Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista huonoa hygieniaa olet ollut omin silmin todistamassa?

Vierailija
29.07.2014 |

Tuli mieleen tosta paskaketjusta, että ihmiset paskoo järviin, eivätkä kaikki nähtävästi ymmärrä, että paska sisältää mielettömän määrän bakteereja, jotka aiheuttavat esim. just oksennustautia. Niin mitä kaikkea olet itse nähny ja ihmetelly. Tai onko tullu puheeksi joidenkin kanssa hygienia-asiat, oli se sitten käsienpesu tai vessassa käynti. 

Itseä ällöttää, että jotku antaa 3-4 vuotiaiden pyyhkiä oma paskaperse ja sitten ne lapset likaisilla käsillä (tai huonosti pestyillä) käy kaiken läpi...Yök.

Kommentit (417)

Vierailija
121/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta otti verinäytteen tyypi (mies), joka ei käyttänyt hanskoja. Oli kiireinen aamu tk:n labrassa.......

Vierailija
122/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vanhemmat kaivavat korvia ruokapöydässä, eivät pese käsiään vessan jälkeen, mäännyttävät ruuat säilömällä tiskipöydällä (ei hätää jos kerran paistettu. eli ei voi "määntyä"). Vessaa käyttävät niin kuin entistä ulkohuussia, ei pönttöjä pestä, ei vedetä pönttöä, wc-istuimen , tai koko pönttö,reunoilla paskaa, ötököitä lattialla. Pitäisi mennä viikoksi lasten kanssa?Ja suuttuvat, jos siivoaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lapsuuden koti. Vessassa iänkaiken riippuvat käsipyyhkeet (yök). Puhtaat lakanat jos haluaa vierailulla, niin parempi vaihtaa ne itse osoitettuun petiin. Tyynytkin varmaan 20 vuotta vanhoja tunkkasia ja rasvasia oksetuksia. Tiskipöytä keikkuu astioista aina (vaikka vieressä tiskikone minne jokainen voi astiansa laittaa syötyään.) Vihanneksia ei pestä, vaan salaattia tehdessä ne vaan pilkotaan (ja "salaatti"=tomaatti lohkoina, kurkku puolikuina). Sanomattakin selvää ettei käsiä pestä vessasta tullessa, koska a) saippua on loppu tai b) ei ehditä. Ja kuka nyt haluaisi kätensä kuivata niihin paskaisiin rätteihin joita käsipyyhkeiksi kutsutaan.

Toinen on veljeni kämppä. Roskia, pulloja, tuhkakuppeja, vaatteita siellä täällä. Kissan paska haisee ja joka paikka sellaista tahmaa täynnä (pössytteleepi). Hyi helvetti. Karmeinta on tosiaan se HAJU.

Vierailija
124/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:37"]

Oma lapsuuden koti. Vessassa iänkaiken riippuvat käsipyyhkeet (yök). Puhtaat lakanat jos haluaa vierailulla, niin parempi vaihtaa ne itse osoitettuun petiin. Tyynytkin varmaan 20 vuotta vanhoja tunkkasia ja rasvasia oksetuksia. Tiskipöytä keikkuu astioista aina (vaikka vieressä tiskikone minne jokainen voi astiansa laittaa syötyään.) Vihanneksia ei pestä, vaan salaattia tehdessä ne vaan pilkotaan (ja "salaatti"=tomaatti lohkoina, kurkku puolikuina). Sanomattakin selvää ettei käsiä pestä vessasta tullessa, koska a) saippua on loppu tai b) ei ehditä. Ja kuka nyt haluaisi kätensä kuivata niihin paskaisiin rätteihin joita käsipyyhkeiksi kutsutaan.

Toinen on veljeni kämppä. Roskia, pulloja, tuhkakuppeja, vaatteita siellä täällä. Kissan paska haisee ja joka paikka sellaista tahmaa täynnä (pössytteleepi). Hyi helvetti. Karmeinta on tosiaan se HAJU.

[/quote]

Mun äiti sai raivarit, kun vaihdoin vähintään 35 vuotta vanhat käsipyyhkeet, jotkat olivat märkiä ja etenkin likaisia. Vessassa ei ole edes saippuaa, vaan ostetaan kun tullaan käymään. Äitini on ommellur pussilakanat siis kulmista kiinni, joten niitä ei usein vaihdeta. Tyynyjä tuskin koskaan pesty.

Vierailija
125/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viking Isabellan aamiaisbuffassa tarjoilijat siivosivat pöytiä ilman hanskoja, pyyhkivät pöytiä rättimytyllä ilman hanskoja, laittoivat lisää sämpylöitä koriin paljain käsin jne. Lisäksi naisilla oli karmeat petolinnun kynnet monenkirjavine kynsilakkoineen, paljon sormuksia jne.

