Työkkärin kurssi > ei varaa kulkea, mitä teen? :(
Alkaa tänään, minulla on rahat tämän päivän matkoihin joihin menee 38€. Minut laitettiin siis kurssille 50 km:n päähän.
Työmarkkinatuki maksetaan ensi viikolla, sosiaalitoimistolta yritin pyytää rahaa matkoihin, mutta hakemukseni hylättiin koska saan kurssin ajalta korotettua työmarkkinatukea 9€/pvä (ei paljon lämmitä kun saan rahan vasta kurssin jälkeen..)
Kommentit (84)
Työkkäristä käskettiin sossuun, mutta poissa kurssilta ei saa olla vaikka päätöstä odottelisikin. Ja minun tapauksessani päätös oli vielä kielteinen..
Kyseessä on siis onneksi vain viikon kurssi, joka sattui vain TODELLA pahaan saumaan :( Ensi viikolla minulla olisi ollut jo rahaa.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 07:51"]
Missä sun ed. tuki on?
[/quote]
Jäin työttömäksi ihan vastikään. Viimeisin tuki minkä sain oli ensimmäinen ja senkin sain kahdelta viikolta. :( Asumistuki + työmarkkinatuki olivat rapiat 400€ joista vuokraan meni 320€
Toimeentulotukea en tälle kuulle ole saanut, koska sain viime kuussa 14. päivä) palkkaa n. 600€ ja se laskettiin mukaan tämän kuun tuloihin.
Missä sun ed. tuki on?
[/quote]
Ei niillä työkkäri tuilla herroiksi eletä. Ja tuollaiset matkakulut on todella iso kuluerä siitä vähästä rahasta.
Onko se kurssi joku järjellinen? Siis työvoimapoliittinen ammatiin suuntaava vai jokin pilipali näin teen cv:n etc.? Eihän tuossa ole järjen hiventäkään, jos matka maksaa joka päivä noin paljon! Voit tietysti ottaa asian esiin kurssin vetäjien kanssa. Ehkä heillä on enemmän järkeä päässä kuin työkkärillä. Voivat itse sieltä suunnalta tiedustella kurssin yhteyshenkilöltä työkkäristä (yleensä sellainen on), miten tuossa olisi fiksuinta toimia.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 07:54"]
Missä sun ed. tuki on?
[/quote]
Jäin työttömäksi ihan vastikään. Viimeisin tuki minkä sain oli ensimmäinen ja senkin sain kahdelta viikolta. :( Asumistuki + työmarkkinatuki olivat rapiat 400€ joista vuokraan meni 320€
Toimeentulotukea en tälle kuulle ole saanut, koska sain viime kuussa 14. päivä) palkkaa n. 600€ ja se laskettiin mukaan tämän kuun tuloihin.
[/quote]
Kiitos asiallisesta vastauksesta, nyt ymmärrän. Todella sympatiat puolellasi, kohtuutonta!! Yritä lainata esim. vanhemmilta? -nro 3
Minä kysyisin kurssin vetäjältä, mitä tehdään. Tai onko hänellä lainata rahaa. Onko sinulla mahdollista yöpyä kurssipaikalla. Viikonhan nukkuu vaikka puiston penkillä. Mutta oikeasti ajateltuna, minusta kurssinjärjestäjän pitäisi miettiä myös tästä näkökulmasta asiaa. Työttömällä ei ole välttämättä laittaa rahaa satoja euroja kurssin takia.
[quote author="Vierailija" time="15.09.2014 klo 07:58"]
Minä kysyisin kurssin vetäjältä, mitä tehdään. Tai onko hänellä lainata rahaa. Onko sinulla mahdollista yöpyä kurssipaikalla. Viikonhan nukkuu vaikka puiston penkillä. Mutta oikeasti ajateltuna, minusta kurssinjärjestäjän pitäisi miettiä myös tästä näkökulmasta asiaa. Työttömällä ei ole välttämättä laittaa rahaa satoja euroja kurssin takia.
[/quote]
Voi hyvää päivää taas kerran! Siis toi "nukkua puistonpenkillä".
Joudut ottaa karenssin, jos ei joku lainaa sinulle rahaa. Todella kaukana on kurssi, itse en olisi lähtenyt.
Kuka nukkuu puistonpenkillä? Oikeasti.. ei edes työtön.
Ai että kurssin vetäjä lainaisi rahaa. Hohhoijaa, älä nyt ainakaan tälläistä typeryyttä mene ehdottamaan.
Kurssi olisi lähempänä, jos ei hallintoa keskitettäisi. Tiedän monta työtöntä, jotka eivät pääse kurssille, koska julkisilla kuluvälineillä 50 km matkaan menee 4 tuntia suuntaansa eli olisivat perillä 11.00 ja lähtisivät poispäin 13.00. Mutta tämä ei ole työkkärin ongelma vaan eduskunnan, työkkäri vain toteuttaa ohjeita.
mulla ainakaan ei olisi varaa kulkea kurssille, ellei se olisi 3km päässä jolloin voin pyöräillä.
kurssi alkoi samanana päivänä kun karenssi loppui (ekaa kertaa työttömänä, khtuella ennen sitä) ja toki niitä rahoja pitää odottaa eka se 5pv odotustaika tms ja siihen 10pv päälle.. onneksi on ollut kauniit ilmat
Kyllä entisaikaan vaan hiihdettiin kouluunkin kesät talvet ja varmaan nukuttiinkin halkovajassa. Miksi ei siis nykyään minä vaan kysyn?
Tuo puistonpenkki juttu oli VITSI. Mutta eihän sitä näkynyt kukaan tajuavan :D Mutta se on totta, että ei työkkäriä kiinnosta miten tulet kurssille, onko rahaa maksaa matkoja tai yöpymistä. Vain se kiinnostaa, että olet paikalla. Muuten tulee karenssi.
Onko sulla tuttuja siellä kurssipaikan vieressä? Lahjo joku puolestasi kurssille.
Käyt ekan päivän bussilla, tokan ajat fillarilla, ja sitten sinulla onkin nivustaipeet ja takapuoli niin rakkuloilla että saat loppuviikoksi varmaan sairaslomaa. Hommasta selvittiin ilman karenssia, tosin hieman kivuliaasti :)
Siis voiko asia todella olla noin? Pitkä ja kallis matka kurssille, työttömällä ei ole siihen rahaa, joten laitetaan karenssille niin ettei ainakaan ole rahaa? Olen varmaan aivan naiivi mutta jotenkin tuntuu, että ei kai se nyt voi sivistysvaltiossa noin mennä? :O
Kysy työkkäristä mitä teet?