Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IVF / ICSI viikolla 7

02.01.2006 |

Moikka

Olen jo kerran pinoitunut tohon tammikuu -06 pinoo mutta ajattelin, että olisi kiva tehdä oma pino, kun tossa tammikuu pinossa on niin paljon eri aikaa hoitoon menijöitä.

Kopion tähän vielä oman tarinani:

Taustasta sen verran että lapsettomuutta takana neljä vuotta, johon mahtuu pitkien alkuselvittelyjen jälkeen laparotomia ja sen jälkeen alkoivat hoidot.

1. IVF 10/2004 nega

2. IVF 1/2005 nega

3. IVF 6/2005 nega

eka pas 8/2005 ja elämäni ensimmäinen +

mutta ikävä kyllä todettiin viikoilla 6+4 kohdunulkoiseksi ja 7+2

tähystys, jossa poistettiin oikea munajohdin, jossa alkio oli kiinni.

Vasen munajohdin olisi poistettu samalla mutta oli niin kiinnikkeinen,

että ilman avoleikkausta ei olisi voinut poistaa.

Tarkoitus oli siirtyä yksityiselle, koska nyt ne kolme hoitoa on käytetty julkisella mutta suureksi ihmeeksi halusivat julkisella (NKL) tehdä vielä yhden hoidon,niin ja siis Helsingissä.

Sumut alkaa 17.1, pistokset 1.2 ja punktio on viikolla 7. Syön pillereitä endon takia, joten siksi sain tänään tietää aika tarkan aikataulun, voi tietty heittää vielä vähän.

Tässä sitä nyt vaan odotellaan 17. päivää ja silloin saan reseptit sekä aloitan sumut. Muuten fiilikset on ihan hyvät, ainoastaan ärsyttää jo se piikitys vaihe, koska mulla maha turpoaa ja on todella kipeä.

Tsemppiä vaan kaikille ja tulkaahan tähän pinoo kertomaan kuulumisia:)

Päivänsäde72

Kommentit (300)

Vierailija
161/300 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin, mahassa ovat ja pysyvät vielä piiiitkän aikaa, jos minulta kysytään!

Vähänkös jänskätti kun istahdin lääkärin eteen kuulemaan tuloksia. No, siinä mielessä aika hyvin, että kolme oli jaksanut lähteä jakautumaan, oli 2 kpl 4-soluista ja 1 kpl 2-soluista. Ja niin vaan tehtiin, että masuun meni nuo kaksi nelisoluista ja se yksi rääpäle pakastettiin. Kaikki kolme olivat laadultaan hyviä. Lääkäri taisi olla sitä mieltä että yhden alkion siirto olisi ollut ihan hyvä ratkaisu, tai sellainen fiilis mulle vähän tuli, vaikkei sanonutkaan mitään. Sanoipa vaan sivulauseessa että nyt voi sitten tulla kaksoset tai kolmoset. Heillä on kuulemma nyt sellainen tapaus päällä, että kaksi alkiota siirrettiin, molemmat kiinnittyi ja toinen vielä jakautui identtiseksi. Herranjestas sentään, kolmoset olis kyllä vähän liikaa ja raskauskin olis varmaan aika riskaabeli. Varmaan kuitenkin aika harvinaista tollainen! Henk.koht. en kyllä jaksa uskoa edes noihin kaksosiin, tuskimpa noilla meidän liikkumattomilla siittiöillä sellaisia yllätyksiä saadaan aikaan. Jos tästä yhden sikiön raskaus alkaa niin sekin olis kuin jättipotti lotossa.

Nyt sitten otan nämä tulevat kaksi viikkoa rennosti enkä mieti tai murehdi turhia. Joopa joo... heheh vitsi vitsi :D

Eli virallinen piinailu alkaa huomenna ja veritesti on kahden viikon päästä. Tosi pitkä aika, voivoi mitenkähän tästä selviää.

Onnekasta hoidon jatkoa kaikille!

Meijuli

Vierailija
162/300 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toinen on hedelmöittynyt ja lähtenyt jakaantumaan!!! ja toisessa on kolme tumaa, eli sinne on mennyt kaksi siittiötä. En tiedä yhtään, mitä se tarkoittaa, mutta ilmeisesti menetetty tapaus. Mutta pääasia, että toinen jakaantuu!!!

Mä olen niin onnellinen tästä, että te ette voi tajuta!!! Tai ehkä voitte... pistin miehen soittamaan, koska en olis itse kestänyt kuulla, jos eivät olis kumpikaan olleet hyviä.