Silja Europalla käytettiin samoissa hommissa kertakäyttöhanskoja. Ainakin vielä silloin Turun linjalla, nyt en oo käynyt.

Vierailija
126/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kerran lääkäri (korva-kurkku-nenä) tunki sormensa suuhuni varoittamatta ilman hanskoja, ja painoi sellaisen pienen paiseen pois, jonka vuoksi olin mennyt lääkäriin. Olin tosi järkyttynyt, mutten osannut sanoa mitään, vaan sopersin toimenpiteen jälkeen kiitokset ja poistuin. Kyseessä oli aika vanha ja isokokoinen mieslääkäri, jolla oli isot ja paksut sormet, ja pystyin maistamaan hänen ihonsa - sellaisen vähän suolaisen maun, kun iho tulee kielelle. Yyyyh. Eikä käynyt käsienpesualtaan kautta ja oltiin sentään käteltykin sitä ennen ja hän näprännyt ainakin tietokonetta. Toivottavasti sentään potilaiden välissä pesi kädet. No vaiva hoitui, se on pääasia, mutta silti...

Toinen juttu tuli mieleen laivalta, jossa oltiin risteilyllä ja meidän hytti oli unohtunut siivota. Edellisen tyypin kuset pöntössä vetämättä ja muutenkin sekainen ja likainen hytti. Soitettiin siivooja paikalle ja odoteltiin siinä sohvalla (lakanat oli vaihdettu), ja näin vessan oven raosta, miten siivooja siivosi vessaa... ensin pesaisi sen pöntön vessaharjalla, ja sitten sillä SAMALLA HARJALLA veteli lavuaarin ja suihkutilan lattian! :O nam... ei paljon tehnyt mieli "peseytyä" risteilyllä sen jälkeen.... toivottavasti ei ole yleinen tapa siivoojilla :/

Vierailija
127/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies niistää verhoihin ja omaan paitaansa :(

Vierailija
128/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyi vittu miten ihmiset voi olla niin epähygieenisiä ja ällöjä :-X jokku ei pese ikinä käsiä vaikka saippua on keksitty ja jokku ei vaiha koskaan sukkia ja alushousuja ja pitää samat useamman päivän ja jotku peseytyy kerran viikossa ! Niin ällöttävää :-P

Vierailija
129/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:25"][quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 20:13"]

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 19:19"]

Ollessani vanhainkodilla mummoani moikkaamassa, autoin tämän vessaan. Teki mieli pitää saarna, kun pyyhki etukautta takapuolesta ylöspäin -> kaikki kakkapöpöt genitaaleissa

[/quote]

Mä olen aina pyyhkinyt "väärinpäin", en tiedä kuka mut siihen opetti. Olen kohta 50 ja mulla ei ole eläissäni ollut yhtään virtsistä tai alapään tulehdusta. En aio enää suuntaa vaihtaakaan.

[/quote]

Täällä yksi 29v pyyhkii myös "väärinpäin". Ei hiivatulehduksia, ei bakteeritulehduksia ikinä. Kerran virtsatieinfektio.

[/quote]

samoin. Eihän sitä kakkaa tarvi levittää vaan pyyhkiä pois. Mieheni jäljiltä on monesti pötön renkaan takareuna kakassa.. Ja ku oon nähny miten se pyyhkii lasten pyllyjä, en ihmettele.. Sillee kummasti ryttää puolen metrin paperipätkää..

Vierailija
130/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kaveri antaa koiran nuolla sormiaan ja antaa kädestä koiran ruokaa ja sitten alkaa voidella leipiä pesemättä käsiään.. Ties mitä koirat ulkonakin syövät..

Vierailija
131/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miespuoliset opiskelukaverini asuivat kimppakämpässä ja wc:ssä en nähnyt koko sen puolen vuoden aikana käsisaippuaa tai -pyyhettä. Kävi harvinaisen selväksi, että käsienpesu ei ole pojilla ykkösprioriteettina. Lisäksi vessanpönttö oli sisältä ruskea, niin kuin se aika monilla (sinkkumiehillä) tuppaa olemaan.

Vierailija
132/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ostamassa Prisman kalatiskiltä kalaa, mutta poistuin vähin äänin takavasemmalle kun näin, miten iso ronski kalamestari aina yskäisi reippaasti hanskaansa, ennen kuin tarttui ottimiin ja kaloihin.

Kesän alussa hain torin munkkikahvilasta munkkeja mukaan. Myyjällä oli kova nuha ja nenä valui, ja pyyhkäisi kädellä nenäänsä ennen kuin työnsi saman käden paperipussiin avatakseen sen munkkien laittamista varten.

Mä en ymmärrä, että ihmiset jotka on työkseen elintarvikkeiden kanssa tekemisissä ja ehkä suorittaneet hygieniapassinkin, ronkkii sitä nenäänsä tai yskähtelee ruokiin ja käsiin. YÖK.

