IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)
Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.
Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:
- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)
- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...
- minä ok
- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega
- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:
* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05
* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.
* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.
Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D
Kommentit (286)
Mä olen tänään ollut kans tosi itkuisessa päällä. Eilen katoin kanssa sen adoptio-ohjelman ja vollotin loppuajan. Tänään taas töissä aamulla aloin vollottaan ihan tyhmästä jutusta, enkä meinannut saada itkua loppumaan millään. Työkavereille selittelin sit vaan jotain....... nolotti, mut minkäs teet. Nyt kun luin chilipähkinän tilanteen, niin eikus uudestaan alko itkettään.
Kyllä tää lääkitys ja varmaan osaks jännitys tuloksesta saa itkuiselle tuulelle. Olen kans muutenkin tosi herkkä ja nyt sit tosi tosi herkkä!!
Herkistellään sit yhdessä!!
Hienoa kamu, että pääsette siirtoon! Ja kaikki 5 ovat vielä elossa!!!!Mulla oli toisessa hoidossa toisissa alkioissa hitautta; kun nyt sitä kysyin, niin lääkäri sanoi, että johtui siitä, että olivat myöhempään hedelmöittyneet. kaikki munasolut eivät kuulemma hedelmöity maljalla samaan aikaan ja siksi menevät hiukan eri tahdissa. en sitten tiedä oisko sulla kyseessä sama juttu. ja toisaalta kaipa ne ovat yksilöitä jo alkioasteella - jotkut ovat ripeempiä ja varsinkin jos miehesi hämäläisiä, niin...:)))Sulla onkin piinispäivät tavallaan jo menossa - eikös pitkässä viljelyssä olla jo blastokystivaiheessa ja silloinhan ne ovat lähes valmiita kiinnittymään!?
Täällä ajatukset menee väkisinkin tilanteeseen masussa - jakaudutaanko siellä ja/jos millä vauhdilla....pitäs vaan keksiä muuta mietittävää!
Hauskaa perjantai-illan jatkoja itse kullekin - nenäliinoja lähettyville meille hormonihiirille:))
Kaksi alkiota siirrettiin tänään. Toinen oli ehtinyt jo blastokystiksi asti ja toinen oli kuulemma vähää vaille. Loput 3 menivät sitten roskiin, vaikka kuinka yritin kysellä, että eikö niitä voisi pakastaa maanantai-aamuna, kun ovat kerta hitaampia ja voisivat olla blastokystivaiheessa vasta silloin. Mutta ei kuulemma kannata, kun hitailla olisi huonot mahikset muutenkin. Labran mukaan 5. päivän blastokysteillä saadaan parempia tuloksia kuin 6. päivän. Toivottavasti tämä pitäisi meidänkin kohdalla paikkansa.
Nauttikaa viikonlopusta ja muistakaa ottaa rennosti!
Terkuin
Kamu ja piksut (pp 3)
Hienoa kamu, sait sitten vauvelisi kyytiin:)Ja olet päivän edellä mua piinispäivissä!Sullahan oli nyt tässä hoidossa menopur - muistinko oikein?Sanoivatko olivatko alkiot nyt parempia laadullisesti kuin aiemmissa hoidoissa ja miten sulla olikaan noita alkoita riittänyt siirtoihin asti aiemmin?Oliko aiemmin kokeiltu blastokystiksi asti kasvattamista? Kyselen, kun jäi harmittamaan tuo menopurilla kokeilun puuttuminen itselläni...taitaa olla immeiselle tyypillistä tämä jossittelu:)
Omasta olosta: leppoisaa lauantaita olen yksikseni viettänyt ja äänestämässä on käyty.Sieltä sun täältä nippailee silloin tällöin ja luget ovat kipeyttäneet rinnat oikein kunnolla. Välillä on vilu ja välillä kuuma, että ihan mielellään menee jäähylle koirien kanssa - ulos seisomaan. Koska kiinnittymistä ei ole voinut vielä tapahtua, niin oireet joko hormoneista tai korvien välistä. Nyt menen nauttimaan lasillisen armanjakkia - hoitaja sanoi siirron jälkeen, että kotona konjakit sitten iltaisin, mutta mies ostikin armanjakkia (sydämenmuotoisen pullon:). ajaa varmasti saman asian.
kaikille piinispinnaa - onkos osa jo kohtsilleen testausvaiheessa!?
t.pulloposti ja pallerot, pp 2
Ai sinäkin vietät yksinäistä lauantaita. Mulla mies on työporukalla Ruotsinristeilyllä ja kotiutuu vasta huomenaamulla. Onneksi hoito oli tällä viikolla eikä ryyppäjäisten jälkeen...
