Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)

03.01.2006 |

Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.

Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:

- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)

- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...

- minä ok

- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega

- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:

* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05

* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.

* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.

Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D

Kommentit (286)

Vierailija
221/286 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pahoillani Ippu. Olet ollut meille kaikille aurinkoinen tsemppaaja, toivon meidän osaavan lohduttaa sinua surussasi. Hienoa, että katsot jo valoisasti eteenpäin. Lohdutushalaus sinulle ((((Ippu)))).

Virtsarakosta sen verran, että ekassa tuore siirrossa en yksinkertaisesti pystynyt pidättämään ja kävin vessassa tuntia ennen siirtoa. Tuolloin Fertinovan lääkäri valitteli kovin huonoa näkyvyyttä. Minua harmitti kovasti. Nyt VL:ssa korostivat, että rakon oltava täyden tuntuinen muttei niin että on kupla otsassa. :O) Täysi virtsarakko suoristaa mutkalla olevaa kohtua, jolloin näkyvyys on parempi.

Mami, peukut pystyssä puolestasi. Toivottavasti tuhru on väärä hälytys.

Piinistelijät pitäkää lippu korkealla. Tsemppiä kaikille!

Minä vetäydyn parantelemaan sitä samaa Seilorin miehelläkin ilmennyttä " yskää" . ;O)

Vierailija
222/286 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

On todella mielenkiintosta verrata VL:n ja oman kotipaikkakuntani Vaasan hoitokäytäntöeroja. En enää luota pätkääkään Vaasasta saatuihin ohjeisiin... poikkeavat VL:n vastaavista kuin yö ja päivä. Tai oikeestaan Vaasan ohjeet on TAYS:n ohjeet, koska Vaasa ostaa nämä palvelut sieltä.

-> sama tilanne täällä, eipä tiedä mihin pitäisi uskoa, diagnoosit ovat olleet ihan eri planeetalta(olen itse TAYSissa asioinut)

Lugen osalta mulle hoitaja täällä nimen omaan tähdensi, että menkat tulee huolimatta siitä että Luget on päällä! No, niin ne kyllä sit viimeksi tulikin... olen ymmälläni.

->menkkojen alkaminen riippuu kai omasta hormonitoiminnosta/lugen annosmäärästä? Mulla myös välillä tullut mekat vaikka luget vielä menossa ja toisilla kerroilla taas ei eli alkaneet päivän parin päästä lopettamisesta

Toinen asia joka erosi hoidon osalta oli rakon täynnä tai tyhjänä oleminen siirtoon mennessä: TAYS ehdottomasti sanoo, että rakon on oltava täynnä ja minähän sit viimeksi yritin juodakkin junassa oikein urakalla, että varmasti ois täynnä... Asia tuli onneksi puheeksi just ennen siirtoo VL:ssa ja sanoivat ettei missään nimessä tarvi olla rakko täynnä!

->tämä taas johtuu tehdäänkö siirto ultralla vai " vaginaalisesti" eli ultrauksessa tarvitsee olla rakko täynnä näkyvyyden takia

Mulla siis neljäs hoito ja menossa pp12, menkkakipuja jo viikon verran, hyvä endo!!! Lauantaina halusin " nostattaa vähän tunnelmaa" ja tein testin Aconin herkällä testillä (hedelmöittymisestä 7-10 päivän jälkeen näyttää raskauden) ja luonnollisesti vai yksi viiva. Menkat ei ole vielä alkaneet eli täytyy vielä päivä-pari odottaa (tai sitten menen vaan verikokeeseen huomenna ja lopetan tän itseni kiusaamiseni!)

Eva

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/286 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista!

Tuosta diagnoosistakin tuli mieleen, että täällä Mehiläisessä tutkittu ja kommentoitu miehen sperma-analyysi oli Vaasan mukaan syy meidän lapsettomuuteen, mutta kun samainen vastaus näytettiin VL:ssa (TAYS:lla on yhteinen solulabra siis VL:n kans), ei näytteestä löydetty mitään valittamista!!! Miestäni meinas pikkusen sapettaa...