Huomenna 9.30 pitää vielä soittaa, voidaanko mennä siirtoon. Silloin jännittää varmaan vielä enemmän, mutta nyt aion tuulettaa edes tätä!

Voi kun normaalit ihmiset tietäis, miten helvetin helpolla ne pääsee...

En pysty kommentoimaan muita, koska en malttanut lukea muiden viestejä, mutta toivottavasti tulokset on " yhtä" hyviä tai parempia muillakin!!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/300 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äsken juuri sydän pamppaillen ja kädet tärsiten soitin ja kysyin tuloksia. YKSI on hedelmöittynyt kolmesta =O) Voi, itkuhan siinä tuli silmään...Nyt vaan minäkin toivon, että se lähtisi jakautumaan ja huomenna päästäisiin siirtoon!!!! Minäkin soitan vielä 9.30 sinne labraan ja kyselen viime hetken tilanteen..pitäkää siihen asti peukkuja, jotta se pieni ihmisen alku jaksaisi jakaantua ja kasvaa ja pääsisi meidän mukaan!!!!

Osbornelle onnea kanssa yhdestä hedelmöittyneestä! Toivottavasti nähdään huomenna :O) bdbdbdbdbdbdb Pakkohan se on...

Meijulille paljon onnea kahdesta alkiosta, jotka masuun pääsi asumaan :O) Hyvältä kuulostaa..pian saatte sen kaksi vauvaa yhdellä kertaa ;O) no kunhan yhdenkin!! Tässä sullekin ne ankkurit, joilla pikkuiset pysyy kyydissä {--- {--- yksi molemmille ;O)Tsemppiä ja plussaa!!

kädet vieläkin täristen, caliendre

Vierailija
164/300 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt sitten mahassa köllii yksi alkio , toivottavasti kovasti kiinnittymiskohtaa etsien. Tunteet hieman sekaisin, saatiin pakkaseen 11 alkiota. Lääkäri ei oikein osannut vastata mistä se johtuu että nyt saatiin pakkaaseen noin paljon kun aikaisemmilla kerroilla ei ole saatu mitään. Asia pohdituttaa kovasti, onko edellinen klinikka " rahastanut" sillä että hoidot aloitetaan aina alusta, vai pakastaako tämä klinikka tosi huono laatuisia alkioita vai oliko meillä nyt vaan onnea. No joka tapauksessa olen tosi onnellinen, iloitkuhan siinä tuli kun biologi kerto että pakkaseen saada alkioita. Siirto alkio oli neli soluinen, kait, hieman olin onnesta sekaisin joten en tarkkaan muista.

Tietääkö kukaan koska se kiinnittyminen tapahtuu jos on tapahtuakseen, vai voiko sitä edes sanoa?

Itsellä hirveän varma olo että tämä onnistuu, sitten pudotaan korkealta ja kovaa jos meneekin pieleen. Toisaalta tässä kerkee ajatukset ja tunteet heittää häränpyllyä vielä monta kertaa ennenkuin tulos tiedetään. 2.3 olis tarkoitus mennä verikokeeseen.

Vierailija
165/300 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein hävettää tulla tänne kertomaan omia kuulumisia, kun on lukenut teidän takapakeistanne, mutta niin kauan kuin on elämää, on toivoa!

Nyt on sitten alkio kyydissä. Siis vain yksi, sillä taustalla on keskenmenoja. Kypsiä 19:sta oli 17, joista 11 hedelmöittyi ja alkoi jakautua. Pakkaseen jäi siis vielä 10. En kyllä oikein usko PAS-siirtoihin kohdallani, sillä aiemmat 4 kertaa ovat olleet tuloksettomia. Tuoresiirrosta viimeksi plussasin, tosin vain kemiallisen raskauden verran, mutta silti mieli on toiveikas! Testi on 27.1. ja tulokset tulevat 1.3. iltapäivällä. Piinaavaa!

Vierailija
166/300 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja neljästä munasolusta VAIN yksi on hedelmöityny...mutta pitää aatella että tyhjää parempi sekin, kun viimeksihän ei ollut tapahtunu mitään. Nyt sitten aamulla 9.00 soitan uudelleen että vieläkö se ainokainen on hengissä ja päästäänkö se siirtämään. Vieläkin tärisyttää ja vapisuttaa ja kaikkea mahdollista!