Juu, mulla oli nyt ekaa kertaa Menopur käytössä. Kaikki aiemmat ivf:t tehtiin Puregonilla, välillä pitkällä ja välillä lyhyellä kaavalla. Laadusta on vaikea mennä tässä vaiheessa sanomaan, kun lääkäri ei suostunut kertomaan edes siirrettyjen alkioiden laatua. Sanoi, että pitkälle jakautuneita olisi vaikea luokitella ja että ovat hyviä, kun ovat jakautuneet noin pitkälle. Tiedä sitten...
Tämä oli toinen kerta, kun mulle tehtiin pitkä viljely. Viimeksi puolet alkioista (6) laitettiin pitkään viljelyyn ja toiset 6 lyhyeen. Lyhyestä viljelystä meni 1 olki pakkaseen, mutta näistä selvisi siirtoon vain yksi. Pitkästä viljelystä siirrettiin kaksi viidentenä päivänä, mutta kumpikaan ei ollut silloin vielä jakautunut blastokystiksi asti, mutta olivat kuitenkin lähellä sitä. Siihen verrattuna, toinen alkio olisi ollut nyt nopeampi, mutta pakkaseen ei saatu yhtään. Kolmesta edellisestä hoidosta vain yhdestä pakastettiin 3 alkiota, mutta ne eivät selvinneet sulatuksesta.
Alkioiden määrää ihmettelin itse, kun viimeksi (tosin lähes 2 vuotta sitten) saatiin 20 solua, joista 12 hedelmöittyi, saatiin nyt vain 10 solua, joista 5 hedelmöittyi eli puolet vähemmän. En kysynyt lääkäriltä, johtuuko tämä lääkkeen vaihdosta vai iästä (nyt 39). Ehkä seuraavalla kerralla pitää yrittää ilman jarruja. Nyt mulla oli sumut. Tai toivottavasti seuraavaa kertaa ei enää tarvita. Eemelin hoidothan on ilman jarruja. Mitenhän Stregalla aikoinaan oli? (hän sai Menogonilla kaksostytöt). Puregonilla mulle on tullut paljon munasoluja, mutta laatu ei ole ollut hääviä.
Muutoin hoito Menopurilla meni tosi helposti. Olin jotenkin virkeämpi kuin normaalisti. Myös sivuoireita oli mielestäni vähemmän kuin ennen. Punktiokin meni hyvin, en tarvinnut kotona edes särkylääkkeitä. Niitä 3:a epäkypsää alkiota kyllä ihmettelen. Ehkä olisi pitänyt olla vielä yksi pistospäivä lisää. Nyt pistin vain 9 päivää, kun aiemmin on ollut 10.
Millä klinikalla olet hoidossa, kun sait ohjeeksi nauttia konjakkia? Saitko muita ohjeita? Minä kysyin myös ohjeita, mutta ainoa ohje oli välttää rasitusta munasarjojen vuoksi. Itse ajattelin myös ottaa jotakin alkoholia piinisaikana, mutta en ole vielä päättänyt otanko punkkua, valkkaria vai jotakin muuta. Veret mulla kiertää vähän laiskasti, joten konjakki tai joku muu väkevä vois tehdä hyvää.
Oikein leppoisaa piinisiltaa kaikille!
Missä kaikki muut ovat!?
Mielenkiintoista tietää sun edellisestä hoidoista. Täytyykin heti katsoa netistä, mitä se menopur oikein sisälsikään. Muistelen, että siinä olisi ollut kahta vaikuttaa ainetta. Minäkin muistan stregan. Olin JO silloin aloittanut täällä käynnit; nekin vauvelit taitaa lähennellä kahta vuotta?