Tuosta rakon täynnä olemisesta kans vielä... minä sain oikein lääkärin luvalla käydä just ennen siirtoo vessassa eikä hän valitellut näkymien olevan huonot tyhjän rakon vuoksi vaikka siirto tehtiin ultralla. En tiedä sit mistä johtu että sain vessaluvan :) Juu, ja ei toki kupla otassa ois tarvinu TAYS:n ohjeiden mukaankaan siirtoon mennä ;)

Toisaalta harmittaa, että luottamus on menny kotipaikkakunnan sairaalan gynen toimintaan. VL:n lääkäriin tuli heti ensi näkemältä niin uskomaton luottamus, että en oo moista kokenu koskaan aiemmin. Onneksi saan vielä jatkaa saman lääkärin seurannassa.

Kyllä tää ajan kans tästä helpottaa, kaverit! Ihania lohdutuksia oon teiltä saanu ja se tuntuu todella hyvältä. Tehkääs te nyt niitä plussia oikein roppa kaupalla!

Vierailija
224/286 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuosta rakon täynnä olemisesta kans vielä... minä sain oikein lääkärin luvalla käydä just ennen siirtoo vessassa eikä hän valitellut näkymien olevan huonot tyhjän rakon vuoksi vaikka siirto tehtiin ultralla. En tiedä sit mistä johtu että sain vessaluvan :) Juu, ja ei toki kupla otassa ois tarvinu TAYS:n ohjeiden mukaankaan siirtoon mennä ;)

-> muistatko laitettiinko sulle mahan päälle geeliä ja hoitaja olisi pitänyt ultraa mahan päällä? Jos nimittäin ei, niin tihrustaminen tapahtui sillä toisella tavalla ;-9

Toisaalta harmittaa, että luottamus on menny kotipaikkakunnan sairaalan gynen toimintaan. VL:n lääkäriin tuli heti ensi näkemältä niin uskomaton luottamus, että en oo moista kokenu koskaan aiemmin. Onneksi saan vielä jatkaa saman lääkärin seurannassa.

-juu, tiedän ko. lääkärin ja hän on erittäin asiakasystävällinen ja vakuuttava toimissaan. Sanoisinko, että henkilö paikallaan :-)

Ipulle ja kaikille ketjulaisille kaikkea hyvää!

Eva

Vierailija
225/286 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ainakin Hesan VL:n ivf:n hoitokortissa (vihreä moniste) sanotaan lopussa, että punktioon tullaan rakko tyhjänä ja alkion siirtoon rakko täynnä. Tosin itse olen mennyt siirtoon aina suunnilleen " puolitäydellä" rakolla ja hyvin on siirrot menneet.

Vierailija
226/286 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se tosiaankin vaginaalisesti tehtiin nyt toisella kerralla VL:ssa. TAYS:n puolella tehtiin ultralla eli oikein oon saanu ohjeet! Kiitos, kun selvensitte!

Vierailija
227/286 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testaa tuhrusta huolimatta! Siskollani oli tuhrua testin jälkeen ja silti on just ohittanu kriittisen 12 viikon rajan raskautensa kans ja kaikki menee hyvin. Seuraan tämän pinon loppuun asti, miten teille kaikille käy!

Karmeita neuvoja vauvansaantiin sain Helistimen sivulla: vaihda miestä! Oli jollaki oikein omakohtanen kokemus, että kun ei ex:n kans onnistunu niin vaihto miestä ja heti tärppäs! USKOMATONTA!! Meinas vanhalla käyrä nousta...

Vierailija
228/286 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta päästin viestejä lukemaan ja täällä olikin sinulla huonoja uutisia kerrottavana :( Höh.. Olen pahoillani *lohtuhali*

Onneksi olette jo löytäneet uutta taistelumieltä ja lähdette uuteen yritykseen. Hieno homma, sillä luovuttaa ei kannata! Mekin kävimme kolme hoitoa läpi ennen kuin onnistuimme ja nyt tätä toista on tehty myös kolmen hoidon verran.