Nyt pitäs vaan koittaa jotain koko ajan hommailla että pysys ajatukset jossain muualla ja jaksais aamuun asti odottaa ja taas jännittää soittamista. Kyllähän tämä on yhtä oottamista ja jänskäämistä...

Mutta kyllä tyytyväinen olen tuohon yhteen...tosi tyytyväinen!

Pidän peukkuja kaikille...Ilmoitellaan huomenna kun tiedetään miten kävi!!!

Vierailija
167/300 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kamalan paljon pidän peukkuja, että Mallu, Osse ja Caliendre pääsee siirtoon!

Onnittelut Meijulille ja A.N.M:lle, että pääsitte hakemaan lapsenne kotiin. Toivotaan että kasvavat isoiksi asti.

Saathan sinä Vichy häpeämättä kertoa hyvästä pakkassaaliista. Kiva se on kuulla, että noinkin hyvät saaliit on mahdollisia. Kieltämättä kyllä kateus iskee hieman... Mutta, mitäs tässä kadehtimaan, usko on luja, että vähemmilläkin munilla saadaan vauvoja aikaan. Eli tsemppiä kaikille vähemmän munineille!

Mä täällä kokoan kerrossänkyä. Juu, en ole turhan toiveikas, vaan toi sänky tulee yläkerran vierashuoneeseen, kun se on niin kätsy, kun alapetin saa levitettyä. Eli pinnasänky pysyy varastossa, kunnes vauva on syntynyt.

Vierailija
168/300 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottamaton: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 13 foll. -> 11 solua -> 6 hed., 1 alkio siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL

vichy: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 21 foll. -> 19 solua -> 11 hed., 1 siirretty 15.2., pakkaseen 10, verikoe 27.2. NKL

meijuli: icsi (pitkä), punktio 14.2. -> 12 foll. -> 10 solua -> 4 hed., 2 siirretty 16.2., pakkaseen 1, verikoe 2.3. Hki Diacor

A.N.M: icsi (pitkä), punktio 14.2. -> 24 foll., -> 19 solua -> 14 hed., 1 siirretty 16.2., pakkaseen 11, verikoe 2.3. Hki Diacor

Päivänsäde72: ivf (pitkä), punktio 15.2. -> 8 foll. -> 2 solua, siirto 17.2. NKL

Mallu-80: icsi (pitkä), punktio 15.2. -> 4 solua -> 1 hed., siirto 17.2.

caliendre: ivf (lyhyt), punktio 15.2. -> 3 solua. -> 1 hed., siirto 17.2. TAYS

osborne: ivf (lyhyt), punktio 15.2. -> 3 foll. -> 2 solua -> 1 hed., siirto 17.2. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., punktio 17.2.

bardolino: ivf (lyhyt), piikitys alkoi 6.2., punktio 17.2. Tre VL

Caro78: ivf (pitkä), piikitys alkoi 2.2., hoito keskeytettiin!

Voi että, nyt kun vielä Päivänsäteen puhelin pysyy hiljaa, niin meillähän menee ihan hyvin!! Ja vichyltä hävetys pois, se on vaan hyvä, että edes jotkut saavat pakkaseen tavaraa!

vichyn lisäksi meijulille ja ANM:lle onnittelut onnistuneista siirroista, erittäin hieno homma, että siellä jo pienokaiset etsii uutta kotia. meijuli, eiköhän se kolmen todennäköisyys ole niin pieni, että sen takia kannattaisi yöuniaan menettää. Kun muitakin jännäämissyitä kerran on... :)

Multa on mennyt ohi, et mikä lääkekuuri Mallulle on määrätty? Käytättekö kaikki muuten lugesteroneja? Ne on kyllä vihoviimeisiä lääkkeitä, ärsyttää olla jatkuvasti niitä tunkemassa.. :< Mutta mitäpä sitä ei tekisi...

kutri-suella ja bardolinolla on sitten huomenna punktiopäivä, onnea siihen teille!

Ja huomenna caliendre huikkaa mulle terve, jos nähdään! :)

Vierailija
169/300 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mullehan määrättiin punktiossa kefeksin- antibiootti kuuri, kun se lääkäri puhko sen neulansa kans nuita mun endokasvaimia. Eli ihan varmuuden varalle ettei tulis mitään tulehdusta! Että sellainen lääkekuuri.

Vierailija
170/300 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelin on pysynyt hiljaa..... en tiedä voiko ne vielä huomenna aamulla soittaa, mut luulis että ovat jo tänään nähneet tilanteen eli voisi kuvitella, että hedelmöitys on ainakin onnistunut mutta onko tapahtunut jakautumista?

Pakko on tulla vähän väliä lukemaan miten mulla on mennyt, kun on niin jännät paikat kaikilla, joten kaikille yhteisesti hurjasti onnea. Kuulumisia kehiin heti kun pääsette koneelle.

Vierailija
171/300 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun serkku kertoilikin tuossa, miltä tuntui ekassa ivf:ssä, kun olivat sopineet että labrasta soitetaan, jos EI ole soluja. Hän oli pomppinut koko päivän paniikissa aina puhelimen soidessa ja jatkossa olikin sitten sopineet, että soittavat joka tapauksessa heti aamulla, niin ei tartte koko päivää jännittää!

Onnea siis siitä!

Mä olen jo tunnin ollut hereillä, kun uni ei enää tullut... yleensä kyllä nukkuisin vielä, kun ei kerran ole minnekään menoa! pelottaa kovasti että jos se ainokainen onkin jättänyt leikin sikseen... mutta uusia kuulumisia heti, kun olen labran saanut kiinni.

Mallu, ok, toivottavasti lääkkeet tehoaa niin kuin on tarkoitus!

Ja bardikselle ja kutri-suelle edelleen isosti onnea punktioon!

Vierailija
172/300 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli alkio oli lähtenyt jakaantumaan ja siirtoon päästään klo 11!

-Osse, yhtä hymyä...

Vierailija
173/300 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli se ainut hedelmöitynyt munasolu ei ollut sitte lähteny jakaantumaan, eli siirtoon asti ei taaskaan päästy!!!

Kyllä tympäsee, ei voi edes sanoin kuvailla miten tympäsee, mutta mä tiedän että te kaikki kyllä ymmärrätte!!!

Mutta nyt peukutan hirveästi kaikille teille, jotka pääsitte siirtoon...toivotaan nyt oikein kovasti, että se pieni jaksaa olla mukana loppuun asti!

Vierailija
174/300 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on tuplamäärä viimekertaiseen verrattuna. Toivottavasti olisivat myös hyvänlaatuisia.

Ja kun on viikonloppu edessä niin ei saada tietää tuloksiakaan ennekuin maanantaina kun mennään siirtoon....eli peukut pystyyn että tulisi jotain siirrettävää.

Punktio oli melko kivuton ja nytkin olo ihan ok. Meinaan syödä pizzan ja sitten mennä päiväunille, kun olen ensin ottanut pari para-tabsia.

Vierailija
175/300 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on todella helpottunut nyt, kun tännekin asti päästiin noin pienellä määrällä soluja :O) Eli se meidän pieni alkio oli jakautunut 2-soluiseksi ...lääkäri sanoi " hitaaksi hämäläiseksi" ja mä totesin, että varmaan, kun ollaan just syksyllä Hämeenlinnaankin muutettu, entisestään hidastunut ;O) mutta, että 2-soluisillakin on kuulemma raskauduttu. No kaikki toivo on nyt tässä pienessä...toivotaan, että kahden viikon päästä ilmestyisi ne kaksi viivaa siihen testiin :O)Toiveet on nyt aika korkealla!! Toisin kuin pari viime päivää on ollut...

Mulle vaan lääkäri totes, et ilmeisesti meillä on ongelmaa siinä hedelmöittymisessä, kun niin heikosti oli niitä tullu..ja ollu aina ennenkin. Että syy ei pelkästään olekaan miehessä..Ja nythän toi mun hoito eteni tosi nopeeta, joten siksikään ei kerinny niitä munasoluja kunnolla vielä kypsymään..no olihan se nopeeta, piikitinkin vaan 7 päivää..mutta ihme, että edes yksi hedelmöitys siitä saatiin aikaiseksi..Jos joskus vielä joudun hoitoihin, niin teen sen sitten taas pitkän kaavan mukaan sumujen kanssa, että tulee mahdollisimman hyvä saalis....mutta toivotaan, ettei sitä tarvitse enää miettiä :O)

Syvimmät pahoitteluni Mallulle...itsekin tuota pelkäsin.. kyllä tuntuu sun puolesta pahalta :O(En osaa muuta sanoa nyt tällä hetkellä..toivotaan, että jos tämä nyt sit oli viimeinen hoitonne, niin onnea jatkossa muilla elämänalueilla..Ja ihmeitähän voi aina tapahtua, mulla oli se yksi luomuraskaus todiste siitä. Mutta haleja kovasti ja jaksamista elämään!!! Ja muitakin vaihtoehtoja on saada se lapsi...

Ja osborneen sitten ihan kunnolla törmäsinkin tänään :O) Vaikkei nyt paljoa ehtiny siinä jutella, kun mun miehellä oli kiire takasi töihin tänne Hämeenlinnaan, taisit mun miestä kuitenkin jo aiemmin siinä nähdäkin Mikaelin kanssa ;O) ??Sen yhdenkö ne nyt sitten siirsi sulle? Tässä sullekin tää ankkuri {--- pitämään pienen matkassa sen 9kk ;O)Näitä ankkureita lähettelin silloin 3 vuotta sitten kaikille piinailijoille...siitä se sit on jäänyt :O) toivotaan, et toimii vieläkin..

Nyt sitten alkoi se todellinen piina...2 viikon odotus, mutta ainakin on jo näin pitkälle selvitty..hyvä niin!! Onnea kaikille kaikkiin tilanteisiin, punktioihin, piinailuihin ja siirtoihin!!

Me lähdetään iltapäivällä pitkästä aikaa tonne Keski-Suomeen mummuloihin (molempien meidän vanhemmat asuu siellä) jos siellä sais ajatukset hetkeks muualle :O)

Palaillaan ensi viikolla piinailemaan!!

terkuin, onnellinen caliendre&pieni (pitää keksiä parempi työnimi)

Vierailija
176/300 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli puhelua ei tullut ja tänään oli sitten siirto klo 11, kyllä jännitti kun ei tiennyt yhtään miten jakautuminen on onnistunut.

Hyvin oli mennyt eli YKSI (4-soluinen) alkio siirrettiin ja lääkäri sanoi, että tämän parempaa alkiota ei voi olla.... jeeees kyllä nyt on olo aivan mahtava. Naikarilla ei ikinä sanota mitään luokitusta, ainoastaa miten on jakautunut.

Mallu; Olen todella pahoillani, että kävi näin. Oikein paljon onnea tulevaisuudella ja haleja:)

Verikoe olisi sitten keskiviikkona 1.3 ja huomenna alkaa lugesteron 3x200. Lääkäri vielä sanoi, että jos nyt ei onnistu, niin hänen mielestä ei kannata mennä enää yksityiselle mutta tietysti saamme tehdä mitä haluaan mutta se oli hänen mielipide. Ei me kyllä tätä tähän jätetä, vaan vielä yritetään jossainvaiheessa. Toivottavasti tämä kerta riittä eikä tarvitse hoitoihin enää lähteä.

Nyt sitten se virallinen piina alkaa

Päivänsäde ja Menninkäinen

Vierailija
177/300 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh kun nyt on säpinää ja jännittäviä tunnelmia tässä ketjussa.

A.N.M.

Onnittelut mahtavan hienosta alkiosaaliista ja tietysti hurjasti onnea sille masuun päässeelle pienoiselle! Kysyin joskus Ratsulalta PAS:n onnistumisprosenteista. Tilastojen valossa onnistuminen oli heillä hämmästyttävän korkeaa, melkein yhtä iso onnistumis% kuin tuoresiirroissa. Eli sitä taustaa ajatellen en kyllä usko että pakastaisivat tosi huonolaatuisia alkioita, eihän ne pas-onnistumiset voisi sitten mitenkään olla kovin hyviä tuolla klinikalla.

Vichy

Samat sanat kuin edelliselle! Teillä on iso varmuusvarasto odottamassa pakkasessa! Toivotaan että pieni tarrautuu lujasti kiinni!

Odottamaton

Tässä tulee jarrusukat ja kiinnittymissäteitä sinunkin pikkuiselle!

Osborne

Mahtavaa että pääsitte siirtoon! Hyvää jakautumisvauhtia jatkossakin alkiollesi!

Päivänsäde

Hienoa hienoa! Ei se määrä vaan laatu eikös! Paljon kiinittymissäteitä ja onnentoivotukset! Minustakin tuntuu vähän hassulta jos lääkäri sanoisi ettei kannata enää yrittää, jos nyt ei tärppää. Nykyinen lääkärini on kertonut tapauksista joissa on tehty jopa 8 hoitoa ennen kuin tärppäsi. Eli sinnikkyys usein lopulta palkitaan! Jäin muuten miettimään tuota lugesteronia, että aloitat sen vasta huomenna? Minä jouduin aloittamaan jo päivää ennen siirtoa. Määrä on sama kuin sulla. Aika jännä että vaihtelee.

