IVF/ICSI viikolla 2-3 (uusi pino)
Alkoi venyä tuo Mami:n alottama pino niin pitkäksi, että oli jo näin iäkkäällä tyttösellä vaikee pysyä perässä ;D Niinpä ajattelin alottaa uuden, josko tähän sattuis kohtalotovereita.
Eli " omaa napaa" , kuten niin hauskasti täällä sanotaan:
- nykyisen ukon kans yhessä 9 vuotta, käytännössä lähes sama aika lapsettomuutta takana (vähän aikaa ehkäisykapselit käytössä)
- miehen näyte ok vaikka toista aluksi annettiin ymmärtää...
- minä ok
- ensimmäinen IVF-hoito (pitkä kaava) julkisella puolella 11/05, josta nega
- nyt menossa toinen kierros (lyhyt kaava) VL:n puolella:
* Gonal-F 225 iu alotettu 30.12.05
* eka ultra tulossa 5.1., toinen ultra 9.1.
* nähtävästi päädytään ICSI:iin, joka luultavasti 16.1.
Kanssasisaret, tulkaapa kertaamaan vanhukselle taustoja lyhkäsesti ja pinoutumaan kaveriksi! :D
Kommentit (286)
Täällä olin kirjoittamassa vähän pitemmän kaavan mukaan (sisko soitti välillä) ja sillä välin uutisia sinulta olikin jo tullut! No voi harmi sitten, hetken jo toivoin, että teillekin se plussa kuitenkin olisi tullut, kun haamuja näytti! Olen pahoillani, lämmin halaus((())).Mutta sinäkin orientoidut jo seuraaviin koitoksiin ja se on hyvä se!!!Uskoa ja toivoa pitää elämässä olla ja kamunkin plussa sen jo osoitti, että enemmin tai myöhemmin kaikki voi olla mahdollista!
kauniita unia Sinullekin, toivoopi pulloposti
Voi hitsi, että kyrsii. Kirjoitin äsken pitkän viestin tänne ja sitten se katosi kuin tuhka tuuleen. Yritän huomisiltana uudelleen, nyt on pakko lähteä koiran kanssa lenkille ja laittaa sauna lämpiämään...
Eevalle: Tänään oli pp 14 ja VL:n määräämä verikoepäivä.
Lohtuhalit Seilorille ja Pullopostille! Toivottavasti saatte adoption tai sijaisperhetoiminnan kautta oman lapsen, jos päätätte lopettaa hoidot tähän. Sijaisperheistä tuntuu olevan pulaa.
Myös Mamille lohtuhali!
Hyvää yötä ja huomisiin!
Kamu ja piksut
Vilkutuksia teille kaikille!
Sydämelliset onnittelut Kamulle! Aivan ihana uutinen ja HCG arvosi on huumaava.
Seilori, olen pahoillani. Nyt varmasti itkettää ja on paha olla. Toivon sinulle voimia ja jaksamista katsoa eteenpäin.
Mami, pahoittelut negastasi. Minä ainakin lupaan tulla huhti-toukokuun vaihteessa piinailemaan pakkasukkoja. Mukavaa lomareissua teille ennen sitä.
Ippu, olet kyllä mainio tuon ennustuslistasi kanssa. :O) Ja kiitokset aurinkoisesta ja valoisesta tsemppaushengestä.
Bertta, muistathan tulla kertomaan uutisesi ekan ultran jälkeen.
Tsemppiä piinistelijöille!
Oma napa: Eilinen homeopaatin käynti oli virkistävä. Sellaisella mikroskoopilla hän tutki silmän iiristä ja tutkaili mitä kehoni on vailla. :o) Hän tiesi paljon voinnista katsomalla silmiäni. Hui, pelottavaakin hieman. :o) Nyt syön sellaisia " palluroita" noin kolme kuukautta ja sitten toivottavasti pakkasukot tykästyvät minuun. Kaikkea pitää yrittää. :o)
oisinpa halunnut kirjottaa teille jotain ihan muuta! Toivoin mukananne niitä plussia, mutta.....
Lohtuhaleja kamalasti !!!!!!