Enemmän kuin paljon tsemppiä tulevaan ja pilkettä silmäkulmaan :o)

Vierailija
229/286 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille !

Olen tosi pahoillani Ippu !! Sinulla on ihana mies kun heti tarjoutui uuteen yritykseen ! Tsemppiä !!!

Oma napa: Tuhru on jatkunut, tuli jo mieleen onko minulla kohdun ulkoinen raskaus tai jotain tulehdusta... (Tuhru on niin tummaa)

Luulen kyllä et liityn myös Ipun seuraan, ei meille ole mitään vauvaa ole tulossa ???????

Kyllä minullekin sanottiin et virtsarakko pitää olla täynnä, kun tullaan siirtoon.

Teen sen testin huomenna, vaikka luulen tietäväni jo vastauksen !

+++++++++säteitä kaikille jotka testaavat tällä viikolla !

T: flunssainen mami

Vierailija
230/286 |
30.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuherrus alkoi täälläkin! Eilen tuli jo ihan himpan verran rusehtavaa, tänään on sitten tullut jo enempi punertavia sävyjä. Hanat eivät vielä ole auenneet, mutta aivan on menkkaoireet ja kaikki siltä osin kohdallaan, joten olen osaltani jo luovuttanut tämän piinailun. Kysymys kuuluu lähinnä - koska saan lopettaa luget? Tuntuu niin hullulta työnnellä niitä sisuksiin kun kuitenkin vuoto on jo aluillaan. :/

Muutoin fiilikset ovat aika lailla lunkit, olin kuitenkin hyvin realistisella pohjalla tämän hoidon aloittamisen kanssa enkä missään vaiheessa jaksanut uskoa, että ekasta hoidosta voisi kerralla tärpätä. Sen sijaan olen tyytyväinen että olin näinkin hyvä munija :) ja että saimme laatutavaraa pakastimeen. :) Ongelmat eivät siis ole ainakaan siinä.

Nyt todennäköisesti työelämä vetää kuitenkin minun kohdallani pidemmän korren ja jatkan uusissa työhaasteissa. Pakkasukoilla voimme sitten käynnistää toisen kierroksen toivottavasti hyvinkin nopsasti kun siltä alkaa tuntua. En nyt ihan vielä naulaa viimeistä naulaa arkkuun, mutta olen kyllä melkoisen vakuuttunut, että tämä ensiyritys päättyi nyt meidän osalta kirjaimellisesti vessanpönttöön! ;)

Tsemppiä kaikille teille ja kiitos kannustuksestanne tähän asti! Lohtua ja rutistuksia kaikille sitä tarvitseville ja paljon onnea jatkoyrityksille, ja oikein onnellista odotusta plussanneille! :)

Vierailija
231/286 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä lopeta Lugeja ennenku oot tehny testin. Jos se näyttää negaa niin sit vasta saat lopettaa. Mulle ainaki annettiin tällaset ohjeet.

Nyt alkaa menkat olla tässä osotteessa aika lähellä... niskasärky alkaa painaa päälle eli se tietää tulossa olevaa migreenisärkyä.

Edelleenkin jaksan uskoo siihen, että tästä pinosta saadaan Bertalle kavereita plussanneiden joukkoon!

Vierailija
232/286 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirsu; kyllä sun kannattaa tehdä vielä testi, sillä munkin tutuista monilla on vuotoa alkanut ja kuitenkin on tulos positiivinen.

Itsellä on välillä menkkaoireita ja todella jännitän huomista aamua. Mun rintojen arkuus ei ole mikään merkki, sillä aina hoidoissa ne ovat arat. Pienet rinnat kun ovat, niin reagoivat herkästi.

