattelin tehä sen testin ellei menkat sitä ennen ala.
t. ippu + Valopilkut (pp12)
Mulla alko eilen illalla niin hirveä hammaskipu ja jouduin ottaan buranan. Nyt mietin uskallanko mennä hammaslääkäriin, jos viel joudun juuri hoitoon!!!!!!!!!! Kääk! Mitä se mahdollisesti vaikuttaa kiinnittymiseen vai vaikuttaa mitenkään.
Jostain luin, ettei röntgen kuvaa sais antaa ottaa, mut puudutus ois ok.
Onko muilla kokemuksia???
Aamulla särky on helpannu, mut tuntuu kylläkin.
Vähän ennen klo 8 soitin Naikkarille. Eilen jo itkin kotona menkkakipuja, ja tosiaan tein surutyötä jo monta päivää....
Mutta HCG 190, eli mun " suojausmekanismi" , oma tunne PETTI PAHASTI, mutta hyvä niin....
Hoitsu sanoi että häntä harmitti kun en jo eilen soittanut, kun olin niin surkea siellä polilla ilmoittaessani että en halua puh. töihin...
Toiv. saatte tästä vähän luottoa omiin oireisiin/oireettomuuksiin.
Olo on aika epätodellinen, lievästi sanottuna...
Toivon koko sydämestäni Teille kaikille yhtä ihania uutisia!!!!
IHANAA, IHANAA ensimmäinen +tuli Bertalle.
Tekis mieli hyppiä ja tanssia ja olen niin onnellinen puolestasi.
Haleja, haleja monta sataa tuhatta!!!
Mahtavaa!!!!!!!!!
Siis aivan meni iho kananlihalle ja kyyneleet nousi silmiin kun luin sun UPEAT uutiset! Sylin täydeltä onnenhaleja täältäkin!
Tästä ne plussat lähtee kasvamaan tässä pinossa, eikö vaan?!!!!
Saitte mut lähestulkoon kyyneliin ihanilla sanoillanne! Hormoonit, hormoonit... :)
Sitä minä vähän itekki mietin, että josko se kissa vaistoais asian esim. hajusta tai jostain. Oon itekki kyllä ollu huomaavivani, että tuo alapää " tuoksuu" jotenki erilaiselle, vahvemmalle ku ennen. Tosin se saattaa olla ihan noista Lugeistaki lähtösin. Mutta tosiaan joskus on joku kertonu koiransa alkaneen käyttäytyä erikoisella tavalla ja oletti sen johtuneen raskaudesta.
No, nähtäväksi jää... Kaunis kiitos teille!