Jos alkio kehittyy jo blastokystiksi asti, niin ilmiselvästihän se sitten on hyvänlaatuinen:)
Aloitin tämänpäivän pienellä masiksella.Masis sai alkunsa, kun aloin mielessäni analysoida siirto-operaatiota. Lääkärini oli kumman vaisu. Siirrossa hän ei millään tavalla kommentoinut MITÄÄN " nostattavalla" /toiveikkaalla tavalla.hoitaja oli pirteä ja iloinen ja sanoi, että limis on hyvä (13 mm; ja minusta se on taas liian paksu, jotta sinne mikään voisi kiinnittyä). Siihenkään hän ei vastannut mittään. Ihan kuin olisi tiennyt, että ihan sama - ei tästä mitään kuitenkaan tule...Lopulta kysyin, että minkä laatuisia olivat ja minkäkokoisiksi jakautuneet. " Kolmosluokkaa...toinen jakautunut nelisoluiseksi ja toinen siinä hilkulla..." Olisi voinut sanoa vaikkapa " kyllä kolmosluokalaisillakin vauvoja on syntynyt, kaikki on nyt kiinni vain siitä onko alkio kehityskelpoinen, nyt vaan ihan rennosti ja positiivisesti..." .
Olen hoidossa avalla; aiemmin sairaanhoitaja on ollut punaviinin kannalla. Mutta nyt pitää ilmeisesti ottaa järeämmät aineet kehiin eli suositteli konjakkia:) Olen nyt muutaman lasin illassa ottanut - kaiken järjen mukaan sitähän pitäisi lipittää koko ajan, jotta siitä saisi pitkäkestoisemman hyödyn ?! Alkoholihan laajentaa verisuonia ja kiihdyttää verenkiertoa, joten voisin kuvitella auttavan myös kohdun verenkierrossa. Samalla se rauhoittaa?? (huomaan tässä nyt pientä ristiriitaa?) Äidilleni määrättiin aikoinaan kolme ruokalusikallista konjakkia muistaakseni kolme kertaa päivässä (vai oliko se ruokalusikallinen tunnnissa???) ennenaikaisiin supistuksiin (olin silloin 15 vuotias). Kyllähän sen huomaa heti, muutaman hörpyn jälkeen alkaa heti kuumottaa.tietty jos ongelmajuomiseksi menee niin hyvät vaikutukset kumoutuvat. Tosin olen aiemmissa hoidoissa nauttinut punaviiniä lasillisen illassa, muttei hyötyä ollut.
Täytyy ihan laskea, että onkos nyt tosiaan vasta pp 3. Olen nukkunut aika huonosti, nähnyt ihmeunia; muistan viimeyönäkin horroksessa hokeneeni mielessäni - kiinnity, kiinnity, kiinnity...:)ei mene hyvin tällä pollalla. Taidan tosiaan olla töiden tarpeessa, vaikkei YHTÄÄN huvita sinne työpaikalle mennäkään, mutta saapahan pää muuta mietittävää!
Niin niistä muista neuvoista; normaalia elämää pitäisi vaan viettää ja unohtaa koko juttu:)heh! Eli myös rakastelu on sallittua ja sauna. En ole tosin uskaltanut rakastella yhdenkään alkionsiirron jälkeen - amerikkalaisten mukaan se on kiellettyjä piinisaikana (luin aikoinaan jostakin netistä), koska kohtu orgasmissa supistelee...ota tästä kaikesta sitten selvää.tosin luulisi just sen hyvänolon lisäävän kohdun verenkiertoa. En nyt ihan kehtaa laittaa galluppia plussanneet osastolle - orgasmien määrä piinisaikana&plussat!
Olen ilmeisesti aika yksinäinen, kun näin paljon pulisin sitäsuntätä.
T.pulloposti&puhumattomat pallerot, pp3
Juu, hiljaista tuntuu olevan meidän ketjussa ja muutenkin.
Menopur sisältää FSH:ta ja LH:ta, molempia 75 iu:ta yhdessä ampullissa. Muut lääkkeet sisältävät vain FSH:ta.