Ippu; tuli mieleen kun kerroit migreenistä, että ootko koskaan kokeillut akupunktiota. Mulla ainakin endo-oireisiin autto ja meinaa taas jatkossakin alkaa käymään. Mun ystäväni sai apua migreeniin akupunktiosta ja samoin mun sisko on saanut lynfahoidosta. Kannattaa kokeilla. Mä olen käynyt täällä Turussa ihan kiinalaisella, se on paljon tehokkaampaa, kuin nämä länsimaiset akupunktiohoidot. Kaikki kyllä ajallaan auttavat. Kannattaa kokeilla ja siitä vois olla apua myös lapsen saantiin. Meilläkin miehenkin siittiöitä Tyksissä aliarvioitiin ja viime vuonna avassa ja nyt vl:ssa niitä kehuttiin. Munssahan on endon takia isoin vika, mut luultiin et miehenkin siittiöt vaikuttaa tulokseen.

Onnea seuraavaan yritykseen!!!!

Mites mamille kuuluu? Toivotaan +++onnea.

Vierailija
233/286 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitin vielä varmuuden vuoksi aamulla klinikalle, jossa sanottiin samaa. Odottelen siis huomisaamuun ja testaan ennen kuin lopetan luget. Eihän tässä ole kuin vuorokausi enää. ;)

Vierailija
234/286 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin eilen näkevinäni hieman punaista lugemössössä, mutta en ole varma. Tänään on tullut edelleenkin vain valkoista. MUTTA kuukautisia edeltävä jomotus oikealla silmän päällä alkoi eilen ja viime yö oli aivan helvetillinen - hikoilin ihan hirvittävästi. Samoin kuukautisia edeltävä siivousvimma - ennen töihin lähtöä ehdin tehdä päivälliskeiton valmiiksi, pestä koneellisen pyykkiä, täyttää astianpesukonetta ja siivota koirien huonetta. Käyttää koiravauvaa kaksi kertaa ulkona ja isompaa kerran.

Laskin lugepallukat ja niitä olisi juuri sen verran harmittavasti, että keskiviikko-iltana olisi vain yksi pallero vaikka pitäisi olla kaksi. Torstai-aamunahan olisi sitten virallinen testipäivä. En viitsisi ostaa uutta pakkausta, kun maksaa kuitenkin lähes 15 euroo ja jos siitä käytän sitten vain sen yhden pallukan...argh.

Nyt olen saavuttanut tämän agressiivisen vaiheen tässä piinailussa - kiroillen vain toivon, että torstai tulisi nopsaan - saisin jättää luget pois ja lopettaa sellaisen asian haikailun, mikä ei koskaan toteudu ja keskittyä niihin asioihin, jotka ovat todellisia...perkele.

Tytöt - seilori, kamu, emmi ja kirsu - teille nyt hirmuisesti plussasäteitä!!!!!! toivottelee pulloposti ja onkos ippu testaillut jo uudemman kerran, kun vuoto ei ole kuitenkaan vielä alkanut?

Vierailija
235/286 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarkoitin MAMI, enkä emmi - anteeksi mami!

ja pallerot unohtui mainita ja pp 12

Vierailija
236/286 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seilori: kiitos aku -vinkistä! Voisi olla ihan hyvä vaihtoehto, parempi ku jatkuva pillerien syönti varsinkin kun näiden toisten hoitojen aikana ei uskalla (eikä ehkä saiskaan) migreenipillereitä popsia.

Pulloposti: tein toisen testin eilen, viivaa näytti. Nyt on siis Lugetkin jo pois VL:n hoitsun ohjeen mukaan ja menkkojen pitäis kuulemma alkaa ihan piakkoin. Juu, tosiaan alkaneesta niskasärystä päätellen ne on tulossa ihan parin päivän sisällä...

