IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)
Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.
Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:
- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)
- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...
- minä ok
- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega
- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:
* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05
* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.
* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.
Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D
Kommentit (286)
Täällä on kyyneleet koko ajan silmissä, kun teidän onnen toivotuksia lukee ; )
Jalat on tukevasti maassa, matka maaliin on pitkä....
Tulkaa bliiisss kaikki mun perässä maaliin!!!!
Mulla on ihan menkaoireita vähän väliä, että siihen ei näemmä kannata toivoaan kaataa!
Hohhoijaa, tää duuni ei nyt oikein nappais, hehh....
Haleja teillekkin Sisaret, nyt + hanat auki!!!!
Pregnyl kyllä vaikuttaa kropassa vähän riippuen siitä ootko käyttäny 5000 iu vai 10 000 iu. Mulla oli ekassa hoidossa tuo 10 000 iu ja muistelen, että sen sanottiin näkyvän/vaikuttavan testissä 2 viikkoo mut en uskalla mennä sanomaan aivan varmasti.
Ei muuta ku kärvistellään vaan sinnikkäästi ettei tarvi tehä turhia etukäteisnegoja vaan päästään sit suoraan nauttimaan siitä näystä, kun + ilmestyy ruutuun!
Tosi hienoa, että onnistuitte nappaamaan plussan. Toivottavasti koko 9 kk menee hienosti. Mitenhän saat pidettyä naaman peruslukemilla töissä? Itsellä olisi varmasti vaikeaa...
Seilori: Käsittääkseni Buranakin on kielletty särkylääke joten älä ota sitä ainakaan lisää. Mielestäni vain Panadol tms. on sallittu piinis- ja raskausaikana. Toivottavasti hammassärky menee ohi tai pääset lääkäriin pikaisesti.
Hyvää työpäivää kaikille!
Joo, Panadol taitaa kuule nyt olla ainut sallittu särkylääke, joten unoha Buranat heti! Toivottavasti saat hampin kuntoon pian ettei tarvi sen takia kärsiä. Itekki oottelen maaliskuulle saamaani hampilääkäriaikaa...
Nyt, tytöt, on pissittäny tänä aamuna jostain syystä suht usein. Se on uutta meikäläiselle. Ja palelee, mutta palelu johtunee ilmastonvaihtelusta. Olipas lohduttavaa kuultavaa, ettei nuo menkkamaiset tuntemukset välttämättä meinaa negaa, kuten Bertta sano :)
huomasin pinon ja halusin tulla toivottamaan onnea! Jännät paikat! Toivotaan että tällä kertaa menee kaikki hyvin, hyvältä vaikuttaa!
Ja muillekin piinaajille onnea.
Meillä kävi huonosti eli np-ultrassa rv 13todettiin sikiö menehtyneeksi rv 11. Toivun lääkkeellisestä tyhjennyksestä ja odotan malttamattomana mahdollisuutta päästä uuteen hoitoon (pakkaseenhan me ei saatu mitään).
t. sonjaemma, piinakaverisi viikolta 43
uskallat mennä, varaa vaan aika. Mulla paikattiin viime kesänä reikä, ihan puudutuksella, ja olin raskaana. Se on niin pinnallinen puudutus, että ei haittaa, ja muutenkin hampaat pitää hoidattaa heti alkuraskaudessa!!!
Meikä juossut nyt sitten veskissä koko ajan, en tiedä on psykosomaattista, vai nytkö eka oire näyttäytyy.
Onhan täällä duunissa zemppaamista, iso talo, ja avokonttori. Naama pokerilla, ja välillä suu korvissa, ja kyyneleet silmissä. Hyvin menee!
Hyvää työpäivän jatkoa!
Onneksi olkoon Bertta tosi paljon!!!!Ja suojelusenkeleitä matkalle mukaan, hienolla arvolla nappasit plussan!
Omista oireista sen verran, että päätä särkee, alkuyöstä taas heräsin, kun hikikarpalot valuivat rintojen välistä, loppuyö menikin sitten palellessa. Tautia mulla ei ole päällä, vaan elävästi muistuu oireet mieleen aiemmista negapiiniksistä. Olen nyt aivan varma, että plussaa ei tule. Sitä vaan ihmettelen, kun aiemmin mulle on sanottu, että hikoilu ennen kuukautisia johtuisi siitä, että hormonit laskisi nopsaan ennen kuukautisia (olikohan se merkki progesteronin laskusta...?)Mutta jos oli, niin kuitenkin eikäs luget sisällä just em. hormonia, joten miksi siksi hikoilisin. No mut joka tapuksessa hikoilu on kuulunut mulla kuukautisia edeltävään aikaan kuin myös palelu, kirosana, että on aikas depis olo nyt. En pystynyt aamullakaan olemaan yhtään empaattinen koko yön hammassärystä kärsineelle miehelle - että mikäs hammassärky-buumi olikaan viime yönä:)Seilori, muista kertoa hammaslääkärille, että voit mahdollisesti olla raskaan, niin tietää sitten oikein ja turvallisesti hoitaa!
