Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten saisin puolison innostumaan lihaskuntotreenistä?

Vierailija
29.07.2025 |

Ollaan molemmat kohta viisikymppisiä. Itse olen käynyt säännöllisesti salilla muutaman vuoden.

Puolisossa on alkanut näkymään lihasten katoaminen ja hän valittaa usein selkäkipua. Ulkonäöllisesti ei niin väliä, mutta olen huolissani hänen terveydestään ja jaksamisestaan tulevaisuudessa.

Millä ihmeellä saisin hänet innostumaan lihaskuntotreenistä? Salille hän ei missään nimessä halua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kun kyllä se on se sali. Olen suunnilleen samanikäinen nainen ja käyn salilla. En vaadi itseltäni liikoja, kunhan käyn. Suosittelen suuresti. Ihan laiskastikin voi käydä salilla, ja siitä on silti hyötyä. Kokeilkaa eri saleja ja valitkaa suosikki.

Vierailija
2/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä paksu jumppamatto kotiin ja kahvakuulia. En itsekään suostu menemään salille salakuvattavaksi ja jonottamaan hikisiin laitteisiin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etsi sille kattavasti tietoa siitä mitä kaikkea surkea lihaskunto aiheuttaa. Jotkut selän lihaskivut on vielä pientä. Loppupeleissä et voi toista muuttaa, aikuinen ihminen joko ottaa itsestään vastuun tai ei ota. Tuossa pitäisi ihan fysioterapeutin katsoa kroppa läpi koska tuommoiselle huonokuntoiselle tulee niveliin ja jänteisiin pahojakin ongelmia jos treenaamista ei tehdä oikein ja niitä kehon heikkouksia huomioon ottaen.

Vierailija
4/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, jos toinen ei halua salille, niin ei siitä pidemmän päälle tule säännöllistä liikuntaa.

Mulla on kotona kahvakuulat, säädettävät käsipainot ja joogamatto, niillä pääsee pitkälle. Astangajooga kehittää myös lihaksia. En missään tapauksessa halua treenata salilla, mutta tykkään kyllä treenata.

N51

Vierailija
5/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä paksu jumppamatto kotiin ja kahvakuulia. En itsekään suostu menemään salille salakuvattavaksi ja jonottamaan hikisiin laitteisiin.

Outo asenne! Eikä kotona tule jumpattua.

Vierailija
6/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan arkiliikunta voi tehdä jo paljon. Jättää auto kauemmas kaupasta ja kantaa kauppakassit autoon. Älä käytä hissejä jne. 

Vierailija
7/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etsi sille kattavasti tietoa siitä mitä kaikkea surkea lihaskunto aiheuttaa. Jotkut selän lihaskivut on vielä pientä. Loppupeleissä et voi toista muuttaa, aikuinen ihminen joko ottaa itsestään vastuun tai ei ota. Tuossa pitäisi ihan fysioterapeutin katsoa kroppa läpi koska tuommoiselle huonokuntoiselle tulee niveliin ja jänteisiin pahojakin ongelmia jos treenaamista ei tehdä oikein ja niitä kehon heikkouksia huomioon ottaen.

Juuri tuota pelkään, että tulee pahoja terveysongelmia. Harmi, että hän ei pidä kuntosalista

Vierailija
8/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu, jos toinen ei halua salille, niin ei siitä pidemmän päälle tule säännöllistä liikuntaa.

Mulla on kotona kahvakuulat, säädettävät käsipainot ja joogamatto, niillä pääsee pitkälle. Astangajooga kehittää myös lihaksia. En missään tapauksessa halua treenata salilla, mutta tykkään kyllä treenata.

N51

Mihin kiloon asti sulla on kahvakuulia? 

Vierailija
9/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

N51

Mihin kiloon asti sulla on kahvakuulia? 

8 kg, 12 kg ja 16 kg. Painavinta käytän vaan etuheilautuksissa.

Vierailija
10/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä siihen taida auttaa kuin oma motivaatio. Lähdin vuosia sitten salille ja jatkuvat niskahartiaseudun säryt jäivät sinne. 

M51

Vierailija
11/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä siinä salissa niin kamalaa on?

Vierailija
12/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen motivaation pitää lähteä ihmisestä itsestään. Olen yrittänyt jo vuosia saada miestä liikkumaan, mutta kun ei kiinnosta niin ei. Kaljan juominen kiinnostaa sitäkin enemmän. 

Vierailija
13/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä siinä salissa niin kamalaa on?

Kotona voi treenata omaan tahtiin eikä tarvitse ajaa 20 kilometriä salille.

Vierailija
14/14 |
29.07.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitatat Egotripin MatkustajAAAaaa luupilla niin kauan, että suostuu salille. Toimii varmasti.