Vierailija
237/286 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sitä 43 vuoden kokemuksella kroppansa on oppinut tuntemaan - piina on sitten päättymässä. Äsken tuli jo pyyhittäessä paperiin suoraan verta, ei ruskeaa tuhrua. ja koko ajan tässä istuessani tunnen jotain pulpahtelevan ulos.aattelin ehdottaa miehelle, että josko voisimme jo huomisaamuna pp13 testata aamupissistä. Toisaalta houkuttais tuo veritestikin, näkis onko ollut edes yritystä. vai kai ei ole ollut sitäkään, kun jo vuotaa suoraan näin.veritestiähän ei meidän klinikalla tehdä.ja loppujen lopuksi, mitä väliä, koska tämähän oli jokatapauksessa viimeinen yrityksemme. nyt kamu, seilori, kirsu ja mami tsemppiä peliinkehiin ja plussasäteitä teille!!!

terkuin pulloposti

Vierailija
238/286 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä sama meininki. Tuhru muuttunut aika lailla tyylipuhtaaksi vuodoksi joten taidan jättää nuo luget tänään, en oikein koe mielekkääksi käyttää niitä vuolaan vuodon keskellä... Kai se pissileikki täytyy vielä aamulla tehdä klinikan mieliksi, mutta kyllä tämä on nyt tässä.

Toivoa vielä on muutamalla joten onnea teille testauksiin!

Vierailija
239/286 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei !

R-testi näytti negaa täälläkin, tuhru on muuttunut vähän punaisemmaksi. Mutta ei vielä normaali menkka oireita, vatsa kipua jne. Siihen tikkuu tuli ihan haalea viiva sille kohdalle mihin tulee positiivinen viiva, teen huomenna uuden testi ja soitan fertinovaan, mitäs nyt tehdään ?????

En todellakaan usko et olisin raskaana !!!??

Uutta yritystä vaan meille kaikille, joilla ei nyt tärpännyt !!!!

Ja hyvää vointia ja tarrasukkia loppuun asti kenellä tärppäsi !!!!!!!!!!!!!!!!!

T:mami

Vierailija
240/286 |
31.01.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

....ja itken täällä lukiessani pullopostin, Kirsun ja Mamin viestejä. Välillä mietin, että mikäköhän tarkoitus kaikilla aina on.....enkä oikein vastausta löydä. Kaiketi sen sit tietää, kun 80-vuotiaana istuu kiikustuolissa. Miten ihania äitejä me kaikki oltais, mut ollaanko me sit jotain erityistä lasta/ihmistä varten, vai vain itteämme.

Pulloposti; Me ollaan kans viimeistä kertaa hoidoissa ja yritän itselleni hokea, että hyväksy asia niin kuin se tulee. Tiedän kyllä että itken taas itseni uneen mikäli nega tulee, mutta tällä kertaa aion surra rauhassa ja lopullisesti. Elämä vie eteenpäin ja kerran kirjoitit, että voisit tehdä hyväntekeväistyötä ja itsekkin olen useasti miettinyt, että on täällä Turunkin lähellä on SOS-lapsikylä johon vois ottaa yhteyttä. En tiedä voisko siellä olla avuksi, mutta jotain vastaavaa kyllä varmaan löytyis. Olen aina itse haaveillut työstä lasten parissa, neuvolassa, päiväkodissa tai koulun terveydenhoitajana. En vaan ole rohjennut irtisanomaan itseäni ja aloittamaan opiskelua. Kaikki on ollut kysymysmerkillä; tulisko raskaaksi ja ellei niin sitten pitkä polku ennen adoptiolapsen tuloa ja vasta sitten joskus olis sen aika. Vai onko koskaan.............

Anteeks nyt tais mennä vähän omiksi tarinoiksi!!!

Olis tosi kiva kuulla myöhemminkin ippun, pullopostin ja muidenkin kuulumisia. Minä päätin testata vasta viikonloppuna sillä huomaan jo nyt etten pystyis meneen töihin jos nega tulee. Olin jo menossa testaamaan, kun mies sano, et kannattaisko odottaa viikonloppuun. Taitaa tuntee mut paremminkin kun minä itte!!!

Ittellä on olo just ku ennen menkkoja; jalkoja särkee, päätä särkee; pissaaminen sattuu (endon takia) ja olen kans aikas energinen. No, yritän nyt viel kestää muutamia päiviä.

Voimahaleja teille kaikille ja kuka tietää vaikka yllätys++++ tulis!!!

seilori ja purjehtijat Ü

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi viisi yksi