Nyt lähden kuuklettamaan " hikoilu" haulla lisäinfoa, heh!
t.pulloposti&pallerot, pp6, niin ja mies sanoi jo sunnuntaina, että älä sitten masennu jos tästä ei tule mitään ja muista, ettei tämä ole kenenkään syy - ja nyt alkaa itkettämään- ja että täytyy ajatella positiivisesti; onpahan sitten rauhallisempi keski-ikä...
Olipas ilonen yllätys sun vierailu täällä pinossa. Kiitos kannustuksesta!! Sun jutut taas itketti, oon todella pahoillani. Tuossa ajassa sitä jo on alkanu varmaan saamaan varmuutta raskauden hyvästä kulusta ja luottamaan tulevaan loppumatkaan? Oliko sulla jotain oireita noiden viikkojen aikana vai tehtiinkö np ihan rutiinisti? Se se varmaan on eessä mullaki, jos satun nyt ensin raskautuun, koska tää mun ikä taitaa olla se tekijä, joka vaikuttaa tuon np:n tekemiseen jos oon oikein ymmärtäny.
Joo, pp12 menossa eikä nyt taas oo ollu mitään oireita. Paitsi kun pääsi sanomasta niin tänään oon jostain syystä juossu tunnin välein pissillä ja nyt ekaa kertaa on tisseissä tuntemuksia, kivistystä etenki toisessa rinnassa. Kuvitteellistako, toiveajattelua vai totisinta totta????
Pakko jaksaa vielä jokunen päivä ja ellei menkkoja kuulu niin sit pyhäaamuna kotitesti!
Hyvää jatkoa sulle, Sonjaemma! Pidä lippu korkeella ja suuntaa katse rohkeesti uuteen kierrokseen.
t. Ippu + Valopilkut
np ultra oli ihan rutiini. Olin käynyt klinikalla ultrassa rv 10+1 jolloin nähtiin syke ja pikkuinen liikkuikin, joten mieli oli tuudittautunut siihen että aletaan olemaan turvallisilla vesillä. Eniten tässä tällä hetkellä rassaa epätitoisuus syystä (mitä ei saadakaan selville kun ei kaavittu vaan lääkkeillä tyhjennettiin) ja epätietoisuus siitä milloin päästään uudelle kierrokselle.
Mutta minä jännäilen täällä sinun ja muidenkin puolesta ja toivottelen onnea plussanneille!
Hei piinisystävät!
Bertalle suuret onnitteluhalaukset! Aivan ihana uutinen, päivän paras. Turvallista masunkasvatusaikaa toivottelen sinulle ja miehellesi. Tällä tiedolla on hyvä jatkaa muiden piinistelyä.
Oma surullinen ja tyhjä napa: tänään kävin veritestissä ja iltapäivällä sain soittaa tuloksesta. Olinhan osannut negaa odottaa, mutta silti se tuntui todella pahalta. Tänään on lupa itkeä ja olla surullinen, huomenna kaikki on taas paremmin. Pakkasessa odottaa huuruneniä, joten eiköhän niistä joku voida siirtää muutaman kuukauden päästä.
Mies lohdutti sanomalla, että nyt ainakin voidaan lähteä laskettelureissulle. Mutta tänään voin käpertyä huopaan niiskuttamaan ja avata karkkipussin.
Käyn kurkkimassa uutisianne, tarrasukkia kaikkien masuasukeille!
..aamulla iloitsit Bertasta ja nyt itku meinaa tulla Nurun puolesta.
Voimahalaus Nurulle ja ihanasti kirjoitti tuloksesta.
Hoivaa ja helli itseäsi ja kerää voimia ensi kertaa.
Onneksi sellainen mahdollisuus vielä teillä on.
Pysy mukana ja kerro ajatuksistasi.
Tänne on hyvä kirjoitella iloja ja suruja!!!!
Lohtuhalaus! Jossain vanhassa kotimaisessa kappaleessa lauletaan: " sanat eivät riitä kertomaan, tuskin niitä tarvitaan..." Anna reilusti surulle aikaa ja itke aina kun itkettää. Muistan hyvin oman ekan negani... kyllä se harmitti lievästi sanottuna. Mutta mua helpotti tieto siitä, että voidaan yrittää pian uudestaan. Ja teillähän on onneksi huurunenuja pakkasessa, joten sun ei tarvi käydä läpi koko piikitysrumbaa.
Toivon, että kuulen susta vielä!
t. ippu ja Valopilkut
Bertalle lämmin onnentoivotus, ihanaa että tämän joukon ensimmäinen plussa napsahti nyt jo! :) Ja Nurulle puolestaan iso lohdutushali. Kurjaa että teillä ei vielä tärpännyt.
Vielä tasan viikko kärvistelyä. Omista oireistani olen välillä täysin varma että ei ole tärpännyt, välillä taas uskon että kyllä varmaan! Mahdotonta seilaamista näiden oireittensa kanssa. Ainoa poikkeus tyypillisiin negakiertoihin on nämä voimakkaammat alavatsan kouraisut. Mutta mikäpä niitä estää olemasta menkkakouristeluja. ;) Ja lisäksi olen täysin vakuuttunut, ettei ensimmäisestä IVF-hoidosta ole kertakaikkiaan mahdollista onnistua! Kyllähän tätä kuuluu vetää monta kiekkaa eikö vain.
Parasta vaan yrittää keskittyä töihin (joita kyllä piisaa) ja muihin aktiviteetteihin. :)
Jaksamista kaikille!
olen todella, todella pahoillani puolestanne(silmät täynnä kyyneliä)...
Näin tämä elämä on taas epäreilua teidän kohdalla. Aamulla itkettiin ilosta, ja nyt surusta! *ISO RUTISTUS & VOIMIA ETEENPÄIN TEILLE*
Surut on surtava, itkut itkettävä, sitten avoimin mielin matka jatkuu, eikö näin!
Kyllä tässä on tuoreessa muistissa oma keskenmeno(tuulimuna)elokuusta. NP-ultrassa vkolla 13+3 paljastui tämä kauheus. Että kyllä tässä hyvin hissun-kissun nöyränä tyttönä tahkotaan eteenpäin.
Zemppiä sisaret!
Kiitti vastauksesta, rauhoitti kyllä paljon! Niin ja tänään UÄ:ssä löytyi yht. 6 kpl follikkeleja, että jotain tapahtunu ja perjantaina punktio. Kertoilen taas kuulumisia. ONNITTELUT! ainakin yksi oli plussannut.
Pahoittelut negasta minultakin!
Voimia uusiin hoitoihin, passillakin on tullut monta plussaa!!!
Tosi kurjaa, että teidän hoito ei onnistunut. Onneksi pääsette kuitenkin yrittämään pian uudelleen pakastetuilla alkioilla. Kuten Pulloposti sanoi, monet ovat plussanneet niillä ja jopa kaksosia on tullut pakastesiirroista. Toivottavasti teidän seuraava yritys onnistuu!
Mitkäs täällä on fiilikset porukalla eilisten ilon- ja surunkyynelien jälkeen?
Itellä on taas vaihteeksi menossa täysin oireeton aamu (pp13). Eilen kivisti tosi kipeesti tissejä mutta sekin meni sit illan mittaan ohi ja nyt on taas sellanen pelkopeikko takaraivolla...
Nooh, jospa se tästä. Kovasti oon alkanu taisteleen sitä vastaan että tekisinki testin jo huomisaamuna...
t. ippu + Valopilkut
tällä hetkellä mulla on täydellinen näkemys, että nega tulossa. Jotenkin oireet ovat niin vahvasti menkkoihin viittaavat, että olen jo aivan valmistautunut että niinhän ne ensi viikolla taas alkavat.
Pinna on ollut kamalan kireellä, olen ollut todella ärhäkkänä ihan joka ympäristössä ja samalla kamala draivi töissä, joten kovasti muistuttaa tavallista negakiertoa tämäkin. Eilen ehdin jo kiukutella miehelle että turhaan meni nekin rahat, jotka tähän hoitoon on upotettu, ja että enää en pane senttiäkään viemäristä alas, kirjaimellisesti. ;) Mies veti henkeä ja kirosi varmaan mielessään hormonihirviövaimoaan. :) Pisteenä ii:n päälle: naamaan ilmestynyt muutama komea hormonifinni. :/
Onnea Bertta !!!! Tosi hienoa !!!!!!!!!!!!!!
Olen tosi iloinen sinun puolesta !
T:mami
Oma napa: Välillä sellaisia kipuja kun menkat alkais, en usko etttä meillä on natsannut. Jos nyt testailis niin saisiko väärän tuloksen, vaikuttaako hormoonit vielä ?