Ihanaa että jaksatte heti suunnitella eteenpäin, ja näinhän se on, elämä jatkuu!!!!
Heippa taas!
Oli taas pakko kirjoittaa, kun luin teidän kaikkien vastauksia.
Pakko katsoa eteenpäin kun eihän kukaan halua jäädä paikalleen, olen jotenkin liian rauhallinen, en ehkä ole vielä tajunnut mitä on tapahtunut !
Sillä olisin niin suunnattomasti halunnut jäädä äippälomalle, vaunujakin olen jo katsonut jne...
T:mami
Mulla oli niin hyvä lista nimiä " satunnaisessa" järjestyksessä ja olin varma, että plussia paukahtaa enemmän meidän pinoon kuin mitä niitä nyt sit tuli...
Ei ne nimet sen kummemmassa järjestyksessä mun listalla olleet kuin siinä järjestyksessä, miten kukanenkin siirrossa oli käyny. Oli helpompaa seurata millon kukanenki pääsee testaileen.
Seilori, nyt on varmasti se itkun paikka. Ja vakavan miettimisen asian suhteen, se on kuitenki iso juttu, jos joutuu jättämään hoidot lopullisesti. Siinä oon kyllä muitten kans samaa mieltä, että tässä tapauksessa se teidän vauva on jossain vähän kauempana ja oottaa kyllä teidän rakastavaa syliä ja lämpöä!
Te kaikki, jotka aiotte vielä jatkaa hoitoja myöhemmässä vaiheessa: toivon myös, että keväämmällä (maalis-huhtikuussa) voitaisiin taas piinailla yhessä. Tää on ollu aivan upee porukka!!! On ollu etuoikeus kuulua teidän sakkiin!
Bertalle ja Kamulle toivotan auringonpaistetta tulevalle 9 kk:n matkalle! Enkeleitä turvaksi!
Ihanaa että kuitenkin kaksi plussaa tuli tähän pinoon! Ja ruttauksia kaikille, jotka vielä ovat plussaa vailla. Kyllä se tästä vielä.
Tein nyt sitten sen virallisen testinkin jotta tuli hoidettua kaikki niin kuin piti: tyylipuhdas nega. Mutta tästä tämä jatkuu, ennemmin tai myöhemmin!
Tsemppiä kaikille vielä tälle keväälle, miten ikinä päätättekään tästä jatkaa eteenpäin. Toivottavasti olemme vielä samassa piinapinossa tuonnempana!½ :)
Tehkää nyt unelmaloma miehes kans ja keväämmällä pinoudutaan taas yhteen, eikö?!!! Ei luovuteta vielä.
Kävin tuossa äsken lueskelemassa meidän pinon alkutaipaleita kunkin kohdalta... vaikeahkoista lähtökohdista saivat Bertta ja Kamukin plussat aikaan, joten toivoa ei ole heitetty meidän yritystä jatkavienkaan suhteen, näin uskon.
Pakko yrittää pysytellä positiivisella mielellä, koska itkustakaan ei oo mitään hyötyä. Realiteetit mielessä jatketaan hommaa!
Tämä meidän piinapino taitaa nyt sitten kutistua kasaan, kun kaikki piiinailijat ovat jo tuloksensa saaneet.Jään itse näille sivuille hengailemaan ja seurailemaan tilanteiden kehitystä kohdallenne - kamun ja bertan kuulumisia olisi kiva kuulla, toivottavasti löydän ne vaikkapa tuolta plussanneet puolelta:)samoin seilorin adobtioprosessia kuin myös teidän muiden piinailuja sitten taas keväämmällä - ja sinnehän ei ole kovin pitkää aikaa - tänään jo talitintit lauleskelivat niin keväisesti. Omaa tämän aamuisen testiliuskani tuloksen lopullisuutta - viisarikaan ei värähtänyt - olen parannellut suklaalevyllä ja sipseillä. no eipä ne matalapaineet lopullisesti syömällä häviä;)
Oikein kaunista kohta alkavaa kevättä kaikille, kanssanne oli tosi kiva piinailla!!!kuulumisiin!!!
terkuin pulloposti
Pino tosiaan kuihtuu kasaan. IKÄVÄ TULEE TEITÄ KAIKKIA!!! Ihan oikeesti, oon ollu jo kuin kynsille lyöty kun ei oo enää mitä seurata tän pinon osalta.
Itelläni tyhjennys on alkanu... vähäistä ruskehtavaa vielä toistaiseksi, mutta oletettavasti iltaa kohden voimistuu... Nyt vasta tuntuu jotenki konkreettisemmalta tän hoidon lopputulos, vaikka tietty se negaviivakin aika konkreettinen silmien edessä oli. Ehkä nyt tulee sitte itkettyä enemmän kun tajuaa mitä paperiin vessareissullaan ehkä pyyhkäisee...
Valoa elämään silti! Taustalla haahuilen varmasti ja ilmoittelen heti kunhan seuraavan hoidon aikataulu on selvillä!
Teitä kaikkia halaten,
Ippu alias Pikkuenkeli
Joo periksi ei anneta, niin kauan kun on elämää on myös toivoa !!!
Me lähdetään Thaimaaseen kahdeksi viikoksi, siksi en halunnut alkaa uutta hoitoa heti maaliskuussa.
Mutta toivottavasti " törmäillään" täällä tai tuolla kilpailijan sivuilla. Siellä olen nimimerkillä maariaa.
Käyn täällä lukemassa melkein päivittäin juttuja, en viitsi aina kirjoitella.
Tein tänään uuden testin ja se oli selkeä nega, ei tarvitse miettiä enää ...
Terveisiä kaikille ja voikaa hyvin !!!
..... kun teidän hyvästelyt saivat mut itkemään.
Tuntuu niin haikealta hyvästellä omat pienet purjehtijat ja sit viel teidät!!!!!! Mä olen muutenkin aina ollut tosi huono hyvästelijä ja aina sanonut, et kyl viel nähdään vaik tietää ettei niin tule käymään.
Tokihan sitä kuulumisia täältä kautta jatkossakin kuulee........no ni, nyt se alko, mut toivon et niin olis. Itse tuun kertoileen kuulumisia ja meillä on kolmas adoptiotapaaminenkin jo parin viikon päästä. Nyt rauhallisemmalla mielellä jatkaa niitä, kun tietää et 100% keskitytään siihen.
Just kun tultiin tänään kotiin, niin naapuri tuskaili, kun pikkupojat olivat mekastaneet kaupas ja nyt autossa. Nauratti, ku pojat olivat lukkojen takana auton takapenkillä, jotta äiti sai ruokakassit ulos ennen seuraavaa kaaosta. Ja me rauhallisesti miehen kanssa mentiin kotiin ja sanoinkin, et jos me keskenään vähän kinastellaan, ni se on pientä, ku ajattelee, et siin ois viel 2 pientä jotka kinastelit viel enemmän. No kaiketi mä kyllä olisin siitä ihan onnellinen. Nyt vaan tuntu, et pitää nauttia vielä tästä ja aikanaan sitä omaa rauhaa voi olla vähemmän.
Kiitos ystävät yhteisestä ajasta ja kaikille halauksin aivan ihanaa kevättä ja onnea tuleville hoidoille. Pulloposti; jos teilläkin nyt oli viimeinen hoitokerta, niin nautitaan parisuhteesta, vapaudesta ja kaikesta kivasta. Kuka tietää vaikka piankin ympärillä olisi pienokaisia ja onhan niitä sisarrusten, ystävien lapsia, joita ainakin me ollaan ilolla hoidettu ja oltu heille ne " aina leikkiä jaksavat aikuiset" !!!!!!
Vielä meilläkin on monta pienokaista, joille ollaan ykkösiä.
Teille pieneks ihmeen tarinaksi kerron miksi pullopostin nimimerkki ja hänen viestit olivat mulle läheisiä ja rakkaita ja se johtui siitä, että mieheni ja minä ollaan tosiaan pullopostin välityksellä toisemme löytäneet. Ystävien kanssa lähetimme eräänä kesänä viestin seilorille pullopostitse ja mieheni kalavereineen löysivät sen viestin puolen vuoden päästä. Siitä sit alkoi meidän tarina!!!
Eli ihmeiden aika ei tosiaan ole ohi ja ehkä siksi välillä mietin, että jospa se meidän pienokainen pitää hakea vesien halki Ü.
Täällä mä itkeä vollotan, kun luen " jäähyväisiä" (onnex olen yksin kotona), tämän pinon osalta!
Te olette olleet paras tuki minulle tämän " projektin" osalta, ihan oikeesti! Kaikki on tienneet mistä puhutaan, ja fiilikset...
Ei noista ukoista aina saa " sellasta tukea" , mitä me gimmat tarvitaan.
Kyllä me kuullaan vielä, ja tulen kertomaan kuulumisia, heti kun bongaan teidän kevään piinaus-ketjun. Enpä uskalla minnekkään muulle puolelle vielä kirjotella, täällä on ollut niin turvallista!
Kaikkea hyvää teille, ja onnea valitsemallenne tielle. Se on joskus pitkä ja kivinen...Mutta uskon, että teille kaikille hienoille ihmisille, se lapsi suodaan!!!!!
Halauksin ja kiitos tuesta ja myötäelämisestä!!!!
Bertta
Nyt on ollut pari päivää aikaa pohdiskella sitä mitä tässä hoidossa oli erilailla kuin neljässä edeltävässä ivf:ssä. Ajattelin kirjoittaa pohdiskeluni myös teille, jos niistä on jollekulle jotakin hyötyä seuraaviin hoitoihin. Sitähän en tietenkään tiedä mikä loppujen lopuksi auttoi plussan saamiseen vai onko se monen sattuman summa. Mutta jokatapauksessa kauan on yritetty ja 9 alkiota aiemmin tuloksetta siirretty + 3 inssiä tehty.
Ensinnäkin kohdussani oli pieni polyyppi (noin 1 cm), joka poistettiin ennen tätä ivf:ää. Tosin poiston jälkeen tehtiin nuo tuloksettomat inssit, joten ehkä polyyppi ei ollut ainoa syy.
Tähän hoitoon vaihdettiin lääkitystä. Kaikki aiemmat hoidot tehtiin Puregonilla, nyt käytössä oli Menopur (+Suprecur). Mene ja tiedä paransiko se alkioiden laatua.
Omatoimisesti mulla oli käytössä tukilääkkeenä 5 mg kortisonia siksi, että mulla on autoimmuunitauti (crohnin tauti=suolistotulehdus). Kortisonia on kokeiltu lapsettomuushoidoissa tukihoitona, mutta lääkärin mielestä tutkimusnäyttöä sen hyödystä ei ole, joten he eivät sitä suositelleet, mutta sanoivat ettei siitä haittaakaan ole. Lääkärin mukaan on ajateltu, että kortisoni estää, että elimistö ei tuhoa hedelmöittynyttä alkiota vaan antaisi sen kiinnittyä rauhassa. Autoimmuunitaudissa elimistö hyökkää itseään vastaan ja kortisoni hillitsee tätä.
Muutaman kuukauden ajan olen päivittäin varmistanut E-vitamiinin saannin ottamalla alkuun rypsiöljyä ja nyttemmin vehnänalkioöljyä. Myös margariinin olen valinnut E-vitamiinin määrän perusteella (keltainen Becel) ja salaattikastikkeet tehnyt itse rypsiöljystä ja valmiista maustesekoituksista. Aiemmin olen kartellut rasvoja kaloreiden vuoksi, mutta Paula Heinonen sai minut luennollaan vakuuttuneeksi E-vitamiinin tärkeydestä etenkin raskaudelle.
Kalaa olen syönyt vähintään 2 kertaa viikossa, yleensä useamminkin. Suositus tuli myös tuolta luennolta ja onhan kalan tärkeyttä korostettu vähän joka paikassa.
HyväTerveys-lehden ja Akuutin suosittelemana olen juonut kahvia max. 3 kuppia päivässä (tosin en ole aiemminkaan juonut juuri enempää). Ennen punktiota sain myös miehen vähentämään kahvinjuontia muutamaksi päiväksi. Hän kun juo normaalisti varmaan noin 10 kuppia päivässä (sperma on silti ollut aina ok).
Henkisestä puolesta on vaikea sanoa, mutta paikkakuntaa vaihdoimme syksyllä, jolloin työmatkani lyheni ja liikenneyhteydet paranivat. Samalla pääsimme vähän kauemmas miehen ex-vaimosta ja murrosikäisistä lapsista.
Tässäpä näitä pohdintoja mahdollisista plussaan auttaneista asioista. Olisi kiva kuulla kommentteja jos tämä herätti ajatuksia.
Muutoin voin yhtyä Bertan kirjoitukseen. Tämä on ollut tosi hieno ketju ja sydämmestäni toivon, että te kaikki saatte oman lapsen pikaisesti joko hoitojen avulla tai adoption kautta.
Olen roikkunut tällä palstalla varmaan pari vuotta ja tuskinpa ihan heti uskallan tuonne plussanneisiin siirtyä, joten eiköhän me eri ketjuissa törmäillä. Onneksi tämä palsta on olemassa!
Kiitoksin ja halauksin!
Kamu ja piksut
Unohtui äskeisestä listasta, että nyt otin piinisaikana Pullopostin saamien ohjeiden mukaisesti muutaman sentin konjakkia. Aiemmissa piinoissa käytin punkkua. VL ei ohjeistanut asiaa lainkaan.
Kyllä se kummasti antaa lisää uskoa, että meikäläinenki voi vielä joskus onnistua tällä tiellä. Minä soittelen varmaan ens viikolla VL:oon lekurille ja suunnitellaan seuraava koitos maaliskuun alkuun, jos vaan tohtori suostuu. Saapahan taas laittaa aivonystyränsä töihin ja miettiä seuraavaa " drinkkiä" , jolla lähtään yrittään tulosta.
Mä koin taantuvan pahanolon menetyksestäni nyt viikonloppuna. Migreeni vaivas viime viikolla 3 päivää ja kun torstaina menkat alko tehdä tuloaan, lamaannuin täydellisesti! Se tais olla selvempi konkreettinen merkki hoidon epäonnistumisesta kuin viivan näkeminen testissä viikko sitte. Perjantaina heräsin klo 11 ja makasin apaattisena koko päivän sängyssä mitään tekemättömänä... lauantaina iltapäivällä alko itku tulla ilman mitään näkyvämpää syytä... eilinen oli jo parempi päivä ja tänään jaksan taas töissä ihan eri tavalla. Näköjään kroppa sano mulle, että pitää muistaa antaa aikaa itelleen...
PULLOPOSTIlla oli niin ihana tarina tuon nimmarin takana että aivan kylmät väreet meni kun luin!
Mami nauttii nyt rakkaan ukkonsa kans Thaimaan luonnosta ja pinoutuu toivottavasti huhtikuulle. Huhuillaan!
Kaikille terkut tasapuolisesti! Elämä voittaa!
Olen miettinyt miten tässä nyt kannattaisi tehdä, kun mulla olisi aika julkisella puolelle maaliskuun puolivälissä ja ne huurunenät on yksityisellä. Taidan käydä siellä julkisella puolella ainakin suunnittelu käynnillä, vai mitä olette mieltä ?
Olisi se niin paljon edullisempaa, kuin tuolla yksityisellä. Ja olenko ymmärtänyt oikein että, ei siellä tehdä kuin kolme hoitoa?
Ensin ajattelin että kävisin yhdessä passissa yksityisellä ja sitten voisin taas siirtyä ivf hoitoon.
Ja pidetään yhteyttä täällä palstalla !!!!!!!!!
Olipas ihanaa huomata, että täällä vielä sinnikkäästi joku muukin jaksaa roikkua kuin minä... ;D
Jaa, osaan sanoo vaan sen, että julkisella puolella yleensä tarjotaan 3 hoitokertaa. Meidän sairaanhoitopiirissä ainakin oli ehtoja kohtuullinen lista, joista ratkaisevin oli se, että naisen tulee olla alle 38 v. Sen takia ottivat ystävällisyyttään meidät aikanaan jonojen ohi siihen ensimmäiseen yritykseen josta siis nega. Sen jälkeen jouduttiin yksityiselle Väestöliittoon mut en mä tykkää että se niin kauheen kallista siis loppujen lopuksi on kun KELA-korvauksen saa saman tien laskussa huomioitua paikan päällä. Ja niitähän kai saa niitä korvauksia aina siihen asti kun täyttää 40 v., näin oon ymmärtäny.
Ilman muuta kannattaa kuitenki käyttää hyödyksi se julkisen puolen käyntiaika, koska usein on niin että siellä puolella joutuu jonottelemaan aivan eri tyyliin ku yksityispuolella. Sitä en sitte tiijä miten järkkäisivät ne teidän huurunenut sinne julkiselle puolelle. Ootko muuten missä päin hoidoissa? Meillä oli niin kätevää siirtyä TAYS:n puolelta VL:oon kun ovat fyysisesti samoissa tiloissa!
Mutta nuo asiat onneksi selviää viimestään sit kun oot siellä suunnittelukäynnillä ja lääkärin kans nokatusten niin voit kysellä.
Soitan muuten ens maanantaina VL:oon ja sovitaan lääkärin kans seuraava hoito, jonka toivon saavani heti seuraavien menkkojen jälkeen eli heti maaliskuun alkuun! Kunhan aikataulu varmistuu, tuun heti kertoon. Näillä näkymin, jos siis päästään yhteisymmärrykseen aikataulusta, oisin taas tositoimissa punktiossa ja toivottavasti myös siirrossa maaliskuun puolivälin paikkeilla!!!
Mä alan pikku hiljaa olla taas taistelutahtoa täynnä ja ootan kovasti maaliskuuta. Itkut on nyt oletettavasti itketty edellisestä negasta. Nyt vaan eteenpäin!
Huhuillaan täällä pinossa niin kauan kunnes saadaan aikatauluja seuraavasta niin voidaan pinoutua ihan uudestaan jos vaikka muitaki samaan aikatauluun mahtuvia tulis mukaan!
Hei Ippu !
Olemme hoidossa Fertinovassa ja julkinen puoli olisi sitten naistenklinikka, no molemmat ainakin sijaitsevat Helsingissä.
Onkohan mahdollista saada niitä huuruneniä sinne naikkarille ? Luin jo täällä palstalla jonkun kirjoitusta, että olivat kysyneet julk.puolen hoitopaikasta onko pakkaseen jäänyt mitään. Kun olivat sanoneet olleensa hoidossa ensin muualla.
Tsemppiä uuteen hoitoon Ippu, pidän sulle peukkuja !!!!!!!!!!!!!!
Tuntuu vaikealta nyt kirjoittaa samaan viestiin sekä pahoittelu -että onnittelutoivotukset.
Olin jotenkin niin varma ja niin kovin olisin toivonut Seilori teille, että se plussa kohdallenne olisi suotu!!!Älä menetä uskoa ihmeisiin ja elämän kauneuteen - tässä ja nyt. Ja mikä parasta, lapsen saatte kotiinne joka tapauksessa - pikkasen suuremman mutkan kautta vaan!!! Se lapsi odottaa teitä jossakin ja hän tulee saamaan teiltä paljon rakkautta osakseen!Lämmin halaus ja puristus((()))
Ja kamulle megalomaaniset onnittelut ilmeisestä tuplaplussasta!!!:)Olette tekin hirvittävän pitkän tien kulkeneet ja jaksaneet ennen plussaa. Mutta nyt se on todellista ja nautikaa joka hetkestä!Toivotan oikein paljon onnea matkalle ja tarrasukkia ja liimoja:) Menopurissa näyttää mitä ilmeisemmin olevan taikaa - hurjaa:)
Mamista ei ole kuulunut mitään - mami, mitä kuuluu!!??
Hyviä öitä toivotellen, pulloposti