Myös mulla limis on ollut aina paksu, nyt eivät paksuutta mitanneet tai ainakaan maininneet. Itsekin kuvittelen, että liian paksukaan ei olisi hyvä, mutta tietoa ei ole.
Verenkierron paranemiseen luulen tuon konjakin vaikuttavan. Sitähän suositellaan myös ikäihmisille verenkierto-ongelmiin. Lisäksi se varmaan rauhoittaa mieltä ja kroppaa muutenkin. Otin illalla lasillisen konjakkia ja äsken kävelylenkin jälkeen istuimme terassilla auringonpaistessa ja joimme kuumat rommikaakaot. Hyvää teki. Ulkona on tosi upea keli, vaikka kylmää onkin.
Maalaisjärjellä ajatellen kuvittelisi, että orgasmista sinällään ei olisi haittaa kiinnittymiselle. Luulisi, että limaneritys voisi olla jopa hyvästä. Tosin en tiedä lisääntyykö lima kohdussa vai vain emättimessä. Tosin ryske ei varmaan ole hyväksi, joten orgasmeja kannattaisi yrittää varovaisesti. :)
Myös minä pyörin edellisen yön ja heräilin lähes tunnin välein. Lääkäri epäili johtuneen jännityksestä. Tiedä sitten. Eilen, kun otin konjakin, ei ollut uniongelmia. Nukuin kuin tukki aamuun asti eli taidanpa jatkaa konjakilla. Mies toi laivalta 2 litraa konjakkia, joten ei ihan heti lopu...
Mulla muuten rinnat kipeytyi jo ennen punktiota eli mulla ainakaan ei johtunut lugeista. En tiedä johtuiko Pregnylistä vai muuten vain hormooneista.
Ei kai ne Stregan tytöt vielä kahta voi olla. Ovat muistaakseni syntyneet lokakuussa, joten olisivatkohan vähän yli vuoden?
Yritähän nyt piristyä. Nelisoluinen on ihan normaali eli kyllä sun alkioilla varmasti mahiksia on. Jotkut lääkärit vaan on huonoja kannustamaan.
Mukavaa sunnuntain jatkoa!
Kamu ja piksut (pp4)
Mäkin olen vaan nyt nettiä lukenut, kun tuntuu ettei saa tekstiä aikaiseksi, mut aattelin nyt kirjoitella kuulumisia.
Mulla oli vähän samanlainen olo kuin pullopostilla, tosta viime siirrosta. Välillä miettii miten ne niitä asoita oikein sanoo ja ymmärtääkö ne kuinka tärkeä asia siirto on. Meilläkään kun ei pakkaseen jäänyt yhtään ja vieläkin huomaan, että mieltä kaivertaa VL:n ottama riski jakaa vähäiset 9 munasoloa kahdelle saajalle, en meinaa saada sitä mielestäni.........., mut kaiketi sitä tulee mietittyä nyt herkkänä hetkenä vähän kaikkea.
Viimeks me oltiin Turun Avalla hoidossa ja silloin kyllä tykkäsin lääkärin ja hoitajan palvelusta. Missä päin pulloposti sä käyt?
Minä olen juonu punaviiniä lasillisen päivässä ja muutenkin yrittänyt pysyä lämpimänä. Mä taas luin jostain, että yhdyntä ois hyväksi heti siirron jälkeen, siinä omat hormoonit alkais hyrräämään ja verenkierto voimistuis. Sitä me ei kyllä toteutettu, sillä ittestä tuntuu, et haluu lepoa ja sit on jo lääkkeet laittanut eikä haluu et niiden imeytyminen häiriintyy. Huomaan kyllä, että lääkkeet on nostanut halutasoa, mut yritän pitää ne aisossa Ü.
Mullakin rinnat tuntuu tosi aroilta, mut ne oli kans kipeinä jo ennen siirtoa eli niistä ei paljoakaan voi päätellä. Vähän alavatsassa välillä nipistelee, mut ei kummempaa.
Mäkin olen yöni nukkunut tosi levottomasti ja nähnyt kummia unia.
Yritän pitää mielialani neutraanina, kun huomaan, et herkistyn ja tulistunkin tosi nopeasti. Kyllä sitä niin toivoo positiivista tulosta, että!!
Me ei olla tällä kertaa puhuttu kenellekkään hoidoista ja kaikki muut luulevat, että ollaan adoptioon jo 100% siirretty. Nyt on tavallaan helponpi, kun kukaan ei kysy missä mennään tai tuntemuksia, mut toisaalta kaipaa juttuseuraa asiasta. Mulla parhaat kaverit juuri odottavat ja oma siskokin sai vauvan tässä kuussa. Ainoastaan sinkku kaverit ymmärtävät parhaiten asian ja kun niilläkin on nyt omia huolia, niin kaadan nyt kaikki tunteeni tänne ja miehelleni.
Eli onneksi te olette olemassa ja oma rakas mieheni!!!!!
Auringon paistetta kaikille ja mukavaa sunnuntaipäivää!!
Taitaa porukat olla talvihorroksessa, ja omissa mietteissään, kun näin hiljaista vikonloppua pidellyt tässä ketjussa.
Eipä paljon puhellut se meikäläisenkään lekuri naikkarilla, mutta eipä ollut vertailukohteita, vielä....Sen verran sano että prima 4-soluinen, muuta en halunnutkaan kuulla.
Ei ole öissä kehumista täälläkään, pari kertaa yössä herää, ja alkaa kelaa asioita. Unet on aika sairaala/lapsikeskeisiä.
Mieli on muutenkin aika negatiivinen tän onnistumisen suhteen. Se oli yksi aamu kun heräsin, ekana tuli mieleen että ei tämä onnistunut...Sen jälkeen en ole pahemmin saanut mitään postiitivista mieleeni, että näin " hyvin menee täällä" . Senkään takia en ole jaksanut kirjoitella, että on aika masis fiilis.... Toivottavasti vaistoni heittää tällä kertaa PAHASTI!!!! Vai onko itsesuojeluvaistoa, että ei putoa sitten niin korkealta, kun puhelu tulee hoitsulta...
Ei se auta kun eteenpäin mennä, ja tänne on hyvä purkaa pahaa oloaan, etenkin nyt kun on yksin kotona! Taidanpa mennä sipasee lasin punkkua nyt ; )
Jaksuja kaikille tasapuolisesti !!!
Pakko kysyä teiltä joille punkkua tai konjakkia on suositeltu, että mistä voi johtua, että mulla on sellainen muistikuva, että alkoholi voisi olla haitallista kiinnittymiselle? Kuulostaa nämä konjakkimääräykset niin hämmästyttäviltä. Mulla on tehnyt punkkua mieli jo useampana iltana mutta ole päättänyt olla koskematta, etten nyt pilaa millään ylimääräisellä tätä prosessia! Mutta ettäkö lasi päivässä olisi suorastaan suositeltavaa?
PULLO AUKI! :D
Jaksamisia kaikille!
Täällähän oli käyty pitkiä keskusteluja viikonloppuna! Tuohon alkoholiin sanon minäki oman osani: mulle kans heti siirron jälkeen VL:n lekuri ehdotti punkkua. Sitä ei siis juoda pullo tolkulla vaan lasi sillon tällön :) Vilkastuttaa verenkiertoa ja siten pitää kohtuakin aktiivisessa tilassa kasvattamaan limakalvoa entisestään. Sitä en tiedä, oisko punkussa sit joku ainesosa, joka vielä lisäksi edesauttaa...flavoni tai joku. Muutenhan oli alkoholi mitä laatua tahansa, sillä saa verenkierron toimimaan loistavasti!
Täällä on menossa pp10 ja hyvin menee. Perjantaina oli jotain pieniä menkkamaisia tuntemuksia, mutta ne meni ohi ja loppu viikonloppu meni ihan ok.
Välillä huomaan olevani varovaisen varma hoidon onnistumisesta ja välillä taas täysin varma, että pieleen menee... Itkee ei oo nyt tarvinu, mutta en tosin oo kattonu telkkariakaan.. ;)
KAMU2: hienoa, että pääsit meidän piinistelijöiden joukkoon!
t. ippu + valopilkut
Hei !