Vierailija
133/417 |
30.07.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 22:26"]

Minulta otti verinäytteen tyypi (mies), joka ei käyttänyt hanskoja. Oli kiireinen aamu tk:n labrassa.......

[/quote]

eikai ne koskaan käytä hanskoja. multa on otettu hiv-testikin ilman hanskoja.

Vierailija
134/417 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on kaveri joka syö kynsiään, rapsuttelee käsivarsissa olevaa ihottumaa ruokapöydässä, nuolee sormiaan ruokaillessa vaikka syömme esim. mansikoita samalta lautaselta, kyläillessä iskee hikiset paljaat jalkansa kyläpaikan sohvapöydälle jossa myös naposteltavaa ja heiluttelee varpaitaan, yskii ja aivastelee ilman että peittäisi suutaan millään jne. Tiedän aina mikä on hänen juomalasinsa sillä se ei ole kirkas ja reunalla ehkä vähän huulipunaa niin kuin muilla, vaan lasin pinta on himmeä ja lähmäinen kauttaaltaan.

Vierailija
135/417 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielenkiintoista. Sisareni perhe käy suihkussa kaksi kertaa päivässä, toosi puhdasta. Kuitenkin heillä on vessat ja keittiö niin paksussa paskamöhnässä, ettei niihin halua mennä ilman kumipukua...? Osan siitä itsensä hinkkamisenergiasta voisi käyttää tilojen siistimiseen. Vain torakat puuttuvat, tai mistä minä tiedän,.

Vierailija
136/417 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 16:03"]Olen entiseltä ammatiltani kotisairaanhoitaja. Vaihdoin alaa sen takia, etten enää kestänyt ihmisten likaisia asuntoja (kotisairaanhoitaja ei voi siivota samassa asunnossa 24/7 jos asukas itse sotkee kokoajan). Viimeinen niitti oli kun samalla viikolla ensin tyhjensin erään asiakkaan jukkapalmun ruukusta useita homehtuneita paskapökäleitä, vein sängyn alle piilotetun kärpäsentoukkia kuhisevan rotanraadon roskiin ja huomasin, että oma asuntoni oli saanut ludetartunnan (asiakkaan kotoa kulkeutunut kotiini laukun tms mukana).

Asiakkaista n. 70% eli iso on oli todella epähygieenisia ja vain yksittäisten tyyppien kohdalla se selittyi sairaudella.

Ihmiset on kuvottavia.

Kotihoito on muutoinkin virheellinen nimitys. Ei kotihoidin tehtäviin kuulu asiakkaiden kodin siivoaminen, vaan asiakkaiden hoitaminen. Siivouspalvelut on ulkoistettu vuosia sitten. Tosin tuo asiakkaiden hoitaminenkin on vähän niin ja näin, jos yhtä asiakasta kohden jää 15min. aikaa.Siinä ehtii nippanappa lääkkeet, ruuan ja peseytymisavut, ehkä.

Ei ikinä enää vanhustenhoitoon!

Vierailija
137/417 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverin lapsuudenkodissa vierailtuani vessa oli järkyttävässä kunnossa. Ensinnäkin wc oli jo muutenki tarpeeksi likaisessa kunnossa ja kaiken kruunasi kaverini äitin veriset siteet ja tamponit, jotka lojuivat lattialla silmieni edessä. Ällöttävää! Ja taitaa olla muutenkin laiska siivoamaan tämä äiti, koska kämppä muistuttaa kaatopaikkaa.

Vierailija
138/417 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kertonut tämän täällä aiemminkin mutta kylpylässä paksusti meikattu venäläisnainen voiteli, hajusti ja suihkutti itsensä kaikilla tököteillä, meni altaaseen peseytymättä ja huomasin siinä vaiheessa että tämä oli samassa altaassa kuin minä kun se nousi altaasta ja että miten hänellä oli pikkuhousut uimapuvun alla, ja sieltä pikkuhousuista repsotti iso normaali/largekokoinen terveysside!!! :o Arvatkaa desinfioinko käytännössä itseni päästä varpaisiin heti sen jälkeen kun olin ollut samassa altaassa!

Vierailija
139/417 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:07"]

Mun mies niistää verhoihin ja omaan paitaansa :(

[/quote]

Jätä se sika!

Vierailija
140/417 |
01.08.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.07.2014 klo 23:22"]

Miespuoliset opiskelukaverini asuivat kimppakämpässä ja wc:ssä en nähnyt koko sen puolen vuoden aikana käsisaippuaa tai -pyyhettä. Kävi harvinaisen selväksi, että käsienpesu ei ole pojilla ykkösprioriteettina. Lisäksi vessanpönttö oli sisältä ruskea, niin kuin se aika monilla (sinkkumiehillä) tuppaa olemaan.

[/quote]

Hyi helvetti!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan