Poistetaan ISÄN- ja ÄITIENpäivä
Yle uutisoi: https://yle.fi/a/74-20008814/64-3-190909
En voi uskoa, että tämä meno on enää edes todellista? Siis mitä kaikkea ikinä voitaisiinkaan tehdä ettei kukaan missään vain pahoita mieltään?
Aletaanko tämän myötä sitten myös varhaiskasvatuksessa opettaa, että lapset eivät synny isästä ja äidistä, vaan joistain läheisistä?
Voisiko näistä woke-hullutuksista järjestää kansanäänestyksen, jotta joku tolkku siitä mitä kaikkea pienin vähemmistö voi päättää säilyisi?
Kommentit (31)
En käytä näitä vihertäjien termejä ikinä. Puhun varusmiehestä, esimiehestä, palomiehestä jne. Ikinä en suostu suustani päästämään näitä henkilö sana juttuja, jotka ovat täyttä paskaa.
Minun puolesta isän- ja äitienpäivän voisi hyvin poistaa. Kaupallista sontaa.
M38 isä3
Niin sairasta ettei mitään rajaa. Perhekäsitys romutetaan tästä yhteiskunnasta hinnalla millä hyvänsä. Ja suvaitsevaisuuden nimissä enemmistö vain seuraa haavi auki sivusta.
Itse olisin valmis lähtemään vaikka mielenosoitukseen ensimmäistä kertaa elämässäni, jos sillä tämä mädätys loppuisi.
Vierailija kirjoitti:
M38 isä3
Senkus poistat mielestäsi,mitä täällä selität.
Vierailija kirjoitti:
M38 isä3
Pakollista soittoa isälle ja äidille. Turhat päivät
Vierailija kirjoitti:
M38 isä3
Se on teidän perheenne valinta. Meidän perheessä se on yhdessä erityisen ajan ja toisen vanhemmuutta muistamisen päivä. Leivotaan jotain hyvää ja annetaan rakkaudella askarreltuja kortteja. Huomenna isänpäivänä menemme laavuretkelle eväiden kanssa.
Yhtä vähän meillä ostetaan Halloween-krääsää. Ei ole mikään pakko lähteä kaikkeen muoviroskan kulutushysteriaan mukaan.
Kaikki hetket on pyhiä kun on Jeesuksen jälkeläisiä olemassa, kalenteri on Jeesuksen pilkkaamista.
En ole ikinä nähnyt mitään järkeä tämmöisillä päivillä, muuten kuin kauppiaiden päiviä ne ovat.
On syntymäpäivää, nimipäivää, joulu ja kaikenmoisia ystävän päiviä ihan jatkuvasti pitkin vuotta. Ja arkipäivät siinä väleissä. 😅 Laitetaan nyt se läheisenkin päivä johonkin rakoon. 🤣
No, miksi ei voisi olla vain yhtä juhlapäivää, joka olisi vaikka läheisen ja rakkaan päivä?
Moni lapsi elää ilman toista tai molempia vanhempiaan ja silloin voisi juhlia sen lapsen huoltajaa.
Ja olen itse äiti tavallisesta ydinperheestä. En näe lähtökohtaisesti vanhemmuutta saavutuksena.
Juhlia voi milloin vain ilman kalenteri merkintää.
Vierailija kirjoitti:
No, miksi ei voisi olla vain yhtä juhlapäivää, joka olisi vaikka läheisen ja rakkaan päivä?
Moni lapsi elää ilman toista tai molempia vanhempiaan ja silloin voisi juhlia sen lapsen huoltajaa.Ja olen itse äiti tavallisesta ydinperheestä. En näe lähtökohtaisesti vanhemmuutta saavutuksena.
Tämähän se pointti näissä ajatuksissa onkin. Sitten nämä oikeistopersupaskahousut väkisin alkaa vääntää ja ulista omaa skeidaa millä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen ajatuksen kanssa. Ja sitten haukkuvat muita pakkomielteiseksi.
Vasemmisto halaa maailmaa ja fanittaa hamas-lurjuksia.
Vierailija kirjoitti:
Moni lapsi elää ilman toista tai molempia vanhempiaan ja silloin voisi juhlia sen lapsen huoltajaa.Ja olen itse äiti tavallisesta ydinperheestä. En näe lähtökohtaisesti vanhemmuutta saavutuksena.
SIinä jokainen joutuu pohtimaan, kuka se läheisin ja rakkain oikeastaan itselle on. Onko se oma vanhempi vai oma lapsi vai yksi omista lapsista kenties joku, joka ei ole sukulainen ollenkaan.
Mieluummin sitten läheisten ja rakkaiden päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto halaa maailmaa ja fanittaa hamas-lurjuksia.
Mee nyt jo roskiin, oot ihan harhainen
Vierailija kirjoitti:
Siksi että sillä lapsella on edelleenkin se isä vaikka ja hän on tärkeä vaikka ei saman katon alla asuisikaan. Se, että kaikkien isät tai äidit eivät ole juuri samanlaisia kuin naapurissa, ei poista sitä faktaa, että kaikilla on juurensa. Ja jos ei halua isäänsä tai äitiään muistaa, voi olla muistamatta, thats it, mutta sitä perinnettä ja iloa ei kuitenkaan tarvitse viedä muilta.
Isä on aina isä ja äiti on äiti. Ne ovat ainutlaatuisia rooleja vaikka läheisiä olisi muutoinkin ympärillä. Me vietimme lapsuudessa papan kanssa isänpäivää hänelle ja hänen työlleen oman poikansa ja meidän lasten kanssa herkuin muistaen. Edesmenneelle isälleni sytytimme samalla kynttilän. Hän ei saanut olla elämässämme pitkään, mutta hänen merkityksellisyyttään se ei vähentänyt.
Kaikilla ei ole aina tasapäisesti juuri samaa kuin jollain toisella. Se on elämää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämähän se pointti näissä ajatuksissa onkin. Sitten nämä oikeistopersupaskahousut väkisin alkaa vääntää ja ulista omaa skeidaa millä ei ole mitään tekemistä alkuperäisen ajatuksen kanssa. Ja sitten haukkuvat muita pakkomielteiseksi.
Eli kaikki vain unohdetaan siksi että jotkut pahoittaa mielensä ja se jotkut on vähemmistö. Poistetaan kaikki mistä joku voi pahoittaa mielensä niin kaikilla on yhtä kurjaa.
Ei tässä ole nyt kyse mistään sukupuolineutrauliuden tavoittelusta, vaan erilaisten perhemallien huomioimisesta, esim. uusperheet, sateenkaariperheet, yhden vanhemman perheet, adoptioperheet jne. Minusta on hassua korostaa juuri sitä biologista isää ja äitiä, kun todellinen tilanne saattaa olla se, että jossain muussa roolissa oleva aikuinen on lapselle paljon merkityksellisempi.
Jos jollakin ei ole isää, ei sen tarvitse olla kaikilta pois. Isä on isä ja äiti on äiti. Muut läheiset ja rakkaat sitten erikseen.
Vierailija kirjoitti:
Jos jollakin ei ole isää, ei sen tarvitse olla kaikilta pois. Isä on isä ja äiti on äiti. Muut läheiset ja rakkaat sitten erikseen.
Kuinka se olisi konkreettisesti muilta pois, jos isänpäivän sijasta juhlittaisikin vähän laajemmalla skaalalla isiä ja vastaavassa asemassa olevia?
Lisäys edelliseen: *joistain läheisistä* piti olla lainausmerkeissä, mutta tämä nerokas alusta jostain syystä lainausmerkit sensuroi.
ap