IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)
Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.
Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:
- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)
- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...
- minä ok
- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega
- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:
* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05
* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.
* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.
Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D
Kommentit (286)
Kummaltakin lääkäriltä sekä A.T-S:ltä että N.S.ltä saa pyydettäessä sellaisen sairaslomatodistuksen mikä on kirjoitettu käsin. Yleensähän ne printtaa koneelta ja siinä on sit klinikan leima. Sanot vaan että haluan saikkutodistuksen ilman klinikan leimaa. Mulle N. on aina kirjoitellut niitä kivoja numerokoodeja. Viimeks taisi olla IVFssä mahakipu (mikä kyllä on totta) Se vaan kaivelee sitä koodikirjastoaan ja hymyilee että mikäs koodi me sulle nyt keksittäis. kaikki on menneet tähän mennessä läpi ja kukaan ei ole kysellyt mitään perään. tosin meidän palkanlaskenta on niin iso pulju että niillä tuskin on aikaa selvitellä näitä asioita :)
Tsemiä kaikille tasapuolisesti.
Joo mulle kans kirjoitettiin koodikielellä saikkua mahakivusta. :D Mutta olin kyllä kertonut töissä joutuvani pieneen toimenpiteeseen. Meillä ollaan niin diskreettejä, ettei kukaan kysellyt mitään, toivottelivat vaan paranemista. Ihana työpaikka! :)
Korkeelta ja kovaa:(... Aamulla soittivat " ilouutisen" , että meidän 11:sta on jäljellä vain 1!!! Eikä sekään kuulemma kovin hyvä. Eli meidän pitää soittaa huomen aamulla sinne päästäänkö siirtoon. Oon jo varma, ettei päästä ja elän jo suruaikaa... Olihan tää meidän ensimmäinen hoito vasta, että parempi onni ensi kerralla. En vain ymmärrä mikä on menny vikaan! Eilen kaikki näytti niin hyvältä ja olo oli tosi optimistinen. Huomenna jos siis ei päästä siirtoon, lopetan lääkkeiden oton ja katoan vähin äänin tästä ketjusta:(.
Voi surkeus, surkeus.....
Älä vielä lannistu, koita jaksaa pitää vähän edes toivoa yllä.
Helpompi tietenkin sanoa....
Mutta se yksi riittää!!!!!
Täällä pidetään sormet&varpaat pystyss!
*Voimahalaus*
Yritän roikkua toivon rippeissä kiinni kynsin ja hampain. Sitä onnea kyllä nyt tarvittais ja rutkasti!
Moikka !
Kiitos teille kaikille, kun vastasitte sairausloma kyselyyn !!!!! Sovin jo eilen esimieheni kanssa, että hän myöntää ne kaksi päivää minulle sairasloma päiviksi. No tänään soittivat työterveyshuollosta, ja kyselit kaikenlaista ja sitten sanoivat et olin ollut hedelmöityshoidossa. Siihen minä kivahdin, että mistä te tiedätte olenko ollut jossain vai ei !???
Alkoi ärsyttää tosi paljon, et urkkivat toisten sairasloma tietoja !!!!
Olen muuten A.T-S asiakas fertinovalla(joku kyseli)
Osaapahan varautua, jos joutuu samaan tilanteeseen toistekin, mutta siitä lähdetään et tää onnistuu meillä kaikilla !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
T:mami
Mulla oli vähän samanlainen shokki viime hoidoissa, kun oli 14 hedelmöittynyttä alkiota ja vain 2 jatkoi kehitystä ja pääsi siirtoon. Meillä oli silloin pitkäviljely. Saatiin tieto vasta siirto hetkellä ja hivenen meni pää pyörälle.
Kyllä siinä hetken miettii kaiken laista, mutta hyväksyttävä on tosiasia ja muistettava, että eihän sitä tarvita kuin se yksi ja tulos on positiivinen. Peukkuja, et siirtoon pääse juuri se paras yksilö.
Kiitos Miuku onnentoivotuksista!!!!
Ippu; viimeks kun kiittelin sun valoisuutta, niin tajusin vast viestin jälkeen, et sullahan on valopilkut masussa kasvamassa!!!! Mä ainakin pidän sulle peukkuja pystyssä ja ++++++++onnea toivottelen.
Pulloposti; mullakin on masussa samanlaiset yksilöt kun sulla ja toivotaan, et se hitaampikin yksilö pysyissä kasvuvauhdissa. Oishan se hienoa jos vaikka tulis kaksoset!!
Mulla lugesteronia määrättiin aloitettavaski heti lahjoittajan punktiopäivänä eli kaks päivää ennen siirtoa ja 300 mg päivässä. Yksi aamulla ja kaksi illalla. Positiivisen tuloksen jälkeen jatketaan ainakin 3 viikkoa.
Positiivisia tuloksiahan me kaikki saamme!!!!!!!!!
Toivottavasti tämä teidän viimeinen alkio on sitkeää sorttia ja pääsette siirtoon kaikesta huolimatta. Meillä viimeksi 3 pitkään viljelyyn laitetuista alkioista oli huonoja, mutta silti niistä vaan yksi kehittyi ja siirrettiin eli peliä ei ole vielä pelattu. Toivotaan parasta!
Peukutuksia kaikille, ja etenkin nyt tosiaan Chilipähkinälle, ja tietty Kamulle hyvää siirtoa lauantaille! Pitää teidänkin siirtoon päästä, ja on se hilkulla ollut muillakin....
Oispas se ihanaa kun tähän pinoon tulis kaksosiakin ; )
Arvatkaas, muo on jäänyt vähän kaivelemaan, että ois pitänyt ottaa se " nopea 6-soluinen myös matkaan" ...hmmm, on ne YLLÄTTÄVIÄ asioita päättää hetkessä(10 min saatiin aikaa) ja toi ukko heitti jäitä hattuun. Minähän olisin ollut valmis ; )
Täytyy vaan toivoo että prima on matkassa mukana, ja pysyy!
Mä meinasin vähän samaa kun Nuru, eli pysyä taka-alalla, mutta eihän teidän seurasta malta pysyä pois!
Minust aika on mennyt liian nopeasti, ti ja veritesti tulee liian nopeasti, onkohan pahan merkki, kun tällästä ajattelen? Yleensä kaikki varmaan tuskailee että aika menee liian hitaasti!
Mieli vetää laidasta toiseen, niinkun varmaan teilläkin, että en ole yksin tässäkään asiassa.
Ei auta muu kun zempataan toisiamme, ja paljon +säteitä gimmoille ; )
Kyllä tässä nyt yrittää pitää toivoa yllä, kun on toipunut alkujärkytyksestä. Mä toivon myös paljon plussia tähän ketjuun (mieluiten 100%), ja seuraan kyllä kaikkia jatkossa, jos nyt itse tipahdankin tässä vaiheessa jo. No huomenna näkee...
CHILIPÄHKINÄ: onpa käyny tosiaankin kato suurella kädellä teilläki! Kuule, ei peli oo vielä pelattu!!!!! Pidän peukut ja varpaat pystyssä sulle ja lähetän lämpimiä ajatuksia myös. Kyllä se siirto tänään tehdään etkä tipu tästä pinosta, se on varma!
SEILORI69: jaa että minäkö valoisa... öööhhh... tunnustanko jotain eilisillasta...: Ei tarvinnu kattoo ku pari minuuttia eilen tulleesta ohjelmasta Annan adoptio ja itkin aivan hulluna! Nousi aivan kaoottisena ajatus ettei mun Valopilkut ookkaan jaksanu jatkaa jakautumistaan eikä ne kiinnity. Siis eikä tuo vollotus eilen tuohonkaan loppunu: mikähän se mahto ohjelma olla jossa oli joku mukamas herkkä kohtaus ja meikäläinen alotti TAAS!! :D
Syy lienee Estradotin... hormoonit jyrää meikäläisen kropassa yllättävän voimakkaasti nyt. Herkkä mä oon kyllä muutenki, muuttunu herkemmäksi iän myötä, mutta en mä nyt ihan joka käänteessä oo ruukannu vollottaa... ;D
Nyt kaikki, HÄNNÄT PYSTYYN ja kohti PLUSSAA!
t. ippu ja Valopilkut (pp7)
Eli se meidän ainokainen oli monitumainen, eikä ollut kuulemma järkeä sitä siirtää... Mutta oiken paljon plussasäteitä teille kaikille, te jos ketkä ootte sen ansainneet!! En aio tästä lannistua, vaan aloitamme uudet hoidot heti kun voimme.
T. Chilipähkinä
Chilipähkinä, olen pahoillani puolestanne. Toivotan teille voimia ja katse tulevaan.
Ippu, kirjoitit itkuisuudesta, ei mikään ihme siihen hormonimäärään nähden mitä viimeisen kuukauden aikana olemme saaneet. :O) Samaa itkutaipumusta minulla oli erityisesti sumuttelujen aikana. Nyt en tunne olevani mitenkään erityisen herkkä, lähinnä paniikissa. ;O) PP9 ja nyt jo toivoisin omaavani oireita suuntaan tai toiseen. Ei vielä kuitenkaan mitään, jos pitkiä ovat nämä viimeiset piinapäivät.
Todellakin, tähän ketjuun on luvassa kaksosia. Olisi se vain ihanaa!
Pakkassäässä lähdemme viikonlopun viettoon. Toivotan kaikille mukavaa viikonloppua ja nautitaan piinistelystä!
Onneksi sinulla on oikea asenne: jatkoon vaan! :) Toivottavasti seuraavalla kerralla saatte hyvän saaliin.