Olin viikonlopun ylitöissä, jotta saisi tämän finanssi puolen taas vähän tasapainoon kun tuo hoito on aikas kallista yksityisellä. Onko teillä muilla minkäänlaisia oireita ? Mulla ei ole mitään, täytyy varmaan alkaa olee jo huolissaan! Rinnatkaan eivät ole enää niin arat kuin viime viikolla. Voi hitto jos tämä ei onnistu, mä nimittäin haluaisin jäädä kyllä kotiin vähäksi aikaa.
Milloin olette ajatelleet testailla ? Ja tulkaakin sitten tänne kertomaan !!!
Onko muilla noita progesteron-puikkoja käytötössä ? Mulla ne kuivattaa tosi pahasti limakalvoa.
Mukavaa työpäivää !
T:mami
Mulla on käytössä Lugesteronit. Kyllä, ne kuivuttaa limakalvoja. Välillä on tosi hankalaa tunkee 2 kapselia peräjälkeen sisuksiin ;D Muuten ei nyt oo just tällä hetkellä tuntemuksia oikeestaan ollenkaan. Rinnat on edelleen suuremman tuntuset ku ennen, muuten en osaa sanoo onko mitään. Mieliala vaihtelee välillä täydellisestä epätoivosta suht suureen varmuuteen hoidon onnistumisesta. Tavallaan nyt pelottaaki ku ei oo mitään oireita. Oon yrittäny muistella, miten se ekalla kerralla meni ja mielestäni sillon mulla oli enemmän ja useemmin niitä nippailuja mahassa, jopa oikein kunnon kouristuksia.
Toivoa vaan sopii, että valopilkut on edelleen hyvässä voinnissa ja kasvussa masussa!
Tuon testaamisen suhteen aattelin ootella pp16:een eli sunnuntaina aamulla teen testin ellei täti oo tullu ennen sitä. Viime hoidossahan kävi niin, että testasin negan pp14, pp15 tuli ruskuaispussi ulos ja täti tuli pp16... Nyt kyllä voin sanoo, että ihan tosissaan hirvittää ajatus testin tekemisestä ja sen jälkeen tulevista fiiliksistä... Jos se on nega... ei olla vielä isännän kans puhuttu, että mitä sitte jos nytki epäonnistutaan. Rahaa on ainaki välillä pakko tahkota lisää varsinki ku yksityispuolella ollaan ja lääkekatto on täyttymättä tälle vuodelle.
Vähän on samat fiilikset, oireet täysin poissa.Ei ole täälläkään enään rinnat kipiät.....Olo alkaa olemaan aikas negatiivinen.....
Huomenna on veritesti pp12, hohhoijaa.....
Luget on mullakin käytössä 3xpäivässä.
Meinaan pyytää naikkarilta kirjallisena/sähköpostilla sen vastauksen. EN HALUA puhelua töihin->primitiivireaktio sen jälkeen, ja eipä tolla vastauksella ole kiire. Huomatkaa mun asenne ; (
Koittakaa te pitää lippu ja mieli korkeammalla kun mä!!!!
En muista mistään kuulleeni tai lukeneeni, että piinisaikana alkoholista olisi haittaa kiinnittymiselle. Oviksen aikaan alkoholia ei suositella, koska se kuulemma voi estää oviksen tulon. Tiedä sitten mikä on oikein. Konjakilla kuitenkin ajattelin jatkaa, kun punkku ei mulle jostain syystä sovi erityisen hyvin (kerää nestettä).
Mullakin rintojen arkuus alkaa hellittää, mutta tuskin siitä vielä kannattaa toivoaan menettää. ;)
Tsemppiä ja hyvää työviikkoa kaikille!
Hei kaikki piinailijat! Tsempitys vilkutukset teille kaikille!
Punkku on tuttu " tukijuoma" minulle, mutta tuo konjakki kuulosti mielenkiintoiselta (=hyvältä). En ole punaviinin ystävä ja juominen oli piinispäivien alussa täyttä tuskaa. Otin lasillisen kolmena päivänä ja sitten se jäi. Laitan korvan taakse tuon konjakin, sitä voi käyttää tulevaisuudessa.
Progesteron puikot minulla on ollut kolmessa PAS siirrossa. Tuhrivat ikävästi ja todellakin kuivattavat limakalvoja. Hyvä puoli on niiden KELA-korvattavuus. Tämän piinistelyn aikana minulla on ekaa kertaa Lugesteron tukena ja tuntuu sopivan minulle paremmin. Johtuisiko Lugejen sisältämästä pähkinäöljystä ettei kuivumista ole nyt niin paljoa. Puikot oli kyllä helpompi laittaa kuin nyt nämä pallerot. :O)
Ja rahan meno hoidoissa nostattaa ihokarvat ja hiukset pystyyn. Meillä tuli lääkekatto täyteen elokuussa, joten tämän hoidon lääkkeet saatiin " ilmaiseksi" . Ja se on iso säästö.
Tuntemuksista ja omasta rakkaasta navasta. Aloitin jo surutyön viikonloppuna ja olen nöyrtynyt kuulemaan negatiivisesta vastauksesta. PP10 alkoi tuhruttaa. Klinikan ohjeiden mukaan lugeja ei saa kuitenkaan lopettaa ennen kuin alkaa kunnon vuoto. Ja veritestiin on vielä kaksi yötä. Odotan mielenkiinnolla, haluan niin kovasti tietää onko mitään yritystä edes ollut. Hyytävän piinaavaa aikaa tämä piinistelyaika.
Hyvää maanantaipäivää teille kaikille!
Hus, hus tätioireet ja muut tuhrut!!!!! Toivotaan, että tuhrut on ohimeneviä ja pääset tekemään plussatestin.
Mulla on tänään menossa pp10. Olotila tällä hetkellä hyvä eikä suuremmalti oireitakaan. Perjantaina tuntu pientä menkkamaista oloa masussa, mutta se meni sit ohi eikä sen jälkeen oo ollu mitään. Meijän kissa on alkanu käyttäytyyn vähän poikkeavasti: tulee mielellään syliin ja nukkuu/nauttii oikein vauva-asennossa siinä rapsuteltavana ja sänkyynki se saattaa hypätä ja tulla makaamaan mun mahan päälle. Yleensä se ei kauheesti tykkää silittelyistä tms. Mun pomo tuumas just, että hänen kissa käyttäyty samalla tavalla sillon kun hän oli raskaana... enpä voi siis muuta toivoo kuin että meijän kissa ois yhtä " fiksu" :D
Nyt vaan kaikille piinistelijöille kovasti liisteriä ja liimaa! Ja kovasti plussia seuraavan viikon sisällä!
tv. ippu + Valopilkut
Ihan vaan pikainen kommentti tähän pinoon, että myös meidän kissamme tunki jatkuvalla syötöllä mun syliini viime keväänä, kun olin raskaana. On kyllä sylikissa muutenkin, mutta silloin ei antanut mun istua rauhassa ollenkaan, koko ajan oli perässä kun olin kotona. Että kyllä siinä voi hyvinkin jotain perää olla...
-Osse
Ippu, olet kyllä valoisa ihminen. Kiitos siitä sinulle!
Kissastasi, eläimillähän sanotaan olevan kuudes aisti, joten kisumisu saattaa aavistaa ennen sinua Valopilkkujesi tarrautuneen Mamiinsa.
Peukut ja isot varpaat pystyssä kaikille piinailijoille.
Tosi kurjaa, että teille kävi näin vaikka alku näytti niin lupaavalta. Toivottavasti epäonnistumisen syy selviää ja seuraava hoito onnistuu. Yleensä eka hoito menee lääkitysten ja hoidon harjoitteluksi ja vasta seuraavista tulee paremmin tuloksia.
Me pääsemme luultavasti huomenna siirtoon. Soitin tänään väliaikatietoja ja viidestä alkiosta 1 oli jakautunut pidemmälle, 4 muuta olivat myös elossa, mutta hitaammin jakautuneita. Mistähän tuo hitaus johtuu? Mies tosin on Hämeestä, mutta hitaampi minä olen kuin hän...
Hyvää pakkasillan jatkoa kaikille!