Mallu

Isot pahoittelut, otan todella osaa suruusi. Tuota tilannetta ei toivo kenellekään ja teillä tilanne on vielä toistunut aiemminkin. Ei ole reilua. Iso halaus ja lämpimiä ajatuksia sinulle. Toivotaan parempaa onnea jatkossa.

Bardolino

Hieno saalis, sama kuin mulla! Eikös 12 ole jossakin kulttuurissa onnenluku? Pidetään tätä merkkinä siitä! Peukutan nyt hedelmöittymisen ja jakautumisen puolesta!

Caliendre

No niin vaan onnisti teitäkin että saitte pikkuisen kyytiin. Jospa nyt onnistaisi...! Sinä saat minulta erityishalaukset ja onnentoivotukset!

Kutri-Sue

Toivottavasti punktio meni hyvin! Tulethan sitten kertomaan tulokset. Pidän peukkuja puolestasi!

Muistinkohan nyt kaikki mitä oli sydämelläni?

Hyvää viikonloppua kaikille!

Meijuli & pikkuiset pp1

Vierailija
178/300 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

odottamaton: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 13 foll. -> 11 solua -> 6 hed., 1 alkio siirretty 15.2., verikoe 27.2. NKL

vichy: ivf (pitkä), punktio 13.2. -> 21 foll. -> 19 solua -> 11 hed., 1 siirretty 15.2., pakkaseen 10, verikoe 27.2. NKL

meijuli: icsi (pitkä), punktio 14.2. -> 12 foll. -> 10 solua -> 4 hed., 2 siirretty 16.2., pakkaseen 1, verikoe 2.3. Hki Diacor

A.N.M: icsi (pitkä), punktio 14.2. -> 24 foll., -> 19 solua -> 14 hed., 1 siirretty 16.2., pakkaseen 11, verikoe 2.3. Hki Diacor

Päivänsäde72: ivf (pitkä), punktio 15.2. -> 8 foll. -> 2 solua, 1 siirretty 17.2., verikoe 1.3. NKL

caliendre: ivf (lyhyt), punktio 15.2. -> 3 solua. -> 1 siirretty 17.2., kotitesti 3.3. TAYS

osborne: ivf (lyhyt), punktio 15.2. -> 3 foll. -> 2 solua -> 1 siirretty 17.2., kotitesti 3.3. TAYS

kutri-sue: ivf (pitkä), piikitys alkoi 31.1., punktio 17.2.

bardolino: ivf (lyhyt), punktio 17.2. -> 12 solua, siirto 20.2. Tre VL

Caro78: ivf (pitkä), piikitys alkoi 2.2., hoito keskeytettiin!

Mallu-80: icsi (pitkä), punktio 15.2. -> 4 solua -> 1 hed., ei jakaantunut!

Mallulle pahoitteluni!! Tuntuu tosi pahalta sun puolestasi, ettette päässyt taaskaan siirtoon... oletteko nyt tosiaan sitä mieltä, että tämä oli tässä, ettekä enää hoitoon lähde? Sähän olet kuitenkin vielä nuori... jos se on päätöksenne, toivottavasti löydätte pian muita ilon aiheita!

bardolinolla oli hieno saalis, taisi tämä uusi hoitomuoto todella sopia sulle! Nyt vaan viikonloppuna rentoudut ja teet jotain muuta, ettei tarvitse miettiä... joopa joo... :) No koeta jotain kivaa keksiä! Meille voi vaikka tulla remontoimaan...

Päivänsäteelle ja caliendrelle isot peukutukset, että päästään täsmälleen yhtäaikaa tuonne plussanneisiin ja sieltä odotukseen ja lopulta hiekkalaatikon reunalle... :)

caliendren pojan kanssa oltiin tuijotuskisaa odotusaulassa, hän kyllä enemmän taisi pelätä mua kuin olla innoissaan... meni isin polven taakse piiloon ja sieltä kurkki outoa tätiä! Kerettiin tosiaan keskustella vesiautomaatista ja telkkarista ja hiihdosta. Suloinen kaveri!

Ja sitten oma napa: ainokainen alkio oli jakaantunut 4-soluiseksi 3-luokan alkioksi, vähän oli fragmentaatiota, mutta lääkäri sanoi, että " kyllä tällaisillakin on onnistuttu" . Ei siis mitään suuria odotuksia, mutta meidän Santeri saa nyt luvan jakaantua ahkerasti ja tarrata kiinni, kun kerran caliendre-täti ankkurinkin lähetti!

kutriksen punktiouutisia vielä odotellaan, ja sitten viikonlopun viettoon. Kaikille piinaajille kovasti kärsivällisyyttä, toivottavasti teillä on pidempi pinna kuin minulla. Olen jo ehtinyt sopia itseni kanssa ensimmäisen testauspäivän, joka ei toki ole lähelläkään tuota 3.3. :D

TAYSin ohjeiden mukaan luget muuten aloitetaan jo punktiopäivän iltana. Että näin erilaisia ohjeita tähänkin.

Maanantaina saa sitten jo kertoa ensimmäiset oireensa, eikös joo??

Hyvää viikonloppua toivottavat Osse ja Santeri (pp0)

Vierailija
179/300 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mallulle ensin pahoittelut, meilläkin on ollut yksi sellainen hoito jossa ei päästy siirtoon, ja se oli todella rankkaa hyväksyä ja ymmärtää. Haleja!!

Muutenhan näyttää ihan hyvältä tässä pinossa vaikka lähtökohdat oli niin jännät !

Hohhoijaa, olihan käsi tänään tuo pakastusveren ottaja labrassa, siis uskomatonta se ei saanu multa otettua verta, ronklas kummatkin kyynertaipeet mustelmille ja kun neljä putelia pitäis ottaa, sai hikisesti yhden puolilleen ! Elikkä joudutaan käyttämään kait jotain muuta verta jos pakkastavaraa saadaan. Oli kyllä ammattitaidon puute, vaikka mulla on pienet suonet niin kyllä niistä aina on jokainen saanu verta.

Soluja löytyi 11 kpl:tta ja se on hyvä, aikaisemmin lyhyellä kaavalla saatu paljon paljon vähemmän. En tiedä miksi lääkäri aiemmin halus tehdä kaksi hoitoa lyhyellä kun jo ekasta nähtiin että soluja tulee vähän.

Miehen sperma oli nyt huonompaa kuin aiemmin, työstressiä sillä on ollut ja läppäri sylissä harva se ilta, liekö niillä osuutta.

Ja nyt sitten hedelmöitys tehdään niin että suurin osa luovuttajan siittiöillä ja omilla vain jokunen. Valitaan kumpaankin satsiin hyvät munasolut ja niistä alkioista mitkä parhaimmat valitaan siirtoon, oli ne sitten luovuttajan tai omia.

Lääkäri on aina soittanut aamulla siirtopäivänä tulokset, mutta on ens viikon talvilomalla ja taidan sitten itse soitella maanantaina klinikalle että onko siirrettävää, siirron tekee toinen lääkäri.

Tosiaan kun meilläkin taustalla yksi missä siirtoon ei päästy niin en osaa enkä uskalla vielä yhtään luottaa varmaan siirtoon. Meillä on siirtoon saadut alkiot olleet aina hitaita mutta hyviä, tätä hitaus ongelmaa yritetään nyt poistaa luovutuskamalla.

Luget alkaa mullakin punktiopäivästä seuraavana aamuna, eli siis huomenna.

Veritesti on kaksi viikkoa punktiosta mutta jos teen vain pissitestin se on kaksi viikkoa siirrosta.

Niin itse toimenpide oli jälleen kivuton ja yhtään särkylääkettä en ole tarvinut enkä varmasti illanmittaan tule tarviimaankaan. Korvensi vaan tuo labratädin sähläys....

Viikonlopun alkuja ja jaksuja kaikille !

Vierailija
180/300 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut siellä ultrat ja suunnittelut ja aiemmat iffitkin Taysin puolella mutta nyt viimeiseen ne laittoi lähetteen VL:n puolelle. Ja näköjään kannatti, kun saatiin heti noin paljon solujakin :))

Me puhuttiin kahden alkion siirrosta ja ilmeisesti jos maanantaina on 2 siirrettävää yksilötä niin kaksi sinne laitetaan.

Mäkin aloitan luget huomenna niinkuin Kutriskin :) yht. 800mg päivässä.

Kai sitä voisi taas mennä syömään välillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kahdeksan