Oma olo on tänään huomattavasti parempi, ehkäpä nesteet ovat lähteneet liikkeelle koska tukala olo on tiessään. Pieniä kipuja vielä siellä täällä mutta ei enää niin " nesteinen" olo kuin aiemmin. Onkohan tavallista että munasarjat joko falskaavat nestettä tai punktiossa pääsee vuotamaan nestettä ulos?
Luin eilen endometrioosipalstan lapsettomuushoitokokemuksia ja tukka nousi pystyyn! Onneksi oma endo on lievä ja toivottavasti se ei nyt innostu kasvamaan näistä hormonihoidoista!
Oon TODELLA PAHOILLANI sun ja miehes puolesta. Voin sanoa, että tavallaan tiedän miltä tuntuu. Oon jossain vaiheessa kertonu omasta navastani eka hoidon kohdalta:
9 munasolusta 6 hedelmöitty, joista 4 jatkoi jakautumistaan, mutta kaikissa niissä oli monitumaisuutta. Lopulta siirrettiin se yks, jossa siinäki oli toisessa solussa 2 tumaa, toisessa normaali 1. Ja siis se oli siirrettäessä vain 2-solunen. Kuulin tästä monitumaisuudesta ekan kerran vasta just ennen ku siirtoo alettiin tekemään ja se oli kyllä karsee shokkiuutinen... koko siirtotapahtuma meni ihan sumussa ja kotimatkalle kun lähettiin, itkin autossa puolimatkaan asti isännän ajaessa ja yrittäessä lohdutella...
Mua autto sillon negatestin ja menkkojen jälkeen ainoastaan se, että tajusin ettei se ollu meijän ainoo kerta kun voidaan vauvaa yrittää. Niinpä soitin suht pian VL:oon ja varasin sieltä meille keskusteluajan ja sitä mukaa mun mieliki alko piristyyn ja aloin tunteen olevani valmis toiseen yritykseen heti.
Sen suhteen on nyt vähän erilaiset fiilikset... ootan kauhunsekaisin tuntein miten tässä nyt käy, vaikka niin paljo parempi tulos saatiinki ja molemmat munasolut oli täysin terveitä. Mutta kyllä se jotenki vetää ihmisen nöyräksi, kun on tipahtanu kerran tai pariki korkeelta ja kaikki unelmat on valunu hukkaan...
Sure nyt tapahtunutta ihan rauhassa ja kun voimat on palanneet, nosta häntä pystyyn ja ala suunnitteleen miehes kans seuraavaa yritystä. Kukapa sen kissan hännän nostais ellei kissa itse...?!!!
Lohtuhali täältä. Odotan, että kuulen susta vielä jonku viikon pinossa!
t. ippu + Valopilkut (pp7)
ja pahoitteluni myös minulta ; (
Elämä on niin epäoikeudenmukaista ja vaikeaa välillä, tämä porukka jos joku, sen tietää valitettavasti.....
Eteenpäin se on vaan mentävä, mutta surut on surtava!
Itkuherkkyydestä->herkkä olen minäkin, mutta nyt tää on ollut ihan mahotonta!Hormonit, hormonit.....
Mukavaa pakkasviikonloppua hrrr...
Olen todella pahoillani puolestanne!!!Tuntuu käsittämättömältä, että 11:sta ei löydy yhtään siirrettävää. Kysyitkö mikä oli mennyt vikaan tai miten hoito seuraavalla kerralla toteutetaan? On tämä niin julmaa.Toivon kaikesta sydämestäni nyt voimaa seuraaviin hoitoihin. Sure tämä suru loppuun ja suuntaa energiat sitten seuraavaan koitokseen!!!Lämpimin halauksin, pulloposti
kertoa omia kuulumisia...)))halii chilipähkinää(((
Luget ovat saaneet aikaan taas ihanat raskausoireet - rinnatkipuilee ja itku on herkässä. itketti jopa suomalaisnaisten menestys taitoluistelussa. Olen tämänpäivän saikulla vielä kotona ja television edessä tulee maattua. tosin koirat vaativat ulkoilua eli pissatus, kakatus pihalle ja samantien takaisin sisälle, heh.en ole pystynyt kävelylenkkejä tekemään. Muutaman kerran ollaan miehen kanssa puhuttu JOS tulen raskaaksi...niin hänen mukaansa mm. joudun samantien dieetille, koska paraikaa raskaana olevalta 40 + siskoltani on löytynyt virtsasta sokeria:)Ja tosiaan nyt on sitten pp1.
terkuin pulloposti ja pallerot
Kamulle siirtoOnneva!
Hei !
Olen todella pahoillani tapahtuneesta !!
T:mami
Niin sitä pitää! Kyllä 3-soluisilla on varmasti mahollisuuksia. Mulle siirrettiin eka kerralla jopa epäsopiva 2-solunen, jonka mahollisuuksista sanoivat, että on niitä niistäkin lähteny raskauksia liikkeelle! Epäsopiva sen takia, että se ei ollu täydellinen: toisessa solussa oli epänormaali määrä (2) tumia. Mutta siis siirtävät kyllä myös 2-soluisia!